Yhteydenpito eron jälkeen
Erosta muutama kk. Mies petti ja jätti törkeällä tavalla. Lapset on nyt viikko-viikko asumisella. Minulla on eron jälkeen ollut todella vaikeaa, itsetunto riekaleina ja exän somen stalkkausta yms. Olen päässyt pikkuhiljaa eteenpäin vaikka synkkiä hetkiä vielä onkin. Olen jo aiemmin pyytänyt exää lopettamaan viestittelyn lapsiin liittyvissä asioissa, koska olen huomannut silloin palaavani taas asian käsittelyssä taakse päin. Alan pyörittää pettämiseen ja eroon liittyneitä asioita päässäni, provosoidun ja lähetän haukkumaviestejä exälle.
Tai tarkemminkin en pyytänyt, vaan laitoin että pääsen asiassa eteenpäin vain siten, että hän lopettaa viestittelyn kokonaan. Pelkkää asiaa toki vain tulee, enimmäkseen silloin kun lapset hänellä kysymyksiä vaatteista yms lapsiin liittyvistä ja pari kertaa viikon aikana kun lapset minulla niin heidän kuulumisten kyselyä. Ymmärrän sen, mutta oma tuskani on vielä niin kesken, ettei minusta vielä ole siihen ja vajoan todella alhaiselle kommunikoinnille ja mieleeni hänen viestiensä myötä, enkä niin haluaisi tapahtuvan. Olenko ihan kamala ihminen, jos sanon että lopeta siihen asti kunnes toisin sanon kaikki -ei kuoleman vakava asia- viestien laitto? Olen useasti hänelle laittanut, että ilmoitan kyllä jos täällä jotain sellaista tapahtuu, mistä hänen syytä tietää.
Haluan, että lasten takia voimme kommunikoida neutraalisti, mutta tässä vaiheessa se ei vielä onnistu. Ja minun pimahtelu ei edes auta tulevaisuudessa meidän välejä vanhempina. Onko vertaistukea tai neuvoja?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tee näin AP:
Vastaa vain niihin viesteihin jotka liittyvät lapsiin ja joihin on pakko vastata. Muissa tapauksissa jätä kokonaan vastaamatta vaikka kuinka tekisi mieli. Sen sijaan ota vaikka läppäri auki tai päiväkirja ja pura kaikki ne negatiiviset ajatukset ja mitä haluaisit sanoa miehelle sinne.
Oletko AP miten hyvä puhumaan englantia? Redditissä on nimittäin sellainen yhteisö mistä varmasti saisit todella paljon apua tilanteeseesi ja tukea, mutta tosiaan tämä yhteisö käyttää englantia kommunikaatioon.
Ja toinen, jos osaat englantia niin suosittelen ostamaan sellaisen kirjan kuin "Leave a Cheater, Gain a Life" tai itseasiassa kannattaa ostaa se audible-äänikirjakaupasta ja kuunnella, jos vain ymmärtää englantia koska tuo kirja pelasti ainakin minut kun oma kumppani petti ja jätti. Suosittelen kaikkia joita on petetty kuuntelemaan tuon kirjan vaikka erosta olisikin jo pitkä aika, koska se oikeasti auttoi mua ja monia satoja tuhansia petettyjä pääsemään yli erosta. En tiedä onko kyseistä kirjaa suomenkielisenä.
En ole niin hyvä englannissa, että tämä olisi kannattavaa. Harmi. Kävin kirjastosta juuri Jälleenrakennus-Bruse Fischer ja Erosta eteenpäin-Marianne Stolbow. Näitä ei äänikirjoina löytynyt, en tiedä milloin muun arkeni (työ,lapdet) ehtisin nämä lukea mutta odottavat nyt kaapissa. Äänikirjana olen kuunnellut Sinä selviät kyllä. En kyllä muista enää mitään siitä, josta olisi jotain apua tässä hetkessä ja tilanteessa kun kaikki paska iskee päälle ja mieleen niin rajusti ettei tosikaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin vain sanoa sen että kaikki ystävälliset ja neutraalit tilanteet mitä sun ja exän välillä on, sataa teidän lasten laariin. Ihan jokainen, koska se edistää myös sun toipumista.
Oon käynyt tuon paskan itekin läpi. Ja nyt vuosien jälkeen exä on ystävä, luottohenkilö, hyvä isä lapsillemme. Olen antanut anteeksi ja jatkanut eteenpäin. Tajusin että jos tunnen vihaa, se vanhentaa ja sairastuttaa minut ja vain minut. Elämä on liian lyhyt sellaiseen.
Jaksamista aloittajalle. Toivut kyllä. Pikkuhiljaa.
Minä niin ymmärrän tämän, enkä lasten nähden/kuullen lähetä viestejäni. Mutta kun joskus joudun tapaamaan exän lapsia vaihdettaessa, tuntuu että veri kiehuu ja suoni poksahtaa, olen ihan tiloissa. Vaikka en sanokaan mitään, siinä pienessäkin hetkessä tiedän että lapset aistivat jännityksen heitä samalla hyvästellessäni. En vain kestä tätä katkeruutta, jonka hän järjesti parisuhteemme aikana ja vielä niin järkyttävän raukkamaisen lopun teki kaikelle. Ihan hirveää. Vaikka ei sinällään asiaan liity, niin tiedän että tietyn tason porukassa tällainen on normaalia. Meillä oli feikki-elämä, molemmat menestyviä olan alansa ihmisiä, järki ja talous enemmän kuin kunnossa sen puolesta. Nyt vain minä olen se, jolla tuntuu että kaikki luhistuu ja pelkään jopa työpaikkani puolesta kun olen niin sekaisin yksityiselämässäni.
Ap.
Kuulostaa siltä että onni löytyy eläen, luojan lykky sinulle että olet päässyt moisesta suhteesta pois vaikkakin todella ikävällä tavalla. Juuri sinä et ymmärrä sitä tällä hetkellä, mutta usko pois, max 6kk niin et ymmärrä enää yhtään miksi olet tuntenut näitä tuntemuksiasi. Eksäsi tulee jatkamaan samaa kujan juoksuaan.
Tunteesi ovat ymmärrettäviä. Tässä omia hyväksi havaittuja vinkkejä kommunikointiin.
Siirtykää käyttämään sähköpostia. Yllättäen, keskellä arkea tulevat viestit voi herättää todella suuria tunteita ja pilata hetken, jolloin sinulla olisi voinut olla vähän helpompi olo. Tee erillinen sähköpostiosoite exän kanssa kommunikointiin eikä notifikaatioita puhelimeen. Silloin voit itse valita hetken, jolloin katsot sähköpostin. Tee se vain kerran päivässä korkeintaan. Jos sähköpostia ei ole tullut, niin aina parempi! Sovi exän kanssa, että hätätapauksissa soitetaan. Ja hätätapaus ei tosiaankaan ole mitkään vaateasiat, vaan sairastuminen yms.
Sitten lopetat exän seuraamisen somessa kokonaan. Se ruokkii vain sinun tuskaasi. Työnnät sen exän nyt vaan niin etäälle kuin mahdollista. Onko sinulla ketään läheistä, jolle purkaa tunteitasi? Koita keksiä jokin keino päästä yli niistä hetkistä, kun sinun tekee mieli lähettää vihaisia viestejä. Niiden lähettäminen ei viime kädessä helpota tuskaasi vaan lisää vaan morkkista. Huuda vaikka tyynyyn tai lähde lenkille.
Sinä käyt nyt läpi todella vaikeaa kriisiä. Usko pois, mikään tunne ei kestä ikuisesti. Sinä selviät tästä kyllä. Olen todella pahoillani tilanteestasi, mutta sinä selviät kyllä. <3
Vierailija kirjoitti:
Minä en todellakaan haluaisi olla ilkeä exälle, vaikka parisuhde oli molempien toimesta (tunnistan ja tunnustan myös omat puutteeni ja väärät toimintatavat) henkisesti toksinen. Puhutaan kuitenkin liki 10v kestäneestä suhteesta. Ex oli pahempi toksinen hyvin alkusuvteesta lähtien, sen myötä minä ajauduin omiin tunnelukkoihin ja henkiseen väkivaltaan. En ikinä olisi kuitenkaan tehnyt niin törkeää vedätystä, valehtelua ja pettämistä mitä hän toteutti useita kuukausia valehdellen tässä loppuajasta silmät kirkkaina.
Olen ihan helvetin katkera, että kestin kaikkea paskaa suhteen ajan ja kuvittelin, että kun lapset kouluikäisiä, aloitamme toisiimme tutustumisen uudestaan. En kylläkään ole missään vaiheessa uskonut, että suhteemme tulisi koskaan olemaan terve ja rakastaisimme toisiamme. Mutta halusin uskoa. Ja sitten ex teki ihan hirveitä asioita ja satutti minua niin pahasti henkisesti. Olen nytkin lähettänyt lasten kanssa voice of finlandia katsoessamme ihan todella törkeitä haukkumaviestejä hänelle hänestä ja pettäjäkumppanistaan hänelle. Ihan selvin päin. En halua olla tällainen, auttakaa :((
Minulla on tämän takia lääkäriaika parin viikon päästä, että saisin psykiatri lääkärille lähetteen ja sitä kautta kelan korvaamaan psykoterapiaan.
Tuntuu vain siltä, että en pääse ikinä yli siitä, miten paskan suhteen jälkeen vielä näin paskan lopun ex järjesti. Ihan hirveää. Tuntuu että sekoan.Ap.
Esim. tänne saa nopeastikin keskusteluajan, varmasti on muitakin, mihin saa yhteyden muutamassa päivässä. Mutta tästä itsellä hyvät kokemukset www.kriisiapua.fi
Tee whatsappiin valeprofiili, vaikka oma numerosi. Lähetä ne haukkumaviestit sinne. Saat purettua ne tunnoltasi, kun vihan aalto tulee, mutta mies ei saa tyydytystä kurjuutesi seuraamisesta. Toksisuuden jälkeen se voi jopa buustata hänen itsetuntoaan ja tuskin haluat sitä. Jos mies sattuisi olemaan narsisti(nen) niin heille myös negatiivinen lähde on ihana lähde. He nauttivat toisen tuskasta. Voit myös kirjoittaa kirjeitä, joita et koskaan lähetä.
Sanot miehelle, että on sinuun yhteydessä vain lasten hätätilassa, ei muuten. Toisena huoltajana hänen on pystyttävä itse huolehtimaan lapsista.
Anna tuskan ja raivon tulla, mutta älä näytä sitä miehelle. Nyt mies valtaa mielesi ja päästele höyryjä ja sitten pikku hiljaa ala tehdä tilaa itsellesi niin, että saisit käännettyä energiasi itseesi ja omaan hyvinvointiisi.
Muista myös, että muutama kuukausi on lyhyt aika, kun kyseessä on noin pitkä suhde. Anna itsellesi aikaa toipua.
Mies ei ole oikea osoite vihallesi. Tietenkin voit olla vihainen hänelle ja oikein hyvästä syystäkin. Mutta ex-miehelle ei kannata enää raivota. Satutat vain itseäsi.
Hänhän on valintansa tehnyt ja jokainen haukkumaviesti sinulta vahvistaa sitä. Hän on pettäjä, valehtelija ynnä muuta. Et voisi kuitenkaan luottaa mieheen enää. Joten et sinä edes halua häntä takaisin.
Raivoa muualle. Se menee kyllä ohi. Ja ylivoimaisesti paras kosto on elää itse hyvää elämää.
