Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta ei ole työelämään. Olin 15h/vko töissä kaupassa ja menin psykoosiin stressistä

Vierailija
13.02.2023 |

Nyt onneksi työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen 28-vuotias. Miten te muut työkyvyttömät tulette toimeen?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku vähemmän rasittava työ, kuten vauvapalstan sisällöntuottaja?

Vierailija
42/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.

Olin osastolla yli kuukauden. Ja en saa työttömytskorvausta vaan eläkettä.

No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.

Niin, joku nettoveronmaksaja. Oletko sinä sellainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva käydä töissä kun  tämä maa on menossa konkurssiin kun pakko elättää sekopäisiä hörhöjä jotka oikeasti ovat vain laiskoja.

Vierailija
44/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut 4 kertaa psykoosissa ja kärsin masennuksesta ja epävakaasta persoonallisuushäiriöstä. Eikä tulisi pieneen mieleenkään jäädä kotiin lusmuamaan, teen osani kun käyn normaalisti töissä ja harrastan kaikenlaista. Ei se, että on ollut psykoosi, tarkoita sitä että pitää jäädä kotiin makaamaan!

No et ole ollut, yhdestä psykoosijaksosta vielä jotenkin aivot voivat palautua. Kaksi jaksoa alkaa jo jättää pysyviä ongelmia kognitioon ja lääkitys jää pysyväksi. Leponex käy suurimmalle osalle, ja on sen verran voimakas lääke että ihminen ei pysty elämään normaalia elämää. Muut lääkkeet on sitten vielä voimakkaampia.

Että älä keksi satuja, tai jos keksit niin keksi edes etäisesti uskottavia.

T. Psykiatrian erikoislääkäri

PS. AP, kaikki tsempit sinulle. Nyt keskity toipumiseen.

Vierailija
45/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuokin spykoosi loppuisi kuin seinään, jos ei tulisi työkyvyttömyyskorvauksia, olisi vain pakko kestää töissä, ihan kuten muidenkin töissä käyvien.

Olin osastolla yli kuukauden. Ja en saa työttömytskorvausta vaan eläkettä.

No työssäkäyvä sen eläkkeenkin sulle maksaa. Eli joku joutuu kuitenkin duunissa olemaan.

Jep ja onneksi maksaa.

Muuten olisin varmaan koditon ja varastelisin käyttäen päihteitä.

Miten sä siihen pystyisit, kun et pysty edes työntekoon 3 h päivässä? Ja aiempaa kirjoittajaa mukaellen äkkiä se sun mieli tervehtyisi, jolle sulle jaettaisi ilmaista eläkettä 28-vuotiaana.

Vierailija
46/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä tän ketjun syko, tilanne vaan päivittynyt?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3610356/en-jaksa-kun-en-nuku-enka-syo-t…

Vierailija
47/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän se niin, että oikeistomielisten lääke kaikkeen on ilkeys? 

Vierailija
48/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä tän ketjun syko, tilanne vaan päivittynyt?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3610356/en-jaksa-kun-en-nuku-enka-syo-t…

En ole

Vierailija
49/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan uuteen työpaikkaan, eihän sinun mikään pakko ole juuri kaupassa työskennellä. Vaikka siivoojaksi, niin saat työskennellä yksin ja ei tarvitse kotona vaan maata?

Miten menee uuteen työpaikkaan psykoosissa?

Vierailija
50/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman julmia monet kommentit, ei ihme että mielenterveysongelmia ei oteta todesta ja itsemurhatilastot ovat korkeat kun asenne on tuo. Minä sen sijaan totean että olen kaupassa töissä ja en ihmettele yhtään jos se laukaisee psykoosin. Ap paranemista sinulle

Vierailija
51/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku työ, jossa ei ole niin paljon sosiaalisuutta sopisi paremmin? Jos hyllytys sujui, varastotyö hyllyttäjänä voisi sopia.

Vierailija
52/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulevat kai että jopa psykoosi paranee vetämällä saappaat jalkaan ja menemällä töihin, niin, menemällä koska sinnehän vain mennään. Ei puhettakaan miten psykoosissa oleva edes jaksaa sitä hakuprosessia, vaikeita kysymyksiä ja haastatteluja, tai sitä työtä ja onko se edes turvallista psykoosissa olevalle tai työkavereille tai asiakkaille.

Vierailija
53/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos Ylilaudan natsipetterit menisivät sinne omalle sivustollensa takaisin? Ihan oikeasti oksettavaa lukea näitä teidän vihapuheita vähemmistöjä ja kärsiviä kohtaan!

Teidän mielestä yhteiskunnan pitäisi hylätä sairaat ja vammaiset. Kannatatte varmaan myös pakkosterilointia, pakkotyöleirejä ja eugeniikkaakin? Hävetkää, te ihmisen viholliset!

Vierailija
54/90 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kylläpä ottaa muiden eläkkeet koville. 😅

Vierailija
55/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että koska SINÄ pystyt niin muutkin pystyvä. Siinä esimerkki tavallisesta suomalaisesta minä minä minä persoonasta. Et sitten taida olla kovinkaan sairas jos olet noin tehokas. Miksi ihmisten on niin vaikea asettua muiden asemaan...

Vierailija
56/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ymmärtää. Kaikki työt ei sovi kaikille.

Oliko millaisia stressin aiheuttajia töissä?

Stressasi kun työtehtävät oli liian monipuolisia ja yhteen ei saanut keskittyä kunnolla. Hyllytän ja joku kutsuukin kassalle. Sitten olen kassalla ja joku kysyy neuvoa missä on jogurtit ja pitää mennä näyttämään. Erilaista hyllyttää teollista ja vaikka maitotuotteita tai heviä. Kauhean stressaavaa. Sitten on vielä kaikki digidagi, esim aukot piti käydä läpi joka päivä.

Joka päivä? 15 tunnin sopimuksella teit noin kaksi työvuoroa per viikko. Todella vähän siis. T: aikanaan isossa marketissa 30-40h viikkoja tehnyt

Vierailija
57/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan on pakko olla trolli :D :D 

Vierailija
58/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni nämä yhteiskuntaan sopeutumattomat saisivat omat/oma vanhempansa elättää kun tekivätkin. Ei syyttömät veronmaksajat. Ja kunnon seulonta että hul lut ei lisäänny.

Et ilmeisesti ollut jonossa, kun empatiaa jaettiin. Toivoa sopii, ettei suojatyöpaikkasi mene alta pois.

Vierailija
59/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva käydä töissä kun  tämä maa on menossa konkurssiin kun pakko elättää sekopäisiä hörhöjä jotka oikeasti ovat vain laiskoja.

Mietihän kenelle rahat ohjautuu? Ostellaan    i sraelin sotahörhöiltä asejärjestelmiä. Entä jos niille ei tulekaan käyttöä? Rahnaa riittää. Kansalaiset ei myöskään olleet ottamassa jättilainoja.

Ja jäähän sulle työn ilo.

Vierailija
60/90 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisiä koulukiusaajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän