---***MARRASVÄKI -05 ma-to***---
Kommentit (50)
Mulla ihan hirmu nuhatus, nyt vasta iski oikeen kunnolla. RRRR!
En huomannu kyllä Ollin äitiä, vaikka kuinka tarkkaan yritin tihrustaa :)
Saas nähdä kuka oikein taloon tulee takaisin.
Perttu nukku kunnon yöunet, seiskalta nukahti ja aamulla kasilta heräs.
Tutin kävin pari kertaa peittojen alta etsimässä.
Ei oo yhtään enää lunta ja muutenkin niin pimeä päivä, mälsä suorastaan.
Enkä jaksa kyllä ulos raahautua, saa mies mennä lasten kanssa työstä palattuaan.
Mitenkäs viikonlopun synttäreitä viettäneiden juhlat meni?
Minkäslaisia lahjoja sankarit sai?
Kysyittekö odotusaikana vauvan sukupuolta? Tuli mieleen :)
Me kysyttiin jo Fannysta, mutta neiti oli ultratessa niiin vekkuli tuulella ettei halunnut meillä näyttää kumpi on.
Perttu oli selkeesti poika. Ja siittä asti meille odotettiin Perttua :)
Tuumailin kanssa, että pitäisi pikku hiljaa kaappeja ym alkaa siivoileen. Ovat niin himputin sekasia. Jospa vaikka sais tilaa, kun sais roinat ym muut turhat pois.
Päiväkahvikin tekisi terää, kunhan jätkä nukahtais pinniksessään ensin.
On kyllä koko ajan muuten syliin tahtomassa. Ja ihan himona kahvikuppiin, sormella olen pikkasen antanut maistaa ja lisää vaan haluis :)))
Tilaa muille!
Hipshops hei, joukolla kuulumisia kertomaan!!!!!
Hilda
10kaks, paranemisia sairastuvalle!!!
Toivottavasti ei tarvi juhlia perua.
Meillä onneks lapset jo kunnossa, minä vain nokkaa ryystän.
Hilda, jälleen
Jesse-mussu päiväunilla. :-) On tosiaankin ihan tylsän mälsä keli, ihan likaisen ruskeaa ja harmaata kaikkialla. Blääh. Käytiin silti vähän vaunuttelemassa ja leikkipuistossakin. Liukumäkikin oli ihan likainen paitsi kotvasen kuluttua kun Jesse oli sitä pepullaan kiillottanut. ;-)
Saatiin muuten viikonloppuna ostettua meidän taapertajalle vihdoinkin ne talvikengät. Prismasta hankittiin tummansiniset Tepsut numeroa 22, toivottavasti mahtuvat koko talven. Reilu sentti taisi jäädä pelivaraa, villasukkien kanssa sovitettiin. Ja hyvät ovat kengät, ne saa näpsäkästi jalkoihin ja niillä osaa Jesse jo tuettuna hienosti kävellä. Muutaman askeleen ilman tukeakin.
10kaks: voi nyyh kun olette niin kipeitä! Pikaparannusta toivottelen teille. Ja jaksamista!
Hilda: Me udeltiin rakenneultrassa sukupuolta ja poikaa meille suurella varmuudella luvattiin. Poikaa veikkasi myös kaikki kaverit ja sukulaiset, mulla oli kuulemma niin poikamaha (kasvoi eteenpäin, takaa ei huomannut että olin raskaana). Itse näin sekä tyttö- että poikaunia raskauden aikana, mutta kyllä sitä pojan silti uskoi saavansa kun kaikki niin vakuutteli. Ja sehän sieltä sitten tähän maailmaan tupsahti. :-)
Jospa sitä menisi syömään makaronilaatikkoa mitä Jesselle kokkailin, vähän saa soveltaa noita ruokaohjeita kun poitsulle ei käy maito eikä muna...
Voi kun paljon porukkaa sairaana, todella kurjaa :( meillä ollaan vielä ainakin terveitä!
