Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
21/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen palvelualalla työskentelevän palkkoja nostaisin mieluusti. Kassa ei ole yksi niistä.

Vierailija
22/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.

Ja ole vapaallakin puhelin kourassa valmiina nappaamaan lisävuoroja, kun sopimuksesi antaa vain 20h/vkotunnit.

Vierailija
24/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kautta linjan duunareilla, ei pelkästään kaupan työntekijöillä, PASKAT PALKAT.

Vierailija
25/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Vierailija
26/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon palkkaan sisältyy varmaan ilta- ja viikonloppulisiä. Matalammilla kuukausituloilla ei käy kateeksi, koska en jaksaisi jatkuvaa vuorotyötä. Elämässä pitää olla muutakin ajateltavaa kuin työ. t. siivooja

Vierailija
27/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuvittelee ansaitsevansa työstään???

Siivoojille palkan lisää saatava myös!

Kumpi raskaampaa kassalla vai siivoojana 40h???

Niinpä. Etenkin nyt, kun sote tuli ja sotki pakan.

Kyllä tässä saa juosta jalat kipeäksi ja johtaa itse itseään.

Vierailija
28/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

Maisterina sinusta voisi tulla päiväkodinjohtaja tai yksityisen päiväkodin omistaja.

Vierailija
29/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin viisitoista vuotta sitten järjestelmäasiantuntijan tehtävissä netto oli tuo. Ei voi olla hyvä palkka tänä päivänä. Ei huono, muttei hyväkään.

Vierailija
30/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa kassa tienaa n. 1000 euroa käteen kuussa, suomessa 2200 euroa. Espanjassa korkeakoulutettu asiantuntija saa käteen 3500 euroa kuussa, Suomessa 2300 euroa. Kouluttautuminen kannattaa. 

Vierailija
31/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Joo, toki näinkin. Mutta itse teen jossain määrin koulutustani vastaavaa työtä, ilman esimies ym. vastuita tosin. Eli toisenlaisella nimikkeellä käteen jäisi ehkä jopa saman verran kuin tuolla kaupan kassalla, mutta se toisi lisävastuuta ja esimiesaseman. Eli edelleen en osaa nähdä tuon aloituksessa manitun henkilön palkkaa pienenä, kaupan alan osa-aikaiset sopimukset ovat oma lukunsa, mutta tuo lehdessä asiasta avautunut nimenomaan ei ole osa-aikasella sopimuksella, eli on kaupan alalla hyvässä asemassa.

Vierailija
32/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen palvelualalla työskentelevän palkkoja nostaisin mieluusti. Kassa ei ole yksi niistä.

Kyllä!

Vierailija
33/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysaikaisena insinöörinä jää käteen 2250 e. Bruttopalkka 3650 e.

Veroprosentti vähän suurempi, koska muitakin tuloja.

Kassalle tuo liksa on just sopiva, vähän jopa yläkanttiin.

Vierailija
34/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maisteri tutkimuslaitoksen tukipalveluissa, 10 vuotta työkokemusta, ei lisiä, palkka bruttona karvan alle 2200.

Sun pitää hakeutua tukipalveluita paremmin palkattuun työhön jos tehtäväkohtainen palkkaus ei tyydytä. Ei ole mikään pakko jäädä tuonne ikuisiksi ajoiksi.

Kiitos neuvosta jota en pyytänyt. Pointti oli se, että ei tuo kassatyön palkka niin perin huono ole, moni muu saa saman, kouluttautunutkin.

Vierailija
35/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisteri tutkimuslaitoksen tukipalveluissa, 10 vuotta työkokemusta, ei lisiä, palkka bruttona karvan alle 2200.

Tienaat vähemmän kuin alle vuoden koulutuksen käynyt laitoshuoltaja ilman lisiä.

Vierailija
36/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö.

Olen korkeakoulutettu alle 12e tuntipalkalla.

Vierailija
37/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin viisitoista vuotta sitten järjestelmäasiantuntijan tehtävissä netto oli tuo. Ei voi olla hyvä palkka tänä päivänä. Ei huono, muttei hyväkään.

Onhan tuo kassalle hyvä palkka tänä päivänä.

Vierailija
38/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elekää tapelko. Kohta kaupoissa ei ole enää ollenkaan henkilökuntaa. Tutustukaapa amazon fresh kauppoihin.

Ja siivouskin automatisoidaan mahdollisimman pitkälle...

En ymmärrä mitä työtä tulevaisuudessa olisi tarkoitus tehdä....

Vierailija
39/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva saa kaupassa täydet tunnit eli harva saa yli kaksitonnia, edes bruttona.

Vierailija
40/529 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistokoulutuksen saaneet saatte syyttää itseänne. Teillä on kuitenkin sen verran älyä, että olisi ollut mahdollisuuksia valita toisinkin ja tienata paremmin . Me ammattikoulutetut emme välttämättä ole lahjakkaita tämän vaativampaan koulutukseen joten vaihtoehtoja on vähemmän.