Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt
Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.
Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.
Kommentit (1553)
Vierailija kirjoitti:
Ohis, kuka täällä alapeukuttaa kaikki viestit :D
Kerran painoin vahingossa jotain nappulaa ja kaikkiin ketjun viesteihin tuli joko ylä tai alapeukku.
Täällä käy ilmeisesti lukemassa päiväkotien johtajia, koska kaikki päiväkoteja koskevat viestit poistuvat. Itse olin harjoittelussa päiväkodissa, ilman kokemusta. Jouduin olemaan yksin 5-6 lapsen kanssa, kun lto oli jossain kokouksessa päivittäin tunteja. Hoitaja oli toisen ryhmän kanssa. Ryhmässä oli 20 lasta. Lisäksi jouduin olemaan vastuussa ruokailusta, nukkarin kuntoon laittamisesta, sekä lelujen siivouksesta. Sitten jouduin kököttämään pihalla, vanhemmat eivät edes tervehtineet minua. Söin eväät eteisessä, ei minua huolittu yhteisruokailuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen työpaikka. Uudet työkaverit heti kaivetaan facebookista esiin ennen kuin on edes ihmistä tavannut. Kauheasti juoruilua ihan miesten että naisten kesken.
Missä päin Suomea?
Mun entisellä työpaikalla tapahtui tuota samaa. Heti kun selvisi uuden työntekijän nimi, joka ei vielä ollut taloon tullut, kaivettiin somesta esille. Työyhteisö saattoi tietää kaiken oleellisen ja olemattoman, halusi tai ei.
Minusta olisi hyvin ahdistavaa tulla sellaiseen paikkaan töihin, missä sinusta on kaavailtu tietty mielikuva ennen kuin olet päässyt edes esittelemään itseäsi.No täähän on kaikkialla nykyään, ihmisuhteissa, työpaikoilla jne.
Jengi googlaa sua ensin pää sauhuten ja muodostaa vahvan mielikuvan, ennen kuin tulee tervehtimään.
Parhaat tapaukset sellaisia että olen kaupassa maksanut kortilla, niin joko nimeni on nähty suoraan kortista tai kassa on sanonut "anna mä vähän putsaan sitä", jos kortti ei ole heti toiminut ja utsinut nimen siitä. Minun nimisiä ei ole maassa kuin yksi. Sitten kun menet samaan kauppaan seuraavan kerran, niin porukka virnuilee.
Itse vältyn tuolta, koska en ole koskaan ollut somessa. Toisaalta sitten taas kohotellaan kulmia ja ihmetellään porukalla että mikähän tuossakin on vialla, mitä koittaa salailla tai yrittääkö olla jotenkin erityinen kun ei ole Facebooktiliä, instaa yms😅
Eräs tehdas, ihan kuin olisi aikakoneella joutunut 70-luvulle...
Useita useita vuosia sitten, eräs perhetukikeskus.
Ylivoimaisesti kauhein työpaikka mistä olen ikinä kuullut, kiusaavat ilkeät naisperhetyöntekijät + pari vanhalta viinalta haisevaa miesohjaajaa aivan järkyttäviä nuoria työntekijöitä kohtaan, varsin erästä joka onneksi lähti muutaman kuukauden jälkeen.
Varallaolopuhelinvuorossa toinen äijistä soitteli kännissä hänelle koska oli pakko vastata puhelimeen viikonloppuna, eikä hölmö tajunnut että tytön KOKO perhe ja kaverit siinä ympärillä ! Perhe kuuli juopon mongerrukset ja sanoivat tytölle että ensikädessä jättää moisen työpaikan! Kesti pestin loppuun saakka ja lähti.
Se sama seko äijä "muka huumorilla" aamuvuorossa ei avannut ovea vaan seisotti ujoa tyttöä työpaikan oven takana. No karma on varmaan iskenyt takaisin vuosien varrella, hävetkööt.
Ei onnistuisi enää nykyään metoon aikana. Olisivat käräjillä joka iikka. Huumorilla tai ei.
Finvector. Törkeitä ja tympääntyneitä esihenkilöitä.
Turun talotoimi. Pyöri yhden ihmisen navan ympärillä koko laitos.
Vierailija kirjoitti:
Peukku ylös, kuinka moni haluaisi kertoa jonku paikan, mutta ei syystä tai toisesta pysty/uskalla (ainakaan vielä).
Luuserit.
Vierailija kirjoitti:
HUSLAB
Komppaan. Huslab ja HUS yleensäkin. Todella hierarkinen paikka, eri ammattiryhmät todella epätasa-arvoisessa asemassa ja se näkyy kaikessa, siis ihan kaikessa. Esimerkiksi kuinka monelta tunnilta saat palkkaa jos teet jononpurkuja. Istutko jollain roskiksesta dyykatulla tuolilla vai onko käytössäsi tuhansien eurojen hierontatuoli. Saatko hellepäivänä ilmaiset hellevichyt vai et. Kuinka lähellä työpistettäsi sinulla on laukkukaappi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eurokangas, aivan sietämätön esihenkilö.
Johtoportaassa asiat vielä enemmän kuralla. Liikaa itärajan takaisia vaikutteita.
Tämä.
Pitkäaikainen ravintola Tampereella. Lähiesimiehellä oma p*rseennuolija kerho joilla omat erivapaudet asioihin esim lomiin, vapaisiin, työaikoihin.. Jokusen kerran tuli kaivettua TES esille että meneeköhän nyt ihan oikein ja reilusti taas hommat.
