Voisiko Suomi liittyä Japaniin?
Kommentit (25)
Animen toivotan tervetulleeksi. Tarvitsemme animekulttuuria pelastukseen.
Maahan jossa on yli 4 miljoonaa ulkomaalaista. Suomalaiset kaksinkertaisivar sen. Reilusti.
No Japanissa nyt ollaan sitä mieltä, ettei Suomea ole edes olemassa, joten vähän vaikea yhtälö.
Eivät ne halua ulkkareita sotkemaan heidän omia hienoja perinteitään. Eikä me haluta niiden lainsäädäntöä. Sori.
Logistiset ongelmat nousevat haastaviksi.
Muuten kyllä, Japani on huomattavasti terveempi yhteiskunta kuin nykyinen wokeglabalisti Suomi, joka on pilalla.
Moni suomalainen esittää hanakasti mielikuviaan Japanista ja japanilaisista faktoina.
T. Japanilaisen mies
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne halua ulkkareita sotkemaan heidän omia hienoja perinteitään. Eikä me haluta niiden lainsäädäntöä. Sori.
Katsoisivat varmasti huuli pyöreinä kun Orpo ei ymmärrä erota.
Ei ne halua sinne valkonaamoja. Mee kottiis.
Suomen olisi pitänyt säilyttää Petsamo jotta olisi lyhyt meriväylä Japaniin. Ehkä jos oltaisiin 30-luvulla liitytty ja sodittu yhtäaikaa Neuvostoliittoa vastaan niin oltaisiin voitettu ja jaettu se keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat valkonaamoja.
Persut sinne väänteleen silmiään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat valkonaamoja.
Ainakin siellä lukee isolla baarien seinillä please, no white folks.
Kalifornia kuuluu historiallisesti Suomelle. Valmistelut hyökkäykseen on aloitettava välittömästi!
Vierailija kirjoitti:
Japani ei huolisi meitä kunniakansalaistemme kanssa
Japani ei huolisi Suomea idi#oottimaisten poliitikkojen takia, jotka vääntelevät naamaa ja silmiään. Kuuntelin juuri jotain podia, jossa käsiteltiin maakuvaa ja ulkopolitiikkaa, Japanin suurlähetystöä on oikeasti pettyneenä lähestytty, että mikä Suomea oikein vaivaa nykyään. Tämä oli myös eniten näkyvyyttä ulkomailla saanut uutinen Suomesta viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoisivat varmasti huuli pyöreinä kun Orpo ei ymmärrä erota.
Ne ihmettelisivät miksi näkyy niin paljon n e e k e r e i t ä ja ä h l ä m e j ä.
Tyttöystäväni on alkanut olla ihan tosissaan mustasukkainen minun japanilaisesta ex-tyttöystävästäni. Ensin ajattelin että kyse on vain normaalista exäjutusta, mutta nyt se tuntuu menevän jo vähän yli. Hän on nimittäin kaivellut minun vanhoja animeharrastuksia ja kysellyt miksi minulla oli nuorena koko huone täynnä figuureita, julisteita ja japanilaista J-poppia.
Ongelma kuulemma on se, että minulla oli silloin japanilainen tyttöystävä ja hänen mielestään koko animeinnostus liittyi siihen, että halusin nimenomaan japanilaisen naisen. Tavallaan siinä on vähän perääkin. Japani kiinnosti minua nuorena ihan valtavasti ja haaveilin paljon siitä elämäntyylistä. Sitten sattui käymään niin, että tutustuin japanilaiseen tyttöön ja aloimme seurustella. Se oli minulle silloin aika iso juttu.
Tyttöystäväni väittää nykyään, että olen aina ollut kiinnostunut vain aasialaisista naisista ja että pidän heitä jotenkin helpommin alistuvina tai ohjailtavina. En itse ajattele asiaa noin, mutta ymmärrän miksi hän on saanut sellaisen käsityksen. Varsinkin kun olen joskus sanonut aika typerästi, että suomalaiset naiset ovat liian itsenäisiä ja että japanilainen kulttuuri tuntui minusta nuorena paremmalta.
Nyt tyttöystävä kysyy jatkuvasti, kaipaanko exääni tai haaveilenko edelleen japanilaisesta naisesta. En kaipaa. Exä on exä ja siitä on aikaa. Mutta myönnän, että oma nuoruuden anime- ja Japani-vaihe oli aika voimakas ja osa siitä liittyi varmasti myös siihen, että halusin löytää japanilaisen tyttöystävän.
Ehkä tässä ei lopulta olekaan kyse exästä. Tyttöystävääni häiritsee enemmän se, millaisia ajatuksia minulla oli nuorena ja mitä ne kertovat minusta nykyään. Ja nyt kun hän sanoo suoraan olevansa epävarma siitä, kunnioitanko suomalaisia arvoja tai arvostanko häntä omana itsenään, niin pakko myöntää että meidän pitää puhua tästä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japani ei huolisi Suomea idi#oottimaisten poliitikkojen takia, jotka vääntelevät naamaa ja silmiään. Kuuntelin juuri jotain podia, jossa käsiteltiin maakuvaa ja ulkopolitiikkaa, Japanin suurlähetystöä on oikeasti pettyneenä lähestytty, että mikä Suomea oikein vaivaa nykyään. Tämä oli myös eniten näkyvyyttä ulkomailla saanut uutinen Suomesta viime vuonna.
Japani ei ole erityisherkkä poliittisen korrektiuden suhteen tai rasististen mielipiteiden suhteen. He reagoi siihen silmienvenyttelyyn koska suomalaiset vasemmistolaiset tyrkytti juttua eri medioille Aasiassa ja loi näin tilanteen jossa Japanin oli pakko reagoida säilyttääkseen kasvonsa.
Japani on konservatiivinen, sivistynyt traditioita kunnioittava hyvinvointivaltio. He eivät ikinä hyväksyisi suomalaisia äärivasemmistolaisia punikkeja.