Joo, eipä mua varmaan telkussa näkynyt, istuin sellaisessa mustassa kulmassa, että sinne ei ykskään kamera kuvannu! Toista puolta katsomosta kuvattiin paljon enemmän ja siitä varmasti pääsi kaikki kuvaan. Muuten oli kyllä mukava kokemus, ei siellä sen enempää nää ku telkkaristakaan, mutta jännää oli se, että oikeasti ne hengailee sellaisessa teollisuusrakennuksessa keskellä teollisuusaluetta :)
Harmi kun kaikki lumet suli! Ei ole huvittanut tänään ulos lähteä, olli juuri hakee unta vaunuissa, hoitomuksu sängyssä, pääsen itse vähän nukkuu kun he nukahtavat, vasta puolenyön aikaan kun kotiuduin eilen.
Kaupungille pitäisi tänään lähteä koko konkkaronkan kanssa! Miehellä jotain asioita, niin oikein pyysi jos lähdetään kaikki!
Keittiö on järkyttävässä kunnossa meilläkin jos illalla olen jossain, samantien saa alkaa siivoamaan.. mies sentään vähän vettä laskee esim. puurokulhoon.
No nyt tiskit koneeseen ja sitte sohvalle. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
ja oikein pikaista paranemista kaikille sairastuneille, kuumeilu on kurjaa :((((
meilläkin alkaa noi 1vee kekkerit lähestyä, vaan suunnitelmat on edelleen auki, mietin että tilaanko kakun vai ehtisinkö ite väsäämään, oon kyllä sen alkuviikon tosi tiiviisti töissä, onpa tässä onneksi aikaa vielä. torstaina mennään kuvauksiin ja mielenkiinnolla odotan sitä kokemusta, ton elohiiren ku sais hetkeksi paikalleen :)
mun täytyy kyllä sanoa että jos mie oon poissa kotoa niin täällä on kyllä joka paikka tiptop ku tuun takasin, korkeintaan jokunen lelu saattaa lojua. mies on iha skitso siivoomaan pöytiä ja siirtelemään tavaroita, onneksi ei oo vielä suurempia riitoja noista asioista tullu.
äitykkäkö se sano asuvansa muuramentalossa, oli kyllä kiva kuulla että ootte tykänneet ja että kaikki on sujuneet hyvin. me edelleen painitaan mallin kanssa, joko 121-3 tai 98+yläkertavaraus, tontti on sikäli kiva että siihen saa tehä kumman vaa eikä muutenkaan tuu mitään rajotuksia kaavan puolesta. eilen kateltiin sisäosia ja mielikuvituksissa sisusteltiin, onhan vaikeeta hommaa sekin, saati jso vaihtoehtoja ois vielä enmmän HUH HUH..nyt meillä on luvattoamn hiljaista, täytyy mennä katrsomaan mitä puuhaillaan
Anni vetelee unia vaunuissa vielä. Neiti olikin ihan kuitti, kun mentiin kaverin kanssa puistoon säästä huolimatta. On noi hyvät noi kuravaatteet olemassa. Piristi kyllä omaakin mieltä, kun tuli lähdettyä. Sai mammat höpötellä ja muksut vähän touhuta ja keinua.
Tännekin täytyy mainostaa: Anni oppi eilen nouseman ylös ilman tukea ja sitten taputtaa itselleen kun onnistuu. Vähän huojuu ja vaappuu, mutta tasapaino pysyy yllättävän hyvin. Ihanan näköstä, kun pieni neiti tököttää naama naurussa pystyssä. Vielä kun uskaltais ensimmäiset askeleensa ottaa.
Paljon oli mammoja ja mussuja sairaana. Pikaista paranemista kaikille. Täällä toistaiseksi ollaan oltu terveitä. Tosin eilen oli vähän kurkkukipee ja flunssanen olo, mutta meni ohi. Tais olla väsymystä.
Ai niin ja Anni nukku pitkästä aikaa yönsä heräämättä. Olin ihan ihmeissäni kun havahduin aamulla kun mies nous sängystä ja tajusin että Anni onkin pinniksessä vielä. Tänkin takia on varmaan nyt jotenkin niin pirtee mieli ja olo vaihteeks.
Nyt taidan lähtä laittaan perunoita kattilaan valmiiks, niin saa ruokaa illaks.
Hertta
Talvi meni,syksy tuli,tuntuupa oudolta!
Oudolta ja mukavalta tuntuu kirjoittaa tänne kuukausien tauon jälkeen,muistaakohan meitä enää kukaan...
