Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.

Vierailija
11.02.2023 |

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…

Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.

Kommentit (449)

Vierailija
261/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tarjoan. Yleensä sillä jää mieleen, ja seuraavaan remppaan on paljon paremmat lähtökohdat.

Vierailija
262/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarjoa enää. Johtuu ihan siitä että laskuttavat joka tapauksessa automatkat "lounaalle" ja takaisin bensan muodossa. Otettiin 100m päässä asuva yrittäjä, kun haluttiin tukea paikallisuutta. Selvisi loppulaskussa että veloitti auton käytöstä saman verran kuin veloitti 40km päähän etäälle tutullenikin. Ja tuo auton käyttö oli vain siihen että hän siirtyi kotoaan töihin ja töistä kotiin, eli ei haettu mitään kesken työrupeaman tms. 

Tarjoaisin mielelläni ruuat mikäli se näkyisi loppulaskussa, mutta koska näin ei enää ole, niin maksakoot jokainen sitten omansa.

Ole onnellinen, että mitään ei tarvinnut hakea. Meille tuli asentaja 40 km päästä. Ei ehtinyt asentaa mitään, kun huomasi, että jaa, teille tarvitaan tällainen osa. Kysyin vielä onko harvinainenkin osa. Ei, mutta ei sattunut olemaan mukana. Kävi hakemassa ja laskutti 160 km mukaan ja päälle tietysti tuntitaksan tuosta ajosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra kämppiinkin tehdään remontteja, että kyllä niitä sielläkin näki lapsuudessa.

Silloin remppamiehet totes, että eivät juo kahveja yms. missään, koska työstähän ei sitten tulis mitään, jos kahville jäisivät joka paikkaan.

Joten sen mukaan olen elänyt elämäni lapsuudestani saakka. He saavat palkan kuitenkin.

Vierailija
264/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tarjoan. Yleensä sillä jää mieleen, ja seuraavaan remppaan on paljon paremmat lähtökohdat.

Tämä. Kyllä oli meilläkin sähkömies heti palvelualttiimpi seuraavalla kerralla ku tarvittiin.

Vierailija
265/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei työmies käy.

Vierailija
266/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään alkaa ruokia tai kahveja tarjoamaan tuntiveloituksella laskuttavalle työmiehelle. Onko tämä tyyppi tosissaan? Tuollaisen kirjoituksen julkaisee vain Maaseudun Menneisyyden kaltainen pazkalehti.

Kuka höntti ottaisi remppamiehen tuntiveloituksella? :D Eihän sellaisiaa vaan ole.

Tyyppihän on täysin nolo, vielä nimellään lehdessä ruikuttamassa. Varautuisi itse paremmin taukoihinsa. Onhan sillä oltava jossain skutsissa rempatessa tiedossa, joku veskipaikkakin. Eihän asiakkaan pönttöön tarpeilla käydä, eikä tiluksille.

Vierailija
267/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kyllä oli meilläkin sähkömies heti palvelualttiimpi seuraavalla kerralla ku tarvittiin.

Sä kuvittelit, että se oli kahvista kiinni eikä mitenkään esimerkiksi, että töitä tuli lisää? :D Saakeli, kun ihmiset ovat pöllöjä.

Vierailija
268/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaismies remontoi anopin koko kämpän, eikä se tarjonnut sille yhtään mitään!

Kyllä hävetti kun kuulin.

Mun vanhemmat tarjoaa aina ruoankin remppamiehille, niin niillä on lyhyemmät tauot, ne ei häviä tulematta takaisin sekä työ valmistuu nopeammin.

Ovelaa eikö?

Vierailija
269/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole jo veron kiertoa, jos laskee työpalkkaa syötyjen lounaiden vuoksi ja jättää verot maksamatta?

Vierailija
270/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä kuvittelit, että se oli kahvista kiinni eikä mitenkään esimerkiksi, että töitä tuli lisää? :D Saakeli, kun ihmiset ovat pöllöjä.

Oletko yrittänyt saada sähkömiestä pikkuhommaan? Voin sanoa ettei ole helppoa.

Vierailija
271/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaismies remontoi anopin koko kämpän, eikä se tarjonnut sille yhtään mitään!

Kyllä hävetti kun kuulin.

Mun vanhemmat tarjoaa aina ruoankin remppamiehille, niin niillä on lyhyemmät tauot, ne ei häviä tulematta takaisin sekä työ valmistuu nopeammin.

Ovelaa eikö?

Nyt remppamiehen pitäisi tarjoilla anopeillekin sapuskat työnsä lisäksi.

Vierailija
272/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kahvit tarjoan, munkeilla ja piparilla.