Jos kelan tukemaan terapiaan ei kovin nopeasti pääse, on myös kirkon perheasiainkeskus, jossa on terapian ammattilaiset ja palvelu on maksutonta. He eivät myöskään kirjaa mihinkään tapaamisia.
Myös kriisikeskus on hyvä paikka, josta voi saada alustaa apua.
Kiitos kaikista kommenteista, ja viimeisimmistä neuvoista <3 Minun varmasti kannattaa alkaa työntää vaikka työpuhelimeni watsappiin kaikki asiattomat viestit joita exälle haluan lähettää. Olen paperille kirjoittanut työpsykologin neuvosta jo niin törkeitä henkilökohtaisuuksia hänestä, että en halua edes itse niitä jälkeenpäin lukea. Ei apua. Olen vain niin katkera. Minkä helvetin takia hän minulle teki näin, aivan eri maailmasta (tyyliin toivo sukari ja nadja loman) hän vaihtoi kaiken mitä meillä oli pelkkään karvamato ripseen. Tai eihän meillä ollut, muuta kuin kulisseissa. Mutta miksi ei voinut lopettaa meidän paskaa suhdetta, ennen uskomatonta vedätys petostaan.
Mutta minä, perhekeskeinen ihminen henkeen ja vereen oman urani ohella halusin uskoa ja uskoin, että onni ja rakkaus vielä joskus koittaa. Vaikka vihasin ja halveksin exää ihan kaikkea ulkoista olemusta ja luonteen piirrettä myöten vuosikausia. En ikinä olisi enää sitä ihmistä rakastanut, mitta kuvittelin niin.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikista kommenteista, ja viimeisimmistä neuvoista <3 Minun varmasti kannattaa alkaa työntää vaikka työpuhelimeni watsappiin kaikki asiattomat viestit joita exälle haluan lähettää. Olen paperille kirjoittanut työpsykologin neuvosta jo niin törkeitä henkilökohtaisuuksia hänestä, että en halua edes itse niitä jälkeenpäin lukea. Ei apua. Olen vain niin katkera. Minkä helvetin takia hän minulle teki näin, aivan eri maailmasta (tyyliin toivo sukari ja nadja loman) hän vaihtoi kaiken mitä meillä oli pelkkään karvamato ripseen. Tai eihän meillä ollut, muuta kuin kulisseissa. Mutta miksi ei voinut lopettaa meidän paskaa suhdetta, ennen uskomatonta vedätys petostaan.
Mutta minä, perhekeskeinen ihminen henkeen ja vereen oman urani ohella halusin uskoa ja uskoin, että onni ja rakkaus vielä joskus koittaa. Vaikka vihasin ja halveksin exää ihan kaikkea ulkoista olemusta ja luonteen piirrettä myöten vuosikausia. En ikinä olisi enää sitä ihmistä rakastanut, mitta kuvittelin niin.
Ap.
Mulla on kokemusta myös. Eli mies petti ja jätti toisen naisen takia todella törkeällä tavalla ja jopa 17 vuotta ehdittiin olla naimisissa. Minäkin olin henkeen ja vereen perheihminen, lapset alakoulussa tuossa kohtaa, kun mies lähti. Mies hylkäsi myös lapset. Muutti täältä suoraan tuon naisen kotiin. Aivan käsittämätöntä. Sanoisin, että suurinta katkeruutta ja vihaa kesti aika tasan yhden vuoden ajan. Sitten tunnetila alkoi tasoittumaan ja tajusin, että vaikka kuinka kiehun yksikseni ja raivoan katkerana, niin minun kehoa se vain sairastuttaa ja vanhentaa. Eipä ole minun menetys tuollainen. En edes haluaisi miestä, joka ei halua minua ja lapsetkin hylkäsi ja tuhoaa kaiken jonkun sivuhoidon takia.
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Olin vuosi sitten noissa sinun tunnelmissasi, eri tilanne, tunteet melko samat. Nyt vuotta myöhemmin on jo paljon parempi. Se nyt vaan on suo, jonka läpi on rämmittävä. Olet psyykeeltäsi terve, kun suututtaa. Minä halusin mennä ihan fyysisesti mennä lyömään sitä miestä naamaan todella monet kerrat.
Toksinen suhde teillä oli ja se on sekoittanut sinut. Hae itsellesi apua, että alat tunnistaa, miksi jäit ja kasva ja opi seuraavia ihmissuhteita varten. Ehkä nyt ensimmäistä kertaa elämässäsi tunnet kaiken sen vihan, kun sinua on poljettu, kohdeltu väärin, ohitettu, ehkä jo lapsuuskotona. Joten anna tulla vaan. Anna tuntua. Mutta älä lähetä niitä miehelle, hän vaan nauttii siitä, että kaksi naista on hänen kontrollissaan.
Poista ex:n some. Poista hänet kavereistasi. Pakota vaikka itsesi poistumaan somesta määräajaksi. Poista fb jne sovellukset.
Keksi itsellesi sijaistoiminta mitä teet aina kun meinaat kirjoittaa ex:lle viestin.
Mykistä hänen watsap. Katso lähettämänsä viestit vain silloin kun sinulle sopii.
Minä esim. En töissä lue viestejään, koska koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee. Ja jo viestin kilahdus sai ahdistuksen vierimään päälle. Mykistys auttoi. Ei heti näe viestin saapumista.
Lähetä vain neutraaleja viestejä, vain kun on pakko. Vähennä kaikki yhteydenpito minimiin.
Ajattele vaikka, että aina kun lähetät vihaisen, tunnepitoisen viestin ex voittaa. Etkä sinä halua hänen voittavan.
Poistu kotoa.
Ala elää omaa elämää.
Pakota itsesi tähän. Aika auttaa. Tiedän kun itse rämmin eroa läpi. Pakko irti repiminen auttaa. Ja jossain vaiheessa helpottaa, tulee vaihe,,että sulle on se ja sama mitä ex tekee.
Mitä enemmän annat itsesi ajatella ex:ää uuden kanssa, sen enemmän satutat itseäsi. Vain ja ainoastaan itseäsi.
Voimaa nainen! Sä voitat tän pelin!!! Älä anna katkeruuden voittaa.
Tosi hyvä, että purat tuntojasi ja pääset myös terapiaan. Minä kävin oman eroni jälkeen läpi kahden vuoden terapian. Akuuttivaiheessa sain erinomaista apua kriisikeskuksesta. Sinä olet nyt siellä myrskyn silmässä, sillä hetkellä tuntuu, että mikään ei auta. Tämäkin, mitä nyt käyt läpi on osa selviytymisprosessia. Tunnelin päässä on valoa, usko pois. Mutta nyt lopetat ne vihaviestit miehelle! Se on parasta mitä itsellesi voit juuri nyt tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Suosittelen todella tuota aiemmin linkaamaani Tanjaa (Kriisiapua). Hän osaa auttaa sinua tuossa kysymyksessä, että miksi SINÄ et voinut lopettaa teidän paskaa suhdetta ennen uskomatonta vedätyspetosta. Ja hän antaa sinun tuntea vihasi ja auttaa sen kanavoinnissa. Sain häneltä itse hyvän avun. Ja kiitos karvamato ripsestä, se toi vähän viihdykettä iltaan ja uskon sen myötä, että tulet selviämään kyllä. Mieti nyt itsekin, haluaisitko tuhlata elämäsi miehen kanssa, joka on mielummin tekokynsiripsinadjan kanssa?
Olen jälkeen päin kuullut, että tämä on ollut exän tyypillinen suhdekäytös myös ennen minua. Olen tietämättäni ollut myös edellisen suhteen kanssa osittain päällekkäin. Ero on jo tullut aiemmin heille, mutta seksiä ja vedätystä ollut mukana myös siinä. Ja pettämisen kautta edennyt tähän edelliseen exäänkin suoraan seuraavasta.
Tuntuu hirveältä, että tietämättäni olen olit osallisena tällaisessa petoksessa. Asia eri siinä mielessä, että me vihaamme toisiamme niin paljon ettei mitään eroseksiä tai löpinöitä jatkon suhteen enää todellakaan ole tulossa. Olen vain hullu exä kenen kanssa on nyt myös lapsia. Minä tosin niin haluaisin kuulla, että kaikki petturuus on ollut virhettä ja haluaisi palat takaisin. Sitä ei tapahdu. Ex ei ole koskaan puhunut pahaa existään minulle. Päin vastoin kehunut, todennut tehneensä itse virheitä joita ei aio enää toistaa ikinä ja jättänyt avoimeksi erojen todelliset syyt.
Sama tarina on uponnut myös seuraavaan. Vaikka toisaalta vihaan tätä uutta jo siksi, että tasan uskon ettei perhettään ole pystynyt piilottamaan niin paljon, ettei jotain vakavia viitteitä olisi paljastunut.
Hirveää myös siksi, että tiedän 100% kykenevän heittämään edelliset kuin roskikseen. Olenhan sen itse nähnyt. Täysin kylmä ihminen silloin kun niin päättää, ja meidän kohdalla päätti jo ennen vedätystään. Ei missään vaiheessa kieltänyt mitään, mutta sanoi minulle valheellisesti haluavansa olla kanssani ja käyttäytyi todella rumasti samaan aikaan. Siten, että sanoo toista ja toivoo että minä tajuan ja sanon että nyt riittää. Ihan hirveä loppu kaikelle vuosien paskalle.
Ap.
Mies kuulostaa narskulta. He hyppäävät suhteesta toiseen ja kaikki narskut myös pettävät kumppaniaan, sillä yksi ei kerta kaikkiaan riitä. Lisäksi narskut valehtelevat ja paljon. Eivät välttämättä puhu pahaa edellistä suhteista, koska haluavat näyttää hyviltä.
Mies kuulostaa narsistilta. Kriisiavun Tanja Moringilla on erityisosaaminen narsisteista ja osaa auttaa toksisista parisuhteista irtaantuvia.
Vierailija kirjoitti:
Olen jälkeen päin kuullut, että tämä on ollut exän tyypillinen suhdekäytös myös ennen minua. Olen tietämättäni ollut myös edellisen suhteen kanssa osittain päällekkäin. Ero on jo tullut aiemmin heille, mutta seksiä ja vedätystä ollut mukana myös siinä. Ja pettämisen kautta edennyt tähän edelliseen exäänkin suoraan seuraavasta.
Tuntuu hirveältä, että tietämättäni olen olit osallisena tällaisessa petoksessa. Asia eri siinä mielessä, että me vihaamme toisiamme niin paljon ettei mitään eroseksiä tai löpinöitä jatkon suhteen enää todellakaan ole tulossa. Olen vain hullu exä kenen kanssa on nyt myös lapsia. Minä tosin niin haluaisin kuulla, että kaikki petturuus on ollut virhettä ja haluaisi palat takaisin. Sitä ei tapahdu. Ex ei ole koskaan puhunut pahaa existään minulle. Päin vastoin kehunut, todennut tehneensä itse virheitä joita ei aio enää toistaa ikinä ja jättänyt avoimeksi erojen todelliset syyt.
Sama tarina on uponnut myös seuraavaan. Vaikka toisaalta vihaan tätä uutta jo siksi, että tasan uskon ettei perhettään ole pystynyt piilottamaan niin paljon, ettei jotain vakavia viitteitä olisi paljastunut.
Hirveää myös siksi, että tiedän 100% kykenevän heittämään edelliset kuin roskikseen. Olenhan sen itse nähnyt. Täysin kylmä ihminen silloin kun niin päättää, ja meidän kohdalla päätti jo ennen vedätystään. Ei missään vaiheessa kieltänyt mitään, mutta sanoi minulle valheellisesti haluavansa olla kanssani ja käyttäytyi todella rumasti samaan aikaan. Siten, että sanoo toista ja toivoo että minä tajuan ja sanon että nyt riittää. Ihan hirveä loppu kaikelle vuosien paskalle.