Automaattisesti pujahdin vauvojen puolelle,heh,voipi olla etten ole ainoa taaperomamma,joka siellävierailee vanhasta muistista.
Pintaraapaisua vanhempiin pinoihin ja ihana kun tapahtuu,sylintäydeltä onnea Noemalle odotuksen johdosta,Tamatun väki puuhaa talopakettia suunnitellen ja muita mukavia!
Mutta voi tuota sairastelua,kaikille potilaille woimia,pian koittaa reipas terve huominen,uskokaa vaan ja yrittäkää levätä luvalla unohtaen talouden " ylläpidon" ,siivota ehtii sitten voimissaaan.
Meillä juhlitiin ykkösiä koko vkonloppu 10-12.11,huh,stressasin taas yllättäen aivan turhaan,hienosti meni!
Nalle Puh-teemalla juhlittiin,enkä ole vieläkään raatsinut riisua ilmapalloja ja lippusiimoja:-)
Ihania lahjoja,onneksi vaatteita ja kirjoja lähinnä.
Pe 10.11 pokko ekan kerran kuumeessa,siis synttäripäivänä ja lienee saanut sen edellis-iltapäivän rokotteesta,ei ollut kuin 38,2 astetta,mutta veto oli pois.
Tuliko muille tehosteesta oireita?
Pitäis alkaa roudata kirppikselle myyntiin kamaa,illalla sais jo pöytää käydä täyttelemässä,paljon pieniä bobyja,potkuhousuja yms.ilman kyyneliä en onnistunut pakkausvaiheessa,nyyh,pieni oli tuo taaperomme..suloinen edelleen!
Herra nukkuu nykyään omassa huoneessa ja hyvä niin,rauha maassa kaikilla.
Yllättävän paljon myös leikkii itsekseen,kun on maja ja muuta mukavaa puuhastelua.
Totuuden hetki lähenee itselläni,jotta mitä tehdä lähitulevaisuudessa,nippanappa pärjätään vielä joulukuu lopputilirahoilla,sitten vaihtoehdoista isoimpana ansiosidonnaiselle jäänti,että saisi pokon kanssa olaa mahdollisimman pitkään kotona.
Toki voi käydä niinkin,että vkon päästä tulee kutsu töihin..no,sitten mennään ja hoitokuvioita ihmetellään...hui.
Kiitos jos jaksoitte omaa napaani tännekin asti,olipas kiva rupatella pitkästä aikaa,nähdään pian!!!
Sapiina ja Pokko 1v 10pvää
Voi aarghh.. kirjoitin piiiitkän sepustuksen, ja sitten se vain KATOSI!! Ja nyt en enää muista mitä kaikkea siinä oli...hö.
Täällä oli puhetta taloista ym. Mulla olisi hirveä hinku muuttaa omakotitaloon. Iso piha ja paljon omppupuita. Nyt asutaan rivarikolmiossa, ja riittäähän tämä meille tilansa puolesta. Huhtikuussa sitten tämä uusi masuasukki liittyy joukkoon, ja kun hänkin siitä vielä kasvaa, alkaa varmasti muuttopuuhat olemaan ajankohtiaisia. Tuntuu silti että nyt jo on kaikki paikat ääriä myöten täynnä tavaraa. Tarvisi vain ottaa jätesäkki ja pistää tavaraa surutta pois. Mutta missä välissä..
Saatiin vihdoinkin paikka vauvojen värikylpyyn! Ollaan koko syksy oltu jonossa, ja nyt huomenna mennään ensimmäistä kertaa! Onko joku käynyt sellaisessa? Olisi kiva saada vähän vinkkejä, esim että mitä kannattaisi ottaa mukaan ym. Kerron sitten että millaista oli :)
Me ei raskausaikana tahdottu ottaa selvää sukupuolesta. Kuitenkin testistä asti olin aivan varma pojasta, ja poikahan sieltä sitten tulikin! Nyt toisella kertaa ei ole mitään arvausta..
Askelia otetaan (ennätys on 13), ja hoetaan " äiti" , " tä" ja " namnam" . Kuulostaa varmaan tutulta? Pottaharjoitukset on aloitettu ja kerran tuli jo pissa (josta äiti häkeltyi niin että se oli lopulta pitkin olohuonetta..).
