Siis millainen lukiolaisnuori ei halua tanssia huomenna vanhoja?
Kyse on siis siitä, että pystyisi kyllä tanssimaan, esim. siis pari olisi, mutta ei siksi tanssi, koska ei halua! Uskomatonta, ei voi muuta sanoa! Mitä tuossa on taustalla? Itsekyyttä vai jonkinlaista kapinointia? En ymmärrä! Ainutkertainen ja ihana tilaisuus ja joku omasta halustaan haluaa sen noin vain jättää välistä!
Kommentit (145)
Sellainen jota ei prsinsessaleikit tai tanssiminen kiinnosta. Ite jätin vanhat väliin, kun ei ollut itseä kiinnostava juttu (ja uskalsin mennä oman mielen enkä lauman mukaan). Olin kyllä katsomassa, se tanssiosuus ei vaan voinu vähempää kiinnostaa osallistumisen kannalta. Ja en ole kertaakaan harmitellut etten tanssinut (20 v kuitenkin jo välissä mennyt).
Minä en tanssinut. En vaan halunnut.
Minä olisin halunnut, mutta ei ollut varaa tanssia.
Niinpä kerroin kaikille, että en halua.
Tiesin heti lukioon mennessä, että tanssimaan en siellä tule :D Vihaan tanssimista, eikä kiinnosta tälläytyäkään johonkin typerään mekkoon. Olin katsomassa kun kaverit tanssivat. Ei ole päivääkään harmittanut, osaan tehdä omat päätökseni enkä mene lauman mukana, jos en halua.
Jäi väliin. Ei kiinnostanut tanssia isän vanhassa ja huonosti istuvassa puvussa kuin muilla viimesen päälle mahtavat luukit. sinänsä olisi voinut kuitenkin olla ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka tahansa tanssii wanhoja, mutta vain harvat ja valitut RUK:n kurssijuhlissa" oli vastaukseni tyttöjen liikuntamaikalle kun hän kimpaantuneena kyseli päätökselleni perusteluita, kun muutenkin tyttöjä oli "liikaa".
Ja niinhän siinä sitten kävi, että Haminan vallien tienoilla tuli ilakoitua & irstailtuakin, kun kesäkurssi oli.
Tuosta nyt ei saanut selvää, oletko tyttö vai poika?
Miksi olisi pitänyt saada? Eihän sillä ole mitään tekemistä puheena olevan asian kanssa.
Oma nuori ei tanssinut, koska ei pidä tuollaisista joukkotapahtumista (tansseissa satoja pareja eri kouluista). Ei halunnut suoda kellekään tytölle sitä negatiivista kokemusta, että hänen tanssiparinsa olisi ollut jäykkä rautakanki ja vastentahtoisesti paikalla. Pienimuotoisempaan juhlaan olisi varmaan lähtenyt mukaan. Tansseista on tullut vähän liian suuri asia.
Näin lukion opettajana silmiini näyttäisi siltä, että tyttöjen suurin motivaatio tansseihin on se ihana mekko/kampaus/prinsessajuttu ja pojilla ehkä se, että pääsevät niitä tyttöjä lähelle. Jos nämä asiat eivät kiinnosta, niin sitten eivät.
Tanssimatta jättävät usein myös ne, jotka eivät ole oikein kaveriporukoissa.
Nykylukioissa muuten (ainakin meillä ja olen kuullut muualtakin samaa) on se periaate, että kaikki halukkaat pääsevät tanssimaan. Tarkoittaa siis jonkinlaista kiertävää parisysteemiä. Ymmärtääkseni jotenkin niin että kaikissa tansseissa vaihtuu pari? Joka tapauksessa paria ei tarvitse/voi enää itse hankkia.
Omat vanhojen tanssit oli joskus 20 vuotta sitten ja jätin väliin, en ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt katua päätöstäni. En yksinkertaisesti nähnyt mitään järkeä lauttaa satasia yhteen päivään, jolloin pääsee humppaamaan koulun liikuntasaliin.
Vierailija kirjoitti:
Näin lukion opettajana silmiini näyttäisi siltä, että tyttöjen suurin motivaatio tansseihin on se ihana mekko/kampaus/prinsessajuttu ja pojilla ehkä se, että pääsevät niitä tyttöjä lähelle. Jos nämä asiat eivät kiinnosta, niin sitten eivät.
Tanssimatta jättävät usein myös ne, jotka eivät ole oikein kaveriporukoissa.
Nykylukioissa muuten (ainakin meillä ja olen kuullut muualtakin samaa) on se periaate, että kaikki halukkaat pääsevät tanssimaan. Tarkoittaa siis jonkinlaista kiertävää parisysteemiä. Ymmärtääkseni jotenkin niin että kaikissa tansseissa vaihtuu pari? Joka tapauksessa paria ei tarvitse/voi enää itse hankkia.
Tuo on varmaan koulukohtaista miten toimitaan parien kanssa. Oman nuoren koulussa pari pitää hankkia itse,. Toki voi mennä sinne kurssille yksin, mutta sitä pidetään kai nolona, että menee siinä vaiheessa etsiskelemään paria. Isoissa lukioissa on niin paljon vieraita opiskelijoita, että kukaan ei tiedä, jos vaikka sillä jollain luokan 2XXXHG6-luokan pojalla ei olekaan paria - kukaan ei pyydä häntä parikseen ja tytöt tuskailee, kun poikia ei ole riittävästi.
Yläasteella kun oli tanssia, niin oli pakko olla pois koulusta, ei tällainen introvertti uskaltanut edes puhua likoille, saati sitten tanssia.
Aika halpamaista kysellä millainen se ihminen on. Mitä sinä sillä tiedolla teet?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kerroin kaikille, että en halua.
Ei ollut varaa? Eihän se maksa mitään. Minulla ei ainakaan mennyt rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kerroin kaikille, että en halua.Ei ollut varaa? Eihän se maksa mitään. Minulla ei ainakaan mennyt rahaa.
Kaikki eivät saa niitä vaatteita yms ilmaiseksi mistään, joten tanssit voi jäädä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuka tahansa tanssii wanhoja, mutta vain harvat ja valitut RUK:n kurssijuhlissa" oli vastaukseni tyttöjen liikuntamaikalle kun hän kimpaantuneena kyseli päätökselleni perusteluita, kun muutenkin tyttöjä oli "liikaa".
Ja niinhän siinä sitten kävi, että Haminan vallien tienoilla tuli ilakoitua & irstailtuakin, kun kesäkurssi oli.
Jos tanssit siellä omasta ansiostasi, niin silloin sinulla on aihetta brassailuun.
Jos taas pääsysi tanssiaisiin oli jonkun miehen selkänahasta ja viikkojen ja kuukausien v**utuksen seurauksena otettu, niin aihetta brassailuun ei todellakaan ole.
Tietenkin omasta ansiostani, en tietääkseni sanonut missään vaiheessa olleeni naisoletettu.
Myöhemmin kävin lukiollani vuotta nuoremman kaverini lakkiaisissa valtion lomapuvussa , nääs ensimmäinen loma RUK:n alkamisen jälkeen. Pääsi samalla kuittaamaan tuolle niuholle tädille joka sattui olemaan vieressä kun poikien liikunnanope oikein kätteli "huomattavan meriitin saavuttamisesta".
(Eipä siitäkään Haminan reissusta mitään hyötyä ole ollut, tasan yhtä merkityksetön kuin lukioreissu...)
0/5
Ehkä monet käyttävät rahan paljon järkevämmin, vaikka matkusteluun.
Nykyään tanssiaiset ovat riistäytyneet käsistä ja niillä tehdään bisnestä ja viedään kuin pässiä narusta.
Ja kallista huvia. Olen seurannut kummityttöni tanssiaishankintoja. Puku 950€, kengät 200€, laukku, asusteet, kampaukset ja meikit ja tähän mennessä hintalappu on reilut 2000€.
Ymmärrän, miksi moni ei halua tanssiaisiin ja haluaa käyttää rahan järkevämmin.
En halunnut pukeutua hameeseen enkä toisaalta vetää pojan rooliakaan joten jäin pois.
Tällainen kysely kertoo enemmänkin kyselijästä kun tanssit väliin jättäneestä. Ja se tarina ei kerro kyselijästä hyvää.
En minäkään halunnut (2012), ei kiinnostanut moinen prinsessaleikki mihin uppoaa vielä kauheasti rahaa. Olin mukana katsomassa kun kaverit tanssi ja jatkoilla mukana myös ja olin tyytyväinen valintaani.
En tanssinut. Paria oli täysin mahdoton löytää koska kukaan ei pitänyt minusta ja lisäksi koin jotenkin raskaaksi että olisi pitänyt opetella jotain tansseja. Raha ei ollut ongelma,sitä olisi ollut vaikka kuinka paljon.