Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Espooseen vai Vantaalle? Plussat ja miinukset?

Vierailija
11.02.2023 |

Mitä plussia ja miinuksia paikoissa?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan asuinalueesta, en muuttais halvimmille alueille kumpaankaan kaupunkiin varsinkaan jos on kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
2/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan kaukolämpö on Suomen halvinta vs Espoo-Helsingin kalleinta. Vantaalla on vuosia investoitu uusiutuvien (jätteenpoltto ym.) käyttöön ja kivihiilen käyttö lopetettiin vuosi sitten. Vantaan ei tarvitse maksaa

päästöoikeuksista tai kallistuneista fossiilisista.

Kaukolämmön piirissä täällä ja naurettavan halpaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on brändännyt itsensä tietenkin ihan koko Suomen mittakaavassa hienoksi alueeksi. Vantaalla taas on oma maineensa. Todellisuus löytyy toki jostain muualta

Vierailija
4/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla jotenkin ankeampi tunnelma.

Vierailija
5/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin putkirempatun 70-luvun kolmion radan varrelta Vantaalta. Huoneet on korkeahkot, pohja on läpitalon ja ikkunoista näkyy 50 vuotiaiden puiden reheviä ja leveitä latvoja ja vankkoja runkoja. Puut on väljällä pihalla, missä lääniä riittää lähes puistomaisesti.

Viheralueet eivät ole maanisesti hoidettuja puupeltoja vaan rehevää metsää. Olen edelleen HSL;n B-vyöhykkeellä. Junissa on tilaa ja ilmaa, metroissa olet poski kiinni höyryn sumentamassa lasissa ja vuorovälit vaan pidentyneet länsimetron pidentymisen myötä

En olisi tähän hintaan saanut Espoosta muuta kuin yksiön tai ddr-kaksion (keittiö on olkkarin seinä ja makkarissa sänkyä ei mahdu kiertämään). Uusrakentaminen on vienyt puut ja pihat on kuumaa betonia, kesäisin tukehtuu asuntoon.

Vierailija
6/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on kyllä luonnonympäristö ja ulkoilumahdollisuudet ihan eri luokkaa. Saaristo, rannat, metsiä, järvialue keskellä Espoota, Nuuksio jne.

Vierailija
7/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen, on tuossa vieressä.

T. Lehtisaaresta

Vierailija
8/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin kaupungissa asuneena ja edelleen toisessa asuvana en pysty tekemään vastakkainasetteluja. Kaupungin sisälläkin on eroja. Itselläni on tärkeää ollut se että asuinpaikka on ollut sopiva omaan elämäntilanteeseen ja mistä olen saanut omasta mielestä parhaan vastineen käytettävissä olevalle rahalle esim asunnon hinta. Kannattaa miettiä mitä asioita arvostat ja lähteä etsimään asuinpaikkaa niihin kriteereihin peilaten.

Vierailija
9/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt riippuu täysin minne sinne.

Vierailija
10/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on hankala ellei omista autoa.

Vierailija
11/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta olen asunut hki-espoo-vantaa alueella, Kamppi, Ruoholahti, etu-töölö, kallio, Leppävaara, kilo, pitsku, Vuosaari, Latokaski, Haukilahti, malmi, Myyrmäki, Martinlaakso ymsyms

Nykypäivänä lieveilmiöitä on niin paljon, oli kaupunginosa mikä tahansa, että elämäni paras päätös oli poismuutto omakotitaloon kehyskunnassa.

Vierailija
12/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokaski, Espoo. Hyvät koulut, kaunis ja viihtyisä ympäristö, koulutettua ja mukavaa väkeä, rauhallista, lapsilla paljon kavereita, paljon luontoa, aamuisin ja iltapäivisin suora bussiyhteys Kamppiin.

Vierailija
13/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen asunut hki-espoo-vantaa alueella, Kamppi, Ruoholahti, etu-töölö, kallio, Leppävaara, kilo, pitsku, Vuosaari, Latokaski, Haukilahti, malmi, Myyrmäki, Martinlaakso ymsyms

Nykypäivänä lieveilmiöitä on niin paljon, oli kaupunginosa mikä tahansa, että elämäni paras päätös oli poismuutto omakotitaloon kehyskunnassa.

Kerrotko tarkemmin noista Latokasken lieveilmiöistä? Viisi vuotta asuneena en ole törmännyt sellaisiin ollenkaan. Joskus teinit meluavat, mutta se on ollut kaikkein vaarallisinta tähän mennessä. Ei edes yhden yhtä rantojen miestä ole näkynyt alueella.

Vierailija
14/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen. Ihania asuinalueita paljon, Tillinmäki, Latokaski, Nöykkiö, Tapiola esim. Luonto ja meri. Vantaa on ankea paikka ja kuten joku jo mainitsikin niin ihan eri tunnelma.

Vierailija
15/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa on kyllä luonnonympäristö ja ulkoilumahdollisuudet ihan eri luokkaa. Saaristo, rannat, metsiä, järvialue keskellä Espoota, Nuuksio jne.

Molemmissa kaupungeissa asuneena oon vähän eri mieltä, merta ei Vantaalla ole mutta enemmän ihan normaalia luontoa joka puolella. Espoossa on joko puistoja, meri tai kansallispuisto. Ulkoilemaan pitää jotenkin ns lähteä. Kaikki on niin sektorimaista ja monessa paikassa vähän liian pönöttävää. Pohjois-Espoo on ehkä paras tässä suhteessa ja vertailtavissa Vantaaseen. Olen itse metsäiseltä seudulta Suomesta ja paremmin olen Vantaalla viihtynyt.

Vierailija
16/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espooseen. Ihania asuinalueita paljon, Tillinmäki, Latokaski, Nöykkiö, Tapiola esim. Luonto ja meri. Vantaa on ankea paikka ja kuten joku jo mainitsikin niin ihan eri tunnelma.

Tapiola on pilattu. Vielä 15-20v sitten olisin ollut samaa mieltä. Tillinmäen läpi on kiva ajaa mutta ei jäädä.

Vierailija
17/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espooseen kirjoitti:

Latokaski, Espoo. Hyvät koulut, kaunis ja viihtyisä ympäristö, koulutettua ja mukavaa väkeä, rauhallista, lapsilla paljon kavereita, paljon luontoa, aamuisin ja iltapäivisin suora bussiyhteys Kamppiin.

Mikä sinne Kamppiin vetää?

Aikoinaan kun asuin Mechelininkadulla, kävin Kampissa Max kerta vuoteen.

Vierailija
18/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo on hankala ellei omista autoa.

Olen asunut useammassa asunnossa Otaniemi-Tapiola-akselilla eikä koskaan ole tullut autolle tarvetta

Vierailija
19/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet duunari, niin Vantaalle, valkokaulusväki asustaa Espoossa.

Näin olette siis omienne joukossa.

Vierailija
20/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro ja rakentaminen on pilanneet Espoon. Vieraskielisiä on enemmän Espoossa, enemmän arabiaa ja somaliaa puhuvia joka on kouluissa haastavaa. Vantaan vieraskielisten enemmistö on viroa ja venäjää puhuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi