Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1567)

Vierailija
901/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 90-luvulla kahdessa perhefirmassa töissä, ja sen voin sanoa, että ei enää ikinä. No, yksi kesätyöpaikka oli tosin kiva, siellä oli asenne kohdillaan ja työntekijöitä kohdeltiin hyvin, huomenet toivotettiin, neuvottiin ja kahvitkin keitettiin.

Mutta näissä kahdessa toisessa tuli sen verran traumoja, että en enää koskaan mene alle 50 työntekijän työpaikkoihin, jossa omistaja on töissä perheenjäsenten kera. En enää koskaan halua joutua perheriitojen väliin enkä kuulemaan niitä, en halua että minulle karjutaan työnantajan omista mokista enkä halua tulla epäillyksi varkaaksi, jos kassasta puuttuu 10 euroa. (Siis jos joku on saanut väärin vaihtorahaa). Ja jos firman aukioloaikoja vaihdetaan, niin olisi kiva että se ilmoitetaan ensin myös työntekijöille eikä karjuta kännyyn että miksi tätä kauppaa ei ole avattu, missä sä olet? Ja kun ihmettelen että milloinkas ne aukioloajat on muuttuneet, niin vastaus on  "no olihan se lehdessä." Mulle kun ei sattunut tulemaan kyseistä lehteä....semmoista informaatiota. Otinkin lopputilin kesken työpäivän ja läksin kävelemään, niin teki samalla toinenkin työntekijä! Ei meinanneet maksaa lomarahoja, ei lopputiliä. Piti ottaa liitto asialle. 

Myöhemmin kuulin, ettei työkkäri enää pakottanut tuohon työpaikkaan töihin, oli tullut niin paljon valituksia. 

Vierailija
902/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki missä enemmistö naisia, ompeluseurat puukottavat toisia selkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolainen yläkoulu Espoonlahden alueella, jossa rehtori johtaa pelolla ja uhkailulla. Työpaikkailmoituksissa näkyy jatkuvasti, kun koululle etsitään uusia opettajia lähteneiden opettajien tilalle. Jos uskallat olla jostain asiasta eri mieltä rehtorin kanssa, joudut samantien mustalle listalle ja työstäsi tulee helvettiä. Myös oppilaiden päiden menoksi keksitään jatkuvasti uusia ja turhia sääntöjä.

Vierailija
904/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekoti.

Vierailija
905/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan pesti oli todella kuluttavaa. Ei ollut kollegoita, pelkästään se katkeroitunut ja sairas työnantaja, jonka kanssa olin jumissa 8 tuntia päivässä. Jos hänellä oli huono päivä (eli suurimman osan ajasta) niin hän kyllä todellakin piti huolen, että sitten on minullakin. Työsuhteen päätyttyäkin hän lähetti minulle vielä kirjeitä, joissa syytti mua mm. siitä, että olisin yrittänyt polttaa hänen asuntonsa ja tappaa hänen lemmikkinsä. Kun jouduin olemaan yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun (työnantaja ei suostunut toimittamaan työvuorolistojani, jotka tarvitsin työkkäriä varten), niin hän oli raivoissaan siitä, että olin "rikkonut vaitiolovelvollisuuttani". 

Vierailija
906/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksiset matriarkkaiset toimistot

Vierailija
907/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset missä lespoaate kukoistaa

Vierailija
908/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin rakennusvalvonnassa. Vanhat muorit vaatii toimimaan juuri samoilla tavoin kuin heidän aikanaan on aina toimittu ja selän takana kyräillään mikä keretään kun joku toimiikin omalla tavallaan. Nuoren työntekijän motivaatio lytätään kätevästi jo heti kättelyssä.

Vierailija
909/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fonecta. Tulos tai ulos  -mentaliteetti. Etäpäivät oli palkinto, ei kuulunut arkeen vaikka teki liikkuvaa myynityötä. Varoituksia tehtailtiin työntekijöille mikäli naama ei miellyttänyt. Myytiin pienyrittäjille markkinointia mistä eivät ymmärtäneet mitään. 

Vierailija
910/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suursuon sairaala.Pahempaa työpaikkakiusaamista saa hakea...sen kertoo jo työntekijöiden vaihtuvuus.

Vierailija
911/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolla johtaminen on edelleen terveydenhuollossa vallalla erityisesti sairaaloiden vuodeosastoilla, joissa hoidetaan vanhuspotilaita. Armottoman kova työilmapiiri ja lisäksi työ on fyysisesti ja psyykkisesti raskasta. Pomo vaatii joustamaan ja tekemään ylitöitä vielä jäljellä oleville hoitajille, kun ei saa rekrytoitua uutta hoitohenkilökuntaa. Taukojen pitämiselle ei anneta mahdollisuutta. Tietysti ruskeakieliset pärjäävät pomon kanssa, mutta luistavat vaadituista työtehtävistä minkä ehtivät. Näistä aineksista koostuu myrkyllinen työpaikka

Vierailija
912/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia

Vierailija
913/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.

Mitäs ne sanoo kun ei ole facessa?

Vierailija
914/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, millä perusteilla ne seurakuntien työntekijät ym. toimintaan liittyvät on tehtäviinsä valittu? Kun käytännössä pitävät vain yllä tekopyhää kulissia. Ehkäpä toimineet aikaisemmin jossain järjestöissä näyttäen hyväntekijöiltä, tai suhteilla sinne päässeet. Pohjimmiltaan nämä ihmiset kuitenkin hyvinkin häijyjä. 

