Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1567)
Helsingin kaupungilla varhaiskasvatuksen opettajana.
Ei enää ikinä uudestaan.
Eräs savolainen pienyritys. Meininki kuin villissä lännessä. Lopputilejä annettiin väärille henkilöille, ja sitten komennettiin takaisin töihin ilman anteeksipyyntöjä. Laskuttaa piti, vaikkei asiakkaalle oltu vielä mitään toimitettu. Laskuttajan syytä sekin. Kaiken huipuksi omistajan rouva paasasi puhelimessa monelle, että täällä on töissä varkaita. Aiheetta. Sieltä oli lähdettävä äkkiä muualle töihin.
Mehiläinen, työkykyasiantuntijan tehtävä. Järkyttävä työyhteisö.
MM maanrakennusfirma ulvilassa
Tampereen varhaiskasvatus.Pahinta mahdollista työpaikkakiusaamista,lasten halveksuntaa, vanhempien arvostelua ja älytöntä juoruamista.Myös jotain kummaa esittämistä että ollaan muka jotain hienompaa ku ollaan.Muutto toiselle paikkakunnalle samalle alalle avasi silmät toksisuudelle.
Olin opiskeluaikana noin 15 v. sitten kesätöissä erään suuren siivousfirman palveluksessa teollisuussiivoojana. Koska siivottava kohde oli tehdas, työssä piti noudattaa erityisiä turvallisuusohjeita, ja tiettyjä tiloja siivotessa tuli käyttää erityisiä turvallisuusvarusteita. Osa tiloista oli sellaisia, että niissä piti mm. kiivetä jyrkkiä portaita, ja tuli kiinnittää erityistä huomiota siihen, että ei pudonnut. Tilat olivat lisäksi sellaisia, että niissä ei jatkuvasti työskennelty, vaan kyseessä oli esimerkiksi erilaisia konehuoneita.
Kärsin tavallista vaikeammasta migreenistä. Kohtauksia ei ole usein, mutta sellaisen sattuessa oireet ovat paljon pahemmat kuin pelkkä päänsärky. Minut on mm. viety pari kertaa sairaalaan kun on luultu että kyseessä on aivoinfarkti.
Kerran minulla alkoi migreenikohtaus, ja seuraavana päivänä oli työvuoro. Soitin heti aamulla pomolle, ja kerroin että en ole työkunnossa. Kärsin mm. pahasta huimauksesta, näön sumentumisesta ja pahoinvoinnista, ja minun olisi pitänyt töissä suojavarusteisiin sonnustautuneena kavuta portaita ylös raskasta kalustoa kantaen. Pelkäsin, että jos lyyhistyn johonkin sellaiseen paikkaan, josta minua ei heti löydetä, tai kompastun portaissa ja putoan tms. Pahoinvoinnin yllättäessä en olisi päässyt vessaan tai minnekään lepäämään.
Kun menin seuraavan kerran työpaikalle yhden työpäivän kuluttua sairaspäivästä, sain siivousfirman pomolta hirveät haukut. Olin kuulemma menetellyt suorastaan törkeästi, kun olin kehdannut soittaa ja ilmoittaa poissaolostani. (Olin kyllä puhelimessa kysynyt täytyisikö minun toimittaa sairauslomatodistus, mutta pomon mukaan sellaista ei siinä hetkessä tarvittu.) Minä en olisi saanut olla migreenin takia pois töistä. Yritin selittää pomolle sairauteni luonnetta, ja kysyin tietääkö hän, millaisia oireita se voi aiheuttaa. Pomo kieltäytyi kuuntelemasta mitään, ja viittasi kintaalla kaikelle.
Jokaisen työpaikan esimiehelle pitäisi lähettää tietopaketti migreenistä. Kyseessä ei ole mikään pikku päänsärky.
Eräs yksityinen museo. Sopimuksia ketjutettiin tuulesta temmatuilla syillä (tyyliin kausiluonteisuus), vaikka olin monta vuotta putkeen töissä ja tein ihan samaa hommaa oli kyseessä talvi tai kesä. Lisäksi oli paljon palkkasekoilua ja lopulta minä + useampi muukin työntekijä sai könttänä maksamattomia lomarahoja ja -korvauksia usean vuoden ajalta. Enää en lähde samoihin hommiin ellei kyseessä ole toistaiseksi voimassaoleva sopimus tai hyvin vahva lupaus useamman vuoden määräaikaisesta. On opiskelijanakin tosi ärsyttävää, kun työsopparit on kerrallaan 3-5kk ja ikinä ei tiedä koska työnantaja sanookin että just nyt ei sitten enää olekaan varaa pitää sua kirjoilla nollasopparilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuilo. Pitää työntekijöitä orjina ja kiusaa tahallaan. Simputusjärjestelmä käytössä. Olin kipeän lapsen kanssa pari päivää kotona, niin kostoksi seuraavat 3kk tein vuoroviikoin 10-18+la ja 12-20 +su. En siis ikinä aamua eikä ikinä viikonloppuja vapaana. Hyvä ettei mennyt avioliittokin tuona syksynä. Lähdinkin heti kun mahdollista pois tuon syksyn jälkeen.
Muutoin puhelimen päässä piti olla koko ajan, vapaapäivinä ja lomilla soitettiin jatkuvasti, kesälomaa ei saanut pitää kuin max 2vko kerrallaan jne. Siinä eli työlleen kyllä 100%.
Muuten olisin sympannut, mutta koska vedit heti esiin kipeän lapsen, niin loppui symppaus siihen. Te pienten lasten vanhemmat olette niin paljon milloin milläkin tekosyyllä pois töistä. Ja lomat pitää aina saada parhaaseen aikaan sekä juhlapyhät vapaiksi. Olen lopen kyllästynyt tuohon vinkumiseen. Alaan ja työpaikkaan katsomatta.
Oletko vähä-älyinen? Meinaatko ettei sairaan lapsen kanssa jäädä kotiin töistä?
Kaikenlaisia täällä kommentoimassa..
Senkus jäätte, mutta ilman palkkaa. Oma sairaus on eri asia kuin lapsen sairaus. Silloin hommataan toinen vanhempi, isovanhempi tai joku muu hoitamaan sairasta pentua.
Niinkö sinun vanhempasi tekivät kun olit pentu?
Noihin aikoihin taidettiin kuskata lapset normisti perhepäivähoitoon sairainakin. Ei oltu niin hysteerisiä kuin tänä päivänä.
Eräs ketju, jossa myytiin rakennus- /remonttitarvikkeita. Esimies oli sellainen perinteinen kyykyttäjä/kiusaaja/alistaja, eikä kukaan firman johdossa osannut puuttua asiaan pyynnöistä huolimatta, vaikka työntekijät vaihtui tiuhaan, kun kukaan ei kestänyt tätä egoistista esimiestä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi valtion virasto Keski-Suomessa. Siellä n*itiin ristiinrastiin ja naiset olivat tietyissä kuppikunnissa ja "armon" niihin kuulumiseen sai vain harvat ja valitut. Kuvaus sopinee kyllä aika moneen valtion virastoon... Ja muuhunkin paikkaan toki.
Sopii. Tätä olen itsekin todistanut.
Eräs insinööritoimisto, oikeastaan kaikki ne.
Vierailija kirjoitti:
Kansanopisto Savossa. Työpaikkakiusaaminen vietiin ihan nextille levelille ja vittuiltiin perään kun irtisanouduin.
Mikkelissä?
Helsingin yliopisto. Alaisia kiusaava pomo, jolla ei ollut minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja. Pienet piirit, valtapelejä ja omaneuntavoittelua. Sisäpiiriin kuulumattomat savustetaan pois. Todella ala-arvoista käytöstä professoreilta ja tohtoritason ihmisiltä. Aivan kuin olisi ala-asteella koulukiusaajien keskuudessa.
Siksi tämä nykyinen oikeistolaisuus onkin niin syvältä.
Minäminäminäpärjään.