Miehet painostavat naisia käyttämään e-pillereitä
Eikö muita ärsytä tämä? Miehille ei ole e-pilleriä, koska he eivät halua kärsiä sen sivuvaikutuksista, paljon kivempaa kun naiset kärsii. Usein siispä nainen laittaa hormoneita kehoonsa ja kärsii sivuvaikutukset, jotta sek_si tuntuisi miehelle miellyttävämmältä. Minua yritti exä painostaa aloittamaan pillerit, ei tainnut pahemmin kiinnostaa miten se minuun vaikuttaisi. Kenenkään naisen ei tarvitse alkaa syömään pillereitä, koska mies niin haluaa.
Toisesta ketjusta hyvä huomio: "kukaan mies ei viitsisi (pelkän) naisen takia harrastaa seksiä, jos ei koskaan saisi orgasmia. Naisilla on huono itsearvostus ja suostuvat ja alistuvat. Ei mitään itsekunnioitusta. Mitäs minusta.
T. Mies"
Kasvattakaamme selkärankaa rakkaat naiset ja arvostetaan itseämme
Kommentit (921)
Olen kuullut että migreenistä kärsivän ei pidä syödä e pillereitä.
Itsellä meni halut pillereistä, toisista tuli pahoinvointia, raivoherkkyyttä, itkuisuutta, masennusta. Yksienkään kanssa en tuntenut olevani oma itseni. Ihan hirveää oloa koko ajan ja lopetin lääkäreiden kehotuksesta. Ei ikinä enää. Monta vuotta meni niin, että miehelle kumi tai ei seksiä, simppeliä. Epäreilua, että vain naiset joutuvat ehkäisyn haitoista kärsimään.
Tosin lapsen saatuani hankin kuparikierukan. Hormoniton, ei sivuvaikutuksia. Hormonitonkin ehkäisy siis on saatavilla, nykyään kuulemma voidaan laittaa myös synnyttämättömille. Mutta joku riski tosin siinäkin raskautumiselle (vähän isompi kuin hormonien kanssa).
Vierailija kirjoitti:
Kierukka on ollut meidän ratkaisu. Olisi kurjaa jos kokoajan pitäisi kaivaa kumia esiin kun haluaisi spontaanisti alkaa panolle. Lisäksi tykkään hirveästi kun mieheni laukeaa sisääni.
Nykyään nuoretkin naiset saa kierukan
Tehokkaiden ehkäisykeinojen kehittäminen ja markkinoille tulo on aikanaan ollut aika iso juttu ja mahdollistanut naisille perhesuunnittelun. Tämmöinen edistys on nähty positiivisena, mitä se tietysti onkin.
Nykyään hormonaalisen ehkäisyn haitoista puhutaan enemmän ja yhä useampi ei halua hormoneita käyttää. Mm. Ruotsin aborttilukuja selitetään sillä, että naiset eivät halua hormoniehkäisyä veritulpan tai syövän sekä muiden vaikutusten takia. Erilaiset kuukautiskierron seurantatietokoneet ja appit ovatkin tulleet käyttöön ja ovat aika epävarmoja, ellei ole todella tarkka mittailija.
Hyvä, että ihmiset heräävät ajattelemaan eivätkä lampaina syö pillereitä, koska joku lääkäri niitä suosittelee ja mies vinkuu. Aborttilukujen nousu tietenkään ei ole toivottava asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei myöskään ole käsilaukkuja eikä kondomeja saisi pitää lompakossa, niin jos haluaisi olla kevytkenkäinen ja vastuuntuntoinen samanaikaisesti, niin se saattaa olla vähän vaikea.
Päivän paras. :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset mielellään popsii e-pillereitä kun ne kasvattaa rintoja 😅
Ja lisänä lihovat hirveästi. Pulleat vatsat, vaikka vauva saapuu vasta vuonna 2033.
Aktiivisena tinder ja yökerhossa kävijänä pitää todeta, että nuoret naiset ovat keskimääräisesti salilla käyviä ja timmissä kunnossa, eikä ne vingu kuin mammat ehkäisystä, kun toteavat "mulla on sitten pillerit"
Tuolla toisessa kommentissa joku kysyi, eettä eikös kaikki 15 vuotiaat tytöt jo syö pillereitä ja sinun mielestä nuoret tytöt ei vingu ehkäisystä vaan toteavat syövänsä pillereitä.
Näin varmaan nuorissa tytöissä onkin. Itsekin söin nuorena pillereitä, kun en muusta tiennyt/ymmärtänyt.
Raskaaksi tulemisen pelko on ihan kamalaa ja sitä syö sitten niitä pillereitä, koska se on pienenpi paha, kuin se lapsi, mutta kun ikää karttuu monelta ne pillerit jää, kun alkaa tajumaan , mitä ne tekee elimistölle ja monesti koko elämälle.
Itsekin jätin pillerit pois jo pitkästi ennen 30 ikävuotta, koska huomasin, että ne eivät tehneet minulle hyvää.
Yli kolmekymppisenä ei se lapsen saaminenkaan olisi enää ollut maailman loppu, kuten nuorempana.
Nuorena sitä tekee kaikkea vähemmän fiksua, ajan kanssa osaa jo alkaa vinkumaan siitä ehkäisystäkin, kun on tajunnut, että joutuu yksin siitä kantamaan vastuun ja kärsimään vaivat.
Toki nuorena on turvallisempaa hoitaa se ehkäisy vaikka niillä pillereillä, kuin tulla raskaaksi, mutta ei se tarkoita, että niitä mielellään syötäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ei myöskään ole käsilaukkuja eikä kondomeja saisi pitää lompakossa, niin jos haluaisi olla kevytkenkäinen ja vastuuntuntoinen samanaikaisesti, niin se saattaa olla vähän vaikea.
Päivän paras. :DDDD
Monet hyvät kumittomat panot oon saanut koska itsellä tai naisella ei ole ollut kumeja
Luulen, että pääsyy on se, että LÄÄKÄRIT tyrkyttävät näitä pillereitä. Niitä syö teineistä suurin osa. Miehelle varmasti kiva, jos nainen kärsii sivuvaikutukset ja huolehtii ehkäisystä, ja mies saa nauttia. Tosiaan pitäisi keskustella myös vaihtoehdoista ja nuorten naisten pitää puoliaan eikä suostua ties mitä hormoneja syömään. Tutkimusten mukaan pillerien sisältävät hormonit häiritsevät myös mm. parinvalintaa. Eroja voi hormonien takia tulla enemmän (pillereiden aloitus tai lopetus, miesmaku muuttuu). Puhumattakaan muista sivuvaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset mielellään popsii e-pillereitä kun ne kasvattaa rintoja 😅
Ja lisänä lihovat hirveästi. Pulleat vatsat, vaikka vauva saapuu vasta vuonna 2033.
Aktiivisena tinder ja yökerhossa kävijänä pitää todeta, että nuoret naiset ovat keskimääräisesti salilla käyviä ja timmissä kunnossa, eikä ne vingu kuin mammat ehkäisystä, kun toteavat "mulla on sitten pillerit"
Tuolla toisessa kommentissa joku kysyi, eettä eikös kaikki 15 vuotiaat tytöt jo syö pillereitä ja sinun mielestä nuoret tytöt ei vingu ehkäisystä vaan toteavat syövänsä pillereitä.
Näin varmaan nuorissa tytöissä onkin. Itsekin söin nuorena pillereitä, kun en muusta tiennyt/ymmärtänyt.
Raskaaksi tulemisen pelko on ihan kamalaa ja sitä syö sitten niitä pillereitä, koska se on pienenpi paha, kuin se lapsi, mutta kun ikää karttuu monelta ne pillerit jää, kun alkaa tajumaan , mitä ne tekee elimistölle ja monesti koko elämälle.
Itsekin jätin pillerit pois jo pitkästi ennen 30 ikävuotta, koska huomasin, että ne eivät tehneet minulle hyvää.
Yli kolmekymppisenä ei se lapsen saaminenkaan olisi enää ollut maailman loppu, kuten nuorempana.
Nuorena sitä tekee kaikkea vähemmän fiksua, ajan kanssa osaa jo alkaa vinkumaan siitä ehkäisystäkin, kun on tajunnut, että joutuu yksin siitä kantamaan vastuun ja kärsimään vaivat.
Toki nuorena on turvallisempaa hoitaa se ehkäisy vaikka niillä pillereillä, kuin tulla raskaaksi, mutta ei se tarkoita, että niitä mielellään syötäisiin.
Minäkin nuorena olin innoissani, kun sain pillerit ja akne parantui niillä. Se oli myös jokin muka aikuistumisen merkki, että oli ehkäisy ja poikaystävä, naurattaa nykyään. Ei silloin vielä osannut kriittisesti ajatella.
Kun jätin pillerit pois, tuntui kuin joku olisi avannut verhot tai sälekaihtimet ja sumuverho poistunut pään ympäriltä. En edes tiennyt sen olevan sivuvaikutuksia, kun olin niin tottunut siihen. Tottunut myös mielialanvaihteluihin, olin aivan raivotar tai itkupilli ja ketutus oli päätunne joka päivä. Joka-aamuinen pahoinvointi ja oksentelu, huimaus. Kaikki loppui kun pillerit lopetti ja elämä alkoi hymyillä. Ei enää takaisin hormoneihin ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillereitä syövä nainen menetti jalkansa veritulpan takia:
https://www.is.fi/terveys/art-2000009376394.html
Ehkäisypillerit lisäävät tutkitusti veritulpan riskiä.
Kuten myös ylipaino.
Juu. Tiesitkö, että e-pillerit aiheuttavat monelle naiselle ylipainoa (alkaa rintojen ja takapuolen kasvulla) ja mielenterveysoireita?
Kun naiset syövät pillereiden aiheuttamaan masennukseen ja ahdistukseen lääkkeitä, seksi ei enää kiinnosta.
Ei kukaan ole ainakaan minua painostanut, en kyllä käytäkään. Enkä ole ennen kuullut edes moisesta.
Onneksi sain oman puolisoni painostettua lopettamaan minipillerit. Ei meinannut lopettaa vaikka kävin vasektomiassa. Oli koko ajan vihainen kuin ampiainen eikä millään suostunut myöntämään että johtui pillereistä. Lapsillekin huusi koko ajan ja itse en juuri halunnut edes puhua kanssaan kun oli koko ajan sellaista tiuskimista
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole ainakaan minua painostanut, en kyllä käytäkään. Enkä ole ennen kuullut edes moisesta.
Palstatotuus ja todellinen elämä on kaks eri asiaa.
T. M40
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että pääsyy on se, että LÄÄKÄRIT tyrkyttävät näitä pillereitä. Niitä syö teineistä suurin osa. Miehelle varmasti kiva, jos nainen kärsii sivuvaikutukset ja huolehtii ehkäisystä, ja mies saa nauttia. Tosiaan pitäisi keskustella myös vaihtoehdoista ja nuorten naisten pitää puoliaan eikä suostua ties mitä hormoneja syömään. Tutkimusten mukaan pillerien sisältävät hormonit häiritsevät myös mm. parinvalintaa. Eroja voi hormonien takia tulla enemmän (pillereiden aloitus tai lopetus, miesmaku muuttuu). Puhumattakaan muista sivuvaikutuksista.
Lääkärit vähättelevät niitä sivuvaikutuksia ja tuputtavat niitä hyötyjä, ainakin julkisessa keskustelussa. Hormonaalista ehkäisyä haluamattomat leimataan joksikin foliohatuiksi ja mukamas riskit ovat pieniä. Steriä haluavallekin voidaan puolipakolla yrittää myydä hormonikierukkaa. Vastustajille viisastellaan, että vaihdevuosissa joudut kuitenkin niitä pelkäämiäsi hormoneja käyttämään ja silloin ainakin laitetaan hormonikierukka vuotohäiriöihin, joita se kierukka itsekin aiheuttaa. Ei kaikki joudu vaihdevuosissa hormonihumppaan.
Taitaa aika monella naisella olla ne sivuoireet korvien välissä. Nykyiset neljännen sukupolven yhdistelmäehkäisypillerit sisältävät vähemmän ja paremmin siedettyjä hormoneja kuin aiemmat sukupolvet. Varmaan sama ilmiö kuin kotitöissä: naiset käyttävät Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimusten mukaan nykyään vähemmän aikaa sekä ansio- että kotitöihin kuin koskaan ennen, mutta silti tuntuu, että he ruikuttavat palstoilla noista töistä enemmän kuin koskaan
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse pillereitä jos ottaa kuparikierukan. Sen laittaminen ei vie kuin hetken. Nainen ei voi kärsiä tuota pientä nipistystä ja epämukavuutta minkä sen laitto gynellä vie miehen nautinnon vuoksi. Sen sijaan miesten pitäisi räpeltää kumien kanssa jotka vievät suurimman osan nautinnosta.
No mutta, sinähän olet mieheksi aika pro, kun tiedät, miltä kierukan laitto naisesta tuntuu.
Ei siinä, kyllä naisetkin tietää, ettei se kumi tunnu mitenkään pahalta. Mitä nyt tuoksahtaa vähän kumilta, eikä se vaikuta nautintoon mitenkään. Se vaikuttaa paljon enemmän jos mies räpeltää..
Pyydä jotain naista nipistämään pikku hohtimilla sieltä sisäpuolelta vaikka viisi minuuttia, se ei ihan totta oikeasti ole paha, vain vähän epämukavan tuntuista. :)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa aika monella naisella olla ne sivuoireet korvien välissä. Nykyiset neljännen sukupolven yhdistelmäehkäisypillerit sisältävät vähemmän ja paremmin siedettyjä hormoneja kuin aiemmat sukupolvet. Varmaan sama ilmiö kuin kotitöissä: naiset käyttävät Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimusten mukaan nykyään vähemmän aikaa sekä ansio- että kotitöihin kuin koskaan ennen, mutta silti tuntuu, että he ruikuttavat palstoilla noista töistä enemmän kuin koskaan
Hormonaalista lääkitystä käyttämätön mieshän on täysin pätevä asiantuntija tässä asiassa :D
Tosin jotkut miehet nyt tuntuvat välillä olevan maisteritason asiantuntijoita ties missä ihan jo sen perusteella, että lukivat yhden lehtiotsikon tai somejulkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonaalista lääkitystä käyttämätön mieshän on täysin pätevä asiantuntija tässä asiassa :D
Tosin jotkut miehet nyt tuntuvat välillä olevan maisteritason asiantuntijoita ties missä ihan jo sen perusteella, että lukivat yhden lehtiotsikon tai somejulkaisun.
Näin miehenä pitää sanoa, että mulle on ihan sama käyttääkö nainen ehkäisyä vai ei. Kondomia käytä ja se on vain naisen valinta ottaako munani sisään vai ei.
Itse voisin vetää piuhat ihan hyvin poikki. Ei tosin ole tarvetta, kun ei ole naistakaan.
Kai sä tiedät, että pillereihin tarvitaan aina resepti ja jos joku merkki ei sovi, niin sitten käydään lääkärillä tai terveydenhoitajalla juttelemassa asiasta. Pillereitä myös ohjataan syömään vähintään 3kk ennen kuin alkaa tuomitsemaan sopiiko lääke itselle vai ei. Ei niitä pilsuja kokeilla ja vaihdella ihan noin vaan eikä aina löydy sopivaa merkkiä, vaikka kuinka noita kokeilisi. Kaikki ei myöskään halua tai pysty maksamaan jotain kalliimmasta päästä olevaa 40-50e pilleripakettia parin kuukauden välein, etenkään jos ei ole parisuhteessa ja pillereitä ei syö kuin ehkäisyyn. Hinta-laatusuhteelta kierukka tai kapseli tulee kaikista halvimmaksi varsinkin vakisuhteessa, mutta irtosuhteille kondomi on paras ja suojaa vähän niiltä taudeiltakin.