Miksi et tarjoa kotona käyvälle työmiehelle lounasta tai edes kahvia? Työmies avautuu Maaseudun tulevaisuudessa.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/ebcc7b42-d567-4904-9cbd-226…
Pelottaako sinua vieras ihminen vai oletko pihi? Vuonna 2015 työmies huomasi, että kahvia ja lounasta saa yhä harvemmin.
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan aina jotakin juotavaa. Etenkin kesähelteillä, sillä se on jo ihmisen velvollisuus tarkistaa pyörtyykö toinen nestehukkaan. Joskus korjausapu on unohtanut vesipullonsa autoon ja ei vaan kehtaa pyytää minulta vettä. Ei toisen huomioiminen ole minulle mitenkään rasittavaa. Olen myös huomannut, että kohdellesani korjausapua hyvin he muistavat minut. Seuraava apu tulee nopeasti ja saa ehkä vähän ylimääräistäkin työtä heiltä. Laskua voidaan pyöristää alaspäin yms.
Tämä on hyvää ajattelua. Peruskohteliaisuus ei maksa mitään ja jos on varaa remonttiin, niin on varaa veteen tai mehuun tai kahviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan vuokra-asunnossa eikä teetetä remontteja.
Pitkään vuokralla asuneena muistin aina huoltofirman tyyppejä tarjoamalla edes jotakin juotavaa mehua, vettä tai kahvia. Jouluisin annoin heilleaina jotakin suklaata tai kahvia kiitoskortin kera. Yleensä minua palveltiin sen vuoksi todella hyvin ja nopeasti. Hyvä asiakas kannattaa aina olla, eikä vuokralainen voi kiertää vastuutaan ihmisten huomaavaisesta kohtelusta
Minuakin on palveltu hyvin ja nopeasti vaikka en ole koskaan tarjonnut huolto-ukoille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takakireitä vastauksia.
Olisitteko itse ilahtuneita vastaavassa tilanteessa ja miten se mahdollisesti näkyisi työn laadussa?
Ammatilainen tekee työnsä laadukkaasti ihan riippumatta siitä tarjotaanko lounaat vai ei.
Mutta miksi niin harva sähkömies siivoaa jälkensä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 2 nuorta remppamiestä uusimassa talon ulkoverhousta. Työ kesti muutaman päivän. Tarjosin heille viimeisenä päivänä lounaan, pitkään haudutettua mureaa lihapataa, jossa oli myös vihanneksia. Toinen heistä jätti kaikki vihannekset lautasen reunalle.
Veditkö herneitä nenääsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkään vuokralla asuneena muistin aina huoltofirman tyyppejä tarjoamalla edes jotakin juotavaa mehua, vettä tai kahvia. Jouluisin annoin heilleaina jotakin suklaata tai kahvia kiitoskortin kera. Yleensä minua palveltiin sen vuoksi todella hyvin ja nopeasti. Hyvä asiakas kannattaa aina olla, eikä vuokralainen voi kiertää vastuutaan ihmisten huomaavaisesta kohtelusta
Ei meillä huoltomiehet pahemmin käy. Ei ole käynyt moneen vuoteen.
Voisin remonttimiehelle kahvit tarjota,mutta en ruokaa...onhan hänelläkin palkka ja lounastauot...outo ajatus odottaa ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin on palveltu hyvin ja nopeasti vaikka en ole koskaan tarjonnut huolto-ukoille mitään.
Huolto-ukoille?
Eipä ole kyllä itsellä tullut mieleenkään tuollainen. Olen aina vain olettanut, että niin sen kuuluu mennäkin, että avaan oven esimerkiksi sille putkimiehelle, tervehditään, osoitan missä suunnassa työn kohde on, jätän hänet rauhassa tekemään työnsä ja kun se on valmis, hyvästellään ja putkimies jatkaa seuraavaan kohteeseen. Lasku tulee perässä.
Kai minä voisin ne kahvit tarjotakin, ei siinä mitään. Vaivaantunut kahvihetki siitä tosin tulisi, ellei toinen sattuisi olemaan hyvä juttelemaan. Itse en ikinä keksisi mitään puhuttavaa vieraan ihmisen kanssa.
”Äkkiä katoaa tunti siitä päivästä, kun lähdet johonkin päin lounasravintolaan menemään” Eikö kyseinen henkilö ikinä ole kuullut eväiden valmistuksesta?
Vielä tuo putkimies kahvia, suklaata tai ruusuja Shellin/K-kaupan kassalle, verotoimiston asiakaspalvelijalle, rautakaupan myyjälle tai terveyskeskuksen lääkärille?
Ilmalämpöpumpun asentajille täytin vesilasit valmiiksi ja laitoin tarjottimelle. Kahvia en kyllä tajunnut keittää kun en sitä itse juo.
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuo putkimies kahvia, suklaata tai ruusuja Shellin/K-kaupan kassalle, verotoimiston asiakaspalvelijalle, rautakaupan myyjälle tai terveyskeskuksen lääkärille?
Viekö
Uusi puhelin
Minulla on mökki saaressa. Otin sinne paikallisen työmiehen tekemään ulkorakennukseen laajennuksen puuliiteriksi. Hän teki työn 5 päivässä ja erittäin edullisesti. Koska olin paikalla ja olosuhteet olivat mitä olivat (oli jo myöhäissyksy ja välillä tuli räntääkin), tietenkin tarjosin lämpimän ruuan joka päivä ja kahvia lisukkeineen aina kun sopiva hetki oli.
Kotona ison taajaman omakotitaloalueella en välttämättä niin tekisi. Riippuu tietysti työn kestosta. Nuohooja tekee työn alle puolessa tunnissa, pitäisikö siinä lounas tai kahvit tarjota? Joka kohteessa?
Olen tarjonnut yleensä kahvit remonttimiehille, jos he ovat olleet täällä koko päivän töissä. Lisäksi helteellä kylmää juotavaa, etteivät tuupertuisi katolla. Maaseudun asunnolla kahvin lisäksi myös lounaan, koska miehet tekivät myös ylimääräistä hommaa. Urakan hinnoista oli jo sovittu ja työt luistivat silti hyvin.
Tervetuloa meille:
Kahvi 3.90€
Lounas 12.90€
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne eläkeläiset kestitde putkimiestä ihan siitä syystä, että heillä on siihen aikaa eikä tarvitse tehdä työtä siinä samalla.
Lisäksi tulee mieleen se, että heille tuo on myös tärkeähkö sosiaalinen tapahtuma missä saa kahviseuraa.
Ei ole enää nykypäivää tuo. Ennen kyllä työmies käskettiin kahville täällä maalla.
M36
Olen tarjonnut joskus palkkaamalleni timpurille lounaan. Vaikutti äärettömän kiusaantuneelta. Ei varmaan kehdannut sanoa ei. Jälkeen päin olen miettinyt että lounastauko jossain pois työmaalta on ollut hänen päivänsä paras hetki ja minä sitten en tajunnut sitä. Ruoaksi vielä jotain todella arkista keittoa.
Minä tarjosin ja rupateltiin mukavia melkein tunnin. Laskusta sitten huomasin, että oli laskuttanut siitäkin ajasta.