Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
361/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö ja erityisesti yksi korvausosasto. Niin sairasta menoa ettei uskoisi jos ei näkisi. Moni lähtenyt ja moni lähdössä.

LähiTapiolalla on ainakin korvauspäätösten viivästymisistä päätellen pakka erittäin pahasti sekaisin. Ihan simppelin (ja euromäärältään pienen) matkatavaravahingon käsittely kesti taannoin melkein kaksi kuukautta ja viivästyskorkoa saadakseni jouduin soittelemaan perään.

Silti pysyn asiakkaana koska ainakin oman legacy-vakuutuksen ehdot edullisemmat kuin muilla.

Vierailija
362/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt varmaan hyvä säkä, kun yksikään aiemmista työpaikoistani ei ole ollut kauhea. Tietysti kaikenlaisia persoonia on sattunut vastaan, mutta osaan toimia heidän kanssaan. Itse työ ei tietenkään aina ole ollut herkkua, mutta rahaahan siellä töissä ollaan tienaamassa eikä huvittelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimisto. 6 kk työllistämisjakso. Oli ihan kamalaa nähdä aitiopaikalta se miten työttömiä kohdellaan.

Vierailija
364/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin sijaisuuksia kun tein aikanaan tuli muutama hyvin kummallinen paikka vastaan. Lähinnä sijaista kohtaan oltiin kummeksuvia tai kankeita. En jäänyt niitä juttuja sen ihmeemmin murehtimaan, mutta ihmettelinpä vain. 

Vierailija
365/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilut työttömänä. Jännä kyllä se vaikuttaa kohteluun, kun olet ilmaistyöläisenä (viestinnän ala). Pistetään samoihin hommiin kuin palkkaa saavat, ilman ohjausta ja vakityöläisten kohdellessa kuin ilmaa (eivät tervehdi, istuvat & lounastavat keskenään). Nakitetaan kaikenlaista ja oletetaan - vaikka olet tutustumassa alaan! - että osaat tai opettelet hetkessä. Minkäänlaista oikeaa ohjausta, perehdytystä toimeen jne. on turha odottaa. Mitään ei jää käteen, paitsi 6 kk pompottelu & toisten hanttihommien tekeminen - valtion piikkiin. Samassa paikassa oli tuolloin koko ajan 3-5 työkokeilijaa/-harjoittelijaa pyörityksessä.

Tästä sitten takaisin työttömäksi entistä lannistuneempana ja työkkäri tivaamassa, mites se työllistyminen (ketään ei tuolla paikassa palkattu, vaan uudet ilmaisorjat tilalle). Mitään vastuuta ei tokikaan firmoille, jotka häikäilemättömästi opiskelijoita/työttömiä hyödyntävät.

Vierailija
366/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on olevinaan niin kauheita, mutta vaikeidenkin yksilöiden kanssa tulee toimeen, kun keskustelee asiat läpi tai välttelee toista parhaansa mukaan. Miehet kun ovat saaneet päähänsä savustaa jonkun ulos, he liittoutuvat ja armottomasti kiusaavat uhriaan kunnes saavuttavat tavoitteensa. Mikään puhe tai ystävällisyys ei toimi sellaisiin miehiin, jotka huvikseen kiusaavat toisia. Kiusaaminen kohdistuu useimmiten sellaisiin naisiin, jotka käyttäytyvät rehdisti ja jokseenkin "äijämäisesti" itsekin. Arkoja ja hiljaisia naisia suvaitaan.

Itse olen kyllä eri mieltä.

T. Ala-asteelta yliopistoon aina uuden kiusaamisporukan löytänyt nainen, ainakin pari entistä uhria terapiassa

Vierailija
367/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toksisuuslistoilla keulivat mielestäni usein sellaiset työpaikat, joissa ihmiset eivät ole ns. vain töissä, vaan työntekijöillä johdosta puhumattakaan on asian puolesta mielipiteitä ja vahvoja eettisiä, uskonnollisia, poliittisia jne arvoja. Usein käy sitten niin, että johtoon nousee se kaikkein tulisin aatteenveli/-sisko, joka osaa puhutella isoa massaa, mutta ei osaakaan esimerkiksi johtaa asiantuntijaorganisaatiota edes vähää alusta. 

Sen takia seurakunnat ja liitot ja kaiken maailman jäjestöt eivät ole kovin korkealla Mukavimmat työpaikat -listalla.

Aamen. Näistä on kyllä kokemusta. Järjestöissä ja säätiöissä on monesti aivan luokattoman huonoa johtamista. Ja muutenkin homma omituista häröilyä ja oman sädekehän kiillotusta.

Vierailija
368/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen kaupunki!

Vierailija
369/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummen Kunta

Vierailija
370/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Työväenopisto ja siellä keskenkasvuinen, narsisti, kateellinen huonon koulutuksensa vuoksi, työpaikkakiusaaja, syrjijä, mielestään esinainen. Lienee vieläkin siellä hommissa.

Voiko huonompaa esinaista olla!

Vierailija
371/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukolanpuiston koulu Seinäjoella. Reksi järkky eukko ja paljon kiusaajia henkilökunnassa. En tiedä onko enää, sillä siitä on jo vuosia kun siellä olin. Täytyy myös paria miesopea ja ainakin yhtä naisopettajaa kehua , he olivat mahtavia.

Vierailija
372/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilut työttömänä. Jännä kyllä se vaikuttaa kohteluun, kun olet ilmaistyöläisenä (viestinnän ala). Pistetään samoihin hommiin kuin palkkaa saavat, ilman ohjausta ja vakityöläisten kohdellessa kuin ilmaa (eivät tervehdi, istuvat & lounastavat keskenään). Nakitetaan kaikenlaista ja oletetaan - vaikka olet tutustumassa alaan! - että osaat tai opettelet hetkessä. Minkäänlaista oikeaa ohjausta, perehdytystä toimeen jne. on turha odottaa. Mitään ei jää käteen, paitsi 6 kk pompottelu & toisten hanttihommien tekeminen - valtion piikkiin. Samassa paikassa oli tuolloin koko ajan 3-5 työkokeilijaa/-harjoittelijaa pyörityksessä.

Tästä sitten takaisin työttömäksi entistä lannistuneempana ja työkkäri tivaamassa, mites se työllistyminen (ketään ei tuolla paikassa palkattu, vaan uudet ilmaisorjat tilalle). Mitään vastuuta ei tokikaan firmoille, jotka häikäilemättömästi opiskelijoita/työttömiä hyödyntävät.

Tuo on ihan totta. Vaikka tekisit kaiken reippaasti mitä kuuluu ja pyydetään ja vähän ylikin, sinuun suhtaudutaan kuin maan matoseen ja alinpaan kansalaiseen.. Siis herranen aika, teet siellä ilmaiseksi orjatyötä ja tässä kiitos! Aivan uskomatonta.

Vierailija
373/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Olin vuosia sitten työpaikassa, jossa esiintyi vakavaa kiusaamista. Kiusaamisen kohteena oli lievästi vammainen hoitaja, vamma ilmeni poikkeavuutena kasvojen ulkonäössä. Hänelle annettiin hankalimmat työtehtävät. Myös molemmat vastaavat hoitajat osallistuivat kiusaamiseen. Mulle kerrottiin heti kun aloitin, että "tolle voi sitten laittaa kaikki  "paskaduunit", se tekee". 

Hoitajaa haukuttiin ihan avoimesti tyliin "Älä sit pelästyttele potilaita". Kiellettiin osallistumasta yhteisiin juhliin koska hän kuulemma karkottaisi kaikki miehet.

Tästä tuli jo oikeesti paha mieli :( Miten jotkut aikuiset ihmiset voi olla niin julmia.

Vierailija
374/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta työpaikkakulttuuria. Tällaiselta henkisen pahoinvoinnin pohjalta tuskin mitään uusia innovaatioita syntyy.

Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaa.

Tätä minäkin ihmettelen miten pienellä kansakunnalla on varaa tällaiseen omia kampittavaan käytökseen.

Tämä tuli ilmi jo vuosia sitten erään lopputyöni yhteydessä,  Suomessa on n. 2 x rumemmat työpaikkakiusaamistilastot kuin esim. Ruotsissa!

Jo ajalta ennen sähköä on Suomessa tiedetty kiusaamisilmiö. Tuolloin yön pimeydessä käytiin nokeamassa tai viiltelemässä naapuritorpan lehmiä. Eli silkkaa pimeää pahuutta, josta ei tekijän omalle perheelle koitunut mitään extrahyvää.  Tuona aikana ennen (eläin)lääketiedettä ja lääkkeitä, nuo toimenpiteet koituivat useinkin eläinten kohtaloksi. Siinä perheessä on sitten itketty hädässä ja nälässä ilman maitoa ja toimeentuloa, kun perheen kenties ainoa lehmänkanttura on kuollut tulehduksiin ilman antibiootteja.

Eikä tämäkään ilmiö ole vain kaukaa historiasta tiedossa. Tiedän erään maatilan, jossa 1980-luvun lopulla eräänä kesänä eläimiä sairastui ketjussa ilman selittävää syytä. Tuolloin eläinlääkäri lopulta kysyi isäntäparilta: "Muuten, millaiset  välit teillä on naapureihin?" 

Kyllä tämä kiusaamisen ja nöyryyttämisen tarve on suomalaisilla verenperinnössä kulkeva valuvika. 

Vierailija
375/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs laitoskeittiö. Jatkuva juoruilu niistä, jotka eivät olleet juuri silloin töissä, töiden jakaminen niin, että päällikön suosikeille helpoimmat työt, uusia työntekijöitä ei kunnolla neuvottu.

Joillekin työntekijöille ei puhuttu lainkaan, eikä heihin edes vilkaistu.

Järkyttävä paikka. Olin siellä tasan kaksi kuukautta ja sen jälkeen kiersin kaukaa.

Vierailija
376/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä myös itsellä! Sitten lisänä se että joulun aikaan (oltuani kohta melkein sen 6 kuukautta työkokeilussa samaisessa paikassa) niin kaikki työntekijät (myös koulun kautta harjoittelussa olevat) saivat joulukorit ja vielä joulupaketit ja kortit, mutta työkokeilussa oleva ei. En saanut edes osallistua jouluruokailuun joka tuolla järjestettiin. Kaikki muut paitsi minä saivat myös henkilökunta-alennusta. Ja minä tein siis paljon töitä, olin myös usein viikonloppuina vuoroissa ja olin joustava työvuorojeni suhteen, olemalla joskus myös pidempiä päiviä. Tämä Pirkanmaalla, K-Supermarketissa.

Vierailija
377/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOL

Vierailija
378/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes jokainen vanhusten yksikkö, jossa olen työskennellyt. En ole ollut missään missä voisi sanoa olleen hyvä työilmapiiri.

Kiusaamista, juoruilua, haukkumista, valittamista, huutamista asiakkaille ja työkavereille. Mitä nuorempi, osaavampi ja kauniimpi olet, sitä karumpaa kohtelua saat vanhemmilta leipääntyneiltä naisilta. Ei ikinä enää ja onneksi opiskelin alata pois.

Vierailija
379/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä myös itsellä! Sitten lisänä se että joulun aikaan (oltuani kohta melkein sen 6 kuukautta työkokeilussa samaisessa paikassa) niin kaikki työntekijät (myös koulun kautta harjoittelussa olevat) saivat joulukorit ja vielä joulupaketit ja kortit, mutta työkokeilussa oleva ei. En saanut edes osallistua jouluruokailuun joka tuolla järjestettiin. Kaikki muut paitsi minä saivat myös henkilökunta-alennusta. Ja minä tein siis paljon töitä, olin myös usein viikonloppuina vuoroissa ja olin joustava työvuorojeni suhteen, olemalla joskus myös pidempiä päiviä. Tämä Pirkanmaalla, K-Supermarketissa.

Nyt tuli paha mieli puolestasi 😔

Vierailija
380/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen se jonka olen jo joskus aiemminkin kirjoittanut, eli kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa (vaikka silloin sillä oli eri nimi) ysärillä sairaalassa täyspäiväisenä huoltomiehenä.

Tein täyttä päivää ja samaa hommaa kuin muut, mutta minulle ei myönnetty oikeutta syödä sairaalan lounasruokalassa. En saanut lounaslippua. Järsin sitten omia reissumiehiä yksinään lounastauloilla työtiloissa. Oli sekin. Tein 40h viikossa ilman bussilippuetua tai 2000-luvulla tullutta yhdeksän euron korvausta, niin ei voitu lounaslippua antaa.

Ihmetyttää, että vielä tänäkin päivänä kuulee samanlaisesta touhusta. Työnantaja jakaa kaikille karkit, mutta ei yhdelle. Niin suomalaista. Hierarkia, ah, hierarkia ennen kaikkea! Ei pyritä ottamaan kaikkia porukkaan, vaan yksi, kaksi jätetään aina ulkopuolelle.