Ap.
Jos mies on piilonarsisti, kaikki viha ja raivo on todella ymmärrettävää. Ne saavat pään ja elimistön vielä enemmän sekaisin kuin perustampionarsisti. Sinun pitää nyt vaan saada mies ajan kanssa pois elimistöstäsi (keho ja mieli) ja sitten oppia itsestäsi, miksi sinä olit suhteessa hänen kanssaan ja estää samaa tapahtumasta uudelleen toisen miehen kanssa. Onneksi ilmeisesti on epätodennäköistä, että ottaisit miestä takaisin, jos hän ilmestyy esittämään sellaista?
Kuulostan ihan hirveältä ihmiseltä, mutta yleensä lähtökohdat tällaiselle on wt-piireissä joissa alko ja muut sekoilut mukana kuviossa. Me hoidettiin menestyvinä rahaa tienaavina tasaveroisina ihmisinä perhe ja arki 100%,mutta parisuhde oli niin henkisesti sairas ettei tosikaan. Haukuttiin ja halveksittiin viimeiset 4v toisiamme. Vaikka olisi hoitaja lapsille ollut, emme edes tahtoneet viettää kahden keskistä aikaa. Lasten syntymän myötä suhde alkoi mennäkin päin suota, ei mitään tukiverkkoja. Vain 100% työtä ja kotiarkea. Mutta ei meillä mitään ennen sitäkäään ollut todellista, joka olisi arjessa rakkaus kannattanut suhdettamme.
Minun ongelma todellakin pohjimmiltaan, minkä helvetin takia olen antanut kohdella itseäni noin. Koska raha. Ja eläkepäivien turva yhteisistä sijoituksista yms. Nyt kaikki mennyttä, ei jää kuin velkaa. Kuka ikinä minun haluaman tasoinen ihminen tahtoo olla parisuhteessa keski-ikäisen naiden kanssa joka menettä yt kaiken. Hirveä ahdistus,
Ap.
Minä en todellakaan haluaisi olla ilkeä exälle, vaikka parisuhde oli molempien toimesta (tunnistan ja tunnustan myös omat puutteeni ja väärät toimintatavat) henkisesti toksinen. Puhutaan kuitenkin liki 10v kestäneestä suhteesta. Ex oli pahempi toksinen hyvin alkusuvteesta lähtien, sen myötä minä ajauduin omiin tunnelukkoihin ja henkiseen väkivaltaan. En ikinä olisi kuitenkaan tehnyt niin törkeää vedätystä, valehtelua ja pettämistä mitä hän toteutti useita kuukausia valehdellen tässä loppuajasta silmät kirkkaina.
Olen ihan helvetin katkera, että kestin kaikkea paskaa suhteen ajan ja kuvittelin, että kun lapset kouluikäisiä, aloitamme toisiimme tutustumisen uudestaan. En kylläkään ole missään vaiheessa uskonut, että suhteemme tulisi koskaan olemaan terve ja rakastaisimme toisiamme. Mutta halusin uskoa. Ja sitten ex teki ihan hirveitä asioita ja satutti minua niin pahasti henkisesti. Olen nytkin lähettänyt lasten kanssa voice of finlandia katsoessamme ihan todella törkeitä haukkumaviestejä hänelle hänestä ja pettäjäkumppanistaan hänelle. Ihan selvin päin. En halua olla tällainen, auttakaa :((
Minulla on tämän takia lääkäriaika parin viikon päästä, että saisin psykiatri lääkärille lähetteen ja sitä kautta kelan korvaamaan psykoterapiaan.
Tuntuu vain siltä, että en pääse ikinä yli siitä, miten paskan suhteen jälkeen vielä näin paskan lopun ex järjesti. Ihan hirveää. Tuntuu että sekoan.
Ap.