Paras leffan aloitus ja parhaat leffat muutenkin
Onko Lord of The Ringin alku kaikkien aikojen paras aloitus? Toinen on Gladiatorin.. Saa karvat nousemaan joka kerta. Mielestäni Lord of The Ringit ovat kaikkien aikojen parhaita elokuvia ja katson niitä joka vuosi, varsinkin joulukuisin. Olen tyttö mutta olen aina tykännyt vähän enemmän "poikien" leffoista... Esim Terminatoreista. Varmaan koska olen perheeni kuopus ja veljeni aina katsoi "poikien" elokuvia.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Paras intro on Trainspottingissa
Toisen aikalaisleffan - Pulp Fictionin - intro on myös aika toimiva; Tim Rothin ja Amanda Plummerin henkilöhahmojen Pumpkin&Honey Bunny-dialogi päättyy ryöstö-huutoon, samalla Dick Dalen Misirlou alkaa soimaan ja tulee leffan alkutekstit.
Tuota oli joskus hehkutettu - Spike Leen Do The Right Thing - Rosie Perez tanssii ja nyrkkeilee:
Scorsesen Mafiaveljet: auton takakontista kuuluu koputusta auton ollessa liikkeessä, Ray Liotan henkilöhahmo kumppaneineen puukottavat silmittömästi ko. uhria ja samalla tulee kertojanääni: Niin kauan kuin muistan, olen aina halunnut gangsteriksi.
Huuliharppukostaja: Charles Bronsonin henkilöhahmo astuu junasta pikkukylään, soittaa huuliharppua ja joutuu välittömästi tulitaisteluun 3-4 henkilön kanssa - ampuu tietty kaikki.
Tappajahai: tämän nähtyään jokainen pelkäsi hetken aikaa meressä uimista - nuori nainen menee alasti yöllä uimaan muistaakseni vähän juhlafiiliksissä, ja joutuu haihyökkäyksen kohteeksi, joka kuvataan todella pelottavasti ja realistisen oloisesti.
Paras intro on Trainspottingissa