Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toksisin työpaikka, jossa olet työkennellyt

Vierailija
09.02.2023 |

Omalla kohdallani on kyseessä eräs Savolainen ravintolaketju, jossa koin itselleni hyvin epämieluisaa lähentelyä sekä muutoinkin kyseisessä lafkassa oli/on kuulemma nykyäänkin ollut hyvin narsistinen työilmapiiri.

Sijaitsee Mikkelissä tämä firma ja on ihan Suomalaisten pitämä.

Kommentit (1553)

Vierailija
381/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipäs mollata savolaisia. Mikkeli ei ole millään tavalla Savoa.

Mikkeli on Etelä-Savon maakuntakeskus ja siellä sijaitsee myös kulttuurihistoriaan keskittyvää Suur-Savon museo.

Vierailija
382/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä ketju on kyllä ollut hyvää vertaistukea. Olen miettinyt miten noin viisi kuudesta työpaikastani ovatkin olleet työmäärältään tai työilmapiiriltään niin hirveitä. Että olenko yliherkkä vai mikä. Nyt tiedän ettei vika välttämättä ole yhtään minussa.

No onhan tuo kieltämättä aikamoinen yhteensattuma, että melkein aina juuri sinun työpaikkasi sattuvat olemaan ihan hirveitä.

Mikä sattuma se nyt on jos suurin osa suomalaisista työpaikoista on ihan paskoja? Suurempi sattuma olis jos kaikki työpaikat olis kivoja, tuskin silloin edes vaihtaisi työpaikkaa niin usein.

Olen siinä mielessä vähän konservatiivinen, ettei töissä tarvitse mielestäni aina olla "kivaa". Siellä ollaan töissä, ei hauskaa pitämässä. Tietysti oikeasti epäasiallista kohtelua ei pidä sietää, kuten huutamista, haistattelua tai seksuaalista ahdistelua. Mutta välillä tuntuu, ettei nykyihmiset kestä pienimpiäkään vastoinkäymisiä tai paremminkin sellaisiksi itse tulkitsemaan normaaliin työelämään kuuluvia asioita.

Ei töissä tarvitsekaan olla aina kivaa. Mutta jos joka päivä on sietämätöntä, ei kannata uhrata mielenterveyttään jonkun työpaikan takia. Ja kuka sen sitten määrittelee mikä on "oikeasti epäasiallista kohtelua", sinäkö? Missä se raja menee? 

Tämä ketju aloitettiin eilen ja jo nyt on 20 sivua kokemuksia huonosta kohtelusta työpaikalla. Sattumaako? Tuskin. 

Vierailija
384/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnettu viestintätoimisto Helsingissä. Aivan järkyttävä, ivallinen akkalauma ja narsisti pomo.

Tää taitaa olla se minkä nimi tulee tunnetusta sanonnasta.

Vierailija
385/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kiusaajat ovat usein myös älylliseeti yksinkertaisia, ei heistä ole reflektoimaan omaa toimintaa vaan siitä ollaan ylpeitä. Only in Finland!

Vierailija
386/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ruokakauppa Etelä-Suomessa.

Pomo oli reilu ja mukava, mutta myyjät varastelijoita. Kotiin lähti milloin mitäkin tavaraa niiden kasseissa.

En kestänyt tuota porukkaa, lähdin melko pian pois. Lähtiessäni kerroin pomolle, että sinun työntekijäsi varastavat sinulta.

Vierailija
387/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö ja erityisesti yksi korvausosasto. Niin sairasta menoa ettei uskoisi jos ei näkisi. Moni lähtenyt ja moni lähdössä.

No nyt kiinnostaa. Lapseni on hakenut kesätöihin vakuutusyhtiöön. Mikäs kaupunki kyseessä?

Vierailija
388/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trainers House. Järkyttävää sovinismia ja selkäänpuukotusta. Toisaalta he hieman ylpeilevät tällä, hyvää meininkiä kun kukaan ei valita.

Vierailija
389/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jo vuosia aikaa, olin nuorena vasta valmistuneena sijaistamassa koulunkäynninavustajana eräässä nykyisin jo loppuneessa kyläkoulussa. Oli kaksi luokkaa, 1.-3. luokkalaiset ja 4.-6. luokkalaiset, ja molemmissa luokassa omat opet sekä keittäjä/siivooja ja vanhempien ryhmässä myös toinen kk-avustaja. Isompien ryhmän ope oli myös rehtorina. Menin sijaistamaan tähän pienempien ryhmään ja minun tehtävä oli avustaa oppilaita tehtävien teossa, rauhoitella tarvittaessa pari nepsylasta yms. Tulin toimeen lapsien kanssa tosi hyvin, myös niiden hieman vaikeiden, leikin pihalla lapsien kanssa välkillä yhtä innokkaana ja muutenkin meni tosi hyvin ja lähtiessä lapsillekin tuli suru puseroon. Rehtori sanoi minun ryhmän opettajan tekevän työtodistukseni, koska hän oli eniten kanssani tekemisissä. Ja asia oli mulle ok, en aavistanut mitään outoa, kuulosti ihan loogiselle.

Jostain syystä opettaja ei kuitenkaan minusta ilmeisesti sitten pitänyt laisinkaan, koska hän antoi sitten työtodistukseen sellaiset kommentit, että olen päättänyt jättää CV:stä kokonaan pois tuon vuoden sijaistamisjakson. Jälkikäteen tullut tästä tosi paha mieli ja nyt vanhemmiten harmittaa, etten asiaa lähtenyt riitauttamaan. Minulla oli kuulema käyttäytymisongelmia, en toimittanut tälle opelle sl-todistuksia eli oli luvattomia poissaoloja (vaikka todistukset annoin aina reksille), minulla oli selkeä motivaation puute työskentelyssä, ja tarvitsin ohjausta alkeellisissakin asioissa. Olin ihan että anteeks mitä, kun luin "arvostelut" myöhemmin kotona, ja itkuhan siinä tuli mulle. Muistan nää kommentit lopun ikääni.

Myöhemmin selvisi, että tää ope ja reksi ei tulleet lainkaan toimeen, koska reksi oli saanut ulkopaikkakuntalaisena reksin paikan pitkän uran tehneen opettajan nenän edestä eivätkä siksi koskaan olleet esim. Opettajan huoneessa yhtä aikaa ja se, ketä tuurasin, oli ollut vuoden saikulla nimenomaan tämän opettajan takia. Ilmeisesti oli todella vaikea työkaveri tämä opettaja, ja puukotti kyllä minuakin selkään rumimmalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
390/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro työpaikan nimeä enkä paikkakuntaa. Olin tässä työpaikassa kauan sitten, noin 26 v-vuotiaana.  Kyseeessä oli paperitehdaspaikkakunta, siis työläiskaupunki. Olin jo toiminut vanhustenhuollon johtajana  kolme vuotta ennen tuota työpaikkaa ja oletin ainakin olevani pätevä täsmäkoulutukseni takia. 

Kun olin ollut töissä noin 2 tuntia, siellä alkoi työpaikkakokous, johon koko henkilökunta osallistui. Minun kimppuuni hyökättiin suusanallisesti ja syytettiin kaikenlaisista asioista, vaikka en siinä ajassa ollut ehtinyt tehdä hyvää enkä huonoa. Olin niin kaukana kotiseudultani, ettei kukaan tuntenut minua etukäteen. 

Luottamusmies "vieraili" toimistossa tuhkatiheään ja aina oli valittamista. Minä opettelin ulkoa VES:n ja TES:n sekä työaikalain, että saatoin puolustautua huutoihin, joissa minun väitettiin tehneen taas jotakin väärin. Koska henkilökuntaa oli lähes 100, minun oli pakko toimia jokaista kohtaan sääntöjen mukaan ja tasapuolisesti.  Toki olin inhimillinen vapaapäivä- ja lomatoiveiden suhteen, jos jollain oli painava syy pyyntöönsä. Vajaat kaksi vuotta kestin tuota työtä, esimies asettui työntekijöiden puolelle. Vain laitoksen lääkäri , emäntä ja yksi osastonhoitaja asettuivat puolelleni. Kaikista muista työpaikoistani olen saanut hyvän työtodistuksen, mm. maininnalla on ollut pidetty niin henkilökunnan , asukkaiden kuin esimiesten keskuudessa. Vaikeuksia tuli uuden työpaikan saamisessa, koska ainakin kunnallisella alalla soitetaan edelliseen paikkaan ja kysytään, millainen on ihmisenä ja työntekijänä. Jouduin lähtemään Ruotsiin asti, josta ei soiteltu Suomeen ja sain koulutustani vastaavan paikan.

Vierailija
391/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSAB Raahe. Tajusin onneksi vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
392/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leos leikkimaa Kempele!

Vierailija
393/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs K-supermarket. En kestänyt enää, jatkuvaa nöyryyttämistä ja mollaamista, jopa seksuaalista häirintää. En saanut pitää edes kahvitaukoja. Tai siis sain, mutta mulla sai kestää maksimissaan 5min enkä saanut puhua kenellekään. Nykyään olen töissä Halpahallissa, ja tämä on huomattavasti ns. terveellisempi paikka. Purin muuten ex työpaikkani tapahtumia terapiassa :/

Vierailija
394/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kylpylähotelli etelä-karjalassa. Epäoikeudenmukaisuutta, kiusaamista, hyväksikäyttöä.

Vierailija
395/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordlab

Vierailija
396/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi museo, jossa oli k-pää pomo ja laiskoja, itserakkaita työkavereita. Ihmettelen vieläkin että miksi juuri he olivat päätyneet kys. alalle

Vierailija
397/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Punaisen Ristin Kontti.

Sinne tuli joku Stockan entinen työntekijä myymäläpäälliköksi. Lateli mm. tällaisia lauseita: "Hyvin te kyllä vahditte siellä toisianne", ja "Ette te voisi oikeassakaan työpaikassa edes pyytää tällaisia asioita".

Me ei hänelle oltu siis "oikeassa työpaikassa" koska oltiin ilmaista työkkärin tukemaa työvoimaa.

Joka aamuksi hän laittoi nimenhuudon kuin oltaisiin päiväkodissa. Siitäkin huolimatta että meillä oli sähköinen sisäänkirjautuminen. Eräs arvokas vanharouva totesi että on hieman nöyryyttävää olla joka aamu vahdittavana kuin pikkulapsi, kun on ikänsä työt hoitanut kunnialla.

Tämä myymäläpäällikkö myös laittoi "nimettömän" äänestyksen siitä kuka on positiivisin työntekijä, mikä rikkoi meidän työntekijöiden keskeistä tasa-arvontunnetta. Moni kieltäytyi äänestämästä (ei mitenkään suurieleisesti).

Hän myös järjesti tiimipalavereita joissa haukkui kaikkien työtapoja, ja järjesti kisan siitä kenen tiimi voisi seuraavaksi ylittää myyntiluvut edelliseltä kaudelta.

Me oltiin siis edelleen heille ilmaista työvoimaa, osa 9e/päivä orjapalkalla.

Vierailija
398/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastajana Etelä-Suomessa. Voin sanoa että työilmapiiri siellä oli mitä se oli.

M47

Vierailija
399/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiapulaisena sivarissa.

Silloiset lto:t eivät tehneet mitään töitä. Kohtelivat perushoitajia ja päiväkotiapulaisia kuin roskaa + keittiöhenkilökunta. 

"Minua ei ole koulutettu tähän" - heittelivät rättiä pöydälle. Pyyhi. Imperatiivilauseet, hierarkisuus, yleinen kusipäisyys.

Hymyillen juoksivat vanhempia vastaan tönien kyynerpäillä: meillä on ollut ihana päivä, vaikka lapsi olisi ollut sylissäni itkien, eikä nukkunut.  Yksinäinen. Itse viettänyt minimaalisen ajan lasten kanssa.

Kaikki positiivinen kommentointi lapsilta ja vanhemmilta johtui sukupuolestani ja toisaalta tultiin tarkkailemaan, kun pyyhin pyllyä, tai pesin pissat pois pikkulapsen alapäästä, koska mies.

Jokainen oli saikulla kuukausittain, tai hoitamassa 11 - vuotiaan lapsensa flunssaa 3 päivää kotona. 

Itse yritin suhtautua rennosti ja huumorilla, mutta vakiporukka voi oikeasti tosi huonosti. 

Ei ollut palkkaus, esimies, lapset vaan ihan itse aiheutettua passiivisaggressiivista, toksista nälvintää.

Onneksi itse kouluttauduin sittemmin opetusalan hommiin. Olen tehnyt kaikki työssäni käänteisesti ja hyvin on mennyt. 

Vierailija
400/1553 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööritoimisto jossa eräs manipulointikyvyiltään taitava häikäilemätön henkilö pyöritti koko puljua. Sain myöhemmin selville että hän oli levittänyt perättömiä huhuja. Alkuvaiheessa hän oli kaikista mukavin ja kertoi kaikenlaista "sisäpiirin tietoa" ja haukkui itselleni tuntemattomia henkilöitä. Lopulta selvisi että hän itse oli se joka suhmuroi ja manipuloi muita erinomaisilla manipulaatiotaidoillaan. Kieroili, ilkeili ja varasti kunnian muiden töistä ja haukkui selän takana. Liihotti kuitenkin jo toiseen puljuun...