Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1567)

Vierailija
841/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Tauskilla roudarina ja aina piti olla varuillaan

jottei tuu mustelmia.

Vierailija
842/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto Helsingissä.

Hirveää toisten töiden kyttäämistä, juoruilua ja selkäänpuukottamista.

Oli naimisissa olevilla suhteita työkollegojen kanssa.

Pomo ei tervehtinyt.

Mäàräaikaisena sain tehdä enemmän hommia josta ei mitään arvostusta saanut. Kiitoksena päälle sain toimiston kiusaajapirun perääni. Törkeää touhua mihin kukaan ei puuttunut. Pelkäsivät kiusaajaa johtaa myöten.

Mikään ei ollut sitä miltä se näytti.

Kenelläkään ei ollut mitàän motiivia tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

McDonald's Lahti, Laune ja Trio ysärillä.

Olisi pitänyt kiertää helvetin kaukaa.

Hei, samassa paikassa on oltu!

Vieläkin inhottaa koko lafka!

Vierailija
844/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

RTK Itä-Suomen alue, koko ajan rikotaan työehtosopimuksia. AVI:sta ei mitään apua, pelkkää villaisella painamista.

Vierailija
845/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin aikoinaan lukiossa, että pyrkisin opiskelemaan lastentarhan opettajaksi. Kirjoitusten jälkeisenä välivuotena menin töihin Mikkeliläiseen päiväkotiin vahvistaakseni että ala olisi minulle oikea. Pidin kovasti lapsista ja olin innoissani työpaikasta. Päiväkodissa oli myös kuulovammaisia lapsia ja opettelin viittomakielen alkeita mielelläni. Nuorelle itselleni oli todellinen järkytys havaita, miten sairas ja umpikiero työyhteisö olikaan. Päiväkodin johtaja pyöritti lellikkipiiriään, oli epäasiallinen ja tyly muille ihmisille ja puhui aina poissaolevista alaisistaan suureen ääneen selän takana. Oikea päivänsäde! Päiväkodin siivooja oli hänen paras ystävänsä ja kahteen naiseen tämä porukka terrorisoi koko päiväkotia. Eipä tehnyt enää sen keikan jälkeen mieli lähteä opiskelemaan alalle. Lähdin opiskelemaan yliopistoon henkilöstöjohtamista ja henkilöstön hyvinvointia ja motivointia :)

Vierailija
846/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vorssan kaupunki. Ei meinannut vatsa kestää sitä kahvin lipittämistä ja paino nousi jatkuvista munkkikahveista. Työ ole sellaista ulkohommaa.

Vierailija
847/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanopisto Savossa. Työpaikkakiusaaminen vietiin ihan nextille levelille ja vittuiltiin perään kun irtisanouduin.

Vierailija
848/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden puoluetoimisto jossa kaikki kulkee tukevasti jalat ilmassa

Vierailija
849/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen MTT, nykyisin Luke. Että korkeakoulutetut osaavatkin...

No huh huh, tästä haluan kuulla lisää. Luke liippaa sen verran mielenkiinnon kohteita, että tästä paikasta haluan kuulla lisää.

Vierailija
850/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma Itäkeskus. Juoruilua ja otetaan aina joku silmätikku. Aina löytyy valitettavaa, vaikka olisit niin tai näin päin: piikittelyä jos hoidat työsi hyvin, mutta toisaalta myös selän takana juoruilua jos esimerkiksi olet uusi ja näin ollen vielä hitaampi kuin muut kollegat. Kamala paikka.

Taitaa olla kaikkien S-ryhmän paikkojen ongelma. Sitä se teettää kun kilpailet Baronan työntekijöiden kanssa omasta työpaikasta.

Vierailija
851/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen sivuilta kopsattu: Sadasta suomalaisesta 44 tekee töitä. Luku on peräisin tilasto- ja talousasiantuntijoiden Ylen A-studiolle tekemästä laskelmasta. Loput sadasta suomalaisesta käyvät koulua, opiskelevat, ovat eläkkeellä tai työttöminä.

Karkeasti sanottuna, 44 elättää kaikki 100 suomalaista.

Voisiko työhaluttomuus ja töiden välttely johtua myös työpaikkakiusaamisesta? Suomihan loistaa kärkipäässä työpaikkakiusaamistilastoissa. Kai silläkin vaikutusta on kansantalouteen.

Mut vei eläkkeelle nimenomaan työpaikkakiusaaminen. En todellakaan ole työhaluton, mutta minun ei haluta tekevän töitä. Työyhteisöt ovat pitäneet siitä huolen.

Minä pääsin ensin osa-aikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle ja nyt jo kokonaan eläkkeellä. Ilmoittaessani osa-aikaiselle jäämisestä, tiuskaisi yksi esimies (eräs kaupungin outous oli, että esimiehiä oli runsaasti), että palikat menee nyt ihan uusiks!  Elossa olen jotenkin vielä, mutta edelleen näen outoja unia työpaikasta. Onneksi ne ovat vähentyneet. Olisipa minun työssäoloaikanani voinut tehdä etätöitäkin, mutta aikana ennen koronaa sellaista ei osannut kuvitellakaan. Ei ole ikävä töihin, ei tosiaankaan!

Vierailija
852/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin haluttu työpaikka sairaalaosastolla erikoissairaanhoidossa.

Anna mä arvaan. Osastonsihteeri. Itse aikoinaan kärvistelin niissä hommissa, mutta lopulta en kestänyt sitä jatkuvaa kiirettä ja loputtomia vaatimuksia extratöistä, vaikka työaika ei riittänyt edes normitöihin sekä muiden mokien korjailua sekä kaiken kruunaavaa kyttäystä. Juu ei, paremman palkan saa helpomminkin.

Vierailija
853/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalainen autoliike. Työpaikalla ei saanut kysyä neuvoa, mutta virheitä ei missään nimessä saanut tehdä. Jos mokasi, toimitusjohtaja antoi koko autoliikkeen (työkavereiden ja asiakkaiden) kuullen palautetta joka sai karskimmankin tyypin korvat punoittamaan. Hän on ollut urallani ilkein ihminen, jonka olen kohdannut; pieni, katkera, turhautunut koulukiusaaja.

Kuulkaapas kaikki; jos joudutte itkien tai peloissanne menemään aamulla töihin, vaihtakaa kiireesti työpaikkaa. Mikään työ ei ole sen arvoinen, että ihminen pienentää tai hukkaa itsensä. Kellään pomolla ei ole mitään oikeutta polkea toisia ihmisiä jalkoihinsa. Olkaa hyviä työntekijöitä, mutta muistakaa asettaa rajanne!

Vierailija
854/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ruotsalaisen huonekaluliikkeen myymälä pk-seudulla parikymmentä vuotta sitten. Ravintolassa esimies, joka jakeli työtehtäviä ja vastuualueita mieluisimman naaman perusteella. Kävi osastonsa lempityyppien (pääosin nuoria naisia) kanssa baareilemassa muun muassa eräässä kuuluisassa, edelleen pystyssä olevassa suositussa biletyspaikassa.

Yksi työntekijä teki valituksen oikean laivaristeilyn jälkeen kyseisestä henkilöstö-seksuaalista häirintää. Kyseinen esimies ei saanut potkuja, vaan siirron toiselle osastolle naispuolisen esihenkilön avulla.

Vierailija
855/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin laivoilla on aikamoista.

Vierailija
856/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonlinnan seurakunta tulee ekana mieleen

Vierailija
857/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrisen sairaalan psykoosien hoito-osasto, jossa oli siis psykoosista kärsiviä ihmisiä hoidossa. Vaikka potilaat olivat psykoosissa, niin silti osa hoitajista olivat pahemmin sairaita kuin potilaat ja käytös sen mukaista.

Onko Turussa? Yhdessä vaiheessa oli aina paikkoja auki.

Vierailija
858/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyttö kirjoitti:

Olin yhden kesän kesätöissä pienessä kylässä baari/pitseeriassa jossa pääasiassa vain mökkeilijöitä kesäisin. (keski-suomessa)  Paikan omisti pariskunta jotka olivat molemmat (varsinkin nainen) oli koko kesän kännissä töissä, tottakai tappelivat myös. Jos vahingossa otit väärän vesilasin pöydältä niin piti kyllä nopeasti sylkäistä pois kun lasi oli viinaa täynnä, myös osa työntekijöistä oli ympäripäissään. Naisella oli myös sellainen mukava tapa että ei käyttänyt alushousuja mekkonsa kanssa niin kyllä usemman kerran kriittiset paikat vilkkuivat asiakkaiden iloksi. Kuulin myös jälkeen päin että oli keittiössä viihdyttänyt miespuoleista ystäväänsä ja panivat pöydällä jossa tehtiin pitsaa... 

tarjoilija, tarjoilija, pitsassani on pilllukarva!

Vierailija
859/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ylellisiä tavaroita myyvän ketjun liike ulkomailla. Firmassa oli todella hierarkinen meininki. Kyseessä oli lyhytaikainen ja osa-aikainen tilapäistyö, jota tein elämäntilanteesta johtuen. Olin tuolloin jo yli 30 v., eli en mikään kokematon tyttönen. Siellä tapahtui niin uskomatonta simputusta, että Suomessa asiasta olisi varmaan oltu jo oikeudessa, tai vähintäänkin työsuojeluvaltuutettu tai liiton edustajat olisivat olleet salamana paikalla. Mm. eräs pikkupomo veti herneen nenään siitä, että kehtasin käydä kahvihuoneessa juomassa lasin vettä vaikka en ollut tauolla (ko. paikka oli ainoa koko lafkassa josta sai juomavettä). Samainen pomo syytti minua työkavereiden silmien alla yrityksestä varastaa firman omaisuutta, kun menin epähuomiossa firman puhelin taskussa sellaiseen huoneeseen jossa ei ollut kameravalvontaa. Lisäksi pikkupomo saattoi antaa minulle jonkin yksinkertaisen tehtävän, ja sitten viisi minuuttia myöhemmin tiedustella kovaan ääneen asiakkaiden kuullen olenko tehnyt sen. Ei siis mitään luottoa siihen, että hoitaisin minulle annetut yksinkertaiset hommat. Kysymys esitettiin samanlaiseen sävyyn kuin jos laiskalta teiniltä kysyttäisiin onko hän vienyt roskat ulos. 

Kaikkien henkilökunnan jäsenten oli lisäksi suostuttava säännöllisiin tarkastuksiin, joissa käytiin läpi kaikki taskut, laukut ja henkilökohtaiset tavarat varkauksien varalta. Minun piti mm. avata laukussani ollut apteekin paperipussi joka sisälsi henkilökohtaisia reseptilääkkeitäni, sekä tonkia kaikki tavarat tamponeja myöten ulos laukustani. Jos olisi pitänyt työaikana tauon ulkopuolella soittaa jokin tärkeä puhelu tai lähettää viesti (esim. jos vaikka jonkun läheinen oli sairaana ja piti tarkistaa tämän hyvinvointi, tai vaikka soittaa korjaaja samana aamuna hajonneelle autolle) sitä ei saanut tehdä. 

Vierailija
860/1567 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanopisto Savossa. Työpaikkakiusaaminen vietiin ihan nextille levelille ja vittuiltiin perään kun irtisanouduin.

Savonlinnassa?