Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sinä muistat omasta penkkaripäivästäsi?

Vierailija
09.02.2023 |

Muistan sen helpotuksen tunteen, kun lukuloma oli alkamassa ja kirjoitusten jälkeen ei tarvitsisi nähdä enää tuttuja lukiolaisia. Olin yksinäinen pikkukaupungissa ja kaipasin todella paljon pois.

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut koska olen vilukissa ja vihaan kylmässä oloa :D En myöskään tykännyt teemasta joka oli supersankarit. Olin abivuonna muutenkin vähän tylsä tosikko, luin vain kirjoituksiin ja treenasin hulluna (syömishäiriö). Alkoakaan ei juuri tullut käytettyä ja mm.abiristeily jäi välistä. No sinänsä en kadu päätöstä, oli kanssa vähän tuota että suositut vei meininkiä ja jotain riitaa tuli rekoista. Vanhat sentään tanssin aikoinaan!

Abi 2016

Ps. Hauska muistella kouluaikoja :D Ihan kyllä iloinen siitä että ovat takanapäin

Vierailija
142/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut koska olen vilukissa ja vihaan kylmässä oloa :D En myöskään tykännyt teemasta joka oli supersankarit. Olin abivuonna muutenkin vähän tylsä tosikko, luin vain kirjoituksiin ja treenasin hulluna (syömishäiriö). Alkoakaan ei juuri tullut käytettyä ja mm.abiristeily jäi välistä. No sinänsä en kadu päätöstä, oli kanssa vähän tuota että suositut vei meininkiä ja jotain riitaa tuli rekoista. Vanhat sentään tanssin aikoinaan!

Abi 2016

Ps. Hauska muistella kouluaikoja :D Ihan kyllä iloinen siitä että ovat takanapäin

Ainiin lisäyksenä että meillä oli abeille oma juhla ennen rekoille menia ja siihen osallistuin. Se oli virallisempi, puheita ja musiikkiesityksiä. Siitä sitten suoraan kotiin lukemaan ja salille kun muut lähti keskustaan riekkumaan ja heittämään karkkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abi 2016

Mikä teema? Omassa lukiossa kaikki pukeutui just niinkuin haluaa.

Vierailija
144/201 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hatara muistikuva, mutta se penkkariajelu tuntui pakkasessa kestävän aika kauan. Keskustaa kierrettiin ja karkkia heitettiin.

Tänään se olo vartissa ohi.

Vierailija
145/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abi 2016

No höh. Meillä oli pakollinen teema. Moness muussakin Turun lukiossa näin.

Vierailija
146/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ensikännit silloin. En örveltänyt vaan pyrin juomaan nätisti etteivät muut tajuaisi minun olevan niin kokematon alkon kanssa. En ollut mitenkään ylpeä kokemattomuudesta. Hauskaa oli ja pääsin bilettämisen makuun penkkareiden myötä. Aiemmin ajattelin ettei minua alkoholi ja baarit kiinnosta.

Vierailija
147/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän maaseutukunnan lukiossa ajettiin ainakin vielä 1986 penkkariajelut hevosreessä. Siis useilla rekipeleillä.

Meidän rekemme jostain syystä myöhästyi yhteislähdöstä ja kun painalsimme kirkonkylän halki vievää tietä, kukaan ei ollut meille enää edes vilkuttamassa. 

Meillä oli vain pienet namipussit (olimme köyhiä) ja sittenpä söimmekin karkit itse kun ei ollut ketään joille karkkia heitellä.

Pakkasta ei ihme kyllä tainnut olla kuin pari astetta. Puvut oli sellaisia itse askarreltuja tai mummolan vinniltä haalittuja.

Selvinpäin taisi olla koko porukka toisin kuin sitten illalla vuokramökissä ja ravintolassa.

Ihan kiva päivä, olimme sellaisia aika kilttejä ja vaatimattomista oloista. 

Vierailija
148/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join ensikännit silloin. En örveltänyt vaan pyrin juomaan nätisti etteivät muut tajuaisi minun olevan niin kokematon alkon kanssa. En ollut mitenkään ylpeä kokemattomuudesta. Hauskaa oli ja pääsin bilettämisen makuun penkkareiden myötä. Aiemmin ajattelin ettei minua alkoholi ja baarit kiinnosta.

Aika pitkälle meni ensikännit

Vierailija
149/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihana tyttö lainasi minulle toisen kaulaliinoistaan kun epäili että palelen. Tarjosin hänelle kuumaa kaakaota ja vietimme oikein mukavan päivän ja illan. Oli se penkkaripäivä muutenkin ihan ok mutta tuo jäi parhaiten mieleen. Myöhemmin menin naimisiin saman tytön kanssa mutta siihen meni vielä pitkälti aikaa. 

Vierailija
150/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt auton lavalle vaan olin kotona en viettänyt mitään penkkareita.

Vierailija
151/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muuta kirjoitti:

En mennyt auton lavalle vaan olin kotona en viettänyt mitään penkkareita.

Aika raju penkkarimuisto.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
152/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan että penkkarihulinan aikana livahdettiin samassa rakennuksessa olleen liikuntasalin pukkariin. Mitä sen lattialla tapahtui, jääköön sinne.

Vierailija
153/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän maaseutukunnan lukiossa ajettiin ainakin vielä 1986 penkkariajelut hevosreessä. Siis useilla rekipeleillä.

Meidän rekemme jostain syystä myöhästyi yhteislähdöstä ja kun painalsimme kirkonkylän halki vievää tietä, kukaan ei ollut meille enää edes vilkuttamassa. 

Meillä oli vain pienet namipussit (olimme köyhiä) ja sittenpä söimmekin karkit itse kun ei ollut ketään joille karkkia heitellä.

Pakkasta ei ihme kyllä tainnut olla kuin pari astetta. Puvut oli sellaisia itse askarreltuja tai mummolan vinniltä haalittuja.

Selvinpäin taisi olla koko porukka toisin kuin sitten illalla vuokramökissä ja ravintolassa.

Ihan kiva päivä, olimme sellaisia aika kilttejä ja vaatimattomista oloista. 

Hevosreki! Nykyisin ei löytyisi enää tarpeeksi hevosia, edes pienellä paikkakunnalla

Vierailija
154/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abi 2016

No höh. Meillä oli pakollinen teema. Moness muussakin Turun lukiossa näin.

Varmaan paikkakuntakohtaisia juttuja. Täälläpäin ei ole kuultukaan pakollisesta Teemasta.

Vierailija
155/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin poikuuden siinä auton lavalla. Takaapäin vedin. Muut pitivät vähän lakanaa näkösuojana.

Kivaa oli!

Vierailija
156/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika tylsä päivä. Menin mukana, mutta en nauttinut. 

Vierailija
157/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajettiin hevoskärryllä myös. Heppa oli kilpailuhenkinen ja halusi jonon kärkeen, joten hyvä että pysyttiin kyydissä. Illalla vedettiin kapakassa kauheat kännit ja oli mahtava tunne, että nyt se elämä kohta alkaa.

Vierailija
158/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen amis. En mennyt lukioon tuhlaamaan aikaani.

Opiskelu ei ole koskaan ajanhukkaa. 

Töitä ehtii tehdä kymmeniä vuosia.

Nykyään varsinkin, kun eläkeikä lähentelee 70v. Ei mikään kiire töihin nuorena.

Vierailija
159/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin poikuuden siinä auton lavalla. Takaapäin vedin. Muut pitivät vähän lakanaa näkösuojana.

Kivaa oli!

Heititkö karkkeja samalla?

Vierailija
160/201 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pimpsaa ja ajoin junalla.