Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet painostavat naisia käyttämään e-pillereitä

Missä miesten e-pilleri?
10.02.2023 |

Eikö muita ärsytä tämä? Miehille ei ole e-pilleriä, koska he eivät halua kärsiä sen sivuvaikutuksista, paljon kivempaa kun naiset kärsii. Usein siispä nainen laittaa hormoneita kehoonsa ja kärsii sivuvaikutukset, jotta sek_si tuntuisi miehelle miellyttävämmältä. Minua yritti exä painostaa aloittamaan pillerit, ei tainnut pahemmin kiinnostaa miten se minuun vaikuttaisi. Kenenkään naisen ei tarvitse alkaa syömään pillereitä, koska mies niin haluaa.
Toisesta ketjusta hyvä huomio: "kukaan mies ei viitsisi (pelkän) naisen takia harrastaa seksiä, jos ei koskaan saisi orgasmia. Naisilla on huono itsearvostus ja suostuvat ja alistuvat. Ei mitään itsekunnioitusta. Mitäs minusta.

T. Mies"
Kasvattakaamme selkärankaa rakkaat naiset ja arvostetaan itseämme 

Kommentit (921)

Vierailija
881/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla oma mies ei koskaan ole painostanut, olen aina itse halunnut niitä syödä. Ja mulla on niiden käyttöön muitakin syitä kuin raskauksien ehkäisy (käytössä minipillerit, joissa ei ole estrogeenia).

Vierailija
882/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla oma mies ei koskaan ole painostanut, olen aina itse halunnut niitä syödä. Ja mulla on niiden käyttöön muitakin syitä kuin raskauksien ehkäisy (käytössä minipillerit, joissa ei ole estrogeenia).

Sitähän ei uskoisi näiden aggressiivisen rähjääjien perusteella, mutta omat ex-kumppanit ovat käyttäneet jo ennen tutustumista pillereitä omasta halustaan. Ja siitä huolimatta aluksi ollut kondomi käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän ei uskoisi näiden aggressiivisen rähjääjien perusteella, mutta omat ex-kumppanit ovat käyttäneet jo ennen tutustumista pillereitä omasta halustaan. Ja siitä huolimatta aluksi ollut kondomi käytössä.

En ole koko ketjua lukenut mutta itse ihmettelen, että jos kannetaan niin syvää kaunaa omalle miehelle (tai miehille ylipäänsä) siitä että he 'painostavat' käyttämään ehkäisypillereitä, ehkei tällaisten miesten kanssa kannata edes olla parisuhteessa? Just a thought. 

Vierailija
884/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koko ketjua lukenut mutta itse ihmettelen, että jos kannetaan niin syvää kaunaa omalle miehelle (tai miehille ylipäänsä) siitä että he 'painostavat' käyttämään ehkäisypillereitä, ehkei tällaisten miesten kanssa kannata edes olla parisuhteessa? Just a thought. 

Olen aivan samaa mieltä tästä ja hyvin todennäköisesti he käyttävät painostamista saadakseen tahtonsa läpi muutenkin. Joten tuollainen käytös ei kosketa pelkästään ehkäisyä.

Vierailija
885/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aggressiivinen rähjääminen alkaa siinä kohtaa, jos miehellä on asenne: minähän en kondomia käytä, kun se on mulle hankalampaa, joten syöhän akka pillereitä, se on sun tehtävä ja vastuu, mitä väliä jos tulee sivuvaikutuksia, nehän on sun ongelma.

Omasta halustaan pillereitä syövät (vaikka lääkityksenä vaivoihin) ovat ihan eri asia sekä ne, keille sivuvaikutuksia ei juurikaan tule. He varmaankin ovat tyytyväisiä tilanteeseensa.

Ei ole tarvinnut aggressivisesti rähjätä omalle miehelle, vaikka en hormonaalista ehkäisyä pystykään käyttämään. Aina on ollut kumin käyttö hänelle ok - myös nyt, kun minulla on kuparikierukka. Raskaus ei ole vaihtoehto tällä hetkellä, ja molemmat ymmärrämme sen, joten tuplaehkäisyllä mennään.

Tällaista se on, kun kumppanina on täysijärkinen aikuinen mies eikä mikään henkisesti alamittainen egopelle.

Vierailija
886/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aggressiivinen rähjääminen alkaa siinä kohtaa, jos miehellä on asenne: minähän en kondomia käytä, kun se on mulle hankalampaa, joten syöhän akka pillereitä, se on sun tehtävä ja vastuu, mitä väliä jos tulee sivuvaikutuksia, nehän on sun ongelma.

Omasta halustaan pillereitä syövät (vaikka lääkityksenä vaivoihin) ovat ihan eri asia sekä ne, keille sivuvaikutuksia ei juurikaan tule. He varmaankin ovat tyytyväisiä tilanteeseensa.

Ei ole tarvinnut aggressivisesti rähjätä omalle miehelle, vaikka en hormonaalista ehkäisyä pystykään käyttämään. Aina on ollut kumin käyttö hänelle ok - myös nyt, kun minulla on kuparikierukka. Raskaus ei ole vaihtoehto tällä hetkellä, ja molemmat ymmärrämme sen, joten tuplaehkäisyllä mennään.

Tällaista se on, kun kumppanina on täysijärkinen aikuinen mies eikä mikään henkisesti alamittainen egopelle.

Henkisesti alamittainen egopelle :D Kiitos, aivan mahtava luonnehdinta ja oikeassa olet, tuollaista sen pitäisi ollakin täysjärkisten aikuisten suhteessa :)

Vierailija
887/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis agressiivisesti räyhäämällä pakotat miehen käyttämään kondomia, joten miten se eroaa fiktiivisestä miehistä jotka pakottavat pillereitä popsimaan?

Vierailija
888/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut todella huonoja kokemuksia hormonaalisesta ehkäisystä kun olin 18 vuotias. Kun erosin silloisesta poikakaverista niin jätin pillerit ilomielin pois. Ja sen jälkeen suhteissa yms on harrastettu seksiä kondomin kanssa.

Olin sitten myöhemmin jonkin aikaa sinkkuna ja tapasin kivan miehen johon ihastuin kovin. Mutta seksistä ei tullut mitään kondomin kanssa. Kun hommat pääsi alkuun ja oli aika laittaa kondomi niin miehellä ei meinannut pysyä erektio yllä. Sitten taas kortsu pois ja uudestaan lämmittelemään tilannetta kunnes oli aika pukea taas kondomi. Ja siitä ei usein meinannut tulla mitään. Se kuulema kiristi liikaa ja vei tunnon kokonaan jo ennen aktia. Se oli loppujenlopuksi todella rasittavaa ja seksin aloittamisesta rupesi tulemaan melkein stressi.

Sitten erään kerran suhteen alussa mies pyysi että voisin ottaa ehkäisyn käyttöön, ehdotteli vaikka mitä pilleristä kapseliin. Kerroin huonoista kokemuksista nuoruudesta mutta mies ei osannut eikä varmaan halunnutkaan ottaa niitä huomioon. Otin sitten hormonikierukan. Sen jälkeen huomasin että seksi oli silti jotenkin vaivalloista miehen kanssa... no mutta suhde kaatui sitten myöhemmin muihinkin juttuihin.

Mutta nyt vuosia myöhemmin olen välillä harmissani siitä että miehen vuoksi otin sellaisen ehkäisyn käyttöön jota vannoin etten ottaisi. Myös mies olisi voinut tulla enemmän vastaan ehkäisyasioissa jollain tapaa. Mutta kun mies meni enemmän se edellä mikä hänestä tuntui hyvältä..

Tuttu tarina. Juurikin tuo että meni se edellä mikä hänestä tuntui hyvältä. Ei välittänyt sinusta. Jos ei seiso kortsun kanssa niin voivoi, nyyh, harjoittelis sen kortsun käyttöä sitten. Ei laiskuus ole syy vaatia toiselta lääkitystä, josta on haittoja.

Se on miehen ihan itsemääräämisoikeus haluaako käyttää kortsua vai ei ja siihen ei ole naisilla mitään naputtamista. Edelleen naiset saavat päättää ottavatko munaa sisäänsä vai ei kuten heidän itsemääräämisoikeuteen kuuluu ja ainakin miehenä minulla ei ole asiaan mitään sanomista. 

Tämä ei jotenkin mene naisilla jakeluun.

Naiset kuvittelevat että niillä on oikeus saada munaa koska haluavat, ja niillä ehdoilla mitä he sanelevat. Miesten mielipiteellä ei ole väliä, vaan ainoastaan naiset ovat mielipiteineen oikeassa.

Kuulostaako samalta kuin incelit?

Eli jos en halua käyttää kumia ja haluan laskea siemenet sisään saa nainen kieltäytyä asiasta. Tämä tuntuu olevan naisille ihan käsittämättömän vaikeaa, kun heillä on vapaus valita avaavatko haarat vai ei. 

Ei ole vaikeaa, jos kyseessä olet sinä tai joku kaltaisesi vähä-älyinen ääliö.

Isompi ongelma tästä tulee, jos on kyse vakiintuneesta parisuhteesta, jossa niitä lapsia ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä yksi per vuosi -tahdilla. Silloin alkaa tuo naisen vapaus pitää jalat ristissä olla hienoinen parisuhdekriisin paikka.

Mutta tämähän on ihan kuvitteellinen skenaario teille trollipojille, jotka vain mielkuvaharjoittelette seksiä täällä vauvapalstalla.

Miksi menet vakiintuneeseen parisuhteeseen miehen kanssa joka ei kykene kuminkäyttöön?

Eikö sinusta painostaminen hormonien käyttöön ole muka parisuhdekriisin paikka?

Ajatteletteko vain vulvallanne??

Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikeaa kuvitella, mitä kaikkea joutuu parisuhteessa keskustelemaan läpi ja neuvottelemaan, kun ei itse koskaan ole parisuhteessa ollut. Ei sitä silloin pysty ymmrätämään, että siinä parisuhteessa ollaan vuosia ja vuosikymmeniä, jolloin tilanteet vaihtelevat. Se on helppo sitten kokemattomana ja tietämättömänä heittää, että mitä menit parisuhteeseen. Itse et ole mennyt, ja se on kyllä onni ihan kaikille osapuolille.

Älä nyt viitsi. Jos mies on fiksu ja kuminkäyttö onnistuu niin se onnistuu myöhemminkin. Se että asiasta "joutuu" keskustelemaan on eri juttu kuin painostus e-pillereiden käyttöön. Jos koet keskustelut painostuksena niin kokeiles toista miestä.

Vierailija
889/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis agressiivisesti räyhäämällä pakotat miehen käyttämään kondomia, joten miten se eroaa fiktiivisestä miehistä jotka pakottavat pillereitä popsimaan?

Se kenelle vastasin, tarkoitti aggressiivisella räyhäämisellä varmaankin palstan kommentointia asiasta ja niin tarkoitin minäkin.

Ei ketään voi pakottaa käyttämään kondomia tai popsimaan pillereitä, edes räyhäämällä. Usein nuo ehkäisyä koskevat keskustelut eivät sisällä räyhäämistä, aggressiota tai pakottamista, jos kysessä ovat sivistyneet normaalit ihmiset. Jokainen päättää omasta kehostaan ja millä ehdoilla seksiä harrastetaan, jos yhteisymmärrystä ei löydy, niin seksiä ei harrasteta.

Vierailija
890/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kenelle vastasin, tarkoitti aggressiivisella räyhäämisellä varmaankin palstan kommentointia asiasta ja niin tarkoitin minäkin.

Ei ketään voi pakottaa käyttämään kondomia tai popsimaan pillereitä, edes räyhäämällä. Usein nuo ehkäisyä koskevat keskustelut eivät sisällä räyhäämistä, aggressiota tai pakottamista, jos kysessä ovat sivistyneet normaalit ihmiset. Jokainen päättää omasta kehostaan ja millä ehdoilla seksiä harrastetaan, jos yhteisymmärrystä ei löydy, niin seksiä ei harrasteta.

Näin miehenä pitää olla samaa mieltä. Ellei ole yhteisymmärrystä ei multakaan munaa tule.

Vierailija
891/921 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä pitää olla samaa mieltä. Ellei ole yhteisymmärrystä ei multakaan munaa tule.

Hyvä, omien periaatteiden ja itsemääräämisoikeuden pitääkin mennä seksinhimon edelle.

Vierailija
892/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen ole pakko käyttää pillereitä. Mutta minähän en kortsua mulkeroon laita enkä yhdyntöjä keskeyttele. Aina laukasen, sisään.

Vanhalla opiskelukaverillani oli sama tyyli, että aina paljaalla ja mällit sisään. Hän harrasti todella paljon yhden illan tapauksia, eikä yksikään neito tullut raskaaksi, vaikka suurin osa ei kuulemma käyttänyt pilsuja.

Tätä nämä jotkut luomakunnan kruunut jaksavat honottaa :D täytyis jonkun ala-asteen bilsankirjan kanssa käydä vielä perusasiat yhessä läpi. Jankkaavat kuin rikkinäiset levyt, että ei siitä tuu raskaaks ei tuu raskaaks! Ei sekään tullu! Ei viimekskään tullu!

Sitten joku tyttöparka uskoo näihin ja joku vahinko käy taudin tai raskauden kanssa, niin kyllä tiedetään ketä syytetään...

Tää on ihan käsittämätöntä, miten paljon tätä kuulee.

Mulle yksi tyyppi sanoi "mä en oikee harrasta noita tauteja :)" yritti saada suostumaan ilman kumia. Yritti kaikkia muitakin ja ei käynyt varmana ikinä testeissä.

Tää asia tulee varmaan enemmän framille nyt, kun asioista puhutaan ja mikä tahansa alistus ja hyväksikäyttö ei ole enää ok. Siis se asia, että painostetaan toista seksiin ilman ehkäisyä, kun se tuntuu itsestä paremmalta. Ja molemmathan siinä "suostuu", mutta voi morjens näitä hyväksikäytettyjä nuoria tyttöjä on paljon, ketkä haluavat miellyttää sitä vanhempaa poikakaveria.

Minullekin kirjoitettiin pilleriresepti 17-vuotiaana, kun poikaystävä painosti. Muuten en olisi niitä hankkinut. Tähän muutos, että tarvitsee alaikäisenä vanhemman luvan. Tai edes kysyisi, että eihän kukaan painosta.

Vähän vanhempana piti luvata oma keho puhtaana toisen käyttöön, jos vaadin kondomia mieheltä, se tarkoitti että silloin minulla voi olla muitakin. Hänellä kyllä sai olla muita. Minä pystyin tuolla tavalla "todistamaan" asian tai hän katkaisi välit.

Lainaamani kommentti on tietenkin provo, mutta tämä on ihan hirveä vaiettu ongelma.

Ja olen itsekin toiminut väärin enkä ole arvostanut kehoani. Nuorena vaan kaikkia vaaranpaikkoja ei osannut ennakoida ja halusi uskoa hyvää.

Vierailija
893/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuuvarma seksintappaja on se ilman kumia vonkaaminen herkällä hetkellä. Olen nuorempana suostunut, mutta en enää. Mitäs sitten, kun multa menee nautinto seksistä ja saan pelätä vahinkoraskautta ja saan jännittää koko kuukauden, että olenko mahdollisesti pieniin päin? Ja aina, kun on seksiä, niin saa pelätä, että alkaako se kinuaminen taas. Aika mitättömältä tuntuu miehen murhe kumin epämukavuudesta tuohon verraten.

Vierailija
894/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten e-pillerit saisi kaikkine haittoineenkin menestymään, kun laittaisi liikkeelle huhun, että kikkeli kasvaa pillereistä.

Vierailija
895/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö pillereitä miesten takia. Syön niitä endometrioosin takia joka on niin paha etten saa kuukautiskipuja pois edes särkylääkkeillä.

N26

Vierailija
896/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässyt ajan saatossa unohtumaan, että e-pillerit ovat olleet mieletön edistysaskel naisille ja heidän elämälleen nimenomaan positiivisella tavalla. Naisen täysin omassa kontrollissa oleva ehkäisy oli mullistus yhteiskunnalle ja suuri syy tasa-arvoharppauksille.

Vierailija
897/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan syönyt hormoneita ehkäisyyn. Ei kumia, ei seksiä. Ota tai jätä.

Käykö ota JA jätä!

Vierailija
898/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen aggressiivinen rähjääminen on siis taas kerran miehen syytä? Tulipa isona yllätyksenä, että palstanainen syyttää miestä jopa omasta, ala-arvoisesta käytöksestään. Lapsetkin ottavat enemmän vastuuta elämästään ja käytöksestään kuin palstan naiset.

Vierailija
899/921 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksän kanssa keskustelimme ainekin yhdessä tasavertaisesti eri vaihtoehdoista. Ensin oli e-pillerit ja parin lapsen jälkeen minä kävin vasektomiassa.

Vierailija
900/921 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en hormooneja syö ja saa mies runkata tarpeensa