CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa
1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Reilusti enemmän tuo on kuin työttömän saamat tuet.
Kaikille pitää antaa satojen eurojen palkankorotukset, jos kauppojen kassoille annetaan palkankorotus!
Tässä on se ero, että palkansaaja käy työssä, eikä ole työttömänä kotona. Työttömien etuuksia ei pidä verrata palkkaan, jonka eteen ihminen tekee kuitenkin töitä.
Itselleni jää 3000e palkasta käteen 1950e, enkä pidä sitä erityisen huonona palkkana. Teen lisäksi toista työtä, sillä en pysty kattamaan menojani pelkällä päivätyöllä. Välillä ihmettelen tukien suuruutta, sillä tiedän että yksin asuvalle voi tulla tukia lähes saman verran mitä minulle jää palkasta käteen. Toki heillä menee vähän veroa siitä, mutta silti. En pidä puheista, ettei kannata mennä töihin, sillä aina kannattaa mennä töihin ja niin sen pitäisi ollakin. Tukia pitäisi laskea niin paljon, että nykypalkoilla kannattaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella eläkeläisellä on lainat maksettu ja omistusasunto, kun taas 2400 bruttopalkalla tai pienemmällä ei saa edes asuntolainaa.
Jos saa eläkettä 1200 netto ja yhtiövastike 300 niin rahaa jää enemmän kuin 1300 netto tienaavalla, kun vuokra 800.
Hanki parempi työpaikka tai halvempi asunto niin jää enemmän rahaa.
Pelkästään 2 päivää viikossa työhön oli 60 hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut toihan on hyvä palkka (2 200 e)!! Ja työ on helppoa. Jos palkkaa pitää huonona, niin ottaisi sitten yötyötä. Moni ei voi valita näin. Sama koskee hoitohenkilökuntaa. Monilla akateemisilla on tosi kehno palkka...
- Miks kaikesta pitää nykyisin valittaa? Onko perheessä ongelmia?
Mutta kun suurin osa ei saa tuota 2200, kun työtunteja ei saa kuin 20 tai 30.
Miksi työtunteja ei saa kuin 20 tai 30??
Kiva maksaa veroja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilusti enemmän tuo on kuin työttömän saamat tuet.
Kaikille pitää antaa satojen eurojen palkankorotukset, jos kauppojen kassoille annetaan palkankorotus!
Tässä on se ero, että palkansaaja käy työssä, eikä ole työttömänä kotona. Työttömien etuuksia ei pidä verrata palkkaan, jonka eteen ihminen tekee kuitenkin töitä.
Itselleni jää 3000e palkasta käteen 1950e, enkä pidä sitä erityisen huonona palkkana. Teen lisäksi toista työtä, sillä en pysty kattamaan menojani pelkällä päivätyöllä. Välillä ihmettelen tukien suuruutta, sillä tiedän että yksin asuvalle voi tulla tukia lähes saman verran mitä minulle jää palkasta käteen. Toki heillä menee vähän veroa siitä, mutta silti. En pidä puheista, ettei kannata mennä töihin, sillä aina kannattaa mennä töihin ja niin sen pitäisi ollakin. Tukia pitäisi laskea niin paljon, että nykypalkoilla kannattaa mennä töihin.
3000 brutto palkasta eläkemaksu on 214 euroa, josta 3,2 euroa menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville.
Ja kaikki akateemiset valittajat! Kipin kapin hakemaan kassatoimihenkilön paikkoja.
Kahdenkymmenen vuoden kuluttu savutatte tuon kadehtimanne palkkatason ikälisineen päivineen. On siinäkin koulua kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen julkisella toimistotöissä ja saan 2400 brutto, päivätyö arkisin.
Eli juot kahvia ja surffaat netissä koko päivän, kuten muutkin julkkarin loiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut toihan on hyvä palkka (2 200 e)!! Ja työ on helppoa. Jos palkkaa pitää huonona, niin ottaisi sitten yötyötä. Moni ei voi valita näin. Sama koskee hoitohenkilökuntaa. Monilla akateemisilla on tosi kehno palkka...
- Miks kaikesta pitää nykyisin valittaa? Onko perheessä ongelmia?
Mutta kun suurin osa ei saa tuota 2200, kun työtunteja ei saa kuin 20 tai 30.
Miksi työtunteja ei saa kuin 20 tai 30??
Ehkä siksi, että asiakkaita on enemmän iltaisin ja viikonloppuisin ja otetaan enemmän osa-aikatyöntekijöitä.
Joo ja vielä suht siistiä hommaa, itse sain saman verran mutta joutui hengitellä kaikenmaailman kemikaaleja ja pölyjä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.
T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja
Lastentarhanopettajan palkka on sama kuin kassahenkilön. On ollut jo 30 vuotta.
Liitto on luvannut palkankorotuksia, vaan edelleen olemme matalapalkka-ala korkealla koulutuksella. Älä liity ainakaan tuohon liittoon, mieti myös mille alalle aiot. Jäsenmaksut kyllä kerätään ja palkataan liittoon uusia toimihenkilöitä.
Yksikin puheenjohtaja yrmeili kymmenen vuotta että nyt tapahtuu. Vaan ei mikään muuttunut. Lienee hyvä ansaintakenttä, kun jäsenet maksavat ja odottavat palkankorotuksia.
Jos opiskelet varhaiskasvatuksen opettajaksi, lue samantien itsellesi maistelun paperit. Älä jää kandiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Prisman kassa ja tienaan kuten tuo Pia.
Olen ollut kaupan alalla 12 vuotta. Tuona aikana minun palkka on noussut 2€/ tunnilta eli n. 17snt vuodessa ja tuossa on myös kokemusvuosilisät.
Ei ihan kata kustannusten nousua.Henkilökunta edut ovat heikentyneet sen sijaan roimasti.
8 vuotta olin osa-aikainen, tämä tulee näkymään minun eläkkeessä,'Ei kata kustannusten nousua'. WHAT? entä sitten kun kustannukset laskevat? Nykyinen kustannusten nousu on väliaikainen ( mm. sähkö). Sitten kun kuluttajahinnat laskevat - suostutteko silloin laskemaan palkkaanne?
Sinäkin luovut sitten mahdollisista korotuksista ,myös kaikki hoitajat ym.Vain kaupan työntekijöidenkö pitäisi laskea palkkaa?
En ole saanut korotuksia.. Hoitajien lakon aikaan ei ollut vielä kulutustason muutosta. Nyt sitten kaikkiko pyytävät nousevista kustannuksista. Entäs sitten kun ne laskevat normaalitasolle???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin kyllä töitä tuon myyjän kanssa vaikka heti. Itse tienaan 2650 e nettona, mutta työ on tosi stressaavaa ja työasiat pyörii vapaallakin mielessä. Monesti uneksin jostain kaupan kassanna olemisesta tai tehdastyöstä, kun saisi lähes saman rahan ajattelematta mitään, eikä olisi ainakaan kuormittavaa.
No mene hyvä ihminen kauppaan töihin jos kerran sinne hinkuat ja siellä työskenteleviä kadehdit.
Työpaikkaa ja ammattia saa vaihtaa.
Niin menisinkin, jos vaan pääsisin ja löytyisi sellainen paikka, missä saisin riittävästi tunteja tuohon 1900e nettopalkkaan. Ei tällä koulutuksella kuitenkaan ole kassalle asiaa, kun pitävät ylikoulutettuna.
Ihana ylemmyyskompleksi! Kaupassa työskentelee useinkin ammattitaitoon verrattuna liian kouluttautuneita ihmisiä eikä se tee heistä sen parempia.
Ei mulla ole varaa olla ylpeä. Haluaisin vain saada parempaa palkkaa. T. Vakaope
Itsekin tuollaisia tienannut joskus, nykyään lähemmäs 6000 euroa, nettona
Hoitajat perus lähi sairaala apulaiset laitoshuoltajat saa ton verran kk lastenhoitajat huoltomiehet bussikuskit. Toi hintoihin vuokriin nähden alkaa olla minimitoimeen tulo ruoka vaate.Kahviloissa sama.Hoitajat bussit myös vuorotyössä. Tarjoilijat.Portsarit.Ihan hyvin tolla pärjää asuminen ruoka ja vaatetta kenkää onneksi ale myynnit.
Katkera mutta suloinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.
T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja
Lastentarhanopettajan palkka on sama kuin kassahenkilön. On ollut jo 30 vuotta.
Liitto on luvannut palkankorotuksia, vaan edelleen olemme matalapalkka-ala korkealla koulutuksella. Älä liity ainakaan tuohon liittoon, mieti myös mille alalle aiot. Jäsenmaksut kyllä kerätään ja palkataan liittoon uusia toimihenkilöitä.
Yksikin puheenjohtaja yrmeili kymmenen vuotta että nyt tapahtuu. Vaan ei mikään muuttunut. Lienee hyvä ansaintakenttä, kun jäsenet maksavat ja odottavat palkankorotuksia.
Jos opiskelet varhaiskasvatuksen opettajaksi, lue samantien itsellesi maistelun paperit. Älä jää kandiksi.
Miksi lastenhoitamiseen täytyy olla korkeakoulututkinto ? Ei mitään järkeä. "Only in Finland" osastoa.
Noin se on aina ollut kirjoitti:
Hoitajat perus lähi sairaala apulaiset laitoshuoltajat saa ton verran kk lastenhoitajat huoltomiehet bussikuskit. Toi hintoihin vuokriin nähden alkaa olla minimitoimeen tulo ruoka vaate.Kahviloissa sama.Hoitajat bussit myös vuorotyössä. Tarjoilijat.Portsarit.Ihan hyvin tolla pärjää asuminen ruoka ja vaatetta kenkää onneksi ale myynnit.
Yksin joo, mutta sitten kun 2 lasta ja toinen saa työmarkkinatukea 750 netto ja auto pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa olla ylpeä. Haluaisin vain saada parempaa palkkaa. T. Vakaope
Niinhän me kaikki.. opettajat ovat muuten lähes kaikki jotenkin omituisia, johtuuko se työstä vai koulutuksesta vai mistä helvetistä ?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä palkka. Olen itse kouluterveydenhoitaja, minulla on kaikki ikälisät.
Palkka 1987euroa kuukaudessa käteen.
Niin. Teet aika todennäköisesti päivätyötä ja et vuorotyötä tai vääntäydy viikonlopuksi töihin. Pian saman suuruiseen palkkaan sisältyy lisät. Ymmärrätkö mikä ero teidän kahden tilanteessa on? Mitä veikkaat kummalla teistä on suurempi peruspalkka? Paljonko saisit, jos tekisit vuorotyötä, kuten Pia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä palkka. Olen itse kouluterveydenhoitaja, minulla on kaikki ikälisät.
Palkka 1987euroa kuukaudessa käteen.
Niin. Teet aika todennäköisesti päivätyötä ja et vuorotyötä tai vääntäydy viikonlopuksi töihin. Pian saman suuruiseen palkkaan sisältyy lisät. Ymmärrätkö mikä ero teidän kahden tilanteessa on? Mitä veikkaat kummalla teistä on suurempi peruspalkka? Paljonko saisit, jos tekisit vuorotyötä, kuten Pia?
Monessa työssä tehdään päivätyötä, mutta samalla teetetään myös paljon ylitöitä, joista ei makseta mitään lisäpalkkaa. Eli vaikka työpäivä olisi klo 7-22, niin palkkaa ei tipu senttiäkään enempää. Itselläkin tuli edellisessä työpaikassa 80h ylitöitä/kk.
Biden on kyllä niin selkeästi patavassari kuin olla voi. Hirveä ininä öljy-yhtiöiden voitoista.
Oh. Luulin, että toi on brutto. Ei tosiaan ole huono olemattomalla koulutuksella.