Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
101/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti cittareihin tulisi myös nopealla aikataululla skannerit. Itsepalvelukassat eivät ole riittävän käteviä isommilla ostosmäärillä.

Niinpä. Maksan mielelläni lisää veroja elättääkseni lisää työttömäksi jääviä kassatyöntekijöitä ja piippaan itse kätevästi ostokseni ;)

Vierailija
102/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän odottaa ja odottaa, että joku tekisi asialle jotakin? Suomi on hölmölä, jossa esim pienituloinen kuvittelee, että hänellä on oikeus keskituloisen elämään ja jonkun muun pitää se hänelle taata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa suunnittelualalle insinöörin hommiin. Saat käteen muutaman satasen enemmän. Mutta en valita, oma valinta valita työ, missä ei tartte juurikaan asiakkaita nähdä. Ei tälläkään alalla palkka nouse, kun on paljon yksityisiä asiakkaita, jotka ottavat mieluummin halpaa kuin laatua. 

Vierailija
104/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti cittareihin tulisi myös nopealla aikataululla skannerit. Itsepalvelukassat eivät ole riittävän käteviä isommilla ostosmäärillä.

Niinpä. Maksan mielelläni lisää veroja elättääkseni lisää työttömäksi jääviä kassatyöntekijöitä ja piippaan itse kätevästi ostokseni ;)

Ehdottomasti tällä asenteella rahan arvoista. Saa naisetkin tuta simputtamisen ihanuuden, vaikka sitä tekee kapiaisen sijaan te-toimiston täti.

Vierailija
105/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä anna kovinkaan viisasta kuvaa kun puhuu nettopalkasta.... Tosin eipä nykyään kassat osaa antaa edes vaihtorahoja oikein, vaikka kassakone laskee summan valmiiksi :D

Vierailija
106/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että ruikutusjuttuja tehdään näistä joilla on kuitenkin verrattain hyvin asiat. Tein nelisen vuotta töitä ruokakaupoissa, sain palkkaa maksimit eli 8 v kokemuksen mukaan enkä ikinä saanut bruttona yli 2300 vaikka olin joulut töissä sun muuta. Eikä se ollut mitään kassalla istumista vaan pienessä kaupassa piti osata kaikki koska rauhallisina aikoina oli vain kaksi työntekijää. Todella kuluttavaa työtä, huomioonottaen myös poukkoilevat työajat.

Vierailija
107/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä anna kovinkaan viisasta kuvaa kun puhuu nettopalkasta.... Tosin eipä nykyään kassat osaa antaa edes vaihtorahoja oikein, vaikka kassakone laskee summan valmiiksi :D

Niin. Itse en vaivaudu edes avaamaan laskinta tuon tason laskutoimitukseen, vaan ne hoituvat hetkessä päässä. Sen vuoksi minulle maksetaan bruttona enemmän. 

Vierailija
108/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaupan kassalla ei ole minkäänlaista koulutusta pakollisena eikä tykkään ole kovin vaativaa. Olen ollut kassalla, joten on vertailupohjaa. Useammalla amk-alalla peruspalkka on samaa luokkaa ja siihen on joutunut opiskelemaan ja työkin on vaativampaa.

Niinpä.

T. Ins.amk 1900e/kk käteen

Miten ketussa te tuutte toimeen tolla rahalla??

Siitä asumiskulut, työssäkäyntikulut, ruoka, nettimaksut kaikki, ni mitä jää käteen?

Itse saan pientä eläkettä. Muutoin teen rahaa joka kuu 2-5 tonnia. Eikä silti tahdo riittää.

Niin mitä te alapeukutatte , siksikö ettei saisi sanoa että 1900€ on mielestäni liian vähän vai siksikö että joitain ottaa päähän kun tienaan vähän ylimääräistä? Tyypillistä suomalaista kateuttaei kannattaisi kadehtia, raha ei tule automaattisesti..

Vierailija
109/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää että ruikutusjuttuja tehdään näistä joilla on kuitenkin verrattain hyvin asiat. Tein nelisen vuotta töitä ruokakaupoissa, sain palkkaa maksimit eli 8 v kokemuksen mukaan enkä ikinä saanut bruttona yli 2300 vaikka olin joulut töissä sun muuta. Eikä se ollut mitään kassalla istumista vaan pienessä kaupassa piti osata kaikki koska rauhallisina aikoina oli vain kaksi työntekijää. Todella kuluttavaa työtä, huomioonottaen myös poukkoilevat työajat.

Jep, sama hoitoalan lakkojen aikaan, oliko pakko haastatella sitä päivätyön jälkeen keikkaa heittävää lähihoitajaopiskelijaa, jonka kuukausiansio nousi lähelle neljää tonnia?

Ymmärrän esim. ip-lehtien tarpeen saada aikaan mahdollisimman raflaavaa juttua, mutta en niitä, ketkä noihin haastiksiin suostuvat. Enkä ihmisten medialukutaidottomuutta. Tai okei, tuo viimeinen ei nyt varsinaisesti yllätä, enemmänkin harmittaa.

Vierailija
110/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka. Kyllä sillä tulee toimeen, kun ruokaostoksilla saa merkittävän alennuksen ilta- ja viikonloppulisien kanssa.

Vierailija
111/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajia riittää. Jos rahanhallintaongelmia kerran on, ei selviäisi oli rahaa miten paljpn hyvänsä. Saahan hän toimeentulotukea jos on oikeasti tiukkaa.

Vierailija
112/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni tekee opiskelun ohella n 80 tuntia kuukaudessa ja brutto 1040, lisineen n 1300. Täysi kuukausi olisi siis 2600e

Ei ihan huono palkka ilman koulutusta

Vierailija
113/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kaupan kassalla ei ole minkäänlaista koulutusta pakollisena eikä tykkään ole kovin vaativaa. Olen ollut kassalla, joten on vertailupohjaa. Useammalla amk-alalla peruspalkka on samaa luokkaa ja siihen on joutunut opiskelemaan ja työkin on vaativampaa.

Niinpä.

T. Ins.amk 1900e/kk käteen

Miten ketussa te tuutte toimeen tolla rahalla??

Siitä asumiskulut, työssäkäyntikulut, ruoka, nettimaksut kaikki, ni mitä jää käteen?

Itse saan pientä eläkettä. Muutoin teen rahaa joka kuu 2-5 tonnia. Eikä silti tahdo riittää.

Niin mitä te alapeukutatte , siksikö ettei saisi sanoa että 1900€ on mielestäni liian vähän vai siksikö että joitain ottaa päähän kun tienaan vähän ylimääräistä? Tyypillistä suomalaista kateuttaei kannattaisi kadehtia, raha ei tule automaattisesti..

Lisään vielä että minulla olisi oikeus toimeentulotukeen, mutta olen aina ollut sellainen omillaan toimeen tuleva

Vierailija
114/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti ketjun alussa kasvatustieteiden maisterikin veti vertailuun nettopalkkansa (joka muuten on yli 1000e isompi bruttona alkupalkaltaan jos verrataan esim. palkkavertailun kautta, kasvatustieteiden maisteri kunnalla lähes 3k, kaupan alan työntekijä hiukan yli 1700e).

Toki päiväkodissakaan ei tarvitse kovin monimutkaisia laskutoimituksia tehdä, kun aina ei huomata edes jos lapsi on karannut :D

Vierailija
115/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittajia riittää. Jos rahanhallintaongelmia kerran on, ei selviäisi oli rahaa miten paljpn hyvänsä. Saahan hän toimeentulotukea jos on oikeasti tiukkaa.

Kyllä mä selviän. Kyse on siitä että myös mun työtäni arvostettaisiin, jos ei muuten niin rahallisen palkinnon muodossa. Kuka siis sun mielestä on ansainnut palkankorotuksen? Kaikkihan sitä tasapuolisesti haluaa, täysin riippumatta rahanhallintataidoista.

Vierailija
116/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu on töissä pienessä kaupassa ja kun vuoro päättyy klo 23 voi seuraava työvuoro alkaa klo 7.

Vierailija
117/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain minäkin 2500e nettona kaupassa, MUTTA sain korkeinta palkkaa, tein aina iltaa ja viikonloput töissä.. kyllähän siinä tienaa ihan Ok, mutta ikinä en voinut pitää viikonloppuja vapaana 😊

Vierailija
118/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain minäkin 2500e nettona kaupassa, MUTTA sain korkeinta palkkaa, tein aina iltaa ja viikonloput töissä.. kyllähän siinä tienaa ihan Ok, mutta ikinä en voinut pitää viikonloppuja vapaana 😊

Bruttona!! 😊 sori ajatuksissa kirjoitin.

Vierailija
119/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 200 euroa ei suostuta maksamaan kokoaikaisille lisää?!

Ei tietenkään, tuskin puoltakaan tuosta. Tässä maassa ei asioita osata hoitaa, epäkohtia on kaikessa, minä en oikein ymmärrä, miten tähän kuntoon on koko yhteiskunta saatu. En enää tiedä edes ketä äänestää. Välittääkö poliitikot ja muut päättäjät tippaakaan siitä, mitä meille kansalaisille kuuluu. Siis oikeasti. Mitä vanhemmaksi itse tulen sitä enemmän kyynistää poliittinen teatteri. Olen aina katsonut kaikki vaalitentit, enää en jaksa sitä muunneltua totuutta kuunnella, samat jargonit ja muiden haukkumiset ja räksytykset, mitä kyselytunneilla kuulee viikosta toiseen.

Vierailija
120/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia tienaa ihan hyvin 1900-2200 puhtaana käteen

Tietty jos ei olisi miestä niin ei sitä silloin asuta perhelukaalissa jne

Kyllä tuolla elää hyvin yksin. Porvoossa asumiseen vaikka hulppeat 800 niin jää virlä 1100-1400 käyttörahaa

Muihin piian rahat menee!?