Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Citymarketit käyttivät vuokratyövoimaa lakonmurtajina

Vierailija
09.02.2023 |

Kommentit (126)

Vierailija
1/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän kaupat toimivat vastuullisesti ja sulkivat kaikki lakossa olevat pisteensä. Aion viedä rahani jatkossa heille.

Vierailija
2/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää kertomassa mielipiteenne kyseisistä lakonmurtajista ja antamassa tähtiä firmoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä syyllä voi olla pois jos ei kuulu pamiin? Itse olen yksityisellä firmalla töissä ja menin kauppaan ihan normaalisti tekemään työni, lakkovahdit raivosivat.

En minä voi työnantajalle vain ilmoittaa että en mene töihin, tai varmaan voin mutta olisin varmaan entinen työntekijä jos olisin luvatta pois.

Vierailija
4/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä syyllä voi olla pois jos ei kuulu pamiin? Itse olen yksityisellä firmalla töissä ja menin kauppaan ihan normaalisti tekemään työni, lakkovahdit raivosivat.

En minä voi työnantajalle vain ilmoittaa että en mene töihin, tai varmaan voin mutta olisin varmaan entinen työntekijä jos olisin luvatta pois.

Sä voit liittyä ammattiliittoon ja lakata loisimasta.

Vierailija
5/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loiset on siellä lakkovahteina.

Vierailija
6/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mitäpä meidänkään liitto sai aikaan ammattiryhmälleni

t. lastenhoitaja

Vierailija
7/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Heti sittariin ostoksille, käyn siellä muutenkin!

Vierailija
8/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän kyseenalaista. Kävin itsekin tänään Cittarissa jonka kaiken järjen mukaan olisi kuulunut olla kiinni mutta näytti pyörivän lähes normaalisti jollain vuokratyövoimalla. En ostanut kuin yhden pikkuostoksen ja sekin vähän nolotti kyllä. Maksetaankohan noille lakonmurtajille kovaakin tuntiliksaa? Se lähinnä tuli mieleen..

Vierailija
9/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää kertomassa mielipiteenne kyseisistä lakonmurtajista ja antamassa tähtiä firmoille

Luuletko, että kaupat maksavat ne korotukset? Hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja viimeisen vuoden aikana ja palkankorotukset lisätään taas hintoihin. Mistä luulet meille muille tulevan sen kaiken lisärahan, jota ruuan hintaan taas laitetaan maksettavaksi? Koronan takia oli ravintolat kiinni ja työpaikkoja menetettiin. Sen jälkeen hintojen nousu sulki ravintoloita ja nyt hinnat nousevat taas. Monella tässä on työpaikka kyseessä. 

Vierailija
10/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

News flash, lakossa on työpaikka, ei liitto. Lakkoon osallistuminen ei ole irtisanomisperuste edes liittoon kuulumattomalle työntekijälle. Kyllä sä ihan perinteinen rikkuri olet.

Vierailija
11/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että kaupat maksavat ne korotukset? Hinnat ovat nousseet kymmeniä prosentteja viimeisen vuoden aikana ja palkankorotukset lisätään taas hintoihin. Mistä luulet meille muille tulevan sen kaiken lisärahan, jota ruuan hintaan taas laitetaan maksettavaksi? Koronan takia oli ravintolat kiinni ja työpaikkoja menetettiin. Sen jälkeen hintojen nousu sulki ravintoloita ja nyt hinnat nousevat taas. Monella tässä on työpaikka kyseessä. 

Ainakin Kesko on tehnyt viime vuodet ihan huipputulosta ja myös monet K-ryhmän kauppiaat tienaavat melkoisia summia.

Vierailija
12/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jälleen yksi erittäin painava syy olla käyttämättä Riisto-Keskon puljuja. Toki rehellisyyden nimissä on sanottava, että niin paljon minulla ei ole ylimääräistä rahaa, että olisi ollut varaa käyttää törkyhintaista paskakeskoa tähänkään asti, mutta tämä oli iso piste iin päälle.

