Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
41/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Joo, toki näinkin. Mutta itse teen jossain määrin koulutustani vastaavaa työtä, ilman esimies ym. vastuita tosin. Eli toisenlaisella nimikkeellä käteen jäisi ehkä jopa saman verran kuin tuolla kaupan kassalla, mutta se toisi lisävastuuta ja esimiesaseman. Eli edelleen en osaa nähdä tuon aloituksessa manitun henkilön palkkaa pienenä, kaupan alan osa-aikaiset sopimukset ovat oma lukunsa, mutta tuo lehdessä asiasta avautunut nimenomaan ei ole osa-aikasella sopimuksella, eli on kaupan alalla hyvässä asemassa.

Oli erittäin huonoa mainosta antaa ko. haastattelu lakon kynnyksellä, ihan kuin olisi tahallaan haluttu suututtaa lukijat. 

Lisäksi ko. henkilö palkkoineen edustaa ihan marginaaliryhmää kaupan alalla, todella harvalla on täydet tunnit ja noin hyvä palkka (tosin se sentään mainittiin että haastateltavakin oli tehnyt osa-aikatöitä ensin 20 vuotta).

Vierailija
42/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa kassa tienaa n. 1000 euroa käteen kuussa, suomessa 2200 euroa. Espanjassa korkeakoulutettu asiantuntija saa käteen 3500 euroa kuussa, Suomessa 2300 euroa. Kouluttautuminen kannattaa. 

Ja Suomessa kouluttautuneen muutto kannattaa (siis suomesta pois).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne vaadi kassanhommaan jo nykyään jonkun merkonomin paperit?

Vierailija
44/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistokoulutuksen saaneet saatte syyttää itseänne. Teillä on kuitenkin sen verran älyä, että olisi ollut mahdollisuuksia valita toisinkin ja tienata paremmin . Me ammattikoulutetut emme välttämättä ole lahjakkaita tämän vaativampaan koulutukseen joten vaihtoehtoja on vähemmän.

Ei yliopisto opinnot mitään älynlahjoja tarvitse, sen verran sielläkin olen opiskellut. Jonkun 2000-3000e palkan takia ei kannata korkeakouluja käydä vuosikausia.

Vierailija
45/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 200 euroa ei suostuta maksamaan kokoaikaisille lisää?!

Vierailija
46/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule lähihoitajan koulutuksella, pääsin Prisman kassalle. Tienaan paremmin mitä entisessä työssäni.

t. entinen lähihoitaja vanhusten kotihoidosta

Vierailija
47/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää saman verran. Työskentelen poliisilla.

Vierailija
48/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Joo, toki näinkin. Mutta itse teen jossain määrin koulutustani vastaavaa työtä, ilman esimies ym. vastuita tosin. Eli toisenlaisella nimikkeellä käteen jäisi ehkä jopa saman verran kuin tuolla kaupan kassalla, mutta se toisi lisävastuuta ja esimiesaseman. Eli edelleen en osaa nähdä tuon aloituksessa manitun henkilön palkkaa pienenä, kaupan alan osa-aikaiset sopimukset ovat oma lukunsa, mutta tuo lehdessä asiasta avautunut nimenomaan ei ole osa-aikasella sopimuksella, eli on kaupan alalla hyvässä asemassa.

Oli erittäin huonoa mainosta antaa ko. haastattelu lakon kynnyksellä, ihan kuin olisi tahallaan haluttu suututtaa lukijat. 

Lisäksi ko. henkilö palkkoineen edustaa ihan marginaaliryhmää kaupan alalla, todella harvalla on täydet tunnit ja noin hyvä palkka (tosin se sentään mainittiin että haastateltavakin oli tehnyt osa-aikatöitä ensin 20 vuotta).

No nähkää nyt jo tämän läpi! Tarkoitus nimen omaan on suututtaa ihmiset! Samalla lailla kun lehtiin haastatellaan niitä työttömiä jotka saa muka älyttömästi rahaa ja ovat omasta halustaan työttömiä...

Vierailija
49/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tuo käteen- sairaanhoitaja+ yliopisto maisteri- hoitotyön esimiehenä toimin. Kaikki ikälisät ja henkilökohtainen lisä.

Eli tämähän kertoo sen, että miksi vtussa kannattaisi jäädä hoitoalalle, kun voit tienata saman kaupan kassana, ilman mitään koulutusta.

Vierailija
50/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 200 euroa ei suostuta maksamaan kokoaikaisille lisää?!

Ja keltähän tämä 200 euroa sitten peritään. Meiltä kaupan asiakkailta tietenkin.

Vierailija
51/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuule lähihoitajan koulutuksella, pääsin Prisman kassalle. Tienaan paremmin mitä entisessä työssäni.

Olisit alkanut tehdä keikkaa, nimim. lähihoitaja jonka viime vuoden ansio oli lähes 40k. Saat aika monta tarjousnakkipakettia piipata päästäksesi samoille ansioille :D

Vierailija
52/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 € peruspalkka ja käteen 1900-2200 €. Tuplapalkalla vain puolet lisää käteen, kiitos tuloverotuksen, joka alkaa vasta noin 1800 €/kk tuloista.

Vierailija
53/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala eri, koulutustaso sama. Eivät taida repiä kassalle tuolta kadulta kuitenkaan aivan koulujakäymätöntä.

Vierailija
54/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi opiskellut. Oma valinta.

Vierailija
55/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaupan kassalla ei ole minkäänlaista koulutusta pakollisena eikä tykkään ole kovin vaativaa. Olen ollut kassalla, joten on vertailupohjaa. Useammalla amk-alalla peruspalkka on samaa luokkaa ja siihen on joutunut opiskelemaan ja työkin on vaativampaa.

Niinpä.

T. Ins.amk 1900e/kk käteen

Haluisit sä saada vielä vähemmän? Se on susta kohtuullinen elämiseen ilmeisesti palkkana. Meistä muista taas ei mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
56/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.

Vierailija
57/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaupan kassalla ei ole minkäänlaista koulutusta pakollisena eikä tykkään ole kovin vaativaa. Olen ollut kassalla, joten on vertailupohjaa. Useammalla amk-alalla peruspalkka on samaa luokkaa ja siihen on joutunut opiskelemaan ja työkin on vaativampaa.

Niinpä.

T. Ins.amk 1900e/kk käteen

Jep. Saan vain pari sataa enemmän käteen ja työvuosia on takana 28. t. toinen insinööri

Vierailija
58/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

Varmaan alaa valitessasi tiesit mikä palkkataso on?

Kaupan kassa ei tiennyt?

Vierailija
59/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.

Hoitajat ei edelleenkään tienaa päälle 3000e. Ei edes sairaanhoitajat erikoisssairaanhoidossa. Lisien kanssa toki, mutta niinhän näköjään myös kaupan kassa jos tekee täysiä tunteja ja viikonloppu- ja yövuoroja.

Vierailija
60/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nähkää nyt jo tämän läpi! Tarkoitus nimen omaan on suututtaa ihmiset! Samalla lailla kun lehtiin haastatellaan niitä työttömiä jotka saa muka älyttömästi rahaa ja ovat omasta halustaan työttömiä...

Juuri näin. Ja ihan "sattumalta" kassatäti oli Porvoosta :DDDDDDDDDDDDD Selvä syöttö suoraan vauvapalstan lapaan! :DDDDDDDDDDDDD