Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
401/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt aika vietettäväksi nilkkien kanssa.

Vierailija
402/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cafe Dickpic, Mc Panoland's, Lexi's 13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä ketju on kyllä ollut hyvää vertaistukea. Olen miettinyt miten noin viisi kuudesta työpaikastani ovatkin olleet työmäärältään tai työilmapiiriltään niin hirveitä. Että olenko yliherkkä vai mikä. Nyt tiedän ettei vika välttämättä ole yhtään minussa.

No onhan tuo kieltämättä aikamoinen yhteensattuma, että melkein aina juuri sinun työpaikkasi sattuvat olemaan ihan hirveitä.

Mikä sattuma se nyt on jos suurin osa suomalaisista työpaikoista on ihan paskoja? Suurempi sattuma olis jos kaikki työpaikat olis kivoja, tuskin silloin edes vaihtaisi työpaikkaa niin usein.

Olen siinä mielessä vähän konservatiivinen, ettei töissä tarvitse mielestäni aina olla "kivaa". Siellä ollaan töissä, ei hauskaa pitämässä. Tietysti oikeasti epäasiallista kohtelua ei pidä sietää, kuten huutamista, haistattelua tai seksuaalista ahdistelua. Mutta välillä tuntuu, ettei nykyihmiset kestä pienimpiäkään vastoinkäymisiä tai paremminkin sellaisiksi itse tulkitsemaan normaaliin työelämään kuuluvia asioita.

Ei töissä tarvitsekaan olla aina kivaa. Mutta jos joka päivä on sietämätöntä, ei kannata uhrata mielenterveyttään jonkun työpaikan takia. Ja kuka sen sitten määrittelee mikä on "oikeasti epäasiallista kohtelua", sinäkö? Missä se raja menee? 

Tämä ketju aloitettiin eilen ja jo nyt on 20 sivua kokemuksia huonosta kohtelusta työpaikalla. Sattumaako? Tuskin. 

Joukosta jättämistä yms. ei taideta vielä mieltää epäasialliseksi kohteluksi, vaikka se sitä onkin.

Vierailija
404/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko työkokeilujärjestelmä pitäisi lopettaa. Tarkoituksena on ottaa työkokeilija lyhyeksi aikaa, ja jos hommat sujuu niin palkataan työntekijäksi. Käytännössä firmat ja yhdistykset ottavat maksimiajaksi 6 kk ja sen jälkeen taas uudet kokeilijat. Näin yhteiskunnan rahoilla tuetaan persaukisia yrittäjiä ja kaiken maailman humppakerhoja.

Vierailija
405/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun Punaisen Ristin Kontti.

Sinne tuli joku Stockan entinen työntekijä myymäläpäälliköksi. Lateli mm. tällaisia lauseita: "Hyvin te kyllä vahditte siellä toisianne", ja "Ette te voisi oikeassakaan työpaikassa edes pyytää tällaisia asioita".

Me ei hänelle oltu siis "oikeassa työpaikassa" koska oltiin ilmaista työkkärin tukemaa työvoimaa.

Joka aamuksi hän laittoi nimenhuudon kuin oltaisiin päiväkodissa. Siitäkin huolimatta että meillä oli sähköinen sisäänkirjautuminen. Eräs arvokas vanharouva totesi että on hieman nöyryyttävää olla joka aamu vahdittavana kuin pikkulapsi, kun on ikänsä työt hoitanut kunnialla.

Tämä myymäläpäällikkö myös laittoi "nimettömän" äänestyksen siitä kuka on positiivisin työntekijä, mikä rikkoi meidän työntekijöiden keskeistä tasa-arvontunnetta. Moni kieltäytyi äänestämästä (ei mitenkään suurieleisesti).

Hän myös järjesti tiimipalavereita joissa haukkui kaikkien työtapoja, ja järjesti kisan siitä kenen tiimi voisi seuraavaksi ylittää myyntiluvut edelliseltä kaudelta.

Me oltiin siis edelleen heille ilmaista työvoimaa, osa 9e/päivä orjapalkalla.

Tämmösiin töihin Suomen johtavat työttömien haukkujat, joita tässäkin ketjussa on kirjoittamassa älykkäitä kommentteja, halutaan työttömät töihin. Ihan 9 €/päivä töihin, koska minäkin olen töissä. Ei ole ilmaisia lounaita, mutta se naapurin laiska työtön pitää laittaa vittuiltavaksi koko päiväksi. Halutaan tukea kannattamattomia yrityksiä ilmaistöillä ja veronmaksajien yritystuilla, raukat työn orjat eivät edes tuon vertaa älyä. He ovat itse tukemassa veronmaksajien holtitonta jakoa kannattamattomille yrityksillem

Vierailija
406/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvi, perseenreikä joka päihittää jopa TYKS:n. Varsinaiset kusipääkollegojen kokoontumisajot.

Vierailija
407/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne tuli joku Stockan entinen työntekijä myymäläpäälliköksi. Lateli mm. tällaisia lauseita: "Hyvin te kyllä vahditte siellä toisianne", ja "Ette te voisi oikeassakaan työpaikassa edes pyytää tällaisia asioita".

Me ei hänelle oltu siis "oikeassa työpaikassa" koska oltiin ilmaista työkkärin tukemaa työvoimaa.

Joka aamuksi hän laittoi nimenhuudon kuin oltaisiin päiväkodissa. Siitäkin huolimatta että meillä oli sähköinen sisäänkirjautuminen. Eräs arvokas vanharouva totesi että on hieman nöyryyttävää olla joka aamu vahdittavana kuin pikkulapsi, kun on ikänsä työt hoitanut kunnialla.

Tämä myymäläpäällikkö myös laittoi "nimettömän" äänestyksen siitä kuka on positiivisin työntekijä, mikä rikkoi meidän työntekijöiden keskeistä tasa-arvontunnetta. Moni kieltäytyi äänestämästä (ei mitenkään suurieleisesti).

Hän myös järjesti tiimipalavereita joissa haukkui kaikkien työtapoja, ja järjesti kisan siitä kenen tiimi voisi seuraavaksi ylittää myyntiluvut edelliseltä kaudelta.

Tämmösiin töihin Suomen johtavat työttömien haukkujat, joita tässäkin ketjussa on kirjoittamassa älykkäitä kommentteja, halutaan työttömät töihin. Ihan 9 €/päivä töihin, koska minäkin olen töissä. Ei ole ilmaisia lounaita, mutta se naapurin laiska työtön pitää laittaa vittuiltavaksi koko päiväksi. Halutaan tukea kannattamattomia yrityksiä ilmaistöillä ja veronmaksajien yritystuilla, raukat työn orjat eivät edes tuon vertaa älyä. He ovat itse tukemassa veronmaksajien holtitonta jakoa kannattamattomille yrityksillem

Kierrätyskeskus hakee koko ajan työntekijöitä, palkkatukikelpoisia tai työkokeilijoita. Niin paljon olen kuullut negaa ko. yrityksen toiminnasta, että en menisi sinne vaikka työtön olen.

Vierailija
408/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä ketju on kyllä ollut hyvää vertaistukea. Olen miettinyt miten noin viisi kuudesta työpaikastani ovatkin olleet työmäärältään tai työilmapiiriltään niin hirveitä. Että olenko yliherkkä vai mikä. Nyt tiedän ettei vika välttämättä ole yhtään minussa.

No onhan tuo kieltämättä aikamoinen yhteensattuma, että melkein aina juuri sinun työpaikkasi sattuvat olemaan ihan hirveitä.

Mikä sattuma se nyt on jos suurin osa suomalaisista työpaikoista on ihan paskoja? Suurempi sattuma olis jos kaikki työpaikat olis kivoja, tuskin silloin edes vaihtaisi työpaikkaa niin usein.

No eipä ole sattunut kohdalle yhtään ihan paskaa, vaikka kymmenisen firmaa on takana. Joillekin sattuu koko ajan, suorastaan joka ikinen mihin sattuu päätymään töihin.

No ei tietenkään sinulle ole osunut huonoja työpaikkoja ja esimiehiä, koska itse olet sellainen. Kirjoituksestasi paistaa katkeruus.

Vierailija
409/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuttui sana,... veronmaksajien rahojen holtitonta jakoa...

Vierailija
410/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrian Hämeenlinnan konttori

Vierailija
411/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pieni kirjasto Itä-Suomessa. Onneksi oli jo työkokemusta muualta ennen tuota työtä, muuten olisin vaihtanut alaa.

Johtajalla ei ollut mitään alan koulutusta, eikä mitään käsitystä, mitä kirjastotyö on. Johtaja piti työtään lähinnä seremoniallisena. Oli siis paikalla aina kun oli mahdollisuus päästä lehtikuvaan, muuten kulki pitkin kyliä "verkostoitumassa". Riehuvia ja kiusaavia teinejä ei saanut ojentaa, vaan piti vain vierestä katsoa, kun isommat kaatoivat limpparit pienemmän kauluksesta sisään.

Koska johtajalla ei ollut mitään otetta työhönsä, alkoi alaisten välit tulehtua. Kesälomapäivistä saatiin melkein nyrkkitappelu aikaiseksi.

Onneksi pääsin töihin toiseen kirjastoon, jossa on mielekästä olla. Teinitkin on kivempia.

Vierailija
412/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siinä mielessä vähän konservatiivinen, ettei töissä tarvitse mielestäni aina olla "kivaa". Siellä ollaan töissä, ei hauskaa pitämässä. Tietysti oikeasti epäasiallista kohtelua ei pidä sietää, kuten huutamista, haistattelua tai seksuaalista ahdistelua. Mutta välillä tuntuu, ettei nykyihmiset kestä pienimpiäkään vastoinkäymisiä tai paremminkin sellaisiksi itse tulkitsemaan normaaliin työelämään kuuluvia asioita.

Ei töissä tarvitsekaan olla aina kivaa. Mutta jos joka päivä on sietämätöntä, ei kannata uhrata mielenterveyttään jonkun työpaikan takia. Ja kuka sen sitten määrittelee mikä on "oikeasti epäasiallista kohtelua", sinäkö? Missä se raja menee? 

Tämä ketju aloitettiin eilen ja jo nyt on 20 sivua kokemuksia huonosta kohtelusta työpaikalla. Sattumaako? Tuskin. 

Joukosta jättämistä yms. ei taideta vielä mieltää epäasialliseksi kohteluksi, vaikka se sitä onkin.

Kyllä se on epäasiallista kohtelua. Ei kutsuta yhdessä syömään työaikana, kahville. Jätetään yksin tekemään työt. Joulujuhliin ei kutsuta tai muihin kemuihin. Mitä muuta se on kuin kiusaamista. Ei auteta töissä, anneta työvälineitä tai ohjausta. Yksin pitäisi selvitä. Tätä on edelleen.

Vierailija
413/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUSLAB

Kui?

Vierailija
414/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pankki, eteläisessä Suomessa. Pankki, joka näyttäytyy houkuttelevana työpaikkana ulospäin mutta silkkoa on sisältä. Kun pankeissa elettiin 90-luvulla pankkikriisin aikakausi, sen jälkeen meni pitkään ettei alalle juuri rekrytoitu. Kun sitten alettiin rekrytoimaan, niin uuden työntekijän "sisäänottoa" ei osattu hoitaa edes alkeellisesti. Perehdytyksestä ei ollut tietoakaan,  johtajilla oli suuret vaatimukset ja odotukset, ja olit sitten myöskin kollegoiden silmätikku. Monet kollegat olivat olleet koko ikänsä siellä samassa työssä, kymmeniä vuosia ja kokivat kaikki uudet tulokkaat todellakin uhkiksi. Ja kohtelu oli sen mukaista. Oli kuppikuntia ja supinakerhoja, väliportaiden pomoilla omat suosikit joilla omia oikeuksia. Huh huh mikä paikka. Ei ikinä enää. Onneksi pääsin sieltä muihin töihin ja tästä on aikaakin jo yli kuusi vuotta, niin onpahan nyt vain yksi kokemus muiden joukossa. Silloisista kollegoista ne pahimmat ilkimykset taitavat olla jo eläkkeellä mutta sama meno jatkuu aina vaan. Itselläni on kuitenkin hyvä koulutus ja olen aina oppinut asiat työssä kuin työssä, mutta tämä työpaikka oli kyllä sellainen että en voi suositella. Pankkityö ei ole niin hohdokasta kuin moni luulee.

Vierailija
415/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti. Harjoittelijana minua käytettiin hoitajana; jouduin yksin olemaan 6-7 lapsen kanssa päivittäin, ilman mitään kokemusta alalta. Lisäksi minulle nakitettiin kaikki ruokahuolto-, siivoustyöt. Olin aivan loppu henkisesti. Vanhemmat eivät huomioineet minua laisinkaan.

Vierailija
416/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään öljy-yhtiön läntisellä jalostamolla

Vierailija
417/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUSLAB

Kui?

Kun mä laitan tähän omani, FIMLAB, niin on jo 3 isoa labraan mainittu. Eikä syyttä. En voi avata enempää.

Vierailija
418/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoketju Hairlekiini.

Useammassa olin hetken töissä ja ai jumankauta mitä kiusaamista esimiesten toimesta.. ja työntekijät katsoivat vain vierestä kun esimies kohteli miten sattuu uutta työntekijää. Nolasi ja huusi mm tahallaan asiakkaiden nähden jne.

Ei enää ikinä.

Katsokaa minne viette rahanne.

Vierailija
419/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä jo vuosia aikaa, olin nuorena vasta valmistuneena sijaistamassa koulunkäynninavustajana eräässä nykyisin jo loppuneessa kyläkoulussa. Oli kaksi luokkaa, 1.-3. luokkalaiset ja 4.-6. luokkalaiset, ja molemmissa luokassa omat opet sekä keittäjä/siivooja ja vanhempien ryhmässä myös toinen kk-avustaja. Isompien ryhmän ope oli myös rehtorina. Menin sijaistamaan tähän pienempien ryhmään ja minun tehtävä oli avustaa oppilaita tehtävien teossa, rauhoitella tarvittaessa pari nepsylasta yms. Tulin toimeen lapsien kanssa tosi hyvin, myös niiden hieman vaikeiden, leikin pihalla lapsien kanssa välkillä yhtä innokkaana ja muutenkin meni tosi hyvin ja lähtiessä lapsillekin tuli suru puseroon. Rehtori sanoi minun ryhmän opettajan tekevän työtodistukseni, koska hän oli eniten kanssani tekemisissä. Ja asia oli mulle ok, en aavistanut mitään outoa, kuulosti ihan loogiselle.

Jostain syystä opettaja ei kuitenkaan minusta ilmeisesti sitten pitänyt laisinkaan, koska hän antoi sitten työtodistukseen sellaiset kommentit, että olen päättänyt jättää CV:stä kokonaan pois tuon vuoden sijaistamisjakson. Jälkikäteen tullut tästä tosi paha mieli ja nyt vanhemmiten harmittaa, etten asiaa lähtenyt riitauttamaan. Minulla oli kuulema käyttäytymisongelmia, en toimittanut tälle opelle sl-todistuksia eli oli luvattomia poissaoloja (vaikka todistukset annoin aina reksille), minulla oli selkeä motivaation puute työskentelyssä, ja tarvitsin ohjausta alkeellisissakin asioissa. Olin ihan että anteeks mitä, kun luin "arvostelut" myöhemmin kotona, ja itkuhan siinä tuli mulle. Muistan nää kommentit lopun ikääni.

Myöhemmin selvisi, että tää ope ja reksi ei tulleet lainkaan toimeen, koska reksi oli saanut ulkopaikkakuntalaisena reksin paikan pitkän uran tehneen opettajan nenän edestä eivätkä siksi koskaan olleet esim. Opettajan huoneessa yhtä aikaa ja se, ketä tuurasin, oli ollut vuoden saikulla nimenomaan tämän opettajan takia. Ilmeisesti oli todella vaikea työkaveri tämä opettaja, ja puukotti kyllä minuakin selkään rumimmalla mahdollisella tavalla.

Haloo, työtodistukseen EI OLE OIKEUTTA kirjoittaa mitään negatiivista. Oikeusjuttu, olisit voittanut varmasti! S-na.

Vierailija
420/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VSP. Heillä on "erittäin POSITIIVINEN ilmapiiri", eli siis pakotetaan minimipäiväpalkalla olevat puhelinvastaajat laittamaan hymiöitä Teamsiin siinä välissä kun ratkovat 8 tuntia päivässä asiakkaiden ongelmia. Ainakin Keskon tiimissä käy ovi niin tiuhaan että ihmettelen kuinka se on edes olemassa.

Eräät tiimissä lähivalmentajiksi edenneet eivät edes tervehdi mokomia muurahaisia, ja yksi T on niistä ikävin.

Sen lisäksi pomo soittelee kotiin jos olet edes 2 pv sairaslomalla. Ja kolmannesta joudut "varhaisen välittämisen keskusteluun". Siellä oli naurettavat 5-7 tiimiläistä keskustelussa flunssakaudella.

Ja jatkuva kultistinen kokoustelu. "Jos välitätte meidän toiminnastamme niin saatatte saada bonuksia. Kuka teistä välittää? Viitatkaa kädellä".

"Meillä parhaat työntekijät takoo puhelua yhdellä korvalla ja chattiä toisella kädellä, ja siinä samalla tekee muistiinpanoja".

Ei tuolla palkalla, hyvä nainen.

Sen lisäksi K-auton huoltopisteissä oli niin saamarinmoinen työvoimapula että me asiakaspalvelijat saatiin asiakkaiden vihat niskaan. Ja btw, ymmärsin niitä asiakkaita!

Ei voinut siinä lafkassa olla töissä pidempään kuin kestin.