Vierailija
13/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ay-liitot elävät edelleen 70-luvun työelämässä, jossa on vastakkain pahat vuorineuvokset ja työntekijät. Koittakaa tulla tälle vuosituhannelle ja miettiä, että töitä ei ole, ellei ole työnantajia. Meistä kaikista kun ei ole yrittäjiksi. Kaikki lisäkustannukset, joita nyt saadaan aikaan, on meidän kaikkien muroihin ku semista. 

Vierailija
14/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo vähän kyseenalaista. Kävin itsekin tänään Cittarissa jonka kaiken järjen mukaan olisi kuulunut olla kiinni mutta näytti pyörivän lähes normaalisti jollain vuokratyövoimalla. En ostanut kuin yhden pikkuostoksen ja sekin vähän nolotti kyllä. Maksetaankohan noille lakonmurtajille kovaakin tuntiliksaa? Se lähinnä tuli mieleen..

Niille maksetaan pienintä mahdollista TESin mukaista tuntipalkkaa.

Vierailija
15/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin omalta osaltani tukea lakkoa valitsemalla kaupan joka ei ole auki rikkurityövoimalla. Eihän nämä tähtiä pyydä taivaalta verrattuna vaikka hoitsuihin pullariikan johdolla.

Vierailija
16/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmän kaupat toimivat vastuullisesti ja sulkivat kaikki lakossa olevat pisteensä. Aion viedä rahani jatkossa heille.

Turussa oli vain yksi Prisma lakossa ja sekin oli tänään auki.

Vierailija
17/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

News flash, lakossa on työpaikka, ei liitto. Lakkoon osallistuminen ei ole irtisanomisperuste edes liittoon kuulumattomalle työntekijälle. Kyllä sä ihan perinteinen rikkuri olet.

No nythän sä valehtelet. Liittoon kuulumaton tekee työt, kuten normaalistikin ja siitä maksetaan palkka toisin kuin teille lakossa olijoille. Luuletko, että jokaisen pätkätöitä tekevän opiskelijan kannattaa maksaa järjetöntä liiton jäsenmaksua, jolla ei saa edes samoja etuja kuin pelkällä työttömyyskassalla. Sitä paitsi palkka jää tosiaan saamatta, jos on lakossa. 

Vierailija
18/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ay-liitot elävät edelleen 70-luvun työelämässä, jossa on vastakkain pahat vuorineuvokset ja työntekijät. Koittakaa tulla tälle vuosituhannelle ja miettiä, että töitä ei ole, ellei ole työnantajia. Meistä kaikista kun ei ole yrittäjiksi. Kaikki lisäkustannukset, joita nyt saadaan aikaan, on meidän kaikkien muroihin ku semista. 

Ja kaikki ne korotukset, mitä ei saada, on alan työntekijöiden itsensä omiin murtoihin kusemista.

Kyllä minä ajan nimen omaan omaa etujani palkan osalta enkä kaikkien etuja.

Vierailija
19/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK ja työnantajaliiton elävät edelleen menneisyydessä, jossa köyhä on vähän tyhmä ja sitä kuuluukin riistää, koska on rikas ja siksi siis parempi ihminen ja älykäs.

Mä ymmärrän kyllä, että ilman työnantajia ei ole työpaikkoja, mutta eipä ole työnantajayrityksiäkään ilman työntekijöitä. Omistajien täytyy saada tuloja, jotta he pitävät rahansa yrityksissä, ja ison vastuun kantajilla pitää olla kunnon palkka. Ihan liian usein kuulee kuitenkin, että työntekijöille ei ole varaa maksaa esim. bonuksia ollenkaan ja pahimmassa tapauksessa heitä irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä, mutta osakkeenomistajat saavat kunnon osingot. Tai että rivityöntekijälle ei tipu bonusta, kun tulos ei ole tarpeeksi ylijäämäinen, mutta isot pomot kyllä saavat omansa.

Vierailija
20/126 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha vieläkö joku luulee, että ay-liitoilla olisi jotain merkitystä palkkoihin? Käykää ulkomailla, on maita joissa on parempi duunaripalkkataso eivätkä liitot ole mitenkään vahvoja.

At the end of day, palkkatason määrää kysyntä vs. tarjonta työmarkkinoilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme