Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yle Areenan mobiilisovellus vaatii tulevaisuudessa kirjautumista"

Vierailija
11.12.2023 |

https://yle.fi/a/74-20051958

"Yle Areenan mobiilisovelluksen käyttö edellyttää tulevaisuudessa käyttäjien kirjautumista Yle Tunnuksella. Kirjautuminen otetaan käyttöön sovelluksessa vuodenvaihteen tienoilla.

Tulevaisuudessa Ylen tavoitteena on, että sen palveluja käytetään ensisijaisesti kirjautuneena ja mobiilisovelluksen kirjautumisvaatimus on ensimmäinen askel tähän suuntaan. Selainpohjaisia palveluita voi käyttää edelleen myös ilman kirjautumista.

Ylen strategia- ja asiakkuusjohtaja Marit af Björkesten sanoo tiedotteessa, että kirjautumisen kautta sisällöt löytävät yleisönsä entistä tehokkaammin ja osuvammin.

Kirjautuminen antaa Ylelle paljon laadukkaampaa ymmärrystä siitä, miten meidän tulisi tarjota ihmisille sisältöjä esimerkiksi kielen, sijainnin ja omien mieltymysten perusteella, toteaa af Björkesten.

Palvelu edellyttää algoritmien hyödyntämistä. Tämän vuoksi Ylessä kehitetäänkin digitaalisten palveluiden käyttämät algoritmit itse.

Somealustojen algoritmit optimoivat niiden liiketoimintamallin tavoitteita, eikä niitä siksi voi verrata julkisen palvelun lähtökohdista kehitettyihin vastuullisiin algoritmeihin, af Björkesten kertoo.

Mobiilisovelluksen käyttäjät saavat sovelluksen kautta ilmoituksen, kun kirjautumista tullaan vaatimaan. Kirjautumisen tarkka aikataulu riippuu eri laitteiden sovelluskaupoista."

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävä muutos.

Vierailija
2/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävä muutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä lopetan sitten areenan katsomisen. Ei sieltä nyt muutenkaan mitään sellaista tule mitä ilmankin en pärjäisi.

Vierailija
4/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mä lopetan sitten areenan katsomisen. Ei sieltä nyt muutenkaan mitään sellaista tule mitä ilmankin en pärjäisi.

Miksi? Kirjautuminen on helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
5/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion viranomaiset haluavat tietää, mitä seuraat?

Vierailija
6/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl varmaan mutta mulla on jo nyt salasanoja puoli vihollista, enkä aio ottaa enää ainuttakaan lisää. Sitä paitsi, ihan periaatteesta en kirjaudu. ylen kuuluisi olla jokaisen saatavilla oleva toimija ilman sen kummempia sovelluksia. kun jerran veroakin joutuu maksamaan.

Vierailija
7/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl varmaan mutta mulla on jo nyt salasanoja puoli vihollista, enkä aio ottaa enää ainuttakaan lisää. Sitä paitsi, ihan periaatteesta en kirjaudu. ylen kuuluisi olla jokaisen saatavilla oleva toimija ilman sen kummempia sovelluksia. kun jerran veroakin joutuu maksamaan.

Voi hyvä ihminen, miten olisi salasanojenhallintaohjelma? Hullu niitä vihkoon kirjoittelee.

Vierailija
8/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pakolliset kirjautumiset tulevat lisääntymään digitaalisen henkilöllisyyden myötä. Ukraina oli testilaboratorio digi-id:n läpiviemiseksi, nyt samaa halutaan muuallekin.

"Kaikki henkilöllisyys- ja muut todistukset aina mukana, omassa taskussa sähköisinä. Kaikki valtion palvelut samassa paikassa eikä jokaisen viraston verkkopalveluun tarvitse kirjautua erikseen. Riittää, kun näyttää kasvonsa kännykälleen.

Kuulostaa unelmalta, eikö niin? Mutta se on ollut totta Ukrainassa kohta kolme vuotta."

https://yle.fi/a/74-20019297

Vierailija
9/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä ihminen, miten olisi salasanojenhallintaohjelma? Hullu niitä vihkoon kirjoittelee.

Juu ei. Ei missään tapauksessa! :D

Vierailija
10/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyl pelottavaa. En uskaltaisi enää katsoa mitään jos tietäisin, että kaikki rekistetöityy viranomaisten tietoon.

Vierailija
11/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas mitä kukkua. Ikäänkuin Areenassa olisi niin valtavasti sisältöä, ettei sieltä valmiiden kategorioiden kautta löytäisi helposti kaikkea haluamaansa ihan ilman mitään algoritmien tuuttaamia suosituksia.

Vierailija
12/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos.

Vierailija
13/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitähän tässä on kyse. Muut syyt ovat tekosyitä.

Vierailija
14/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, vaatiihan nelonen ja mtv3 myös kirjautumisen.

Vierailija
15/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orwell

Vierailija
16/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyl pelottavaa. En uskaltaisi enää katsoa mitään jos tietäisin, että kaikki rekistetöityy viranomaisten tietoon.

Eiköhän se ole ollut jo kauan tiedossa, että olen ENEMMÄN tai VÄHEMMÄN homo niin voi ihan rauhassa katsoa homoSuomen historiaa.

Ei tuo enää nykyään ole arkaluontoinen tieto, jota voitaisiin käyttää sinua vastaan. Moni muu tieto kyllä on, luulisin.

Vierailija
17/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvonta lisääntyy. Mutta miksi? Ylehän laittaa sinne areenaan vain muutenkin sallittua materiaalia. Ei siellä mitään salaista ja sopimatonta ole nytkään vai onko?

Vierailija
18/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetatteko kaikkien rekisteröitymistä vaativien äppien seuraamisen? Nehän on seuranneet ja optimoineet tietoja jo vaikka kuinka kauan.

Vierailija
19/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Ei missään tapauksessa! :D

No jos on lusikalla annettu, niin turhaa näköjään kauhalla vaatia. Kannattaa luopua myös sisävessasta, paljon hankalampaa elää sen ulkohuussin kanssa.

Vierailija
20/108 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai Yle minkään sortin viranomainen ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan