Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen lukiolaisnuori ei halua tanssia huomenna vanhoja?

Vierailija
09.02.2023 |

Kyse on siis siitä, että pystyisi kyllä tanssimaan, esim. siis pari olisi, mutta ei siksi tanssi, koska ei halua! Uskomatonta, ei voi muuta sanoa! Mitä tuossa on taustalla? Itsekyyttä vai jonkinlaista kapinointia? En ymmärrä! Ainutkertainen ja ihana tilaisuus ja joku omasta halustaan haluaa sen noin vain jättää välistä!

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinaan en tanssinut. En ole koskaan nauttinut tanssimisesta. Koululiikunnassa tanssi oli kaikkein vastenmielisin osuus. Poikatyttönä hörhelöhameeseen pukeutuminen tuntui myös ihan vieraalta ajatukselta. Minun aikaani ei vielä ollut tapana, että tyttö olisi voinutkin pukeutua shakettiin tai frakkiin ja tanssia ne miehen osuudet, mutta vaikka olisi, enpä ehkä tanssimisesta olisi siltikään pitänyt. Koulussani oli enemmän tyttöjä kuin poikia, joten tanssimatta jättämisellä vähensin kilpailua pojista myös. Silti muutama luokan tyttö jäi ilman paria, ja näyttivät kyllä aika surkeilta. Ei se aina niin mene, että tämän "ainutkertaisen mahdollisuuden" pääsisi käyttämään, vaikka haluaisi!

Vierailija
42/145 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdasta idiotiaa koko perinne. En ollut koulua lähelläkään kyseisenä päivänä. Ihanuutta on, kun ei tarvitse olla tekemisissä kenenkään kanssa.

Toiset haluavat elää näitä tärkeitä päiviä. Jotkut haluavat piiloutua koloihinsa kun muut elävät. Mukavaa että jokainen voi itse päättää, tanssiiko vanhat vai pakeneeko kauas juhlasta ja iloitsee siellä omassa rauhassaan kun ei tarvitse olla kenenkään kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tahdo kysyä paria, jos ei tahdo tanssia tyttöparin kanssa, jos kaverit ei tahdo tanssia, syitä on monia.

Vierailija
44/145 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän Ressulainen, poika, halunnut niihin osallistua, evvk kuulema.

Mitä merkitystä sillä on, missä lukiossa on

Pääsipähän sanomaan, että oma poika oli Ressussa.

Meidän tytön lukiossa ei ollut vanhojen tanssia. Siellä oli itsenäisyyspäivän tanssit ja niihin osallistuivat oppilaat molemmilta vuosikursseilta. Oli siis lukion aikana kahdet tanssiaiset ja tuli sitä mekkoakin käytettyä kahteen kertaan.

Vierailija
45/145 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli itsetunto murskana tuohon aikaan. Vanhempana harmittaa, että meni sivu suun, mutta toisaalta ymmärrän hyvin miksi se arka yksinäinen tyttö ei tuolloin uskonut, että on yhtä arvokas kuin muutkin ja voi osallistua nolaamatta itseään.

Vierailija
46/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä tilaisuus. Tonnin prinsessaleikki. Ennen ne asut olivat oikeasti vanhoja ja oli vähän huumoriakin hommassa mukana. Nyt pelkkää kilpavarustelua, suihkurusketuksia ja turhuuden markkinoita. Toivottavasti suunta muuttuu ennen kuin omat lapset tuossa vaiheessa.

Just näin. Onneksi tämän patsastelu-/kerskakulutus-/kilpailuhomman "antiteesinä" ovat noususuhdanteessa olevat luonnollisuus, oma persoona, ekohenkisyys ja kujeileva kapinallisuus. Ei oo punk ollenkaan tämä nykyajan wanhojenpäiwä.

Vierailija
47/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni 90-luvulla kun vanhojen tanssit järjestettiin, se oli erittäin kiusallinen kokemus, josta olisin halunnut jäädä pois. Nykyään noista on vielä tehty elämää suurempi juttu, onneksi se oli silloin vielä suht kevyttä kamaa. Some se on varmaan tässäkin takana, pitää saada kulisseja.

Vierailija
48/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin lähdin Alpeille laskettelemaan tuolloin ettei tarvinnut osallistua, ei mun juttu.

Vierailija
49/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei halua. Monet tanssii kun on vähän pakko. Harva tykkää.

Vierailija
50/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki halua tai edes osaa tanssia. Moni on vielä tuossa iässä tosi itsetietoinen ja häpeää vartaloaan ja pynttääminen ja pyörähtely voi tuntua ahdistavalta. Useimmat varmaan tunnistavat tuon tunteen, mutta useimmat pääsevät siitä myös yli. Ja onhan se hauskaa, kun vaan uskaltaa osallistua. Aina joku pyllähtää tai kompastuukin, eikä siihenkään maailma kaadu.

Vierailija
51/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provoilualoitus oli täällä ihan tovi sitten.

Vierailija
52/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä tilaisuus. Tonnin prinsessaleikki. Ennen ne asut olivat oikeasti vanhoja ja oli vähän huumoriakin hommassa mukana. Nyt pelkkää kilpavarustelua, suihkurusketuksia ja turhuuden markkinoita. Toivottavasti suunta muuttuu ennen kuin omat lapset tuossa vaiheessa.

Just näin. Onneksi tämän patsastelu-/kerskakulutus-/kilpailuhomman "antiteesinä" ovat noususuhdanteessa olevat luonnollisuus, oma persoona, ekohenkisyys ja kujeileva kapinallisuus. Ei oo punk ollenkaan tämä nykyajan wanhojenpäiwä.

Se on juuri sellainen, jollaiseksi osallistujat sen tekevät. Jos kaikki haluavat prinsessa-asun, hankkivat sitten sellaisen. Varmasti on mahdollista myös ommella itse, kuten omassa nuoruudessani oli tapana. Tai sitten äiti ompeli. Vähemmällä vaivalla nykyään pääsee, kun hienoja pukuja voi lainata pikkurahalla pukuvuokraamoista.

Vierailija
53/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin koska en halunnut mukaan siihen kilpavarusteluun. Normaalimmissa vaatteissa olisin voinut tanssia.

Vierailija
54/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama provoilualoitus oli täällä ihan tovi sitten.

Ja joka vuosi näihin aikoihin. Tulee yhtä varmasti kuin vapun alla siman alkoholipitoisuusavaukset ja se miksi vain ylioppilaita juhlitaan eikä amiksia, vaikka se ei edes pidä paikkaansa. Vuotuiset jankutukset. 

Vierailija
55/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä on se että joku ajattelee että kaikkia pitäisi kiinnostaa samat asiat kuin itseään kiinnostaa.

Vierailija
56/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen poika, joka kirjoittaa 10 v päästä vauvalla, että miksei hän kelpaa.

Vierailija
57/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aikoinaan mielelläni jättänyt tanssimatta. Meillä parit ratkaistiin arvalla. Mun pariksi päätyi silloisen "kaveriporukan" arvonnan jälkeen järjestelemän lappujen vaihtelun ansiosta poika johon olin ollut jo vuosikaudet ihastunut. Kaikki mun ihastumisesta tiesi jo tuohon mennessä, myöskin se poika, eikä ihastus ollut molemminpuolista. Onneksi se poika ei kuitenkaan koskaan tehnyt asiasta numeroa, mutta elleivät vanhojen tanssit olisi olleet tuohon aikaan pikkupaikkakunnalla rippikouluun ja lukioon menemiseen verrattavissa oleva "kaikki piirtää" -instituutio, olisin jättänyt ne väliin.

Vierailija
58/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tanssin lähinnä siksi, että äitini touhotti asiasta. Omat kaverit eivät osallistuneet, ja tunsin oloni ulkopuoliseksi koko päivän. Olisin ihan mielelläni jättänyt väliin.

Vierailija
59/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Maailmassa on moni muukin asia muuttunut.

Eikä aina parempaan suuntaan.

Vierailija
60/145 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut tanssia, koska olin raskaana. Ja tuskinpa kukaan olisi halunnut raskaana olevaa tanssittaa. Hyvä etten tanssinut, vauva syntyi muutenkin etuajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme