Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Espooseen vai Vantaalle? Plussat ja miinukset?

Vierailija
11.02.2023 |

Mitä plussia ja miinuksia paikoissa?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaisin Vantaalle, niin sitten lentoaseman lähelle. Se on portti ulkomaille ja siksi minulle plussaa.

Lentomelu ei häiritse, kun asennoituu oikein.

Muuten mieluummin Espooseen.

Kaikki melu häviää omista rekistereistä noin parissa viikossa. Muuttaessani junaradan varteen vähän hirvitti, ja jonkin ajan kuluttua tajusin etten enää kuule niitä junia. Aivot tajusi normaalielämään kuuluvaksi ääneksi

Vierailija
42/88 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen asunut hki-espoo-vantaa alueella, Kamppi, Ruoholahti, etu-töölö, kallio, Leppävaara, kilo, pitsku, Vuosaari, Latokaski, Haukilahti, malmi, Myyrmäki, Martinlaakso ymsyms

Nykypäivänä lieveilmiöitä on niin paljon, oli kaupunginosa mikä tahansa, että elämäni paras päätös oli poismuutto omakotitaloon kehyskunnassa.

Kerrotko tarkemmin noista Latokasken lieveilmiöistä? Viisi vuotta asuneena en ole törmännyt sellaisiin ollenkaan. Joskus teinit meluavat, mutta se on ollut kaikkein vaarallisinta tähän mennessä. Ei edes yhden yhtä rantojen miestä ole näkynyt alueella.

Käveleppä sitä Mallaskasken ohi lämpimänä kesäiltana.. siinä sulle on rantojen miestä ja naistakin ihan kotitarpeiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
44/88 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon missä on työpaikka. Julkiset kyllä toimii hyvin monessakin paikassa Espoonkin puolella. Me asutaan Leppävaaran lähellä ja perheemme pärjää yhdellä autolla.

Vierailija
45/88 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla ehkä Tikkurilaan voisin muuttaa. Ei Espooseen, jos pakko, niin sitten Tapiolaan

Vierailija
46/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, mutta kumpaankin ja eritoten Vantaalle muuttaa sosiaalisen tuen piirissä olevia asukkaita melko paljon. Espoossa suurimmaksi osaksi työssäkäyvää väestöä. Helsinki onkin jo muuttotappiosta nauttiva kaupunki.

Vierailija
47/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on kysyisi ostaako Mersun vai Ladan

Vierailija
48/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla pukkaa enämpi nääggeriä

Vierailija
49/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa pitää hakeutua lähemmäs rantaa tyyliin janalla Westend, ja rantaa pitkin, Saunalahti.

Vierailija
50/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon luonto on ihanaa mutta muuten en pidä kyseisestä kaupungista kovin paljon. Ihmiset eivät siellä ole kovinkaan vieraanvaraisia. Minua on siellä mm tönitty rullaportaissa kun kävelin liian hitaasti ja alettu haukkua keskellä kauppakeskusta. Metrossa liikkui ihan ihmeellistä porukkaa. Iso kaupunki eli hyvää on se ettei ole niin paljon kyräilyä.

Vierailija
51/88 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvittaa nämä, jotka ovat niin ylpeitä asuessaan Helsingin puolella kaukaisessa lähiössä ja pitävät itseään niin paljon parempina kuin vantaalaisia. Olen asunut eri puolella pk-seutua ja lähiöt ovat kaikkialla samanlaisia, mahdotonta sanoa minkä kaupungin puolella ollaan, jos ei tietäisi. Ennemmin miettisin päivittäisiä liikenneyhteyksiä ja muita tarpeita eli esimerkiksi kauppoja ja liikuntamahdollisuuksia. Lähiöissä on eroja, jokaisessa kaupungissa on huonot ja paremmat alueet. Asun nykyisin Vantaalla ja olen ollut tyytyväinen, tosin en tarvitse julkisia palveluita enkä esimerkiksi niitä osaa kommentoida. Seuraava asunto voi olla yhtä hyvin Espoossa tai Helsingissä, työpaikan sijainti on itselleni ehkä se ratkaisevin tekijä.

Vierailija
52/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen en muuttaisi, kallis sähköyhtiö, kalliit asunnot, ihmiset eivät vapautuneen oloisia, ei houkuttele meri kylmine tuulineen.

Vantaalla osaan olla oma itseni, vaikka paljasjalkainen stadilainen olenkin.

Vierailija
53/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalta saa uudenkin asunnon hyvien palvelujen läheisyydestä kohtuuhintaan, Espoossa ei onnistu.

Vantaalla ei tuule kylmästi aina, kuten Espoossa meren lähellä.

Vantaalla on ystävällisempiä ihmisiä. Espoossa ihmiset olevinaan parempia, ei aitoja.

Nämä tulevat ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
54/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin putkirempatun 70-luvun kolmion radan varrelta Vantaalta. Huoneet on korkeahkot, pohja on läpitalon ja ikkunoista näkyy 50 vuotiaiden puiden reheviä ja leveitä latvoja ja vankkoja runkoja. Puut on väljällä pihalla, missä lääniä riittää lähes puistomaisesti.

Viheralueet eivät ole maanisesti hoidettuja puupeltoja vaan rehevää metsää. Olen edelleen HSL;n B-vyöhykkeellä. Junissa on tilaa ja ilmaa, metroissa olet poski kiinni höyryn sumentamassa lasissa ja vuorovälit vaan pidentyneet länsimetron pidentymisen myötä

En olisi tähän hintaan saanut Espoosta muuta kuin yksiön tai ddr-kaksion (keittiö on olkkarin seinä ja makkarissa sänkyä ei mahdu kiertämään). Uusrakentaminen on vienyt puut ja pihat on kuumaa betonia, kesäisin tukehtuu asuntoon.

Martinlaaksosta?

Vierailija
55/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalta saa uudenkin asunnon hyvien palvelujen läheisyydestä kohtuuhintaan, Espoossa ei onnistu.

Vantaalla on ystävällisempiä ihmisiä. Espoossa ihmiset olevinaan parempia, ei aitoja.

Jep, Vantaalla on halvempaa ja se myös näkyy asukkaissa.

Vierailija
56/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaisin Vantaalle, niin sitten lentoaseman lähelle. Se on portti ulkomaille ja siksi minulle plussaa.

Lentomelu ei häiritse, kun asennoituu oikein.

Muuten mieluummin Espooseen.

Vaivaton matka kentälle myös Myyrmäestä asti, juna hurauttaa nopeasti. Iso valtti kentän läheisyys jos tykkää reissata, toki ei ole tärkeää kaikille.

Vierailija
57/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon luonto on ihanaa mutta muuten en pidä kyseisestä kaupungista kovin paljon. Ihmiset eivät siellä ole kovinkaan vieraanvaraisia. Minua on siellä mm tönitty rullaportaissa kun kävelin liian hitaasti ja alettu haukkua keskellä kauppakeskusta. Metrossa liikkui ihan ihmeellistä porukkaa. Iso kaupunki eli hyvää on se ettei ole niin paljon kyräilyä.

Joo, kyllä ihmiset muuttuvat erilaisiksi kun ylittää rajan Vantaalle ja Helsinkiin. Esimerkiksi itselläni tuo raja on parin minuutin kävelymatkan päässä, heti muuttuu kaikki tosi ystävällisiksi kun astelen rajakyltin ohitse. 😂

Vierailija
58/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista asukaskuntaa Espoon lähiöissä. Espoossa valtavasti pienituloisia/köyhiä.

Vierailija
59/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet duunari, niin Vantaalle, valkokaulusväki asustaa Espoossa.

Näin olette siis omienne joukossa.

Mä tein sitten näköjään virheen, kun olen duunari ja muutin Vantaalta Espooseen. Molemmista olen kyllä tykännyt.

Vierailija
60/88 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista asukaskuntaa Espoon lähiöissä. Espoossa valtavasti pienituloisia/köyhiä.

Joo, Espoon "huonoimmat" lähiöt vastaavat aika hyvin suurinta osaa Vantaasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi