---***MARRASVÄKI -05 ma-to***---
Kommentit (50)
Vielä viikko marraskuuta jäljellä. Sitten voi ajatella, että jes joulukuu!!! :)
Toivottavasti vaan tämä vesisade vaihtuu lumisateeksi ja plussan tilalle miinus.
Vuos sitten, kun mentiin sairaalaan oli ihan sula maa ja kun tultiin parin päivän päästä kotiin, niin satoi mahdottomasti lunta :)
Fanny ei ole ollut koko vuonna juurikaan mustasukkanen. Ottaa Pertun mielelleeen leikkeihin mukaan ja jaksaa hassutela veikan kanssa, tietysti hetkiä, että haluaa leikkiä ihan rauhassa. Esim juuri kun Fanny laittanut nukkekodin astiat hienosti, niin Perttu tulee pläjäyttää kaikki nurin. Mutta ei juurikaan suutu ym. " Voi Perttuu" toteaa.
Perttu on kyllä mustasukkanen, jos Fanny on mun sylissä tai laitan vaikka ulkovaatteita Fannylle päälle. Yrittää repiä siskon pois ja itse könyää jostain syliin keinolla millä hyvänsä :)
Perttu on alkanut uhmaileen.
Kun kiellen tai nostan pois tuhmuuksista, niin tarraa kynsillä kiinni tai lyö. Ja ihan puhisee kiukkua. Heti olen pelin viheltänyt poikki, että noin ei tehdä.
Meille tuli Englannista paketti miehen siskolta. On siellä työharjottelussa.
Perttu sai kivan paidan, minä nätin kassin, Fanny karkkia ja Nemo-magneetin ja ukko Woolpack-pullonavaajan :)) Oli käynyt Emmerdale kylässä :)
Mulle sopiii kyllä, että omiakin naamoja vaihdetaan :)
Pitäs laittaa Perttu päikkäreille. Aamutirsoilla ja päiväunilla mennään.
JOskus nukkuu vain yhdet unet, mutta sitten kiukkupussi koko alkuillan.
Hilda, joka ei muista enempää.
Masennusken kouriin joutuneille paljon mielikuvituksellisia auringonsäteitä :) piparien leipominen huippu juttu :)
Mekin askarreltiin jo joulukortteja :)
Pertulla hampaat kohta tuplaantuu :))
Hilda
kiitti vaan varotuksesta..mun mielestä teemu tuntui päivällä lämpöiseltä mutta en mitannu kuumetta. annoin eilen jo ennen rokotusta ja myös yöksi panadolia toistaiseksi ei kyllä ole kinttuaan kipeänä pitänyt mut täytyy seurata miten menee..
sitä toivoville paljon!
Itse tykkään sateesta, ja ulkoillaan koko porukalla vaikka sataa. Kotiintulo on vaan aika show kun pitää riisua kaksi kuraista lasta, pestä kaksi kuraista koiraa ja itsensäkin riisua jossain välissä. Olis ihanaa kun pääsis suoraan kylppäriin tai kodinhoitohuoneeseen (jos sellainen olis) sisään ja vois vaan riisua kaikki suoraan lattialle ja samassa vielä suihkuttaa koirat. No kaikkea ei voi saada :)
Sukupuolen kysymisestäkin oli juttua. Me haluttiin tietää ja rakenneultrassa Jorvin lääkäri ihan varta vasten tärkeämpien mittausten jälkeen alkoi tiirailemaan. Ja selvästi näkyi molemmista että sukuunsa ovat tulleet ;) Ei kyllä kerrottu kenellekään vaan pidettiin omana tietonamme.
Mites muilla menee tuttien kanssa? Syövätkö monet tuttia ja oletteko ajatelleen vieroitusta? Meillä on jo iät ja ajat syöty vaan nukkumaan mennessä ja nyt neljättä päivää mentiin päikkäreille ilman tuttia. Kaksi ekaa päivää oli aikamoista itkua, mutta sen jälkeen ei ole enää tarvinnut itkeä. Eli tosi helposti kävi päikkäreiltä vieroittaminen. Yöunille mennessään saavat vielä tutin, en tiedä onko siitä vaikeampi luopua. Katsotaan jonkun ajan päästä sitä yötuttia sitten.
Nyt Kimi heräsi joten lähdetään pottailemaan. Mukavaa viikon loppupuoliskoa kaikille.
Sankku ja pojat
Viimeinen pölötys ennen nettipimentoa :/ Ääh, miten selviän marrasikävästä.. No, kirjuuttelen sitten heti, kun netti alkaa pelittää uudessa osoitteessa!
