Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko huono jos on ilmanvaihto pois päältä pörssisähkön takia?

Vierailija
29.01.2026 |

Mietin vaan pitäiskö laittaa takaisin päälle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa päälle, ne pintaan tulevat kosteusvauriot on helppo korjata

Vierailija
2/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmanvaihto pakollinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näillä pakkasilla mitään kosteutta ole. 

Vierailija
4/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kasveja joista saa ainakin vähän happe.

Vierailija
5/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole. Minä olen tukkinut myös ilmanvaihtokanavat. Olen vuokralla, joten ihan sama minulle.

Vierailija
6/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilma ei vaihdu ollenkaan, ihmisistäkin tulee kosteutta, lisäksi suihkut, tiskit ja ruoanlaitto

Vierailija
7/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ilma ei vaihdu ollenkaan, ihmisistäkin tulee kosteutta, lisäksi suihkut, tiskit ja ruoanlaitto

Hyvähän tuo vaan on, ei tarvitse erikseen kosteuttaa

Vierailija
8/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, omasta kämpästä oli joskus ilmanvaihto pois keskellä talvea, ja kyllä siellä aika kosteat olot alkoi tulla.

Vierailija
9/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö ei antanut mitään ohjeita täällä esim. tuohon prkeleen iv koneeseen. Puhaltanut monta kuukautta täisillä ja vienyt vähintään 150% enemmän sähköä kuin olisi tarvinnut. Kyllä vtuttaa nyt ollaan sitten ilman. Ehkä laitan sen päälle jos saan tietää mitkä asetukset siinä pitäisi olla. Ap

Vierailija
10/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ei antanut mitään ohjeita täällä esim. tuohon prkeleen iv koneeseen. Puhaltanut monta kuukautta täisillä ja vienyt vähintään 150% enemmän sähköä kuin olisi tarvinnut. Kyllä vtuttaa nyt ollaan sitten ilman. Ehkä laitan sen päälle jos saan tietää mitkä asetukset siinä pitäisi olla. Ap

Oli puhaltanut 25 asteista ilmaa ja siinä oli joku kesäyöviilennys samaan aikaan päällä ja siinä on miljoona asetusta mistä en ymmärrä mitä ne tarkoittaa.

Vierailija
11/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta sen prkleen iv-koneen manuaali senkin aikuisvauva ja selvitä miten se toimii. Että voikin ihminen olla avuton vässykkä. Ja nyt kelit on niin kuivat että se on ihan sama vaihtaako sitä ilmaa vai ei. Jos tulee kosteutta ikkunoihin niin sitten on liian märkää.

Vierailija
12/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta sen prkleen iv-koneen manuaali senkin aikuisvauva ja selvitä miten se toimii. Että voikin ihminen olla avuton vässykkä. Ja nyt kelit on niin kuivat että se on ihan sama vaihtaako sitä ilmaa vai ei. Jos tulee kosteutta ikkunoihin niin sitten on liian märkää.

On se kumma kun olen maksajana täällä ettei saada mitään ohjeita. Kyllä kaikissa edellisissä asunnoissa on ollut asiakirjat jätetty seuraavalla asukkaalle. Eikä täällä ole edes nimetty isäinnöitsijää, tosi outoa.

Vierailija
13/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUONOA PALVELUA

Vierailija
14/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele osakkuutta kellekään. Taloyhtiöiden toiminnat on yhtä pelleilyä.

Vierailija
15/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli puhaltanut 25 asteista ilmaa ja siinä oli joku kesäyöviilennys samaan aikaan päällä ja siinä on miljoona asetusta mistä en ymmärrä mitä ne tarkoittaa.

Tämä on hyvä aina muistaa, että jos ja kun ei ymmärrä mistään laitteista ja rakennustekniikasta yhtään mitään, niin ei selvittele asiaa vaikka sitten sen taloyhtiön kautta / huoltofirmasta, vaan tekee omia ratkaisuja ja säätöjä ja fiksauksia.

Ilmanvaihdon sammuttaminen kuuluu samaan sarjaan ratkaisuja kuin että rakentelee omin voimin 6v siskontytön piirrustuksilla vaatekaappiin saunan eikä kysy eikä kerro kellekään mitään.

Että rautalangasta vääntäen, sitten kun (ei jos) ne vauriot tulevat esiin ja tietoon niin sinähän ne korjaukset makselet. Ja kun on tuollaisesta vahinhonteosta kyse niin ei korvaa sun kotivakuutuskaan.

Jokaisessa rakennuksessa ja huoneistossa on oltava jonkinlainen ilmanvaihto, joka tarkoittaa että jostain menee se "käytetty" ilma pois ja jostain tulee "tuoretta" ilmaa tilalle. Tämä voi tapahtua painovoimaisella systeemillä tai koneellisesti. Joka tapauksessa ilmanvaihtoon kuuluu että ne ilmanvaihtoräppänät ovat auki ja ilma vaihtuu, ettei kosteus kerry pintoihin ja rakenteisiin.

Vierailija
16/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minä maksan ilmanvaihdosta omalla sähkölläni? Tätä en tosiaan tiennyt!!!!!!! Olisi kiva jos joku vaikka olisi edes tämän kertonut saatika miten tuo toimii.

Vierailija
17/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa etsiä enkä lukea.

Vierailija
18/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisi vain homehtuu. Saat hengitys vaikeuksia sairastut. 

Vierailija
19/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI ole. Minä olen tukkinut myös ilmanvaihtokanavat. Olen vuokralla, joten ihan sama minulle.

Saat sitten homekeuhkot itsellesi ja muille jos joku sattuisi käymään. Epäilen kuulostat aika tomppelilta

Vierailija
20/20 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IV-kanavaan voi alkaa kondensoitumaan vettä kun tuuletus ei toimi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi