Kesärenkaiden vaihto, naapuri haluaa palkkioksi 3 vuokaa lasagnea
Ennen oli vaan kaksi vuoallista, mutta naapuri sanoo kaikkien hintojen nousseen. Paljonko maksaisi ammattimiehellä vaihdattaa?
Kommentit (104)
Kesätenkaat vaihtaa 20 minuutissa. Kolme vuoallista kunnon lasagnea tekemisessä aktiivinen työvaihe kestää varmaan tunnin verran. Haudatukset, paistot päälle plus tietty ruoka-aineet, jossa kyllä jauhelihat ja juustot maksaa. En ikinä tekisi tuollaista vaihtokauppaa.
Renkaan vaihto rengasliikkeessä noin 40 e ja lasagnetarpeet ja uunin sähkö on alle sen. Siinäpä lasket, kumpi tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
teekkarit vaihtaa parillakympillä renkaat
Missä ja milloin?
Jos sulla on tunkki ja pyöränmutteriavain (miksi sen nimi on pyöränmutteriavain? Nehän on pultteja?), niin teet itse, jos ei ole mutta lasagne onnistuu, niin tee diili.
Vierailija kirjoitti:
anna vaan sitä pillua, vai onko inflaatio tehnyt siitäkin liian väljän?
Pyykkinipsu helttaan ou jee!
Vierailija kirjoitti:
Mä voin vaihtaa, jos teet kolme vuokaa lasagnea.
N 50
Olen koko ikäni vaihtanut renkaat. Jo teininä vaihdoin renkaat vanhempieni autoihin korvausta vastaan.
Ehkä tämä on naapurin hienovarainen vihjaus siitä että voisit jo ostaa palvelun jostain muualta.
Vierailija kirjoitti:
Kesätenkaat vaihtaa 20 minuutissa. Kolme vuoallista kunnon lasagnea tekemisessä aktiivinen työvaihe kestää varmaan tunnin verran. Haudatukset, paistot päälle plus tietty ruoka-aineet, jossa kyllä jauhelihat ja juustot maksaa. En ikinä tekisi tuollaista vaihtokauppaa.
Ravintolassa kokki saa melkein koko päivän tehdä töitä ansaitakseen nettona sen mitä renkaanvaihto maksaa.
Lidl lasagnevuoka maksaa 6€ eli 3 vuokaa olis 18€. Ammattilainen vaihtaa renkaat alkaen 50€
Vierailija kirjoitti:
Auto pihalle
Pulttipyssyn ja tunkin esiin otto
Pulttien/mutterien löystäminen
Auton tunkkaus ylös
Pyörän irroitus
Tarkistus että mahdolliset soviteterenkaat lähti irti
Kesäpyörän soviterenkaiden tarkastus
Kesäpyörän urasyvyyden mittaus
Päätös mille akselille laitetaan kuluneemmat renkaat
Kesäpyörän asennus
Pultit/mutterit puhdistus ja sormivoimin paikalleen laitto ettei mene väärälle jengalle
Pulttien kiristys
Auto alas tunkilta
Kiristys momenttiin
Rengaspaineiden säätö
Aika seppä olet jos tämän teet 5 minuutissa ja neljä kertaa peräkkäin, sisältäen työkalujen pois siivoamisen.
Ihan perustyökaluilla saa pultit auki, kun seisoo avaimen päällä tai vähän hyppää.
Vierailija kirjoitti:
Yli 99% palstalaisista tai niiden puolisoista ei vaihda 20 minuutissa.
Toki jos ajan ottaa siitä, kun renkaat on auton vieressä ja työkalut esillä ja lopettaa siihen, kun renkaat on autossa alla, niin kyllä se sitten ehkä jopa suurimmalta osalta onnistuu. Siis niistä, jotka yleensä vaihtelee niitä itse.
Ai taksat ovat nousseet noin korkealle? Mä ehdin onneksi jo sopia naapurin kanssa kahdesta foliovuoallisesta lasagnea.
Halvemmalla lasagnet tekee kuin mitä Vianor pyytää.