Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Espooseen vai Vantaalle? Plussat ja miinukset?

Vierailija
11.02.2023 |

Mitä plussia ja miinuksia paikoissa?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisin Vantaalle, niin sitten lentoaseman lähelle. Se on portti ulkomaille ja siksi minulle plussaa.

Lentomelu ei häiritse, kun asennoituu oikein.

Muuten mieluummin Espooseen.

Vierailija
22/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta olen asunut hki-espoo-vantaa alueella, Kamppi, Ruoholahti, etu-töölö, kallio, Leppävaara, kilo, pitsku, Vuosaari, Latokaski, Haukilahti, malmi, Myyrmäki, Martinlaakso ymsyms

Nykypäivänä lieveilmiöitä on niin paljon, oli kaupunginosa mikä tahansa, että elämäni paras päätös oli poismuutto omakotitaloon kehyskunnassa.

Kerrotko tarkemmin noista Latokasken lieveilmiöistä? Viisi vuotta asuneena en ole törmännyt sellaisiin ollenkaan. Joskus teinit meluavat, mutta se on ollut kaikkein vaarallisinta tähän mennessä. Ei edes yhden yhtä rantojen miestä ole näkynyt alueella.

Samat lieveilmiöt ne on paikasta riippumatta. Ei mikään paikka ole enää lintukoto.

Minäkään en ole törmännyt yhteenkään kiinalaiseen, mutta joku väittää että niitä on kuulema aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla jotenkin ankeampi tunnelma.

Minun mielestäni Länsi-Vantaa ja Espoo ovat ankeita paikkoja. Se voi johtua siitä, että olen asunut lähes koko ikäni Itä- ja Keski-Vantaalla.

Vierailija
24/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse töissä Espoossa ja asun Vantaalla, niin osaan ainakin jotain sanoa. Omassa vakikaupassa Vantaalla näkee paljon toivottomia, pahoinvoivia ja ilottomia ihmisiä. Heitä on oikeasti paljon. Sitten paremmalla Espoon alueella oleva kauppa on ilmapiiriltään kuin kuninkaallisille rakennettu. Jotain samaa tunnelmaa kuin Stockalla.

Espoon keskus on miehitetty. Olisiko kohta jo aika itsenäistyä omaksi kunnaksi kuten Kauniainen? Ei tarvitsisi järjestää mitään turhaan suomeksi, kun suomen kieli ja suomalaisuus ei vaan ole siellä enää millään lailla edustettuna.

Tikkurilan ja Martinlaakson alueilla on iltaisin hyvin levoton tunnelma. Ei vaan yksinkertaisesti ole turvallinen olo.

Mutta yleisesti sekä Vantaalla että Espoossa on lukuisia rauhallisia ja mukavia asuinalueita, joissa varmasti viihdytään enemmän kuin hyvin.

Vierailija
25/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaisin Vantaalle, niin sitten lentoaseman lähelle. Se on portti ulkomaille ja siksi minulle plussaa.

Käytkö ulkomailla lentokoneella siis kerran pari päivässä, vai miksi tuo kentän läheisyys on niin kriittinen että Espoo on liian kaukana?

Vierailija
26/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasakin paikassa haisee kokoomusten paska jote ei kiitos..

Vierailija
27/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni Länsi-Vantaa ja Espoo ovat ankeita paikkoja. Se voi johtua siitä, että olen asunut lähes koko ikäni Itä- ja Keski-Vantaalla.

Minulle just toisin päin. Varmaan se, mihin on tottunut.

Vierailija
28/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä jos haluaa lapsille turvallisen kasvuympäristön, suosittelen muuttamaan kaksikieliselle paikkakunnalle. Siellä ei hiekkasandaalit hillu.

Vierailija
29/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espooseen. Ihania asuinalueita paljon, Tillinmäki, Latokaski, Nöykkiö, Tapiola esim. Luonto ja meri. Vantaa on ankea paikka ja kuten joku jo mainitsikin niin ihan eri tunnelma.

Tapiola on pilattu. Vielä 15-20v sitten olisin ollut samaa mieltä. Tillinmäen läpi on kiva ajaa mutta ei jäädä.

Osittain kyllä, keskustan rakentaminen ollut liian tiivistä. Paljon on onneksi kuitenkin vanhaa Tapiolaa jäljellä ja tunnelma säilynyt samana. Monia kohteita Tapiolassa onneksi suojellaan. Paremmalla maulla rakennettu kuitenkin kuin moni muu ostoskeskus.

Vierailija
30/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaahan on paljon mainettaan parempi. Uskon että vetovoima kasvaa juuri väljyyden, vehreyden ja hintatason vuoksi paljon. Asun kivistössä ja junassa huomaa että siistiä nuorta valkokauluksista aikuisväestöä jää louhela-martsari-kivistölinjalla jatkuvasti enemmän, täällä ollaan lähellä keskustan työpaikkoja mutta tarpeeksi kaukana hälystä

Vierailija
31/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samanlaisia ovat. On asemia, niiden ympärillä ankeita alueita ja ostareita, kauempana viihtyisiä pientaloalueita. Espoossa on meri ja hienot rantareitit, patikointipolut sun muut minusta paremmat.

Itse asun kivalla alueella Vantaalla, ja käyn usein Espoon puolella ulkoilemassa.

Vierailija
32/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö ulkomailla lentokoneella siis kerran pari päivässä, vai miksi tuo kentän läheisyys on niin kriittinen että Espoo on liian kaukana?

Käyn usein. Kyse on vapauden tunteesta ajatuksen tasolla.

Kuten sanoin, JOS muuttaisin Vantaalle.

Vierailija
33/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse töissä Espoossa ja asun Vantaalla, niin osaan ainakin jotain sanoa. Omassa vakikaupassa Vantaalla näkee paljon toivottomia, pahoinvoivia ja ilottomia ihmisiä. Heitä on oikeasti paljon. Sitten paremmalla Espoon alueella oleva kauppa on ilmapiiriltään kuin kuninkaallisille rakennettu. Jotain samaa tunnelmaa kuin Stockalla.

Espoon keskus on miehitetty. Olisiko kohta jo aika itsenäistyä omaksi kunnaksi kuten Kauniainen? Ei tarvitsisi järjestää mitään turhaan suomeksi, kun suomen kieli ja suomalaisuus ei vaan ole siellä enää millään lailla edustettuna.

Tikkurilan ja Martinlaakson alueilla on iltaisin hyvin levoton tunnelma. Ei vaan yksinkertaisesti ole turvallinen olo.

Mutta yleisesti sekä Vantaalla että Espoossa on lukuisia rauhallisia ja mukavia asuinalueita, joissa varmasti viihdytään enemmän kuin hyvin.

Martinlaaksossa levotonta iltaisin? En tunnista. Sehän on vielä pieni paikka ja ihan eri puolella kuin Tikkurila. Tikkurila on semmoinen Kamppi ja toki levoton.

Vierailija
34/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metro ja rakentaminen on pilanneet Espoon. Vieraskielisiä on enemmän Espoossa, enemmän arabiaa ja somaliaa puhuvia joka on kouluissa haastavaa. Vantaan vieraskielisten enemmistö on viroa ja venäjää puhuvia.

Höpönlöpö. Metro Espoossa on hieman eri asia kuin idässä. Kuljen päivittäin ja on siistiä ja rauhallista. Lapsen luokalla ei yhtäkään S2 oppilasta.

Vierailija
35/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on kaukana kaikesta ja karseaa seutua. Samoin on myös länsi- ja luoteis-espoo.

Vierailija
36/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metro ja rakentaminen on pilanneet Espoon. Vieraskielisiä on enemmän Espoossa, enemmän arabiaa ja somaliaa puhuvia joka on kouluissa haastavaa. Vantaan vieraskielisten enemmistö on viroa ja venäjää puhuvia.

Höpönlöpö. Metro Espoossa on hieman eri asia kuin idässä. Kuljen päivittäin ja on siistiä ja rauhallista. Lapsen luokalla ei yhtäkään S2 oppilasta.

Metro? Miten se liittyy viestiini? Katso kaupunkitilastoista niin näet että olen oikeassa.

Vierailija
37/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa on kaukana kaikesta ja karseaa seutua. Samoin on myös länsi- ja luoteis-espoo.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan että Espoo on niin kaukana kaikesta :D riippuu tietenkin minne suuntaa mutta omasta näkövinkkelistä

Vantaa on keskellä ja sieltä liikkuu kätevästi joka suuntaan. Espoota rajoittaa meri ja esm juuri Etelä-Espoosta lentokentälle/Porvooseen/Hyvinkäälle on hirveä taivallus

Vierailija
38/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun tässä kartanokahvilassa perheiden puheensorinassa takkatulen ääressä ja kohta meen hakemaan Italialaisesta itse tehtyä tiramisua kotiin. Hiihtolenkin jälkeen maistuu. On ankeaa täällä Vantaalla, kyllä :)

Vierailija
39/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vierailija
40/88 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on budjetti asunnon hankintaan? Onko päiväkoti- tai kouluikäisiä lapsia ja kuinka monta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän