Miehet painostavat naisia käyttämään e-pillereitä
Eikö muita ärsytä tämä? Miehille ei ole e-pilleriä, koska he eivät halua kärsiä sen sivuvaikutuksista, paljon kivempaa kun naiset kärsii. Usein siispä nainen laittaa hormoneita kehoonsa ja kärsii sivuvaikutukset, jotta sek_si tuntuisi miehelle miellyttävämmältä. Minua yritti exä painostaa aloittamaan pillerit, ei tainnut pahemmin kiinnostaa miten se minuun vaikuttaisi. Kenenkään naisen ei tarvitse alkaa syömään pillereitä, koska mies niin haluaa.
Toisesta ketjusta hyvä huomio: "kukaan mies ei viitsisi (pelkän) naisen takia harrastaa seksiä, jos ei koskaan saisi orgasmia. Naisilla on huono itsearvostus ja suostuvat ja alistuvat. Ei mitään itsekunnioitusta. Mitäs minusta.
T. Mies"
Kasvattakaamme selkärankaa rakkaat naiset ja arvostetaan itseämme
Kommentit (921)
Vierailija kirjoitti:
Miesten e-pilleri johtaisi väärinkäyttöön, koska sillä olisi väistämättä testosteronin johdannaisena myös lihasta kasvattava vaikutus. Teinit varastaisivat isiensä pillerit, jotta puntti nousisi paremmin.
Jos testoteronit nousee niin nousee väkivaltaisuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erektiolääkkeiden valtaisa suosio romuttaa kyllä teoriat siitä, etteivät miehet olisi halukkaita kärsimään sivuoireista, jos luvassa on seksiä. Niitä käyttävät sellaisetkin miehet, jotka eivät niitä tarvitse terveydellisistä syistä.
Erektiolääkkeistä saa kela- korvauksen, mutta ehkäisyyn määrätyistä valmisteista ei saa. Sairauden hoitoon määrätyistä ehkäisyvalmisteista saa korvauksen. Seisokkeja siis tuetaan ja korvataan, mutta raskauden ehkäisyä ei. Mikähän tässä on viesti.
Argumentointisi menee entistä epätoivoisemmalla tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella naisella olla ne sivuoireet korvien välissä. Nykyiset neljännen sukupolven yhdistelmäehkäisypillerit sisältävät vähemmän ja paremmin siedettyjä hormoneja kuin aiemmat sukupolvet. Varmaan sama ilmiö kuin kotitöissä: naiset käyttävät Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimusten mukaan nykyään vähemmän aikaa sekä ansio- että kotitöihin kuin koskaan ennen, mutta silti tuntuu, että he ruikuttavat palstoilla noista töistä enemmän kuin koskaan
Hormonaalista lääkitystä käyttämätön mieshän on täysin pätevä asiantuntija tässä asiassa :D
Tosin jotkut miehet nyt tuntuvat välillä olevan maisteritason asiantuntijoita ties missä ihan jo sen perusteella, että lukivat yhden lehtiotsikon tai somejulkaisun.
Näin miehenä pitää sanoa, että mulle on ihan sama käyttääkö nainen ehkäisyä vai ei. Kondomia käytä ja se on vain naisen valinta ottaako munani sisään vai ei.
Tässähän se perimmäinen ongelma on. Jotkut miehet ajattelevat, että ehkäisy ei ole heidän asiansa eikä se koske heitä, nainen hoitakoon yksin ehkäisyasiat. Tämä sankari ilmeisesti ei halua käyttää kumia ja ulkoistaa kaiken vastuun pois itsestään. Ilmeisesti taudit eivät pelota, hiv elinikäisine lääkityksineen olisi ihan tervetullut pikkujuttu. Raskauskaan ei pelota, mies kun ei voi tulla raskaaksi ja ajatellaan että nainenhan senkin yksin hoitaa, je- pilleri tai abortti, miehellä ei ole mitään vastuuta. Mitäs sitten, jos nainen ei teekään aborttia ja isyys sekä ne pelätyt elarit napsahtavat? Silloin ei kannata itkeä, jos itse on ulkoistanut sen vastuun muille, silloin vain menee sen virran mukana ja hyväksyy lopputuloksen jonka on itse aiheuttanut.
Nyt oli kyllä korkealentoista settiä. Missä kohtaa sanoin, etten halua käyttää kumia?
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät kestäneet ehkäisyruiskeen "sietämättömiä sivuvaikutuksia" – naiset kärsineet samoista ongelmista jo 50 vuotta
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miehet-eivat-kestaneet-ehkaisyruisk…
No mitäs kärsitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erektiolääkkeiden valtaisa suosio romuttaa kyllä teoriat siitä, etteivät miehet olisi halukkaita kärsimään sivuoireista, jos luvassa on seksiä. Niitä käyttävät sellaisetkin miehet, jotka eivät niitä tarvitse terveydellisistä syistä.