273/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa se ruoka ja kahvit sille remontin ottajalle. Että ihan kahvipöydät pitäisi notkua tälle putkimiehelle?! Ottakoon omat eväät mukaan ja kahvi termariin, vai onko valittaja mies jotenkin uusavuton. 

Ei sun mistään notkumisista ois tarvinnut sanoa. Menit ihan äärimmäisyyteen. Rauhoitu.

Vierailija
274/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhempia sähkömies laskutti siitä ajasta, jonka joutui juomaan kahvia.

Vierailija
275/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt saada sähkömiestä pikkuhommaan? Voin sanoa ettei ole helppoa.

Kyllä olen. Ei ole ongelmia, soitan niin hän tulee päivän sisällä piipahtamaan.

Sitä kun osaavia löytyy, niin niistä pidetään kiinni. Vinkataan kavereille ja suvulle. Suositukset pitää osaavan työtelijäänä ja rahassa, niin eipä unohda helposti, kuka niitä töitä on järjestänyt.

Sama juttu putkari, maalari, puuseppä jne.

Kahveja en ole kuitenkaan vielä keittänyt. Harvemmin olen edes kotona, kun tuttuihin duunareihin voi luottaa, vaikka ystäviä ollakaan.

Vierailija
276/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä keskustelua lukee, niin ei tartte epäillä alkuperäisen uutisen havaintoja. Ennen vaan ihmiset olivat vieraanvaraisia ja ystävällisiä. Kaukana on ne ajat.

Vierailija
277/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt tapanani keittää hyvät kahvit, eli tarjolla on sen verran suolaistakin tarjottavaa, että käy lounaasta. En tee eroa meillä vierailevien ihmisten välillä. Kaikille keitän kahvit. Kuuluu käytöstapoihin.

Vierailija
278/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat remonttifirmat laskuttavat asiakkaalta myös lounastauon ajan, jos remontti on kokopäiväinen. Että ilmainen ruoka vielä siihen laskutuksen päälle? Aina saa toivoa.

Vierailija
279/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina tarjottu rakennusaikana ja sen jälkeenkin jos on jotain palveluja ostettu niin olemme työläisille keitetty kahvia ja tein voileipiä ja kesällä laitettu piha grilliin makkaraa ja pyydetty terassille kahville. Halvimmat grilli makkarat sinapilla olivat ihan herkkua ja kelpasivat niin että ei se tule kalliiksi jotain murkinaa tarjota. Kerran ei sattunut olemaan mitään kun ei oltu varauduttu niin puolisoni kävi lähikaupasta hakemassa tarjottavaa. Siis ilman tarjottavaa me ei päästetä täältä ketään työläisiä pois. 😁

Naapuri muutti muualle kun siellä tehtiin sisä remonttia ja kun tehtiin piha remonttia niin se veti vain verhot ikkunoiden eteen teeskennellen ettei ollut kotona ja ovat rikkaita. Aika huvittavaa. 

Me emme ole siitä köyhdytty yhtään että tarjotaan kahvit ja jotain hiukopalaa. Antaahan se fiksun kuvan ihmisestä. 

Alapeukuttajille sanoisin että kuinka joku ihminen voi niin köyhä ja vailla mitään tapoja olla ettei ole mitään tarjottavaa. Me emme kehtaisi olla noin epäkohteliaita. Johan se kuuluu sivistystasoon että jotain tarjotaan työläiselle eikä siitä kukaan voi köyhtyä vaan on junttimaista olla mitään tarjoamatta. 

Taidat nyt sekoittaa vanhan ajan talkooväen ja nykyaikaisen raksafirman. Talkooväelle kuuluu luonnollisesti ruoka, rahaahan he eivät saa. Mahdollisesti he saavat aikanaan vastavuoroisesti talkooapua omaan projektiinsa. Raksafirmalle (tai vastaavalle) maksetaan palkka ja verot, ja se ruokailu on kyllä siinä rahassa jo huomioitu. Jos porukka tekee pitkää projektia ja on paikalla vaikka 8 tuntia viikon ajan, toki voi kysäistä, kuinka paljon kahvia keitetään. Jos ei missään perähikiällä olla vaan paikassa, jossa on 10 kilometrin säteellä huoltoasemia tai muita lounaspaikkoja, raksaväki menee mieluummin niihin syömään.

Vierailija
280/449 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi niin harva sähkömies siivoaa jälkensä?

Meille sähkömies teroitti, että hänen työhönsä ei kuulu siivoaminen. Se kuuluu meille tai kenelle tahansa muulle mutta ei hänelle. Ja paikkojen pitää olla siistit, kun hän seuraavaksi tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan