Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

---***MARRASVÄKI -05 ma-to***---

20.11.2006 |

Hei Väki!

Tulkaas rupatteleeN =)

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa olen antanut välillä maistella ihan raakana, en oo siis lantrannut tai sekoitellut mihinkään. ei kauheen hyvin vielä maistu, ehkä puoli desiä on parhaimmillaan juonut. meillä ei oo ollut tuolla maidonjuonnilla mitään vaikutusta kakkaan. en oo ainakaan huomannut. välillä on kiinteempää ja välillä vähän löysempää. :o)

ja sukupuoliasiaan piti myös vielä kommentoida kun aiemmin unohtui. me odotettiin loppuun saakka jännityksessä tuleeko tyttö vai poika eikä kyselty sitä vielä raskausaikana. poika tuli =) ihmiset veikkaili aikalailla puolet ja puolet molempia sukupuolia mahan muodon yms. perusteella.

gerda

Vierailija
22/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin poika ei kyllä yhtään viihdy sylissä. Pitää katsoa jos sinne jonnekin reunaan mahtuisi rattaiden kanssa... liekköhän ihan toivoton ajatuskin....

Manna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa tässä piipahdan...

Me tiedettiin poikasen sukupuoli etukäteen. sain tietää joskus puolenvälin jälkeen et poika tulee:)

Poikanen juo tavallista maitoa, on juonut jo jonkin aikaa. siirryttiin pikkuhiljaa korvikkeen joukossa ja jugurttina. Masu ok, ja kakka normia. Välillä heittää mahan sekasin ja ihon huonoojn kuntoon, en tiedä onko maito vai mikä.

..joku puheli porkkanakakusta..Ai jai! Meillä oli sitä synttäreillä ja se oli niiiiin hyvää et taidan taas leipoa sitä:) Oon ihan himona siihen.

Nyt ruuan laittoon...

Vierailija
24/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannalle: Meillä on juotu tavallista maitoa nyt kolmisen viikkoa. Ei muuten kakka muuttunut, mutta ennen kakattiin noin 3 kertaa päivässä, nyt vaan kerran. Suht löysää, mutta kerrat on vähentyneet.

Mulle saa niitä 1-vuotiskuvia lähetellä osoitteeseen:

aitiliini2@luukku.com

Lähettelen sitten poitsusta takaisin :)

Eipä tässä kummempia, ilma niin kurja, olis saanut lumet pysyä maassa.

Ai niin, ajattelin itse mennä laulamaan kauneimpia joululauluja, meiltä kun Porvoosta paloi iso kirkko, niin pikkukirkkoon mentävä, sinne mahtuu 170 ihmistä (isoon 700) niin joutuu menee ainakin tuntia aisemmin, eli en ota poikaa mukaan! Täytyy katsoa, jos pikkuveljen joulujuhlaan ehtisi. Pitäisi tuota alkaa opettaa käyttäytymään erilaisissa tilaisuuksissa, heh! No ei kai sentään vielä..

Vierailija
25/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raapustaa VäSyNyt nainen. Olen varmaankin saamassa jonkin pöpön, kun nyt olo on kuin rekan alle jäänyt. Remppa painaa päälle. Ollaan tehty ihan hulluna duunia, olen onneksi saanut Onnia hoitoon muutamana päivänä, niin olen päässyt itsekin auttamaan. Tänään mun oli pakko levätä, huomenna sitten taas. Aletaan olla onneksi voiton puolella. Lattiaa tosin puuttuu vielä 100 neliöä, mies tälläkin hetkellä asentaa sitä hiki hatussa paikoilleen. Muuttaa pitää kuitenkin perjantaina.

Meillä on Soneran laajakaista ja kun ilmoitin viime viikolla, että muutamme , Soneralta sanottiin, että menee 6 viikkoa, kunnes netti pelittää uudessa osoitteessa! Törkeätä mielestäni! Järjettömän pitkä aika :( Mua ei nyt sitten näy hetkeen, yritän käydä kurkkimassa aina kun tilaisuus tulee.

