Aikuinen nainen identifioitui alakouluikäiseksi ja kävi iltapäiväkerhossa
Ikäkin on vain oma päätös?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12de37e7-55f1-4fd6-aeb3-5fe8a44722c9
Kommentit (1515)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kunnassa asuu nainen, joka houkuttelee mukaansa ekaluokkalaisia koulun läheisestä puistosta. Oma lapseni joutui tämän uhriksi, luojan kiitos homma ei edennyt kun tajusin missä mennään. Ensin kyse oli viattomasti siitä, että lapseni leikki naisen ja tämän omien lasten (nuorempia) kanssa, sitten nainen kyseli missä lapseni asuu ja haluaisiko tulla kylään. Lähti yhtenä kertana saattamaan tätä kotiin, ja lapseni piipahti (ilman lupaani) naisen kotona samalla, mutta satuin soittamaan juuri tuolloin ja käskin välittömästi kotiin. Lapsen mukana saapui kortti, jossa pyydettiin jatkossa kylään iltaisin, "kun miehenikin on kotona", ilman meitä vanhempia. Tässä vaiheessa tein kaksi asiaa:
Ensimmäinen oli, että otin yhteyttä viranomaisiin, antaen kaikki mahdolliset tiedot mitä sain lapsesta irti. Toinen se, että pistin varoituksen kunnan aktiiviseen someryhmään tästä naisesta.
Normaalissa maailmassa nainen olisi vähintään puhuteltu poliisien taholta, ja somessa kiitetty varotuksesta. Vaan kun ollaan Suomessa, kävikin niin, että MINÄ olin tässä se epäilyttävä henkilö: viranomaiset paitsi vähättelivät tapahtunutta, mutta myös vaikuttivat loukkaantuneilta naisen puolesta. Eivät nähneet mitään syytä viedä asiaa eteenpäin. Some taas lynkkasi minut perusteellisesti, sain kymmeniä viestejä joissa minut haukuttiin lyttyyn ja parissa yksityisviestissä kyseenalaistettiin mielenterveyteni. Jouduin poistumaan ryhmästä kokonaan, ja siltikin jos kohtaan muissa ryhmissä entisiä haukkujiani, he muistuttavat minua siitä miten "sekaisin" olen.
Unohdin mainita vielä yhden jutun: kun lähetin kortissa olevaan (prepaid) numeroon viestin, jossa torjuin kaikki kyläilyt ja käskin pysymään erossa lapsestani, takaisin tuli useampi lasta syyllistävä viesti: "lapsesi halusi kyläillä....hän itse ehdotti..." jne. Mainitsin tästä sekä viranomaisille että somessa myös, mutta eipä tätä kukaan muu pitänyt outona tai hälyttävänä.
Nämä kirjoitukset kyllä herättävät aika paljon kysymyksiä. Onko tämä ollut laajempi ilmiö, vai päättelitkö itse naisen "saalistavan ekaluokkalaisia", koska oli tekemisissä sinun ekaluokkalaisesi kanssa? Kuinka paljon nuorempia lapset olivat, onko poissuljettua, että lapsesi olisi tutustunut näihin naisen lapsiin ja siksi nainen on halunnut olla lapsellesi ystävällinen ja ehdotti kyläilyä? Ilmeisesti nainen antoi lapselle tuon kortin, jotta te vanhemmat voisitte ottaa häneen yhteyttä ja sopia kyläilyistä? Lukiko kortissa todella, että tulehan illalla kun mieheni on kotona ilman vanhempiasi, vai päättelitkö miehen olevan kotona, annettiinko lupa tulla halutessaan ilman vanhempia heidän puolestaan vai vaadittiinko ilman vanhempia?
En minä nyt ihan purematta nielisi tätä kirjoitusta. Tai onhan se toki mahdollista, että poliisi ja koko paikkakunnan someyhteisö pitävät turhaan häntä hulluna, mutta hölmöä myös luottaa sokeasti yhden ihmisen sanaan.
Naisen omat lapset olivat taapero ja vauva, joiden kanssa lapsi ei juurikaan leikkinyt, sitä puistohetkeä lukuunottamatta.
Kortissa puhuttiin nimenomaan illasta, kun mies on tullut kotiin töistä, ja sanottiin vielä ettei tarvitse soittaa tms. ennalta. Nainen ei myöskään ilmaissut haluaan tavata minua tai lapsen isää, eikä edes yrittänyt väittää että lastani kiinnostaisi hänen lapsensa. Tein hyvin selväksi, ettei tuollainen ole asiallista eikä kuulu kulttuuriin, siitä alkoi lapseni syyllistys.
En tiedä ovatko minua miinustaneet ja somessakin epäilleet kasvaneet pullossa, mutta tuossa viestivaihdossa oli useampi hälyttävä merkki, mm. tuo että halutaan lapsi kylään ilman vanhempia sekä lapsen syyllistäminen uteliaisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti oli jokin rikos suunnitteilla sen miehen kanssa, joka esiintyi naisen isänä. Nainenhan houkutteli kerhosta yhtä tyttöä yökylään.
Syytätkö miestä?
No jos mies on tällaisessa mukana niin kyllähän hänkin silloin syyllinen on. Sinustako ei ole?
Eri
Mutta kun ei tiedetä oliko se mukana vai esittikö nainen häntä.
Ilmeisesti aiemmissa huijauksissa on ollut mukana.
Vierailija kirjoitti:
Jos nykyään saa iän päättää, niin saanko minä olla 70v jotta pääsen eläkkeelle ja saan vapautuksen asepalveluksesta?
Timppa 38
Saat tietenkin. Voit olla juuri sitä mitä haluat
Vierailija kirjoitti:
"Isä" (siis naisen miespuolinen ystävä) oli harmitellut että tyttö ei tullut yökylään, kyllä tässä pedofiilin suunnitelmat haiskahtaa.
Tai sitten nainen esitti prepaidliittymällä tätä isää. Jutussa ei mainittu että kukaan olis puhunut tän isän kanssa puhelimessa tai naamatusten. Nainen oli kerhoon antanut isän tiedot. Isän kanssa vain viestiteltiin. Saattaa olla ettei miehellä ole mitään tekemistä koko jutun kanssa. Nainen on häntäkin hyväksikäyttänyt saadakseen itselleen "isän". Mies ollut sopivan ikäinen tähän rooliin.
Myönnä pois vaan! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän kokee itsensä 10 vuotiaaksi niin silloin hän on 10 vuotias. Tälle linjalle on nyt lähdetty niin mikä ongelma?[/quote
Eiköhän se ole vaan se sinun piiloasenteesi transihmisiä vastaan kaiken tuon (nyt näennäisen ) takana, mikä sai sinut nyt tuonkin kommenttisi tänne kirjoittamaan . Ei voi mitään,mutta näkyy selvästi nyt läpi tuosta.
Olen eri: kun tässä nyt joudutaan tottumaan siihen, että joku peniksellinen karvapalli pitsikoltussa on nainen niin eiköhän me yhtä helposti opita larppaan sitäkin, että joku 50v. ukkeli joka jokeltelee pitsihattu päässä, on taapero.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota vatsakasta, kasvoiltaan uupuneen näköistä henkilöä on voitu luulla 10vuotiaaksi kun ei menisi edes 17vuotiaasta? Herranjumala :O
Mistä tämä tieto on lähtöisin, että kyseessä olisi sama henkilö? Jos ei ole niin silloinhan joku on aivan viaton ihminen on jo leimattu vaikka miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän kokee itsensä 10 vuotiaaksi niin silloin hän on 10 vuotias. Tälle linjalle on nyt lähdetty niin mikä ongelma?[/quote
Eiköhän se ole vaan se sinun piiloasenteesi transihmisiä vastaan kaiken tuon (nyt näennäisen ) takana, mikä sai sinut nyt tuonkin kommenttisi tänne kirjoittamaan . Ei voi mitään,mutta näkyy selvästi nyt läpi tuosta.
Olen eri: kun tässä nyt joudutaan tottumaan siihen, että joku peniksellinen karvapalli pitsikoltussa on nainen niin eiköhän me yhtä helposti opita larppaan sitäkin, että joku 50v. ukkeli joka jokeltelee pitsihattu päässä, on taapero.
Hei, me larpataan! T.vuosi2023
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. On aivan ymmärrettävää, että ihmiset pohtivat kaikenlaista, sillä emme me elä yhden totuuden totalitarismissa. Tai ainakaan meidän ei pitäisi elää, vaikka nyt äärilaita saneleekin asiat. Näin ei kuitenkaan voi olla eikä ole niin, että vain sukupuolen voi kokea ja määrittää kuinka vaan. Aivan samoin voi kokea monia asioita eikä teillä ole oikeutta sanoa, ettei vain sukupuoleen keskittyminen on ok ja muut ei.
En esimerkiksi koe tai edes ole itsekään sen ikäinen kuin kalenterivuosissa määritettynä olen, vaan on tutkittua faktaa, että kehon ikä voi olla paljonkin eri, samoin mielen. Itse koen ja myös aidosti keholtani olen noin 10-20 vuotta vanhempi. Mieli on myös vanhan ihmisen. Ei tämä eroa lopulta mitenkään noista sukupuoleen liittyvistä jutuista. Kyse ei siis todellakaan ole negatiivista asenteista ketään vastaan, vaan samalla logiikalla muidenkin asioiden pohdiskelua. Kyllähän teidän pitäisi fiksuina(?) nämä täysin loogiset jutut ymmärtää.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota vatsakasta, kasvoiltaan uupuneen näköistä henkilöä on voitu luulla 10vuotiaaksi kun ei menisi edes 17vuotiaasta? Herranjumala :O
Mistä tämä tieto on lähtöisin, että kyseessä olisi sama henkilö? Jos ei ole niin silloinhan joku on aivan viaton ihminen on jo leimattu vaikka miksi.
Itselle on ainakin tullut vastaan pari ihan uskottavaa juttua, joiden perusteella on kyse nimenomaan hänestä.
Asun kahden kunnan rajalla, ja molemmilla on tässä lähellä myös nuorisotalot. Kunta A:n taloon saavat tulla 10-29-vuotiaat, kaikki vaikka samaan aikaan. B:n talossa on toimtaa ikävuosille 10-19, erikseen nuoremmille ja vanhemmille (osittain ohjatut) tunnit, eikä 10-vuotias ole itseään vanhempien kanssa missään vaiheessa.
Kumpaan taloon sinä päästäisit nelosluokkalaisesi ja miksi?
Tunnen itseni 11-lapsen yksinhuoltajaksi somaliasta, vaikka ukko bunkkaa makuuhuoneessa.
Saaanko huomenna kelalta 7000€ kuukausitilityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Isä" (siis naisen miespuolinen ystävä) oli harmitellut että tyttö ei tullut yökylään, kyllä tässä pedofiilin suunnitelmat haiskahtaa.
Tai sitten nainen esitti prepaidliittymällä tätä isää. Jutussa ei mainittu että kukaan olis puhunut tän isän kanssa puhelimessa tai naamatusten. Nainen oli kerhoon antanut isän tiedot. Isän kanssa vain viestiteltiin. Saattaa olla ettei miehellä ole mitään tekemistä koko jutun kanssa. Nainen on häntäkin hyväksikäyttänyt saadakseen itselleen "isän". Mies ollut sopivan ikäinen tähän rooliin.
En tiedä, onko tässä tapauksessa epäilty muita kuin lasta esittänyttä naista. Kenties hän on käyttänyt miestä vain välikätenä tämän tietämättä. Mutta mistäs sen tietää.
Uskokaa tai älkää, mutta nainenkin voi olla hyväksikäyttäjä. Onhan toki sellaistakin, missä esim. pariskunta on toiminut yhdessä ja sekaantunut alaikäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko miesystävä pakottanut vajaan vaimonsa järjestämään yökyläilijöitä?
Näin saattaa olla. P e d o f i l i a nyt kuitenkin on, sanoivat tämän palstan miehet mitä tahansa, naisilla todella harvinaista. Tämän valossa todennäköisempää on, että kyseessä on jollain lailla vammainen tai mielenterveysongelmainen henkilö, jonka mies on saanut hankkimaan lapsia miehen luo.
Mulla on sellainen olo, että tuo nainen on vain välittäjä ja se mies on oikeasti olemassa ja lapsia oltiin ehkä viemässä miehelle leikkikaveriksi ennemmin kuin naiselle. Nainen itse saattaa olla joku yksinkertainen sielu, joka ei edes tajua koko kupletin juonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosta ei epäillä?
Ei, koska oli viaton nainen. Mies ois saanut samantien syytteet lapsiin sekaantumisesta
Ei olis saanu. Alaikäiseksi tekeytyminen ei ole rikos, eikä edes yökylään pyytäminen ole rikos. Viestittely oli ilmeisesti (vielä) viatonta. Pitää tapahtua ensin rikos, jotta voidaan syyttää jostain. Noilla teoilla ei edes miestä voida syyttää lapsiin sekaantumisesta. Koska ei toi nainen näillä tiedoilla ole sekaantunut lapsiin. Jos löytyy joku lapsi, jota hän on hyväksikäyttänyt niin sitten poliisi voi toimia ja syyttäjä nostaa syytteet. Näille jutun lapsille ei kuitenkaan oltu tehty mitään seksuaalista. Se että aikuinen heidän kanssaan leikkii kerhossa ei ole hyväksikäyttöä. Se on erikoista käytöstä mutta ei rikollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. On aivan ymmärrettävää, että ihmiset pohtivat kaikenlaista, sillä emme me elä yhden totuuden totalitarismissa. Tai ainakaan meidän ei pitäisi elää, vaikka nyt äärilaita saneleekin asiat. Näin ei kuitenkaan voi olla eikä ole niin, että vain sukupuolen voi kokea ja määrittää kuinka vaan. Aivan samoin voi kokea monia asioita eikä teillä ole oikeutta sanoa, ettei vain sukupuoleen keskittyminen on ok ja muut ei.
En esimerkiksi koe tai edes ole itsekään sen ikäinen kuin kalenterivuosissa määritettynä olen, vaan on tutkittua faktaa, että kehon ikä voi olla paljonkin eri, samoin mielen. Itse koen ja myös aidosti keholtani olen noin 10-20 vuotta vanhempi. Mieli on myös vanhan ihmisen. Ei tämä eroa lopulta mitenkään noista sukupuoleen liittyvistä jutuista. Kyse ei siis todellakaan ole negatiivista asenteista ketään vastaan, vaan samalla logiikalla muidenkin asioiden pohdiskelua. Kyllähän teidän pitäisi fiksuina(?) nämä täysin loogiset jutut ymmärtää.
- eri
Lisään vielä, että en siis itse kannata sitä, että ihmiset voivat vain ilmoittaa vapaasti olevansa sitä tätä tai tuota, sillä jokainen normaalin fiksu ihminen tajuaa miten sekaisin kaikki tuolla tavoin menee. Tälle tielle on nyt kuitenkin lähdetty eikä tosiaan ole vain niin, että kaikki muu paitsi sukupuolen rajaton määrittely on höpöä. Kyllä moneen muuhunkin asiaan on ihan samanlaisia perusteita eikä silloin voi sanoa muiden olevan sen enempää väärässä kuin itsekään. Ja olen siis ehdoton trans- ym. oikeuksien kannattaja, mutta mikään pelkkä ilmoitusasia se ei voi olla.
Minun luokallani oli joskus tyttö, joka näytti aina jo aikuiselta ja jotenkin vanhalta ala-asteellakin. Oli vähän isokokoisempi ja kasvot jotenkin roikkuivat. Ihan pienenä tietenkin tiesi lapseksi koska oli pienempi kuin aikuiset, mutta hänelle tuli murrosikäkin aikaisin ja aikuiset naisen mitat ja muodot. 12v olisi mennyt jo 40-vuotiaasta aivan hyvin. En ikinä kuullut että hänellä olisi ollut mitään sairautta, ei näyttänyt siis vanhukselta, mutta jotenkin vaan vanhemmat aikuiset taikinaiset kasvot.
Varmaan tässä on ajateltu että se 13v on normaalia vanhemman näköinen raukka. Hankala sellaista alkaa sitten kyseenalaistamaan ja selvittään loukkaamatta tai syrjimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Tämä on ihan totta! Mun eräs sukulainen sai jo parikymppisenä ryppyjä ja hän valittikin että kun pääsi finneistä eroon niin tuli ryppyjä. Nelikymppisenä hän on tosi väsynyt ja nyt viimeksi hänen tavattuani hän valitti, että hän vain haluaisi autiolle saarelle palmunalle juomaan sangriaa ja nukkumaan. Hän näyttääkin ihan 50v. ja haluaisi jo eläkkeelle.
Mä puolestani olen 30 ja rapiat, ja joudun näyttään henkkareita ja olen myös todella lapsellinen. Itse en tätä tajua, mutta muut ikäiseni pitää minua lapsellisena.
Mielestäni olen aikuinen ja identifioidun aikuiseksi mutta satunnaiset "heippa-tutut" ihmiset mieltää minut edelleen teini-ikäiseksi ja vieläpä koska olen henkisesti "kypsymätön" häpeän ikääni ja en yleensä ota ikääni puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan se mieskin osallistunut tuohon. Tarkoitus on varmastikin ollut, ettå nainen groomaa sille miehelle niitä tyttöjä.
"Nainen esiintyy myös sosiaalisessa mediassa nimellä, joka viittaa nykyisin teini-ikäiseen lapseen."
Lolita?
vuosittain julkaistaan edellisen vuoden kymmenen suosituinta nimeä. ehkä hän käyttää nimeä jota on on annettu monille lapsille 10-15 vuotta sitten.
Tulkitsin itse tuon niin, että sosiaalisen median nimen perässä on esimerkiksi syntymävuosi, kuten nuorella usein. Teini-ikäiseen viittaisi vaikka joku nimimerkki maija09, vaikka nainen ei todellisuudessa ole syntynyt vuonna 2009.
Vaikeaa uskoa todeksi tuollaista juttua.
Jos on ollut iltapäiväkerhossa muiden lasten seurassa, niin ainakin lapset olisivat huomanneet ettei yksi ole ikätoveri ja puhuneet omille vanhemmilleen epäilyttävästä tädistä joka leikkii olevansa 10 vuotias.
Työntekijät saattaneet olla vanhempia tätejä, tai sitten vähintään yksi heistä oölut mukana tuossa "leikissä".
Mua joskus luullaan lapseksi, mutta nämä ovat aina olleet aikuisia itsekin eikä nyt ihan noin lapseksi olla luultu.
Lapset puolestaan tunnistavat aikuiseksi. Teinitkin.
Kyllähän tuo lapsellisuus, rajattomuus ja sekoilu on nykyään oikein muoti-ilmiö.
Ollaan niin avoimia ja sinisilmäisiä kaiken "uuden" edessä ilman että hetkeäkään tehtäis mitään riskianalyysejä tai mietittäis seurauksia.
Lapset ovat ennenkin leikkineet sukupuolirajoja rikkovia roolileikkejä rauhassa ilman että vanhemmat ovat siitä mitään ajatelleet mutta nykylapset jos leikkivät roolileikkejä niin vanhemmat ovat heti kiikuttamassa trans-polille.
Ihmiset eivät välitä hankkia ammattia vaan rupeavat some influenssereiksi ja elävät sossutuilla, järjestävät mellakoita mutta antavat muiden siivota "vallankumouksensa" jäljet.
Aivan kuin lapsilla, kukaan ei halua olla roolileikeissään keittiöpiika tai sikopaimen, kaikki haluavat olla supersankareita tai prinsessoja. Ikävää vain, että kyse ei ole lapsista vaan aikuisista, jotka elää mikämikä-maassa, jossa sulla on oikeus olla mitä ikinä sä haluut, oli se sitten realistista tai ei.