Kiitos onneksiolkoista ;) Onnille tulee tänään tosiaan vuosi täyteen! Hurjaa :) Vähän ollaan rusinoilla herkuteltu tänään, kakkua saa poika sitten ensi viikon lauantain juhlissa.
Kiitos hurjasti ihanista kuvista! Aivan ihania lapsia :) laitan sitten meiltä tulemaan kuvan onnista kanssa, voin laittaa sellaisen, jossa pällistellään Onnin kanssa, niin tulee sitten naama tämän Noeman tilalle. Käytän kanssa sitä Hildan listaa, tulee lähetettyä kaikille!
Meillä on kämppä täynnä muuttolaatikoita. Kuljetaan täällä kuin vanhoilla kapeilla kujilla :) Onni on innoissaan laatikoista, koirat taas vähintään masentuneita. Vaistoavat, että jotain tapahtuu ja jännittävät kai omaa asemaansa muutoksessa. No, huomenna illalla loikoillaan jo kaikki samassa sängyssä uudessa osoitteessa :) Ihanaa!
Ihanaa joulun odotusta ja rauhaisaa eloa toivottelee Noema, jolla jo nyt ikävä teitä!
Tampereella on satanut vettä koko päivän ja me ollaan nökötetty sisällä. Oon laittanut kaikki mahdolliset lamput päälle, pakko saada jostain vähän valoenergiaa. Onneksi Jesse on viihtynyt tänään hyvin sisällä, on ollut melkoinen sylikissa ja ollaankin otettu rennosti. Nyt pyörii tuossa jaloissa ja tutkii mitä isin työpöydän laatikoista löytyy. Tarvii siis olla silmät tarkkana koko ajan ettei mutustele jotain tärkeitä papereita. ;-)
Täältä myös Noeman Onnille lämpimät 1v-onnittelut!! Ja tsemppiä muuttotalkoisiin! Ikävä tulee kyllä sua ja Onnia jos ei teistä pitkään aikaan kuulu. Nyyh!!
Mulle sopii myös äitien pärstien paljastus. :-) Tosin oon niin kamerakammoinen ihminen, että edelliset kuvat musta on varmaan jostain kesältä. Mutta en mä oo tainnut muutamassa kuukaudessa niin kauheasti muuttua. ;-)
Sankku: Kiva oli kuulla teitin kuulumisia. Meillä syödään itse vain muutamia lusikallisia per päivä, ei oikein Jessellä vielä kärsivällisyys riitä. Annetaan poitsun syödä itse kun osoittaa kiinnostuksen lusikkaan, pari lusikallista jaksaa keskittyä syömään, sitten touhu menee lusikalla vispaamiseksi ja sotku olisi kauhea jos antaisi toisen jatkaa. Myöhemmin sitten kun innostusta on enemmän.
Tutti Jessellä vielä vahvasti käytössä. Unitutti, vaunututti, lohtututti. Imee muuten sormiaan ja oon kokenut että tutti on parempi vaihtoehto. Kesällä voisi kokeilla vieroittaa..
Nia: Onnittelut uudesta, omasta asunnosta! :-)
Hertan Annille onnittelut ensiaskelista! Varo vaan, kohta se tyttö jo juoksee. ;-)
Sapiina: Mukavaa kun olet taas ennättänyt kirjoittelemaan! Oot aina niin mahtavan positiivinen että tulee itsekin paremmalle tuulelle kun juttujasi lukee. :-) Ei sua varmasti kukaan ole ehtinyt unohtaa. Kyllähän tässä itse kullekin tulee välillä pidempiä kirjoitustaukoja. Mutta tauoista huolimatta on ihanaa aina lukea marraskuisten kuulumisia.
Hilda: Täällä myös yksi varhaisuhmaikäinen. ;-) Monta kertaa päivässä huutaa selkä kaarella, heittäytyy veltoksi, yrittää purra jos suusta otetaan pois jotain sinne sopimatonta... Omaa tahtoa löytyy juu. Vaan onneksi on vanhemmatkin tässä perheessä jääräpäitä, ei saa poika tahtoaan läpi kiellettyjen asioiden suhteen vaikka kuinka kiukkuisi.
Huh minkä kaaoksen Jesse on saanut aikaan täällä miehen huoneessa sillä aikaa kun oon kirjoitellut. Tarvii varmaan alkaa siivoamaan. Vai pitäisiköhän testata huomaako mies mitään omituista huoneessaan... ;-)
Lopuksi vielä isot kiitokset kaikille suloisia-ihania-lutuisia kuvia lähettäneille! Lisää vaan niin me Jessen kanssa niitä täällä katsellaan. :-)
Huomenna vissiin uusi pino.
Laitoin teille meidän koko poppoosta kuvan :)
Minä yleensä otan niitä kuvia, en ole kuvattavana.
Nyt syömään, hirmunälkä!
Hilda
[color=green] Noemalle: Toivottavasti nähdään pian!
Käy vaikka kirjastossa netissä tai tutustumassa uusiin naapureihin verukkeella että tärkeitä juttuja hoidettavana :D
Me saimme tietää joskus vkolla 36 kumpi oli tulossa. Vaikka ultrassa kävin 18krt.. HUI!
Omaa (.)
Meillä ollaan edelleen räkäisiä. Kävimme koko porukka lääkärissä eilen. Jerellä ei hätää (olen tosin unohtanut soittaa nieluviljelystä, ne ketut ovat muuttaneet soittoajat).
Itselläni oli keuhkoissa jokin tulehdus, joka ei tarvitse antibioottia, en muista tarkalleen missä tulehdus oli.
Yskiminen, nauraminen ja melkein hengittäminenkin oli tuskaa, nyt helpottaa onneksi!
Synttärijuhlat onkin sunnuntaina, jänskättää. Josta tulikin mieleeni että ilmoitan kaverille ettei tarvitsekaan tehdä kuin yksi kakku.
10kaks
Ja paljon Onnea kaikille synttäreitään viettäneille ja niille joille tänä viikonloppuna kemut tulossa! Meillä juhlat ovat ensi viikonloppuna.
Perttuko se oli alkanut uhmailemaan... en tiedä onko meillä nyt ihan sitä, mutta mielesäs kävi kyllä eilen.... vaikka onpa tuo kaveri kyllä tosi omapäinen tapaus muutenkin=) Eilen hänellä oli pakkomielteenä mennä koko ajan vääntelemään uunin nappuloita yms. ja kiellot ei yhtään tepsineet. Itse olin olohuoneessa ja näin kuinka poika taas lähti painaltamaan kohti uunia. Kielsin oikein napakasti niin kaveri heittäytyi keittiön lattialle mahalleen itkemään. Nousi sitten ja otti sellaisen keittiön pyyhkeen ja toi sen minulle olkkariin käteeni ja oikein painautui minua vasten imemään peukkua. Ikäänkuin sillä lahjonnalla heltiäisi lupa väännellä uuni 300 asteeseen=) Mokomalla likaisella keittiörätillä=) Mutta kyllä tuli kyyneleet silmiin oli se sen verran liikuttavaa...
Toinen tapaus oli kun poika intoutui taas kiskomaan keittiön verhoja. Olin kieltänyt jo tosi monta kertaa ja häntä vain nauratti. Lopulta menin hänen luokseen, otin hellästi käsistä kiinni, katsoin silmiin ja kielsin napakasti. Niin mitäpä kaveri tekikään? Otti ja alkoi purra minua sormesta=)
Muutenpa meille ei sen ihmeempiä, olen ollut nyt pari päivää aamusta iltaan pojan kans kaksin, kun mies on tullut vasta myöhällä kotiin. SItten illat on menneet vielä puolille öin taloasioita miettiessa kun mies on kotiutunut. Tänään miehellä on sitten vuorostaan pikkujoulut.
Mutta huomenna sitten minullekin luvassa hieman omaa aikaa, toivon mukaan... jos jaksais lähteä pojalle juhlavaatteita ostamaan. En ole vielä päättänyt ostaisiko ihan juhlajuhlavaatteet (joille ei pahemmin muuta käyttöä) vai juhlavat arkivaatteet (tyyliin kauluspaita ja slipoveri joita vois pitää muulloinkin)
Hyvää perjantaita kaikille ja saa heittää kivoja ideoita, mitä keksisin tänään kun olen illan yksin (tai no onhan poika mutta menee nukkumaan jo ennen klo 20)....
Manna
Moikka vaan,täällä toinen Hlan kimma kirjoitteli samaan aikaan..
Raapustelit tuosta rokotuksesta,meillä ja monella muulla kuulemma juuri tuon 1-vee rokotteen jälkeen pistoskohta muuttuu tosi kipeäksi ja nostaa jopa pariksi päiväksi lämpöä(meillä 38,2).
En tahdo pelotella,mutta jottet huolestuisi tai ihmettelisi,jos reaktiota tulee.
Pokko aristi jalkaa niin paljon,ettei suostunut liikkumaan.
Ja Noema-äitille superonnittelut 1-veen johdosta!!