Erektiolääkkeistä saa kela- korvauksen, mutta ehkäisyyn määrätyistä valmisteista ei saa. Sairauden hoitoon määrätyistä ehkäisyvalmisteista saa korvauksen. Seisokkeja siis tuetaan ja korvataan, mutta raskauden ehkäisyä ei. Mikähän tässä on viesti.
Ei saa. Erktiolääkeet ovat Kelassa poikkeus. Ne pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten e-pilleri johtaisi väärinkäyttöön, koska sillä olisi väistämättä testosteronin johdannaisena myös lihasta kasvattava vaikutus. Teinit varastaisivat isiensä pillerit, jotta puntti nousisi paremmin.
Jos testoteronit nousee niin nousee väkivaltaisuuskin.
Ja sydäntautiriski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sanoit jo sen viestin: sairauden hoitoon käytetyistä lääkkeistä saa Kela-korvauksen. Pelkkä raskauden ehkäisyhän ei ole minkään terveysongelman hoitoa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suostutte olemaan miesten kanssa? Itsekkäitä egoisteja. Minä minä minä minä minä minä minä. Minun laukeamiseni minun nimeni minun sukuni minä minä minä minä.
Joka päivä saa lukea rai*kauksista ja kukaan mies ei asiaa ole tuominnut. Luulette vielä että nämä rakastaa teitä. Olette käytettyjä surkimuksia. Miehet eivät tee mitään naisten eteen.
Vain nainen vaihtaa nimensä, uskontonsa, pukeutuu, kokkaa, omistaa koko elämänsä miehelle. Mitä mies tekee? EI MITÄÄN paitsi ruinaa seksiä ja lyö.
Hyvä kysymys, vaikka provosoivasti esitetty. Lesboksi kääntyminen olisi ratkaisu, mutta ehkä lesbot eivät pitäisi sellaisesta käännynnäisestä. Seksuaaliselta väkivallalta seksuaalinen suuntautuminen ei suojele, raizkari ei sitä kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät kestäneet ehkäisyruiskeen "sietämättömiä sivuvaikutuksia" – naiset kärsineet samoista ongelmista jo 50 vuotta
No mitäs kärsitte?
Katsos kun me naiset tykätään syyttää muita omista valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinullehan nimenomaan ei sitten käynyt mitään, elämäntapasi olivat kunnossa ja jatkoit kuten ennenkin seurustelusta huolimatta. Tosiaan ihmiset ovat yksilöitä, myös sen suhteen kuinka nopeasti painoa kertyy. On varmasti tuttua kaikille, että joku lihoo herkemmin ja jollekin toiselle ei meinaa tulla painoa vaikka vähän kävisi enemmän mäkkärissä ja istuisi sohvalla leffoja katsellen. Lääkkeillä toki on sivuvaikutuksia ja joillain lääkkeillä vaikutukset kohdistuvat myös painoon, mutta kokonaisuus huomioiden pitää tarkastella ihmisen omia tapoja ja ominaisuuksia eikä automaattisesti syyttää lääkettä ihan kaikesta. Joskus ei ole helppoa sanoa, mikä johtuu mistäkin. Ihmistä ei ole tarkoitus syyllistää, muttei myöskään täysin vapauttaa vastuusta jos sille painon nousulle löytyy muitakin syitä. Yleensä teineillä paino nousee muutenkin kun rasva alkaa jakautua eri kehon osiin, samoin rinnat kasvavat naisilla ja kroppa muuttuu. Siinä samaan aikaan aloitetut pillerit voivat antaa sen vaikutuksen, että ikävät muutokset johtuvat lääkkeistä.
- hoitaja
Kiva kun vastasit ja kirjoitat kyllä asiaa. Halusin tuoda oman (positiivisen) kokemuksen siitä, että lääke ei sitä painoa nostanut. Kritisoin sitä, että lääkkeiden vaikutusta vähätellään. Johonkuhun pilleri voi vaikuttaa niin, että paino nousee, vaikka elämäntavat eivät olisi retuperällä. Yksilöllistä ja kuten kirjoitit, niin moni asia vaikuttaa kokonaisuuteen, ihminen on aika monimutkainen systeemi ja vaikutuksia on vaikea arvioida tai syy- seuraus- suhteita hankala selvittää. Jos joku kokee lihoneensa pillereiden takia, ei häntä pitäisi heti tyrmätä vainoharhaiseksi sohvasyömäriksi, en usko tosin että niin sinä tekisit, vaikutat aika humaanilta ja ammattitaitoakin taitaa löytyä :) Lääkkeiden haitoista (myös muu kuin ehkäisy) on ihan hyvä käydä avointa keskustelua ja ihan ymmärrettävää, että eri lääkkeiltä siedetään erilaisia sivuvaikutuksia, syöpähoidot vs. vaikka tämä ehkäisy. Ehkäisy on niin yleisesti käytetty, että sivuvaikutukset siinä pitäisivät olla minimissä tai olemattomia, se ei ehkä tosin ole mahdollista.
Vähän turhan jyrkästi monet terveydenhoitopuolen ammattilaiset kyllä puolustavat hormonaalista ehkäisyä ja vähättelevät haittapuolia. Itse kuulun niihin, joille pillerit aiheuttavat laskimosärkyä, todella voimakasta päänsärkyä ja mielialan vaihteluita (en itsekään kestänyt pillerihuuruista itseäni, saati muut), mutta lääkärin mielipide oli, että ei ole vakavaa ja kokeilemalla kyllä löytyy sopiva tuote. Vähintään kolme kuukautta olisi pitänyt aina yhtä testata, ja jos ei sovi niin sitten seuraavat. Merkkejä oli kuulemma ainakin 15 erilaista tuolloin, joten kokeiltavaa olisi riittänyt melkein neljäksi vuodeksi, ellen olisi kuollut veritulppaan, vitutukseen tai aivoinfarktiin ennen sitä. Vuoden pelleileyn jälkeen kieltäydyin leikkimällä enää terveydelläni ja hengelläni, ja mies meni vasektomiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/yhteistyokumppanit-laakekorvaukset-apteekit-erektio…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te suostutte olemaan miesten kanssa? Itsekkäitä egoisteja. Minä minä minä minä minä minä minä. Minun laukeamiseni minun nimeni minun sukuni minä minä minä minä.
Joka päivä saa lukea rai*kauksista ja kukaan mies ei asiaa ole tuominnut. Luulette vielä että nämä rakastaa teitä. Olette käytettyjä surkimuksia. Miehet eivät tee mitään naisten eteen.
Vain nainen vaihtaa nimensä, uskontonsa, pukeutuu, kokkaa, omistaa koko elämänsä miehelle. Mitä mies tekee? EI MITÄÄN paitsi ruinaa seksiä ja lyö.
Hyvä kysymys, vaikka provosoivasti esitetty. Lesboksi kääntyminen olisi ratkaisu, mutta ehkä lesbot eivät pitäisi sellaisesta käännynnäisestä. Seksuaaliselta väkivallalta seksuaalinen suuntautuminen ei suojele, raizkari ei sitä kysele.
Olisiko sittenkään ratkaisu?
"Parikymppinen nainen raiskasi 14-vuotiaan tytön autossa yritti myöhemmin tappaa veljensä rautakangella"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Alprostadiilia, aviptadiilin ja fentolamiinin yhdistelmävalmistetta ja sildenafiilia peruskorvataan vaikeasta perustaudista johtuvan vaikean erektiohäiriön hoidossa.
Vaikealla perustaudilla tarkoitetaan objektiivisesti osoitettavissa olevaa vaikeaa hermovauriota, josta vaikean erektiohäiriön voidaan arvioida aiheutuvan. Esimerkkinä tällaisesta on leikkauksen tai tapaturman vuoksi vaurioitunut siittimen alueen hermotus. Muusta syystä kuin objektiivisesti osoitettavissa olevasta hermovauriosta johtuva vaikea erektiohäiriö ei oikeuta sairausvakuutuskorvaukseen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs kärsitte?
Niinpä niin. Pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa eikä itkeä 50 vuoden päästä ja uhriutua. Se jos mikä on sairasta. Älkää panko jos lapsia ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei kata erektiolääkkeitä. Kaikki muut lääkkeet korvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sanoit jo sen viestin: sairauden hoitoon käytetyistä lääkkeistä saa Kela-korvauksen. Pelkkä raskauden ehkäisyhän ei ole minkään terveysongelman hoitoa, päinvastoin.
Kyse on arvoista, se , että haluaa jorman juhlakuntoon on tärkeämpää, kuin se, ettei halua lasta. Kummasta aiheutuu enemmän ongelmia jatkossa moneksi vuodeksi, löysästä munasta vai ei-toivotusta raskaudesta? Kummasta tulee kuluja asianomaiselle ja yhteiskunnalle? Elatus, tuet, työpanoksen menetys, mahd. huostaanotto, sijaisperhe vai se ettei seiso?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs kärsitte?
Niinpä niin. Pitää takoa silloin kun rauta on kuumaa eikä itkeä 50 vuoden päästä ja uhriutua. Se jos mikä on sairasta. Älkää panko jos lapsia ei haluta.
Sama vinkki toimisi miehille. Jos niitä lapsia ei halua niin sitten pidetään housut jalassa, tai vähintään käytetään sitä kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on arvoista, se , että haluaa jorman juhlakuntoon on tärkeämpää, kuin se, ettei halua lasta. Kummasta aiheutuu enemmän ongelmia jatkossa moneksi vuodeksi, löysästä munasta vai ei-toivotusta raskaudesta? Kummasta tulee kuluja asianomaiselle ja yhteiskunnalle? Elatus, tuet, työpanoksen menetys, mahd. huostaanotto, sijaisperhe vai se ettei seiso?
Ei kyse ole arvoista, kyse on lääketieteestä. Laitoin jo ketjuun selityksen siitä, missä harvoissa tilanteissa tuon korvauksen edes saa. Koskee varmasti alle yhtä prosenttia kaikista lääkkeen käyttäjistä tuo korvaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella naisella olla ne sivuoireet korvien välissä. Nykyiset neljännen sukupolven yhdistelmäehkäisypillerit sisältävät vähemmän ja paremmin siedettyjä hormoneja kuin aiemmat sukupolvet. Varmaan sama ilmiö kuin kotitöissä: naiset käyttävät Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimusten mukaan nykyään vähemmän aikaa sekä ansio- että kotitöihin kuin koskaan ennen, mutta silti tuntuu, että he ruikuttavat palstoilla noista töistä enemmän kuin koskaan
Hormonaalista lääkitystä käyttämätön mieshän on täysin pätevä asiantuntija tässä asiassa :D
Tosin jotkut miehet nyt tuntuvat välillä olevan maisteritason asiantuntijoita ties missä ihan jo sen perusteella, että lukivat yhden lehtiotsikon tai somejulkaisun.
Näin miehenä pitää sanoa, että mulle on ihan sama käyttääkö nainen ehkäisyä vai ei. Kondomia käytä ja se on vain naisen valinta ottaako munani sisään vai ei.
Tässähän se perimmäinen ongelma on. Jotkut miehet ajattelevat, että ehkäisy ei ole heidän asiansa eikä se koske heitä, nainen hoitakoon yksin ehkäisyasiat. Tämä sankari ilmeisesti ei halua käyttää kumia ja ulkoistaa kaiken vastuun pois itsestään. Ilmeisesti taudit eivät pelota, hiv elinikäisine lääkityksineen olisi ihan tervetullut pikkujuttu. Raskauskaan ei pelota, mies kun ei voi tulla raskaaksi ja ajatellaan että nainenhan senkin yksin hoitaa, je- pilleri tai abortti, miehellä ei ole mitään vastuuta. Mitäs sitten, jos nainen ei teekään aborttia ja isyys sekä ne pelätyt elarit napsahtavat? Silloin ei kannata itkeä, jos itse on ulkoistanut sen vastuun muille, silloin vain menee sen virran mukana ja hyväksyy lopputuloksen jonka on itse aiheuttanut.
Elarit ei taida napsahtaa ellei tunnusta lasta omakseen.
Ihan samalla tavalla se nainenkin ottaa vastuun pois jos paneskelee menemään miehen kanssa joka ei ota vastuuta. Millaisten miesten kanssa oikein vehtaatte että tätä pitää edes miettiä, että mitä jos ja apua ja miehet on kamalia?
Osa miehistä on kamalia, vastuuttomia ja itsekkäitä eikä niiden yksilöiden kanssa pidäkään vehdata. Se on tuo joidenkin miesten ajatusmaailma, että naisen vastuulla on ehkäisy ja kaikki jälkiseuraukset, mikä hiertää. Noin ajattelevat eivät välttämättä ole edes kamalia narsisteja, miesdemoneita, vaan sivistymättömiä pönttöjä.
Mitä mieltä naisista jotka tekee käenpoikasia? Sanoisin että suuri osa naisistakin on vastuuttomia, kamalia, itsekkäitä. Jotenkin niiden ajatusmaailma on se, ettei siemenen alkuperällä niin väliä, mies on isä kun maksaa laskut.
Naisissakin on halveksuttavia ihmispersiöitä, kuten miehissäkin. Lapsen isästä valehteleva nainen on omasta mielestäni todella ala-arvoinen olento, jos hän siis varmasti tietää ns. isän olevan väärä, toisaalta pettäjäkin on omissa kirjoissani tervahöyhennyksen ansaitseva ali- ihminen, oli nainen tai mies. Tämä ketju koskee ehkäisyvastuun epätasaista jakautumista, joten pidetään ne käenpoikaset poissa täältä, ei niitä kukaan halua.
Koskee ehkäisyvastuun epätasaista jakautumista? Niinkö se aloitus muka on tulkittavissa?
Ehei, se on miesvihapaskaa.
Naiset: jos koette ettei ehkäisyvastuu jakaudu tasaisesti niin päättäkää ihan itse annatteko seksiä ko. miehelle.
Noin, ei ollut vaikeaa.