Me kysyttiin kanssa sukupuolta rakenneultrassa ja ultraaja kertoi kierrellen, että selvä poika tulossa (käyttämättä poika sanaa, piti päätellä rivien välistä). Kaikki kyllä sanoivat, että poika tulossa, kun maha oli mulla kanssa sellainen, ettei takaa huomannut raskautta. Huusipa joku puoliksi venäläinen kirpparimyyjä mulle ValtteriVallilan kirppiksellä, että " sinä saat ihanan pojan" :) Hussilla on nykyään käytäntö, ettei sukupuolta saa lähteä spekuloimaan. Jotkut idiootit ovat tehneet valituksia, kun lapsi onkin ollut " väärää" sukupuolta, kuin on luvattu :(

Käytiin tänään Onnin kanssa yliopistolla ja hairahduttiin sitten vähän shoppailemaankin ;) Ostin Onnille ihanan takin, sellaisen villakankaisen, koko sai olla jo 86! Sitten ostin poitsulle ihanat pikkupojan farkut, vähän kulutetut, nekin oli kokoa 80. Kyllä se meidänkin pätkä näköjään venyy pituutta :) Ostin vielä pari paitaa, toisessa oli pääkallo ja toinen oli ihana raidallinen kaksikerroksinen paita. On jäänyt vaateostoksen nykyään tosi vähälle, kun saadaan tutuilta älyttömiä määriä vaatteita pojalle ja välillä tuntuu, ettei ole mitään muuta Onnille, kuin käyttövaatteita. No, nyt tuli ostettua " kaupunkilook" jätkälle ja täytyy sanoa, että kyllä näytti ukkeli pieneltä mieheltä uusissa vaatteissa verrattuna siihen palleroon, jolta näyttää haalarissa. Käytiin vielä Onnin kanssa syömässä kahdestaan, oli tosi kivaa. Ihanaa vaihtelua arkeen!

Mulla taitaa käydä ohraisesti sen Reiman 74 kokoisen haalarin kanssa. Poika on yhtäkkiä alkanut venyä ja haalari alkaa olla nafti. Täytyy yrittää sinnitellä siihen saakka, kunnes voi ostaa välikausihaalarin. Täällä etelässä lämpöiset säät tulee onneksi suht vauhdikkaasti, on täällä nytkin plussaa reilusti.

Meillä on kanssa sama meininki, että jos olen poissa ja mies hoitaa Onnia, niin kyllä on kaikki hujan hajan. Ihan hullua, ettei aikuinen mies osaa jälkiään siivota. Joskus tämä hitsaa oikein kunnolla, mutta nyttemmin olen jo muutaman kerran osannut päästää ukkoparan nitkutuksitta saapuessani kotiin.

Kiva Sapiina, kun kävit kirjoittelemassa kuulumisia. Kyllä muistan vielä kuka olet!

Meillä ykkoset juhlitaan vasta 2.12. Ehditään just saada muutto pois alta ja paikat järjestettyä. Vaihdetaan ihmeessä kuvia mussuista! Ystäväni, joka on kokki lupasi tulla auttamaan Onnin synttäreiden järjestämisessä ja ruoan laittamisessa! Ihanaa, meille kun on tulossa lähemmäs 50 vierasta! Ihan hullua ja siinä on vasta lähimmät :) Olen niin käsi kaikessa leipomisessa, että hienoa saada apua.

Le Cheilelle kiitokset selvennyksestä liittyen talojen kerros lukuun. Meillä on siis kaksi kerroksinen :) Hyvä tietää ;)

Manna, meillä vatsa meni hetkeksi löysäksi oikeaan maitoon siirtyessämme.

Samat haaveet ja suunnitelmat Gerdan kanssa joulusta. Ihanaa, kohta on Se aika!

Joo, muhun iski kanssa porkkanakakkuhimo! Pakko tehdä sitä Onnin synttäreille :) Kiitos Hilda!

Voisitteko laittaa kuvia pikkuisista mulle osoitteeseen johanna.z.koskinen@helsinki.fi ? Meillä kun niitä juhlia biletetään vasta joulukuun puolella ja sitten olenkin siinä nettipimennossa jonkin aikaa, niin en pääse tänne bongailemaan osoitteita.

Mut mut, illan jatkot ja muuta mukavata kaikille ihQille :)

Noema ja Onni joka on näköjään pöllinyt pöydältä puoliksi syödyn jogurtin ja lusikan ja istuu nyt sohvalla pikkukakkosen ääressä ja syö tyytyväisenä joguaan :) Uskomatonta! Täytyy mennä siivoamaan, puolet on varmasti sohvalla.

Vierailija
26/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan sekaisin päivissä, joutuu oikeen pohtimaan, et onko nyt perjantai vai mikä päivä.

Meillä on itketty nyt pari yötä, viime yönä Minttu heräsi parin tunnin unien jälkeen huutamaan suoraa huutoa, ilmeisesti niitä hampaita. Kaksi on varmasti puhjennut läpi, yksi alhaalla ja yksi yläkulmahammas, tämän lisäksi kaksi piikkiä tuntuu hyvin. Olen antanut burana suppoa, tehoaa nopeasti ja Minttu saa nukuttua :)

Tuntuu siltä, että nyt ne kaikki hampaat puhkeavat kerralla, melkein vuosi kun saatiin odotella ensimmäistä.

Olen ostellut jo joululahjoja, puolet puuttuu vielä. Joka joulu tuntuu, että rahat loppuvat kesken, vaikka kuinka tulee veronpalautuksia jne. Oon törsännyt liikaa jo etukäteen tapani mukaisesti.

Mulla on hartiat aivan jumissa, huomenna aika hierojalle onneksi, jos vaikka vähän auttaisi.

Kuulostaa mukavalta omakotitalo hankkeet, meilläkin talon katselu on piakkoin edessä, olisi mukava muuttaa aivan uuteen ja saada valita materiaalit itse :)

Laihis takkuilee, tulee himoja vetää makeisia yms, mut -6,6 kg nyt painoa pois, mites muilla laihiksella olevilla. Sain käydä viime viikolla ostamassa pienemmät farkut.

Palaillaan.

Vierailija
27/50 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAitoasiaan, Perttu saanut tavismaitoa reilun kuukauden verran. Kakka kyllä muuttui kiinteämmäksi ja kakkaa kolmen kerran sijaan kerran joskus pari per päivä. Huomaa, jos maitoa tav enemmän ja vettä vähemmän niin kovalle menee.

Maitoa saa aina syönti aikaan, muuten vettä.

Joululahjoista ja joulusta vielä. Samalla linjalla olen gerdan ja noeman kanssa. Tykkään kyllä lahjojakin antaa, mutta ei niiden tarvi olla älyttömyyksiä mielestäni. Aika hurjia kasoja lapset saa, mitä tuota lahjaketjua luin!!!

Lapsena paketteja oli aika monta, mutta tyylillä sukat omassa paketissa.

Isä on aika etevä keksimään ihania pikkulahjoja :) ja niitä odotan vieläkin kovasti, niissä on aina joku idea. Äiti oli käytännöllinen ja laitto välihousuja, sukkia, alusvaatetta :)

Lapsuusjouluja on tullu usein muisteltua. Leipominen, kuusenkoristelu, aatto ohjelmien katselu jännityksen nipistäessä vatsassa, suklaa, isovanhemmat ja ihastuttavat lahjat tulee mieleen. :) oli se ihanaa aikaa :)

Yks ällötyskin oli, maksalaatikon haju, kun äiti sitä teki. Maku hyvä kuitenkin hyvä :)

Me saatiin koevedokse :) skannaan ja laitan tenavista yhteiskuvaa tulemaan.

Mannalle kiitos laulusta. :) Suurinpiirtein muistinkin,mutta nyt voin laulaa oikein :) tulee itse keksittyä, kun ei aina muista.

Jaksuja noemalle! Ja kaikille muille voimia tarvitseville!

Nyt mies tahtoo koneen.

Unta simmuihin :)

Hilda

Vierailija
28/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tulihan se perjantai viimeinkin. Täytyy myöntää, että olen hieman stressanut pikku miehen synttäreiden kanssa, kaiken lisäksi meidän uunista on termostaatti rikki ja poltti kaikki pikkuleivät, jotka tein. No tänä iltana menen leipomaan kakun miehen siskon luo ja loput ostan kaupasta, ei voi mitään. Eilen illalla päätin, että parempi, kun on iloinen äiti kuin stressaantunut =)

Meillä on yötutti käytössä ja ajattelin myös vierottaa kesällä pojan. Nyt on tuo sänkyvieroitus tehty ja tissivieroituskin on vaiheessa pari kertaa päivässä.

Käytiin myös yksi vuotis neuvolassa. Mitat 79,5 cm ja 9,07 kg. Ja ylpeänä voin sanoa, että meidän poju otti eka askeleensa ennen yhtä vuotta =) Kolme niitä oli, mutta oli kuitenkin. Nyt jopa tanssii seisaaltaan, mutta ei vielä astle paljoa. Ostin vielä yhden synttärilahjan, näin yhdessä kaupassa Thaimaassa tehdyn pienen puisen jakkaran, jossa on käsin kaiverrettuna koalaemo pentuineen ja pakkohan se oli ostaa. On poika tykännyt =)

Nyt tekemään ostoslistaa, hyvää perjantaita kaikille.

Le Cheile ja Kaapo Einari

Vierailija
29/50 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kökkö, täällä sataa taas vettä =(Vielä viikko sitten maisema oli kuin suoraan joulukortista (siis ihanan luminen)nyt eiolemitään muuta kuin pieniä nökkösiä katujen varsilla ja mittari näyttää +6.Ihan tuntuu et itsekin masentuu tälläseen=(

No iloisempia asioita.Meillä täytetään tänään 1v.Huomenna juhlitaankoko suvun voimin.Vipinää riittääkin, kun esikoinen täytti tiistaina 3v.Onnea vain muillekkin marrasmussukoille.

Pitäiskömeidän kerätä nämämeidän kuvanvaihto-osotteet johonki samaan pinoon ettei tarttis kauheesti etsiskellä?oisko ideaa?

Mulle murujenne kuvia voi laittaa osotteeseen:anbasinger@gmail.com laitan sitte vastineeksi kuvan meidän Veetistä.

Meillä on kävelty jo kohta 2kk ja pian juostaan.Kiivetä osaa muttei vielä laskeutua =)Itse syömistä ollaan harjoiteltu,muttei vielä kauheen hyvin suju.Osaa kyllä laittaa lusikan ruokaan mut ainoastaan käyttää sitä siellä ja sitten laittaa melkeen tyhjän lusikan suuhun =)

Ollin äiti puhui jotain isommista sisaruksista ja heidän reaktioista.Meidän esikoinen on tosi mustis pikkuveikalle.Kaataa sitäja tekee muutenki kipeetä=(Toivottavasti tää joskus menee ohi.

No eipä muuta tällä kertaa, koitan taas aktivoitua =)

Vierailija
30/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun poikanen on nyt viimeaikoina nukkunut kokonaisia öitä. 11 kk heräili parin tunnin välein, niin tää on ihan luksusta! :o) yhdeksän maissa menee illalla nukkumaan ja herää noin seitsemältä aamulla. joskus saattaa aamuyöstä kerran herätä välissä.

kuvia lähti nyt menemään tiituliitulle, hildalle, noemalle ja ollin äitille :) ja laitan muillekin toki jos on lisää halukkaita vaihtelemaan!

poika on näköjänsä taas touhuissa, laittanut telkkarin päälle ja stereot päälle ja nyt vaihtelee kanavia :) täytynee mennä keksimään sille jotain muuta tekemistä, ostin värikynät pojalle synttärilahjaksi nii voidaan alkaa piirtelemään. pari kertaa jo ollaan harjoiteltu, hienoja viivoja sai aikaiseksi :)

mukavaa keskiviikkoa!

gerda ja karhunpoika

Vierailija
31/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mulla on aurinkoa ikävä. Mielialakin on turhan usein harmaana kun on niin synkkää koko ajan. Onneksi päivien ilona vipeltää tuo yksi suloinen pojan köllykkä. Riehuu parhaillaan isänsä jääkiekkomailan kanssa. :-)

Miehen kanssa valvottiin viime yönä varmaan ainakin puoli kahteen, kun juteltiin henkeviä meidän suhteesta. Välillä tuntuu olevan tää meininki niin matalalentoa ja sanaharkkaa tulee turhan herkästi. Mietittiin sitten ihan hyvässä hengessä mitä voitais tehdä eri lailla että olisi kummallakin parempi olla. Hyvä fiilis jäi keskustelusta.

Nyt tarvii rientää Jessen perään, joten kommentoinnit tarvii jättää myöhemmälle. Yksi-vuotiskuvia otan erittäin mielelläni vastaan osoitteeseen katjutska@gmail.com. Meillä ei ole Jessestä mitään hienoja valokuvaamossa otettuja 1v-kuvia, mutta niitä kotona näpsittyjä täältä kyllä löytyy vastineeksi. :-)

Vierailija
32/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, vähän jänskättää osaanko mitään taaperoasiaa kirjoittaakaan!

Täällä on siis tullut ilmeisesti useampiakin plussauutisia. ONNEA kaikille joilla uusi masuasukki. Meille on tulossa kaveri- ja pihapiiriin hirmusti vauvoja. Onneksi saatiin kaksi kerralla, ei tule ihan heti vauvakuumetta.

Meidän yksivuotiset vietettiin jo 5. pvä, muutama päivä uuteen kotiin muuttamisen jälkeen. Tarjolla oli pätkiskakkua, pari suolaista piirakkaa, kääretorttua, hanna-tädin kakkuja ja pitko. Pitkon leipoi anoppi, muut tein itse. Juhlissa oli vaan isovanhemmat, kummit ja mun veljen perhe. POjat sai lahjaksi rahaa omalle tililleen, vaatteita ja puisia nuppipalapelejä.

Talohankkeita kuuluu olevan myös vireillä. Onnea kaikille sopivan taloa löytymiseen ja rakentamiseen. Olisi ihanaa kyllä joskus saada se ok-talo. MUtta tähän asuntoon muutettiin sillä ajatuksella että asutaan ainakin niin kauan kuin pojat muutta kotoa. Ellei sitten jotain muutoksia elämään tule, sitähän ei koskaan tiedä.

Meidän huushollissa piisaa vauhtia kun molemmat jo lähes juoksee, kiipeää joka paikkaan, avaa kaikki kaapit ja tutkii kaiken minkä käsiinsä saa. Tarkkana saa olla ettei mikään unohdu auki tai sellaiselle korkeudelle mihin pikku termiitit ylettyy. Kimi opettelee itse syömistä, sotku on aivan kauhea! Mutta pakkohan sekin taito on opetella. Toisaalta helpottaa ettei Jerellä ole vielä kiinnostusta lusikkaan, yhdet sotkut kerrallaan vaan siivottavana. Molemmat syö kyllä leipää, hedelmiä ja kasviksia käsin. Kaikki ruoka maistuu ja tavis maito on mennyt jo pari kuukautta. Mites muiden syömiset, joko monet syö itse?

Pottailuakin treenataan aina herätessä ja syönnin jälkeen. Jerellä on muutamana päivänä tullut useammat pissat pottaan ja vaippa ollut suht kuiva, eli kaipa siitäkin jotain hyötyä on!

Joulua odotellaan myös täällä kovasti. Täällä tuntuu olevan paljon oikein jouluihmisiä! Musta on ihanaa se tunnelma, tuoksut ja yhteiset perinteet. Tämä joulu on vaan meidän kohdalla vähän erilainen, koska olen lupautunu töihin. Ehdin kyllä aattona ja joulupäivänä hyvin viettämään joulua perheen kanssa. Joululauistakin oli puhetta, meillä ne on ihan must! Ja pakko päästä omaan lapsuuden kirkkoon Kannelmäkeen. En osaa mennä mihinkään muualle.

Siinähän sitä tulikin meitin kuulumisia, palaillaan taas!

Sankku ja pojat

Vierailija
33/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sankkuhan se oli :) sinua huhuilin yks päivä, mutta en muistanut nimimerkkiä :) teillä vauhtiakin on tuplaten.

Kiitos lähettämistänne kuvista :) ihania lapsia!!!

Itse syömisestä. Aina välillä annan Pertulle oman lusikan ja itse lappaan omalla huomaamatta ruokaa suuhun, kun toisinaan vaan päätä puistaa.

Ihan hyvin syö itse, eikä kummempia sotkuja ole vielä syntynyt. Ihan suuhun asti saa ruokaa :)

Hilda

Vierailija
34/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukkanen ikävöit aurinkoa. Samoin.

On kyllä niin synkkää ja pimeää. :(

Kaiken huipuksi vettä sataa.

Pertulla on huuli vähän paksuna, kun kaatui tutti suussa.

Ajatukset tuntunee hävinneen jonnekin.

Ihmiset ihaanaat, missä oikein olette?

Ikävöiden Hilda :)

Vierailija
35/50 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ekaksi tosta sukupuoli asiasta että 4d ultrasta mekin saatiin varmistus tytöstä, vaikka minä olen jo viimeiset 10 vuotta tiennyt että eka lapseni on tyttö.

Kuulumisia Noorasta.. tänään saatiin kilpirauhaskokeiden tulokset ja ei ollut mitään, niinpä lääkäri sanoi että oli jo laittanut lähetteen pediatrille kasvujen takia.

Eilen oltiin fysioterapialla ja jaloissa ei vikaa, mutta nyt nooraa opetetaan oikein urakalla kävelemään jotta jalat pysyisivät vahvoina. Paitsi ettei neiti ole oikein yhteistyöhaluinen :)

Sit nooralla on ihan tajuttoman vahva oma tahto, jos jokin ei mene niinku pitää ni jo äläkkä nousee.

Eilen mulle soitettiin duuniin ja sanottiin et nooralla on vesirokko ja mies kävi hakee tytön, mutta eipä myö sit niitä näppyjä enää löydetty illalla eikä aamulla. Käytiin viel lääkärissä varmistaa että onko rokkoa ja ku ei ollu niin tänään sit hoitoon meni.

Sit todella iloisia uutisia.. Meille soitettiin eilen et päästäs vuoden alusta muuttaa omaan kämppään, kolmioon.. et jee jee...

Joo, mut nyt tää akka lähtee koisaa ja nukun aamulla pitkään.

Noora on muuten sellanen että nukkuu aina johonkin 9-10 aamulla paitsi silloin ku äiti herättää aikaste hoitoon..

terkuin Nia ja Noora

Vierailija
36/50 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat vaan!

Pää ihan tyhjä.. ekat piparit leivottu tänään, tein ekaa kertaa itse taikinan ja oli tosi helppo leipoa :)

Touko, sinäkö kyselit miten painonpudotus sujuu? Heh, huonosti 4kg tippunut, piti jouluun mennessä 10 tiputtaa, mutta kun ei, motivaatio puuttuu. Ajattelin ottaa tavoitteen, että jouluun mennessä vielä 2-3kg niin keväälle jäis vielä n.10kg. Jumpannu olen nyt joka päivä vatsat :)

Hei te joilla on useampi lapsi, niin miten isommat suhtautuu nyt taaperoihin? Meillä on sellaista kiusaamista koko ajan, ei voi puoleksi minuutiksi jättää kun sitten tuo 5v. tekee jotain päätöntä pienemmälle. Tosi rasittavaa.

Nyt en valitettavasti muista mistä on ollut puhetta tällä viikolla.. kiitos 1-vuotiskuvista kaikille kuvia lähettäneille. Mulle tuli vaan sellainen idea mieleen, että onko halukkaita vaihtamaan myös meistä äideistä kuvia? En mitenkään utelias ole, mutta toisaalta olis kiva saada nimimerkeille kasvot, vai onko ihan pöhkö idea? :)

Nyt lounasta laittamaan..

Vierailija
37/50 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohin tossa alkuviikosta kommentoida sukupuoliasiaa. Elikäs me unohettiin kysyä rakenneultrassa kumpi on. Oli ekaks tarkotus, mutta hyvä näin. Pysy salassa sitten kaikilta. Mulla oli kyllä koko ajan tosi vahva tyttöfiilis ja tyttöhän sieltä sitten putkahti maailmaan.

Anni otti tänään ekat haparoivat askeleensa!!! Sunnuntaina siis oppi nouseen ylös ilman tukea ja tänään nous siis eka ylös ja sitten pari pientä askelta syöttötuolin luo. Ihan varottamatta =) Ja videokameran akku oli tietty tyhjä eikä Anni enää sen jälkeen kävellyt. No ehtiipä tuota tyttöä filmaamaan.

Koevedokset 1v- kuvasta satiin eilen. En rupee niitä skannaileen koneelle, joten kunhan tässä kerkeen laitan tulemaan sitten jotain noita itseotettuja kuvia. Vähän oli totisia kuvia, mutta sen verran onnistuneitakin oli joukossa, ettei kuvaus ihan pipariksi mennyt.

Nyt kyllä lähden tästä koneelta taas imuroimaan, muuten jää taas sekin tekemättä.

Hertta

Vierailija
38/50 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovin pyydän anteeksi huonoa kirjoittelutahtiani :( Mä en vaan saa aikaiseksi runoilla täällä, oon mukamas kaamosmasennuksen kourissa.

No eino kyllä tää masentaa tää keli aivan mielettömästi. Nyt mulla ei ola autoakaan, ja lähimpään sivistykseen on useita kilsoja, joten täällä sitte kökötetään neljän seinän sisällä. No tulipahan äsken askarreltua vauva-albumiin 1 vee kuvat.

Ihania kuvia on tullut mulle sähköpostiin, kiitos kaikille lähettäjille!! Lisää odotellaan sitä mukaan kun ne ykköset täyttyy. Osoite oli siis Maiju1973@netti.fi.

Vauvan sukupuolesta sen verran että molemmista on otettu etukäteen selvää. Ja mulla siis kaksi tyttöä. Kuopusta käytiin oikein Brunolla kurkkaamassa. Oli ihan rahan arvosta, mutta ite ukosta en kovastikaan pitänyt.

Hertta meilläkin otettiin ensiaskeleet melkein samantien kun noustiin ylös. Nyt viipotetaan päivä päivältä vaan enemmän.

Ollin äiti meillä kanssa esikko 5 v ja aika vaikeita aikoja on eletty. Kun likka on suutuspäissään, niin saattaa jopa törkätä nurin ton pienen. Meillä tällaiset mustisongelmat alko kesällä kun tyttö lähti liikkeelle. Ei nyt mitään kauheen pahaa, mutta kuitenkin. Ja leluista on niin mustasukkainen että mitään omia ei lainaisi edes sekunniksi mutta ei pikkusiskollekaan saisi mitään omaa ostaa. Varjele mikä parku oli kun ostimme pienelle 1 vee lahjaksi vauvanuken.

Mitähän vielä piti kommentoida? Tossa olen innolla lukenut tota 1 v 1 kk päivärytmien keskustelujuttua. Kohta meijän lapsen on tota ikää. Aika monet nukkuu enää yhdet päikkärit, mutta meillä kyllä tarvitaan vielä kahdet.

Saatiin muuten mieluinen päiväkotipaikka ja ensi maanantaina mennään tutustumaan sinne. Olen aivan kauhusta kankeana ton töihin menon suhteen. En jännitä niinkään lasten puolesta vaan itteni. Kun mä en haluaisi lähteä töihin. Tykkään niin kovasti tästä pienestä, yksinkertaisesta elämästä mitä kotiympyrä tarjoaa. Parin kuukauden päästä mä olen taas sellanen hemmetin huonopalkkainen uranainen jonka päivän tärkein asia on joku TYÖasia. Voi yök! Itkettää jo valmiiksi. No, kai mä tästäkin selviin.

Mut hei! Harmaudesta huolimatta mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Ja erittäin hauskaa synttäriviikonloppua niitä viettäville. Viikon päästä pääsee jo viettämään pikkujoulua, ja marraskuu on sitten taas vasta vuoden päästä. Toivottavasti me jotenkin palstaillaan vielä sittenkin.

terkuin

Tiituliitu

Vierailija
39/50 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai niin ainakin sanotaan :)) ihan ensimmäiseksi tuhannesti kiitoksia kaikille kuvansa meille lähettäneille, tulette saamaan kuvan takaisinkinpäin jahka saamme tänään käytyä valokuvaamossa(siitä tuleekin varmasti mielenkiintoinen reissu). ujostelemista on meillä ilmassa havaittavisa, menee kylläkin nopeasti ohi mutta pientä varautuneisuutta on. Eilen käytiin neuvolassa ja jäppinen on kasvanut vuodessa 30cm eli pituutta nyt 79cm ja painoa 11,2kg, sopivilla käyrillä menee. HB:n otti myös ja piikki tuli reiteen, se aiheutti kyllä mahdottoman itkukohtauksen.

Mullehan tehtiin lapsivesipunktio sillon rv20 ja sen tuloksen perusteella kysyttiin sukupuoli, mie en ois tahtonu tietää mut miehelle se oli ehdottoman tärkeää.

Noeman onnille " paljon onnea vaan" eix niin että tänään tulee 1vee täyteen :))) meillä vietetään sit kemuja viikon päästä. Pienet pippalot tulee olemaan, ainoastaan isovanhemmat ja kummit.

Osaako kukaan sanoa mistä johtuu että jos toi mukelo menee nukkumaan 20-21.30 niin herää aamuyöllä 2-4 välillä ihan virkkuna aj valvoo 1-2h ja sitten taas nukkuun 3 tuntia. Mutta jos menee nukkumaan 23aikaan(niinkuin eilen) niin nukkuu aamuun 6-7 ja jatkaa vielä senkin jälkeen torkkumista. muuten noi meidän yöt on nyt jo rauhottuneet, ainoastaan valvotaan se yhtäjakoinen pätkä ja sitten taas nukuttaan. helpottaa jo kovasti ku ei tarttee sataan kertaan yössä herätä ja onneksi vielä on mahdollista mun nukkua aamulla pitkään, elämme siis täysin lapsentahtisesti*huoh* kaitpa se joku pv muuttuu toi rytmi.....

Vierailija
40/50 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli siis toive sääherralle,yllättävän paljon vaikuttaa mielialaan ja aktiivisuuteen tämä harmaus,kotona köllöttelyä,vaikka onkin pidetty tiukasti kiinni ulkoilusta myös harmaana kautena,2x1h/pvä minimissään!

Ihan jo itsenikin takia raitista ilmaa on saatava.

Järkkäilin piristykseksi vkonlopuksi pikkujouluja,siis vaan meille kolmelle:-)

Glögiä pipareita,joululauluja,kynttilöitä(korkealle!!)saunomista yms.

Mieskin piti kemuja oikein tervetulleina!

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen tästä päivästä lähtien työtön,hui!

Kävin siis työkkäris ilmoittautumassa,kun tämä " väylä" on todettu ainoaksi mahdollisuudeksi olla vielä kotona,ansiosidonnaiset kun lienevät jotain äitiyspäivärahan suuruusluokkaa..

Ja kun töihin kutsu käy,junaillaan hoitokuviot,mutta toivottavasti sinne on aikaa,tuntuu hassulta toivoa että olisi työttömänä mahdollisimman pitkään;-)

Isäni oli Pokkoa hoitamassa sen ajan kun asioita kaupungilla hoitelin ja hän oli taas onnesta soikeana,poika kun palvoo pappaansa ja on varmasti virkistävää eläkkeellä tehdä pienimuotoisia hoitokeikkoja,olla avuksi.

Vielä tuosta vauvan sukupuolesta,olin aluksi vastaan " ennakkotietoa" ,mies pehmitti ja vasta 4.ultrassa Bruno totesi,että varma poika!

Kerroimme heti kaikille,mutta nimeä panttasimme ristiäisiin asti.

Tavallista maitoa olen antanut jo kuukauden,vaihdossa ei ilmennyt mitään probleemaa,kakkakin samaa kittiä kuin aiemmin. Pottatreenit pitäisi vissiin aloitella,täällä aika moni jo harjoittelee..meillä on 2 krt istuttu potalla vaatteet päällä..no kyllä sitä vielä ehtii.

Nyt kaikille tasapuolisesti aurinkoa mieliinne,joulu saapuu pian,poltellaan kynttilöitä(varoen..)ja tunnelmoidaan,suunitellaan joulua ja lahjoja,ensi viikolla kalenterinluukkuakin saa jo raottaa..

Iloisin mielin,Sapiina ja nakupelle