Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
Palmia siivous, asiaton meininki.
Tehdas jossa työntekijöitä kohdeltiin kuin saastaa ja 5 esimiestä kyykyttämässä ja pätemässä ja lisäksi koneiden korjaajat perseessä kiinni vaikka aihetta ei ole annettu esim. pukeutumalla provosoivasti ja sanottu, että näpit irti saatanan pervo
K-kauppa. Huutamista, valvontakameroista kyttäämistä, manipulointia kauppiaan taholta. Muutama suosikki, jotka kantelivat pomolle muiden pienetkin virheet ja piilottivat omansa. Suosikit tekivät ilmaista työtä joka viikko, jättivät muun muassa tauot pitämättä tai tulivat töihin 2 tuntia ennen kuin työt alkoivat listan mukaan.
Lomat ilmoitettiin tyyliin voit olla ensi viikon kesälomalla, mutta en osaa sanoa kauanko voit olla.
Palkat usein väärin ja niitä jos kysyit sait vittuilua ja manipulointia vastaukseksi.
Kauppiaan rouva tuli iltaisin myymälään omien töidensä loputtua ja mulkoili vihaisena tai huusi kimakalla äänellä kirosanoja tai kirkui virheistä. Ei puhunut ikinä mitään muuta työntekijöille.
Koko aika tässä hullunmyllyssä tuntuu nyt ihan epätodelliselta, vaikka olenkin onneksi päässyt pois ja eroon kyseisestä pomosta. Sama tyyppi jatkaa kuitenkin edelleen Etelä-Suomessa kauppiaana, ja säälin hänen nykyisiä työntekijöitään.
Olen jälkeenpäin miettinyt, miten ihminen pitää lykätä, ettei hän edes pysty lähtemään pois tuollaisesta paikasta? Sitä rupeaa pitämään itseään niin huonona ja arvottomana, ettei edes usko ansaitsevansa parempaa työpaikkaa.
Iso apteekki. Johto vastuunpakoili ja rupatteli 8h päivässä rauhassa keskenään muiden ajaessa itseään työkuormalla näännyksiin. Tilanteelle olivat aivan uskomattoman sokeita. Eivät hallineet työtään, mutta mikromanageerasivat onnistuneesti muiden. Viestiminen onnetonta tai olematonta, ei vastattu työntekijöille tai unohdettiin heille puhuttuja asioita. Suhtautuminen työntekijöihin alentuvaa ja kyttäävää. Ei kuunneltu palautetta. Työntekijät vaihtuivat usein. Mutta mitään ongelmiahan ei ollut... työntekijät tiesivät kuitenkin lähtijöiden todelliset syyt. Minimipalkalla ei kauaa tällaista jaksanut.
Siivousfirma pk-seudulla. Olematon perehdytys, osaamaton esimies. Kun palkka jäi maksatta ja sitä kysyin, sain myöhemmin yöllä esimiehen kännisen valitusviestisaagan siitä, miten pukkaa elämässä nyt niin paljon erilaista projektia, kuten kissankuolema ja talon rakentaminen, ja kun nyt niin vituttaa, niin ei noita palkkoja nyt aina muista maksuun laittaan. En sitten minäkään muistanut enää töihin tulla.
Harjoittelu kahden naisen järjestötoimistossa, jossa nämä työntekijät kommunikoivat HUUTAMALLA huoneesta toiseen, eivätkä nämä huoneet olleet edes vierekkäin vaan välissä oli kaksi huonetta.
Huutamisen sävy oli myös raivokas koska he olivat umpistreessaantuneita ja koko ajan raivona jostain.
Jos jommankumman perheenjäsen soitti, kommunikointi puhelimeen oli samaa raivohuutoa vaikka toisessa päässä lapsi olisi kysynyt jotain pikkuasiaa.
Ihan hirveä ympäristö viettää yhtään aikaa ja ihmettelen miten heillä oli vielä ollut verisuoni revennyt päästä.
Olen itse hoitoalalla ja ei yhtään ole himoja, koska työkaverit ovat joko läskejä tai juntteja tai molempia.
Onneksi saa keskittyä työhön!
Wäinö Aaltosen museo. Alkoi unelmana ja päättyi kyyneliin yhden uuden henkilön myrkytettyä ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kokemuksia ja mielipiteitä näistä työilmapiirin pilaajista eli ovatko he aina niitä jotka ovat olleet talossa pisimpään? Minun kokemukseni mukaan ovat.
Ovat! Juuri näitä jotka luulevat olevansa korvaamattomia ja maailman parhaita, ja saavat siksi käyttytyä miten tykkäävät ja kiusata muita! Kuten eräässä Satakuntalaisessa leipomossa. Ja ikää se 50+ toki. Aivan uskomaton idiootti tuo eräs johon törmäsin.
ISS on mainittu täällä muutamaankin kertaan, siellä työskennelleenä joskus kiinnostaisi perustelut. Laittakaa ihmiset perusteluja kun se on vähän niinkuin ketjun idea!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hoitoalalla ja ei yhtään ole himoja, koska työkaverit ovat joko läskejä tai juntteja tai molempia.
Itse olet varmaan se ilkeä, joka oikeasti pilaa ilmapiiriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan minä olen juuri se, josta naiset tykkäävät. Mutta nämä naiset eivät ole kiinnostavia.
Sooooori, soooori. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin läski ja juntti työkaveri, kuin pätemisen haluinen ilkimys. Itsekin yritän keskittyä vain työhön, kun huomaan häijyn työilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan minä olen juuri se, josta naiset tykkäävät. Mutta nämä naiset eivät ole kiinnostavia.
Sooooori, soooori. :)
Ei niiden tarvitsekaan olla kiinnostavia, ne on työkavereita. Aikuisen ihmisen pitää osata käytöstavat, vaikka ei pitäisi jostain työkaverista.
Liikenneasema Päijät-Hämeessä, kummallinen hierarkia ja kuppikuntia, ammattitaidotonta johtajuutta
Vierailija kirjoitti:
Mitä kokemuksia ja mielipiteitä näistä työilmapiirin pilaajista eli ovatko he aina niitä jotka ovat olleet talossa pisimpään? Minun kokemukseni mukaan ovat.
Ovat olleet pisimpään, lihavia naisia ja laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Wäinö Aaltosen museo. Alkoi unelmana ja päättyi kyyneliin yhden uuden henkilön myrkytettyä ilmapiirin.
Kerro lisää, jäi kiinnostamaan.
Karmivaa, miten paljon toksisia yrityksiä ja huonoja työnantajia palstalaisilla onkaan ollut! Niin myös minulla. Viimeisin omituinen paikkani oli eräs Tamperelainen isohko yritys, johon haettiin oikein konsulttien avustuksella päällikkön tekijää. Minä sain monien valintavaiheiden jälkeen paikan. Ensimmäisenä työpäivänäni katselin huuli pyöreänä, että ' jaa, nämä siis halusivat tähän tehtävään päällikön'. Siltä nimittäin ei tuntunut, minulla ei ollut valmiina työpistettä, konetta, puhelinta eikä perehdyttäjää eli tunsin itseni kaikkea muuta kuin 'tervetulleeksi'. Alku oli siis mahdollisimman huono, mutta huonommaksi vaan jatkossa meni. Päätin koeajan aikana, että minä en elämääni tule tuhlamaan firmassa, jossa on mm. lapsellinen ja osaamaton johto, löyhä työmoraali, ilmeistä työpaikka-ahdistelua ja kiusaamista. Sanoin heipat, jouduin hetkeksi aikaa työttömäksi ennen kuin löytyi se oikea työpaikka. Niitäkin nimittäin on! Nyt on hyvä yhteishenki, tekemisen meininki ja reilu ja oikeudenmukainen johto.
Eräs autoliike jolla useampia toimipisteitä. Työntekijöitä irtisanoutuu koska koko ajan huononnetaan työntekijöiden (myyjien) ansaintamahdollisuuksia. Toimitusjohtaja narsisti joka toimii aivan hetken mielijohteesta, eikä kukaan uskalla sanoa mitään vastaan, koska sitten tulee saman tien kenkää.
Keravan prisma. Selkään puukottamista, juoruilua ja näpistelyä.