Kesälomatkin olisi pitänyt muiden talon työntekijöiden suunnitella yhden p*rseennuolijan avomiehen lomien mukaan.. Kaikilla muillakin siis puolisot, mutta muiden työntekijöiden olisi pitänyt odottaa että tämän nuoleskelijan mies saa selville joskus omat lomansa ja sitten tämä nuolija ilmoittaa milloin hän pitää omansa ja sitten muut tappelee siitä mitä jää.. En tähän(kään) suostunut ja olin yllättäen inhottu lähiesimiehen ja nuoleskelijajenginsä kesken😄
Ihmettelen myös miten meillä voi olla niin paljon koulu ja työpaikkakiusaamista. Toki kaikki ulottuu myös nettiin ja someen. Meidän olematon ja epäkohtelias käytöskulttuuriko sen tekee? Kaamosaika, pimeys, kylmyys? Yleisesti ottaen suomalaiset on niin ujoa kansaa mutta kyllä sitten yhteisöissä uskalletaan nälviä ja kiusata..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa isoissa IT-alan firmoissa joka vuosi vähintään yhdet yt:t. Pomojen p nuolentaa ja muutenkin häiriintynyttä menoa. Vaihdoin aikanaan keskikokoiseen yritykseen, jossa on suht täysipäistä menoa.
Todellakin tämä.
Mitä isompi on talo, sitä järkyttävämmin väkeä kohdellaan. Ei ne enää ole ihmisiä vaan numeroita ja summia excelissä ja jokainen rivi on liikaa paitsi ne parhaat golf kaverit.
Ne jää. Ja yksi tällänen firma mukamas yritti nostaa naisten osuutta firmassa ja laittoi tavoitteeksi saavuttaa tietyn prosentin väestä naisina. Se koskikin vain uusia palkkauksia (eli niitä opiskelijoita joita haalitaan halvalla sisään) ja samalla yt:ssä heitettiin kaikki kokeneet ja vanhat pois, ne vähät naisetkin.
Söikö vähän uskottavuutta koko firmaan. Ihan naurettavaa menoa tuo kaveripelleily, kun johtajat vaihtuu niin vaihtuu kaikki heidän alaisetkin ja kummasti ne on kaikki niitä golf kavereita.
Oksettavaa.
Karttakaa isoja taloja viimeseen asti.
Itselläkin sama kokemus ja esimies sysäsi omat hommansa alaisille sanomalla että kaikkien pitää itse etsiä lomittaja koska mitään ei saa jäädä tekemättä lomien takia, että ne pitää pitää siten ettei työ häiriinny vaikka osissa. Oikeasti tuo on esimiehen työ tuo sijaisen hankinta.
Ja sitten komento oli ettei ylitöitä saanut tehdä mutta hommia oli niin paljon että kaikkien oli käytännössä silti pakko tehdä, eli ilmaiseksi töitä ja lomiakaan ei saanut pidellä kuin työn ehdoilla.
Kyse ei edes ollut vuorotyöstä, vaan ihan toimistotyöstä.
Suuri talo mutta ihmisiä poljetaan mennen tullen. Edelleen. Yt:t joka kevät.
Nuclear power plant t.Homer Simpson
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa isoissa IT-alan firmoissa joka vuosi vähintään yhdet yt:t. Pomojen p nuolentaa ja muutenkin häiriintynyttä menoa. Vaihdoin aikanaan keskikokoiseen yritykseen, jossa on suht täysipäistä menoa.
Todellakin tämä.
Mitä isompi on talo, sitä järkyttävämmin väkeä kohdellaan. Ei ne enää ole ihmisiä vaan numeroita ja summia excelissä ja jokainen rivi on liikaa paitsi ne parhaat golf kaverit.
Ne jää. Ja yksi tällänen firma mukamas yritti nostaa naisten osuutta firmassa ja laittoi tavoitteeksi saavuttaa tietyn prosentin väestä naisina. Se koskikin vain uusia palkkauksia (eli niitä opiskelijoita joita haalitaan halvalla sisään) ja samalla yt:ssä heitettiin kaikki kokeneet ja vanhat pois, ne vähät naisetkin.
Söikö vähän uskottavuutta koko firmaan. Ihan naurettavaa menoa tuo kaveripelleily, kun johtajat vaihtuu niin vaihtuu kaikki heidän alaisetkin ja kummasti ne on kaikki niitä golf kavereita.
Oksettavaa.Karttakaa isoja taloja viimeseen asti.
Itselläkin sama kokemus ja esimies sysäsi omat hommansa alaisille sanomalla että kaikkien pitää itse etsiä lomittaja koska mitään ei saa jäädä tekemättä lomien takia, että ne pitää pitää siten ettei työ häiriinny vaikka osissa. Oikeasti tuo on esimiehen työ tuo sijaisen hankinta.
Ja sitten komento oli ettei ylitöitä saanut tehdä mutta hommia oli niin paljon että kaikkien oli käytännössä silti pakko tehdä, eli ilmaiseksi töitä ja lomiakaan ei saanut pidellä kuin työn ehdoilla.
Kyse ei edes ollut vuorotyöstä, vaan ihan toimistotyöstä.
Suuri talo mutta ihmisiä poljetaan mennen tullen. Edelleen. Yt:t joka kevät.
Isossa talossa kyllä löytyy helpommin tuuraaja kuin jossain pikkuputiikissa ja isolla talolla on myös enemmän resursseja palkata se tuuraaja vaikka vuokratyöfirmasta.
Niin totta se on. (Tiedätkö, hei ihminen..)
.. MITÄ tämä meininki ON? (suomessa 2000-luku, ja 2023..) - SE ON.. NYKY-AJAN ORJUUTTA !!_(FAKTA)_" ilmaista työvoimaa, osa 9e/päivä orjapalkalla. "_(FAKTA)_!! SE ON = NYKY-AJAN ORJUUTTA !!