Mua kiusas ekaluokalta ysille henkilö joka on nykyään naispappi. Ala-asteen ekalla se yritti teljetä mua valtavien polttopuupinojen väliin pinoamalla eteen puita. Purin ne pois ja sanoin tomerasti etten leiki enää tätä leikkiä. Hiihtokisoissa se oli hidas, mutta teki tinkiä siten että ei antanut latua, jouduin kiertää umpihangen kautta. Muiden kuullen ivasi mua. Vielä ysilläkin kun kuvaamataidon tunnilla suunniteltiin luokkapaitaa ja kaikki sai piirtää oman aiheensa jota ehdottaa, tämä tuleva pappi kävi kyttäämässä mun piirrosta vierestä ja totesi ettei me tuollaista haluta. Toisaalta sitä itseä kyllä kiusattiin lopulta yläasteella koska sillä oli jotain hämminkiä sukupuolensa tunnistamisen kanssa.

Ja tälläinen ihminen on pappi joka ihan lapsesta saakka yrittää nitistää toista!? Täytyy olla ihan jotkut muut syyt papiksi hakeutumiselle: valta-asema. 

Vierailija
915/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusavustaja yliopistolla. Esihenkilöproffa teki ilmapiiristä ja työstä yhtä helvettiä.

Yliopistoista löytyy todellakin hurjan paljon toksisia tutkimusryhmiä. Itsekkin oman väitöskirjani tein sellaisessa, onneksi tutkijatohtorikaudella ja sen jälkeen olen päässyt asiallisiin  tutkimusryhmiin. Nyt itse tutkimusryhmän vetäjänä yritän toimia täysin toisin kuin oma esimieheni ollessani gradun tekijä ja jatko-opiskelija. 

Halusin tässä tuoda esille että olen kuullut myös muilta paljon kauhutarinoita suomalaisista yliopistoista, siis ihan kaikista. Hyviä esihenkilöitä kuitenkin löytyy pilvin ja pimein joten aloittavan tutkijan kannattaa ottaa etukäteen selvää mihin on menossa. 

Vierailija
916/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan pesti oli todella kuluttavaa. Ei ollut kollegoita, pelkästään se katkeroitunut ja sairas työnantaja, jonka kanssa olin jumissa 8 tuntia päivässä. Jos hänellä oli huono päivä (eli suurimman osan ajasta) niin hän kyllä todellakin piti huolen, että sitten on minullakin. Työsuhteen päätyttyäkin hän lähetti minulle vielä kirjeitä, joissa syytti mua mm. siitä, että olisin yrittänyt polttaa hänen asuntonsa ja tappaa hänen lemmikkinsä. Kun jouduin olemaan yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun (työnantaja ei suostunut toimittamaan työvuorolistojani, jotka tarvitsin työkkäriä varten), niin hän oli raivoissaan siitä, että olin "rikkonut vaitiolovelvollisuuttani". 

Avustettavissa on todellisia helmiä ja sitten näitä kaikkeen ittuuntuneita yksilöitä ja on oikeastaan tuurista kiinni, millaisen avustettavan saa.

Olen vuosia tehnyt avustajan töitä ja pahin oli ehdottomasti sellainen mies, joka ahdisteli ja ehdotteli härskejä alun kiltin luonteen jälkeen (eli käytännössä koeajan loputtua) aika suoraan (luojan kiitos oli pyörätuolissa edes, joten pystyi väistelemään hyvin kosketuksia yms.) ja suuttui aina, kun en jäänyt yöksi (pyysi siihen vedoten, että saattaa tarvita apua yöllä). Oli lisäksi ihan täysin alkoholisti ja jos en tuonut viinaa tai kaljaa, niin uhkaili potkuilla yms. En uskaltanut karenssin pelossa irtisanoutua ilman uuden työn saamista heti perään, mutta onneksi 6kk:n jälkeen löysin maailman ihanimman avustettavan ja irtisanouduin sekä jätin HETA:n että Spesio tms. palautetta kyseisestä henkilöstä, joista tuli vastaus, että en ole ensimmäinen.

Vierailija
917/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pieni ohjelmistotalo, jossa kaikki johtajien ja tiimivetäjien paikat on miehitetty perustajan sukulaisilla. Ei ihme, että vaihtuvuus tässä firmassa on melkoista ja osaavia it-alan työntekijöitä on jo käsittääkseni hankala saada poislähteneiden tilalle. Luojan kiitos pääsin pois, en enää ikinä mene töihin perhefirmaan.

Vierailija
918/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat saatana samaa paskaa.

Nykyiset työpaikat eivät ole tehty aikuisille vanhan liiton luotettaville työntekijöille.

Työpaikat kansoittavat nykyään itsekkäät pyrkyrit ja selkäänpuukottajat. Keskenkasvuiset lapset. Pthyi!

!

Vierailija
919/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounais Suomessa sijaitseva elintarvike jalostamo.

Vierailija
920/1567 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyestä virsi kaunis. Jos minulle joku alkaa soittaa suutaan tai piilovittuilemaan niin menen lähemmäksi, katson silmiin ja sanon "haista vi**u". " Ja sitten kahdenkesken ilman todistajia voikin sanoa vähän pahemmin.

Googlasin kauppoja joista voin ostaa sumutorven. Jos joku huutaa minulle niin töräytän päin näköä sillä. Minä en jaksa analysoida mitään elämäänsä kyllästyneiden akkojen rääkymisiä, kerrasta poikki ja jos ei mene työpaikalla jakeluun niin ehkä työajan ulkopuolella sitten.

N43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan