Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan pesti oli todella kuluttavaa. Ei ollut kollegoita, pelkästään se katkeroitunut ja sairas työnantaja, jonka kanssa olin jumissa 8 tuntia päivässä. Jos hänellä oli huono päivä (eli suurimman osan ajasta) niin hän kyllä todellakin piti huolen, että sitten on minullakin. Työsuhteen päätyttyäkin hän lähetti minulle vielä kirjeitä, joissa syytti mua mm. siitä, että olisin yrittänyt polttaa hänen asuntonsa ja tappaa hänen lemmikkinsä. Kun jouduin olemaan yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun (työnantaja ei suostunut toimittamaan työvuorolistojani, jotka tarvitsin työkkäriä varten), niin hän oli raivoissaan siitä, että olin "rikkonut vaitiolovelvollisuuttani".
En ihmettele, että noihin hommiin ei saada porukkaa. Monella avustettavalla on pahoja mentaalipuolen ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta. Käsittämättömän pahansuopa työyhteisö ja verovarojen väärinkäyttäjiä täynnä. Työntekijät ammentavat itselleen niin paljon kuin ehtivät. Matkustelua ja mässäilyä. Kaksi vuotta siitä, kun lähdin. Elämäni paras päätös.
Moraali on liukuva ja muuttuvainen käsite ;)
Eräs ravintola, voin paljastaa oli päässyt myös Jyrki Sukulan ohjelmaan.....ehhe....En ole koskaan ollut niin sss....ta....n...la työmaalla. Hyi yök!!!
Ravintola Tulikukko ja Cafe Ariela, molemmat Kotkassa. Mutta näistä työskentelyistä on jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola Tulikukko ja Cafe Ariela, molemmat Kotkassa. Mutta näistä työskentelyistä on jo aikaa.
Olin Arielassa 2000-luvun puolivälissä, vakkarityöntekijöistä ainoastaan yksi oli normaali ja mukava, loput olivat aivan huithapeleita ja kiusaajia. Kesätyöntekijät olivat ok.
Tamperelainen (ruotsalaisomisteinen) IT-firma. Tekee terveydenhuollon ohjelmistoa.
hoitoalalla yksityisellä puolella säätiön omistama talo jossa talon johto piti "työhön kuuluvana asiana" väkivaltaa, sekä henkistä että fyysistä. Lisäksi asukkaalla oli ihan talon johdon mukaan oikeus lyödä, nipistellä, repiä , kouria ja esimerkiksi heittää kuumat kahvit hoitajan päälle jos siltä sattui tuntumaan. koska "emme me voi asialle mitään, se nyt vaan on sellainen".
olen ollut hoitoalalla kaksikymmentä vuotta eikä tuonkaltaista asennetta ole ollut koskaan missään muualla. ilmeisesti yksityispuolella itsemaksava asukas todella on kuningas joka saa lyödä haarukan hoitajan kämmenselkään jos huvittaa
Wärtsilä.
Jatkuvat YT(muutos)-neuvottelut ja organisaatiomuutokset ovat tapa johtaa yritystä. Ylipalkatut johtajat hallitsevat pelolla ja muu henkilökunta on töissä enää vain palkan takia. Fiksuimmat lähteneet muualle.
Sanomalehti Keskisuomalainen, vähättelyä, kähmintää, mielistemällä saa etuja...jne.
Kirjastot. Ylipäänsä. Uskomaton asenne työntekoon ja omaan merkitykseen
Lähes kaikki osastot joissa olen ollut töissä (HUS). Epäpäteviä esimiehiä, työntekijät ei uskalla ilmaista omia mielipiteitään, selkään puukottamista, hoitajia ei arvosteta vaikka ei olisi yhtään varaa kohdella ketään huonosti, väki kun vaihtuu tiheään tahtiin ja ulko-oven saranat kuluu. Epäpäteviä vastavalmistuneita lääkäreitä jotka ei osaa tehdä päätöksiä kun ovat niin noviiseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisen avustajan pesti oli todella kuluttavaa. Ei ollut kollegoita, pelkästään se katkeroitunut ja sairas työnantaja, jonka kanssa olin jumissa 8 tuntia päivässä. Jos hänellä oli huono päivä (eli suurimman osan ajasta) niin hän kyllä todellakin piti huolen, että sitten on minullakin. Työsuhteen päätyttyäkin hän lähetti minulle vielä kirjeitä, joissa syytti mua mm. siitä, että olisin yrittänyt polttaa hänen asuntonsa ja tappaa hänen lemmikkinsä. Kun jouduin olemaan yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun (työnantaja ei suostunut toimittamaan työvuorolistojani, jotka tarvitsin työkkäriä varten), niin hän oli raivoissaan siitä, että olin "rikkonut vaitiolovelvollisuuttani".
En ihmettele, että noihin hommiin ei saada porukkaa. Monella avustettavalla on pahoja mentaalipuolen ongelmia.
Joo kyllä tämä ala pitäisi jotenkin uudistaa.
Ei ole millään tavalla järkevää, että sairas avustettava henkilö, jolla ei todennäköisesti ole minkäänlaista kokemusta tai tietoa esimiestyöskentelystä, toimii suoraan työnantajana. Sitten kun henkilökohtaiseksi avustajaksi hakeutuu paljon nuoria ilman työkokemusta, niin he eivät tajua pitää puoliaan.
Minäkin muistan kuinka työsopimuksessa sovittujen työtehtävien lisäksi tuli kaikenlaista ihmeellistä projektia, esimerkiksi ikkunoiden pesu, lavuaarin vesilukon putsaus, erinäisiä pieniä kodin muutos- ja korjaustöitä. Toki työsopimuksessa työtehtävät voidaan kirjata niin epämääräisesti, että niiden voidaan katsoa kattavan käytännössä ihan kaiken mitä avustettavalla mieleen tulee, mutta jos työtehtäviin kirjataan "avustus arjessa" niin ikkunoiden pesu ei kyllä sellaista ole..
Lisäksi minun entisellä avustettavalla oli ihan mielivaltaisia sääntöjä, kuten esimerkiksi se, että minä en saanut tuoda hänen kotiinsa lihaa sisältäviä ruokia, koska hän oli kasvissyöjä. Ekana päivänä erehdyin tuomaan lounaaksi lihakeittoa ja hän kertoi heti, että sitä ei sitten saa laittaa hänen jääkaappiinsa. En voi kuvitella, että missään muussa työpaikassa työnantaja voisi ladella tuollaisia sääntöjä työntekijälleen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.
Laittaisin sinne facebookiin jotain sopivia mietelauseita yliuteliaista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Puuilo. Työntekijät on orjan asemassa. Paitsi ne pomon lellikit (nätit bimbot). Ja siis oli nättejä naisia muitakin, mutta niistä fiksuista ei pomo tykännyt. Miehistä ihmettelen miksi edes palkattiin. Palkkaa maksavat vain sen mitä on pakko ja yrittivät siinäkin koko ajan ketkuilla ja jättää milloin mitäkin maksamatta. Yhtä raskaanaolevaa eivät halunneet päästää äitiyslomalle, koska ei kuulu firman politiikkaan. Hirveä pulju. Ja olen siis mies.
Missä päin? Itsellä Puuilosta positiivisia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tamperelainen (ruotsalaisomisteinen) IT-firma. Tekee terveydenhuollon ohjelmistoa.
Sitä ei oo Dynavalla viihdytty sitten.
Paikallinen kampaamo, jossa hääräili tyttäret, äiti, äidin sisko ja muut nokkimisjärjestyksen kärkipäässä olevat.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua luettuani, ymmärrän kyllä kokoomuksen ja SDP:n huolen työntekijöiden määrästä (siis haluavat tuoda Suomeen ulkomailta paljon halpatyövoimaa), kun tässähän on käymässä niin, että kerrankin suomalainen voivat vaihtaa työpaikkaa parempaan, on mistä valita, eikä tarvitse sietää mitä vaan.
Totta! Työntekijöiden markkinat, mikä unelma, voisi nostaa kytkintä koeaikana, jos ei viihdy :)
Tämä!
S-ryhmä, ehdottomasti toksisin firma jossa olen ollut töissä. Johtotasolla ihmisiä joilla päässä vippaa oikein kunnolla, henkilöstö vaihtuu tiuhaan, en ihmettele miksi. Itse otin lopputilin vuoden jälkeen.