Onko vielä paljon pikkuisia joilla on juhlat juhlimatta? Pian on marraskuu ohi, ja sitten onkin kaikki muruset 1- vuotiaita :)
Eipä sitten muuta kuin kivaa viikkoa (ja parempia ilmoja!!) kaikille, ja paranemista kipuisille!
Auringonkukka, meillä on samanmoiset Tepsut Prismasta kokoa 22, mutta väriltään ruskeat. Ihanat=) Sisällä poika kyllä kävelee jo täyttä päätä, mutta ulkona ei lainkaan. istua tököttää vain maassa.
Ollin äiti, yritin metsästää sinua BB:stä, mutta en löytänyt. Mutta hauskaa oli silti yrittää bongailla=)
Tamatu, mulla kans pää surisee taloasioita. Eilen ajellessamme katseltiin taloja sillä silmällä; ikkunoita, ovia, ulkoverhouksia yms. Täytyy joku päivä lähteä ihan päivänäöllä katselemaan, myös talojen värejä. Päässä meillä on kyllä selkeänä millainen talo halutaan; yksinkertaista ja selkeää, ei perinnetalo-tyyliä vaan jotain vähän modernimpaa ulkonäköä. Olemme löytäneet Omatalon mallistosta yhden mallin joka sopisi hyvin meidän tontille ja hieman muunneltuna vastaisi aika lailla meidän ajatuksia pohjankin suhteen. Saas nähdä onko se sitten se miten lopulta päädytään. Joku jutteli kans talohaaveistaan, Aatun äitiköhän oli?
Värikylvystä taisi myös Aatun äiti kysellä kokemuksia. Me olemme käyneet koko syksyn sellaisessa (täällä kyllä nimellä vauvojen ja taaperoiden kuvataide, mutta lienee idealtaan ihan sama) ja olemme kyllä tykänneet kovasti. Siellä on ollut maalaamista erilaisilla väreillä (lapsiystävällisiä joten välillä meidän poika on keskittynytkin vain syömän värejä) ja välineillä, liituvärejä ja värihyytelöitä olemme kokeilleet myös sekä savea ja taikataikinaa. Ihanaa tutustumista värien ja eri materiaalien maailmaan.
Meillä pojalla on omat " kuvisvaatteet" siellä, sellaiset ettei haittaa vaikka eivät lähtisi pesussakaan puhtaaksi. Välillä poika on maalaillut siellä myös ihan vaippasillaan. Muuta erityistä ei siis meillä ole ollut kuin vaihtovaatteet, pieni pyyhe ja vaippa mukaan. Ja kamera tietty. Ja itsellä on kans ollut vaatteet joiden likaantuminen ei niin haittaa.
Tänäänkin teimme pojan kanssa kotona elintarvikeväreillä värjättyä taikataikinaa jota muovailimme, tuolla on uunissa pojan pylleröt ja pallerot kuivumassa. Ihania muistoja=) Eli paljon sieltä saa myös ideoita kotitouhuihin.
Vauvan sukupuolesta raskausaikana. Me kyselimme sukupuolta aina rv 12 alkaen kaikissa ultrissa, mutta aina mokoma oli jalat koukussa tai jotenkin ettei jalkojen väliin nähnyt. Itsepäinen siis jo silloin=) Vasta ihan viimeisessä lääkärin ultrassa näkyi, että poika tulossa.
Mitäs vielä muuta. Viikonloppu taas mennä hurahti. Pe-la oli pojan ukki meillä yökylässä. Pojalla pääsi itku, kun ukki lauantaina lähti. Aika jännää moinen reaktio, kun ukki ei erityisen paljon pojan kanssa koskaan ole ja touhua. Varmasti pojalle silti rakas=) Lauantai-illan olimme kavereidemme luona kylässä. Heillä on keittiössä sivusta täytettävä pyykinpesukone ja meidän poika pelkää sitä yli kaiken. Kauhea itku ja huuto kun näkee koneen (oli päällä tai ei). Onneksi siellä kyläpaikassa on myös paljon isojen poikien leluja, niiden kanssa touhua riittää.
No, nytpä ei muuta. Pikaista paranemista kaikille!
Manna
Eli mies kysyi rakenneultrassa ja kätilö totesi, että poika näyttä olevan, vauva just pissasi, niin kätilö vielä lisäsi, tuossa tappi pystyssä :) itsellä ei ollut mitään oloa, ajattelin että poika varmasti koska molempien suvussa paljon enemmän poikia. Tytöstä olen viimeaikoina alkanut haaveilemaan!
Eipä muuta!
Eli huomenna meillä täytetään yksi kokonainen vuosi =) Kysyisin täältä heti, että mitä tarjoaisin ja onko reseptejä. Aion siis leipoa kakun ja keksejä, mutta mitä muuta keksis?
Meillä noustiin eilen illalla ilman tukea ylös ja sit taas alas ja ylös ja alas, tänä aamuna isä todisti eka askeleen eli kyllä se taitaa siitä kohta lähteä liikenteeseen =) Saatiin jopa filmille.
Sit ollaan ihmetelty, kun poika höpöttää kukkaa koko ajan, vaikka sana ei ole tullut meillä esille, kun talossa ei ole kukan kukkaa, laitan niitä sitten uuteen kotiin =) No tyhmä äiti ja isä, sukkaahan se tarkoittaa. Sillä on semmoset sukat (pienet jo), jotka kerran pesusta jäi leikkikaveriksi ja itse vielä olen sukkaa sille höpöttänyt, kun se on sitä nostellut. On muuten rakas lelu ja sinne voi piilotella kaikkea sisään. Eli meillä on uusi sanakin käytössä =)
Sukupuolta kysyttiin eka kerran 12 vko ultrassa ja oli sen verran jalat levällään, että ei voinut missata. 4 D:ssä se sitten vielä varmistu.
Nyt kolahti posti, mennääs kattoon tuliko jo synttärikortteja.
Le Cheile ja Kaapo Einari pvää vaille 1 vuotta
Meillä vietettiin 1-v. synttäreitä viikonloppuna, vieraita oli sekä lauantaina että sunnuntaina. Minä kanssa vähän jännitin ja stressasin etukäteen, mutta tosi hyvin meni juhlat. Mies auttoi kivasti siivoilussa ja tarjottavien valmisteluissa. Muumikakku onnistui hyvin, siitä tuli jopa aika hieno vaikka itse sanonkin :o) Ja kivoja lahjoja ja kortteja poika sai. Onpa nyt vähän uusia leluja tutkittavaksi ja taaperokärrynkin sai nii voi harjoitella tuota tepastelua.
Me ollaan vihdoin terveitä. Jippii!!! Varmaan kuukausi sairasteltiin pojan kanssa, tai no minä pisimpään. Monella muullakin on tauteja liikkeellä, muistakaa juoda paljon ja levätä! Pikaista paranemista!!
Mä haaveilen kans joskus vielä omasta kodista, mutta ei se oo ihan vielä ajankohtaista. Toistaiseksi vuokralla, ja tää onkin kyllä mukava asunto missä ollaan, ja seudullakin viihdytään hyvin.
Minä en oo ainakaan Sapiina sinuu unohtanu! Kiva kuulla kuulumisia :)
Illalla tulee pari kaveria kylään vielä. Täytyypä syöttää synttäreistä jääneet herkut niille.
Sit kun kaikki marrasmuruset on täyttäneet vuoden, niin vaihdeltaiskos niitä 1-vuotiskuvia?
Gerda ja nukkuva karhunpoika
Ykköset nyt juhlittu ja sankarikin parantunut! Poikasella oli vielä lauantaina kuumetta yli 39 astetta, mut la-su yönä sit laski pois ja ilmestyi ne vauvarokko näppylät. Tänään niitä on tullu vähän lisää, joten ihan selvä tapaus siis oli.
Juhlittiin lauantaina siis aika pienllä porukalla. Poika sai lahjaksi sellasen potkutteluauton, Nalle Puh teemalla. Sitten sai Nalle Puh junan, joka on aivan ihana. 4 hahmoa sadusta soittavat eri sävelmiä eri soittimilla ollessaan veturinkuljettajina. Sitten tuli vaatetta ja vähän rahaa, että voidaan sitten ostaa jotain tarpeellista. Pankkitilille menivät oottelemaan..
Eilen vähän jo rattaissa istuen ulkoiltiin ja poika nukahti päikkäreille rattaisiin! Aivan uskomatonta, meillä kun lopetettiin ulkona nukkumiset jo kesällä. Jätkä veteli reilun tunnin tirsat siis ulkona. Tänään yritin samaa mut eipä enää onnistunut.
Pikaisia paranemisia sairaille!!!!
Tuosta bb:stä, et mun mielestä " epäreilu" käänne tollanen et jo kertaalleen häädetty tulee takas. Olisivat enemmin laittaneet sen Kristianin sinne:) saas nähä kuka sinne menee takas..
Nyt pitänee lopetella, kun pikkumies alkaa käydä isompien muksujen hermoille:) Kivaa viikkoa kaikille ja paljon onnea tämän viikon synttärisankareille!!!
äitykkä ja poikanen 1v ja 4 päivää
Minustakin epistä toi bb hommeli. Saas nähdä mitä itse tuumivat uudestavanhasta tyypistä.
Mies toi h&m:n paketin ja sain uusia vaattehia isselleni :)
Juu ja kuvien vaihto onnistuu ainakin minun puolestani.
Tiituliitulta ja ollinäidiltä olen jo kuvat saanutkin :)
vilijonkka@elisanet.fi on minun os. Aikamonien osotteet on muistissa ja tiituliitulla oli semmoisia, mitä minulla ei ollutkaan, niin siitä nappailen lisää.
Huomenna saadaan koevedokset :)
Meillä juhlitaan su 26. sillin on ihan virallinen päiväkin.
Le_Cheile kyseli tarjottavista.
Nalle Puh täytskärikakkua ajattelin rohjeta kokeilla, kun kehuja sain täältä :)
Porkkanakakkua viissinkin, tekee hirmusesti mieli :)))
Jotain suklaapiirakkaa, suolaisia muffinsseja ajattelin leipoa myös.
Sormet syyhyää päästä leipomaan :) kunhan tämä samperin nuha pian hellittäis tai en nyt ihan vielä kuiteskaan leivo :) vaikka mieli tekiskin.
Sapiina ja Pokko eivät ole unohtuneet :)
gerda, mukava että vihdoin teitin taudit taka-alalla :)) muistan juoda :)
Hei, sinä kaksospoikien äiti ( en saa nimimerkkiä mieleen millään)
tule kertomaan teidän vauhdikkaita kuulumisia, jos vain kerkeät :)
Ja kaikki muuutkin :)
Yllättynyt olin, että noinkin moni oli kysynyt sukupuolta, tuntui, että me ollaan tuttavapiirissä olleet lähes ainoita.
Nyt syömään, ranskiksia ja makkaraa :)
tätä se sairastelu teettää ettei viissi vaivautua padan ääreen :) seliseli...
Hilda
Miten tehdään suolaisia muffinseja ja mitä niin tulee???? Kuullosti jännältä.
http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/MUFFINIT
Täältä olen löytänyt ihania ohjeita :)))
Hyvää Yötä!!!
Hilda
mitenkäs se laulu menikään??
Ole hyvä vain Le_Cheile! Onnittelut sankarille!!! :)
Outoa miettiä joulua, kun maa ihan sula ja muutenkin kaikkea muuta kuin jouluinen.
Lahjoja vähän jo mietitty ja ostettukin pari. Ei mitään suurta ja ihmeellistä.
Fannyn toiveet on bambi-yöpaita ja lääkärintarvikkeet.
Hilda
Jos Hilda oikeasti kaipasit tuon biisin sanoja (vai oliko se vain heitto....), niin tässä tulee:
Maanantaina mamma meni mansikoita ostamaan.
||: Se päivä oli iloinen, vaan
nyt se on jo eilinen. :||
Tiistaina toi talitintti teetä teidän naapuriin....
Keskiviikon keskipäivä kesäkuussa kukoistaa.
Torstaina soi torvisoitto kaupungista kaupunkiin.
Perjantaina pikkulintu meni piiloon pensaaseen.
Lauantaina lounasaikaan leijonia laulattaa.
Sunnuntaina suukon antaa susiäiti lapsilleen.
Ihan tuli tuosta kipaleesta jo työasiat mieleen=) Työasiat on olleet mielessä muutenkin tänään, kun soittelin palkanlaskijalle ja selvittelin palkka-asioita, niin tottakai ne on taas kerran ihan sekasin.... Olen soitellut koko päivän ympäri kaupunkia ja huomenna selvittely jatkuu rehtorin kanssa ja toivon mukaan saan myös ylemmän tahon väkeä kiinni. On tää kyllä tämmöstä, ei riitä, että on oman työnsä ammattilainen, lisäksi täytyy olla aina itse tietoinen kaikenmaailman tupo-kiekuroista. Mulla on se hyvä puoli, että olen itse mukana ammattiliiton toiminnassa niin siksi itselle tietoakin kertyy. Mutta moni kaupungin työntekijä on varmasti ihan tietämätön eikä saa sitä palkkaa joka hänelle kuuluisi.... Hyvissä fiiliksissä alkaa töihinpaluu....
Muuten meille ei mitään erikoista. Kävin piikityttämässä itseni influenssaa vastaan ja mietin vielä mitä tuon pojan kanssa tekis, rokottaisiko hänetkin.
Sitten vielä viestini loppuhuipentumaksi kakka- ja maitoasiaa (ne joita aihe yököttää älkööt lukeko loppuun). ELi te jotka olette siirtyneet/siirtymässä tavalliseen maitoon, niin onko lapsienne kakka muuttunut jotenkin erilaiseksi? Itse olen antanut nyt muutaman päivän korvikkeen seassa tavallista maitoa (vettä 90ml+Nan+30ml maitoa) ja pojan kakka on muuttunut selkesäti kiinteämmäksi. Sellainen kiinteä pökylä, kun ennen ollut huomattavatsi löysempää. Kuuluuko kuvaan vai mitä?
Manna
Ja muille tällä viikolla täyttäville. :)
Poikanen menossa päikkäreille, ja ihanaa höpötystä ja jokeltelua kuuluu tuolta pinniksestä :) taidan itsekin mennä kohta pötkötteleen kun on siihen mahdollisuus, jostain syystä väsyttää ihan mahottomasti vaikka oon kohtuullisesti yölläkin saanut nukuttua. tuntuu ettei mikään unimäärä riittäisi.
ulkona on tosi harmaa keli. tulispa pian taas lunta! ja että jouluksi saatais valkoinen maa. ajatelkaas siskot, että joulu on jo kuukauden päästä!! en oo vielä uhrannut juuri ajatustakaan sille, mutta nyt kun noi 1-v. synttärit on takanapäin voisi alkaa suunnittelemaan joulujuttuja. Askartelemaan vaikkapa kortteja. Lahjoja me ei varmaan hirveesti hankita, mutta muutama on niitäkin ostoslistalla. Pääasiassa haluaisin että meille tulisi oman perheen kesken mukavat jouluperinteet, ja lämmin ja tunnelmallinen henki kotiin. Jouluruuan ja mausteitten tuoksuja, kynttilöitä (mitenhän niitä uskaltaa tuon poikasen kanssa poltella...), oikea kuusi ja semmoista.
Joulusta puheenollen, aikookos joku mennä laulamaan kauneimpia joululauluja? Eikös ne yleensä joskus joulukuun alussa oo?
Koitanpas Hilda etsiä sinulle jonkun 1-vuotiaan kuvan täältä koneelta. Muutkin jotka haluatte kuvia vaihdella niin laittakaapas osoitteita :o)
t. Gerda
[color=blue] Vitsi ollinäiti, en käynyt lukemassa mitä sulla oli päällä janyt piti vain veikkailla että oliskohan tuo tai tuo :) Muistin vasta BB:n alettua.
Täällä ollaan myös sairaana.Jerellä nousi torstaina kuume 38.8 ja räkä vuoti. Perjantaina hieman hellitti, 38.0, lauantaina menikin 39.3. Räkää pukkaa kuin viimeistä päivää, myös mammalla.
Kohta ollaan koko perhe sairaana ja synttäritkin on sunnuntaina.
Kaverin pojan 1v synttärit jouduttiin jo perumaan, toivottavasti ei omia.
Äh, mutta ei jaksa kirjotella, kauhee olo itelläkin!