Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarketit käyttivät vuokratyövoimaa lakonmurtajina

Vierailija
09.02.2023 |

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka jää totta kai saamatta. Ei sitä saa liittoon kuuluvakaan, vaan lakkoavustusta liitoltaan. Mutta mä en kyllä valehdellut yhtään mitään. Lakossa on työpaikka (esim. se Prisma), ei liitto (esim. Pam). Kullakin rikkurilla on sit omat syynsä toimia rikkurina, mutta ei se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että myös liittoon kuulumattomilla on oikeus osallistua lakkoon eikä heitä voi tämän takia irtisanoa.

Liittoon kuulumaton ei saa lakkoavustusta, eikä palkkaa, jos lakkoilee. Sinäkä heille sitten maksat avustusta vuokraan ja ruokaan?

Suomessa on ainakin vielä ihan itse valita, kuuluuko liittoon vai ei.

Niin kuin sanottu, kullakin rikkurilla on omat syynsä olla rikkuri, eikä ne oikeastaan edes kuulu muille. Mut kannattaa muistaa, että rikkurina palkka nousee tai on nousematta siinä, missä muillakin.

Eiköhän niistä liiton jäsenmaksuista ole se kahden päivän palkka tai lakkoavustus säästynyt moneen kertaan.

Vierailija
122/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä syyllä voi olla pois jos ei kuulu pamiin? Itse olen yksityisellä firmalla töissä ja menin kauppaan ihan normaalisti tekemään työni, lakkovahdit raivosivat.

En minä voi työnantajalle vain ilmoittaa että en mene töihin, tai varmaan voin mutta olisin varmaan entinen työntekijä jos olisin luvatta pois.

News flash, lakossa on työpaikka, ei liitto. Lakkoon osallistuminen ei ole irtisanomisperuste edes liittoon kuulumattomalle työntekijälle. Kyllä sä ihan perinteinen rikkuri olet.

Ehkä se vuokra on maksettava ja lapset syötettävä jokatapauksessa? Jos ei kuulu liittoon ja on lakossa, rahaa ei tule mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkankorotukset leivotaan tuotteiden hintaan. Ei kauppiaat halua voitoistaan luopua. Kaikkihan tämän nyt tajuaa.

Vierailija
124/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä syyllä voi olla pois jos ei kuulu pamiin? Itse olen yksityisellä firmalla töissä ja menin kauppaan ihan normaalisti tekemään työni, lakkovahdit raivosivat.

En minä voi työnantajalle vain ilmoittaa että en mene töihin, tai varmaan voin mutta olisin varmaan entinen työntekijä jos olisin luvatta pois.

News flash, lakossa on työpaikka, ei liitto. Lakkoon osallistuminen ei ole irtisanomisperuste edes liittoon kuulumattomalle työntekijälle. Kyllä sä ihan perinteinen rikkuri olet.

Ehkä se vuokra on maksettava ja lapset syötettävä jokatapauksessa? Jos ei kuulu liittoon ja on lakossa, rahaa ei tule mistään.

Kyllä niitä syitä riittää. Eikä se multa ole pois, että että ihmiset eivät aja omaa asiaansa. Miksi se, että sanotaan, että jokaisella on oikeus lakkoilla, menee näin paljon tunteisiin?

Vierailija
125/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mennyt EKn oppi perille kun tässäkin ketjussa haukutaan lakkoilijoita muiden pienituloisten toimesta.

Vierailija
126/126 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkankorotukset leivotaan tuotteiden hintaan. Ei kauppiaat halua voitoistaan luopua. Kaikkihan tämän nyt tajuaa.

Kannattaa siis pyytää itsekin korotusta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi