Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
61/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne vaadi kassanhommaan jo nykyään jonkun merkonomin paperit?

Ihan kuule lähihoitajan koulutuksella, pääsin Prisman kassalle. Tienaan paremmin mitä entisessä työssäni.

t. entinen lähihoitaja vanhusten kotihoidosta

Olisit alkanut tehdä keikkaa, nimim. lähihoitaja jonka viime vuoden ansio oli lähes 40k. Saat aika monta tarjousnakkipakettia piipata päästäksesi samoille ansioille :D

Vaan ainakin duuni on paljon helpompaa. T. Eri

Vierailija
62/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni saa vain 30 tuntia ja 1300 netto kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää saman verran. Työskentelen poliisilla.

En voi seurustella poliisin kanssa.

Vierailija
64/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, yllättäen nainen valittaa kun hänelle ei anneta tarpeeksi rahaa. Maailma on ennallaan ja kaikki niin kuin ennenkin.

Vierailija
65/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M9ssä työssä tahansa kysyntä ja tarjonta määrittää loppujen lopuksi palkan oikealle tasolle. Aloilla joilla on työvoimasta pulaa, on pakko nostaa palkat sellaiselle tasolle, että saadaan houkuteltua henkilökuntaa töihin. Sellaisilla aloilla, joilla muutenkin on ylitarjontaa, eikä erityisiä pääsyvaatimuksia, tuskin on varaa kovin paljoa vaatia, koska on niin helposti korvattavissa. Tai vaatia tietysti, voi, mutta toinen juttu on saada ne vaatimukset läpi.

Vierailija
66/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks ne vaadi kassanhommaan jo nykyään jonkun merkonomin paperit?

No ei vaadi.

Vierailija
67/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla jää hammashoitajan (lähihoitaja) n. 1850 e/kk käteen päivätyöstä ja siis tuo sisältää 5v kokemuslisä 68e/kk + "hyvänmiehenlisä" 70e/kk

Ei sillä että hammashoitajana joutuisi kovasti raatamaan, mutta pikkasen pistää mietityttämään. 

Vierailija
68/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.

No voih! Ihan kuin niistä sunnuntaista ja pyhistä ei saisi messeviä pyhälisiä! ei kuule säälitä yhtään, olisitte kiitollisia että suhteellisen hyvin palkattua helppoa työtä on tarjolla!

Vierailija
69/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.

Ja kuuntele sen lisäksi niitä v-maisia asiakkaita, käsittele kaiken maailman sossulappuja, kysele henkkareita, myy veikkauksen pelejä jne.jne.., onhan se homma, johon ei tartte minkäänlaista perehdytystä, eikä mitään muutakaan. Kyllähän sen vaikka simpanssi tekee, jep jep!

Vierailija
70/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva saa kaupassa täydet tunnit eli harva saa yli kaksitonnia, edes bruttona.

Sehän nyt on selvä, että osittaisesta työajasta jää vähemmän käteen. Niinhän on ihan joka alalla! Se nyt ei voi olla mikään peruste palkankorotukselle. Vai meinaatko oikeasti että tekemällä puolikasta työaikaa pitäisi saada täyden palkan?

Vierailija
71/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuuntele sen lisäksi niitä v-maisia asiakkaita, käsittele kaiken maailman sossulappuja, kysele henkkareita, myy veikkauksen pelejä jne.jne.., onhan se homma, johon ei tartte minkäänlaista perehdytystä, eikä mitään muutakaan. Kyllähän sen vaikka simpanssi tekee, jep jep!

No ei toi nyt mitään rakettitiedettä ole. Itsekin olen tehnyt, ja teen välillä edelleen keikkaa kassalla. Ihan opittavissa olevia juttuja, jonka itsekin varsin hyvin tiedät. Kuka vaan normaalijärkinen ihminen oppii helposti. Ei vaadi mitään erityis koulutusta tai osaamista.

Vierailija
72/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voih! Ihan kuin niistä sunnuntaista ja pyhistä ei saisi messeviä pyhälisiä! ei kuule säälitä yhtään, olisitte kiitollisia että suhteellisen hyvin palkattua helppoa työtä on tarjolla!

Kaupassa taitaa itse olla paremmat vuorolisät kuin millään muulla alalla.

Vierailija
73/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaupan kassalla ei ole minkäänlaista koulutusta pakollisena eikä tykkään ole kovin vaativaa. Olen ollut kassalla, joten on vertailupohjaa. Useammalla amk-alalla peruspalkka on samaa luokkaa ja siihen on joutunut opiskelemaan ja työkin on vaativampaa.

Niinpä.

T. Ins.amk 1900e/kk käteen

Miten ketussa te tuutte toimeen tolla rahalla??

Siitä asumiskulut, työssäkäyntikulut, ruoka, nettimaksut kaikki, ni mitä jää käteen?

Itse saan pientä eläkettä. Muutoin teen rahaa joka kuu 2-5 tonnia. Eikä silti tahdo riittää.

Vierailija
74/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan alaa valitessasi tiesit mikä palkkataso on?

Peruskouluissa huijataan valitsemaan ala ja työ missä viihtyy, mutta todellisuudessa työttömänä saa lähes saman monilla aloilla. Työntekoa ei arvosteta.

Vierailija
75/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Joo, toki näinkin. Mutta itse teen jossain määrin koulutustani vastaavaa työtä, ilman esimies ym. vastuita tosin. Eli toisenlaisella nimikkeellä käteen jäisi ehkä jopa saman verran kuin tuolla kaupan kassalla, mutta se toisi lisävastuuta ja esimiesaseman. Eli edelleen en osaa nähdä tuon aloituksessa manitun henkilön palkkaa pienenä, kaupan alan osa-aikaiset sopimukset ovat oma lukunsa, mutta tuo lehdessä asiasta avautunut nimenomaan ei ole osa-aikasella sopimuksella, eli on kaupan alalla hyvässä asemassa.

Oli erittäin huonoa mainosta antaa ko. haastattelu lakon kynnyksellä, ihan kuin olisi tahallaan haluttu suututtaa lukijat. 

Lisäksi ko. henkilö palkkoineen edustaa ihan marginaaliryhmää kaupan alalla, todella harvalla on täydet tunnit ja noin hyvä palkka (tosin se sentään mainittiin että haastateltavakin oli tehnyt osa-aikatöitä ensin 20 vuotta).

Mutta jos olisi täydet tunnit, niin aika monella kai sitten olisi tuollainen palkka? Jutustahan ymmärsi, että 8 vuodessa tuohon jo yltää. Eli herää kysymys pitääkö palkkaa nostaa, vai pitääkö ennemmin vaatia sopimuksia täysillä tunneilla?

Vierailija
76/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas joutavaa valitusta. Noin 2000€ käteen ei muka pärjäisi, jollei olisi puolisoa jakamassa kuluja! Uskomatonta roskaa! Miksi näitä höpöjuttuja edes julkaistaan?

Vierailija
77/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla jää hammashoitajan (lähihoitaja) n. 1850 e/kk käteen päivätyöstä ja siis tuo sisältää 5v kokemuslisä 68e/kk + "hyvänmiehenlisä" 70e/kk

Ei sillä että hammashoitajana joutuisi kovasti raatamaan, mutta pikkasen pistää mietityttämään. 

Minun mielestäni myös hammashoitajan tulisi saada osansa toimenpidepalkkioista. On ihan järjetöntä, että hammaslääkäri saa palkkaansa päälle vielä erillisen korvauksen siitä, että vaivautuu tekemään töitä.

Vierailija
78/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni myös hammashoitajan tulisi saada osansa toimenpidepalkkioista. On ihan järjetöntä, että hammaslääkäri saa palkkaansa päälle vielä erillisen korvauksen siitä, että vaivautuu tekemään töitä.

Ainakin päivystyksessä kunnallisella hammashoitajan pitäisi saada lisää joka potilaasta. Siellä joutuu tekemään hullussa tahdissa ja yleensä joutuu jäämään vielä ylitöihin, kun ei voi ketään hoitamattakaan jättää. 

T: sama

Vierailija
79/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi tuo käteen- sairaanhoitaja+ yliopisto maisteri- hoitotyön esimiehenä toimin. Kaikki ikälisät ja henkilökohtainen lisä.

Eli tämähän kertoo sen, että miksi vtussa kannattaisi jäädä hoitoalalle, kun voit tienata saman kaupan kassana, ilman mitään koulutusta.

Itse olin sairaalassa potilaana muutaman vuorokauden viime vuoden lopulla. Siellä oli hoitaja, joka nimenomaan sanoi, että kun oli kaupassa töissä myyjänä ( kassa tai myyjä, ei eroa palkassa ), niin häntä ärsytti kun hoitoalalla olevat tuttunsa valittivat, että niin on rankkaa ja huono palkka jne. Päätti itse kokeilla ko.alaa ja kouluttautui lähihoitajaksi. Ja sanoi suoraan, että tykkää työstään, ja tienaa paremmin kuin myyjänä ollessaan. Revi siitä! Valintoja voimme kaikki tehdä, ja useimmiten asenne ratkaisee!

Vierailija
80/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, kevyt päivätyö. Kaupassa tehdään kaikkea vuoroa parhaimmillaan 24 h aikaikkunassa, ollaan töissä joulut, vaput, pääsiäiset, viikonloput, ja raskasta se on parhaimmillaan, kun ihmisiä palvelee välillä tauotta koko vuoron ajan. Lisäksi vittuilijat päälle. En kadehdi moista paskaduunia.