CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa
1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä varhaiskasvatuksessakaan enempää saa😂
Yleensä vain esimiehillä on täydet työtunnit, muilla 20 tai 30 eli eivät saa kuin 1300 netto eli saman mitä moni eläkeläinen ja vuokra on helposti 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä vain esimiehillä on täydet työtunnit, muilla 20 tai 30 eli eivät saa kuin 1300 netto eli saman mitä moni eläkeläinen ja vuokra on helposti 800.
Moni saa kaupan alalla asumistukea tai soviteltua päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin kyllä töitä tuon myyjän kanssa vaikka heti. Itse tienaan 2650 e nettona, mutta työ on tosi stressaavaa ja työasiat pyörii vapaallakin mielessä. Monesti uneksin jostain kaupan kassanna olemisesta tai tehdastyöstä, kun saisi lähes saman rahan ajattelematta mitään, eikä olisi ainakaan kuormittavaa.
No mene hyvä ihminen kauppaan töihin jos kerran sinne hinkuat ja siellä työskenteleviä kadehdit.
Työpaikkaa ja ammattia saa vaihtaa.
Niin menisinkin, jos vaan pääsisin ja löytyisi sellainen paikka, missä saisin riittävästi tunteja tuohon 1900e nettopalkkaan. Ei tällä koulutuksella kuitenkaan ole kassalle asiaa, kun pitävät ylikoulutettuna.
Ihana ylemmyyskompleksi! Kaupassa työskentelee useinkin ammattitaitoon verrattuna liian kouluttautuneita ihmisiä eikä se tee heistä sen parempia.
Ja mikä järki on kertoa kadehtivansa kaupassa työskenteleviä ihmisiä tai siis oikeammin heidän palkkaansa, kun sitten itsekin auliisti myöntää, ettei todellisuudessa juuri kukaan kaupan alalla tienaa noin hyvin eikä siksi itsekään alaa vaihda.
Monella eläkeläisellä on lainat maksettu ja omistusasunto, kun taas 2400 bruttopalkalla tai pienemmällä ei saa edes asuntolainaa.
Jos saa eläkettä 1200 netto ja yhtiövastike 300 niin rahaa jää enemmän kuin 1300 netto tienaavalla, kun vuokra 800.
Mut toihan on hyvä palkka (2 200 e)!! Ja työ on helppoa. Jos palkkaa pitää huonona, niin ottaisi sitten yötyötä. Moni ei voi valita näin. Sama koskee hoitohenkilökuntaa. Monilla akateemisilla on tosi kehno palkka...
- Miks kaikesta pitää nykyisin valittaa? Onko perheessä ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Mut toihan on hyvä palkka (2 200 e)!! Ja työ on helppoa. Jos palkkaa pitää huonona, niin ottaisi sitten yötyötä. Moni ei voi valita näin. Sama koskee hoitohenkilökuntaa. Monilla akateemisilla on tosi kehno palkka...
- Miks kaikesta pitää nykyisin valittaa? Onko perheessä ongelmia?
Mutta kun suurin osa ei saa tuota 2200, kun työtunteja ei saa kuin 20 tai 30.
Vierailija kirjoitti:
Monella eläkeläisellä on lainat maksettu ja omistusasunto, kun taas 2400 bruttopalkalla tai pienemmällä ei saa edes asuntolainaa.
Jos saa eläkettä 1200 netto ja yhtiövastike 300 niin rahaa jää enemmän kuin 1300 netto tienaavalla, kun vuokra 800.
Palveluala kuolee. Nuoremmilla ei ole rahaa parturiin, itse värjätään ja leikataan hiukset.
5000 ihmistä kuolee kuukaudessa ja asiakkaat koko ajan vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten saa tehdä jopa sen 37,5 viikossa mutta ne vuorot onkin sitten pääasiassa arkiaamuina esim klo 6:30-14:30 eli niistä ei tule mitään lisiä ja täten kuukausiansio on joku 1700 euroa kk bruttona.
Olen julkisella toimistotöissä ja saan 2400 brutto, päivätyö arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten saa tehdä jopa sen 37,5 viikossa mutta ne vuorot onkin sitten pääasiassa arkiaamuina esim klo 6:30-14:30 eli niistä ei tule mitään lisiä ja täten kuukausiansio on joku 1700 euroa kk bruttona.
Moni kauppa avaa just klo 06. 30 eikä kuudelta ihan vain siksi, että silloin ei tarvitse maksaa yölisää joka on siis kuuteen asti. Työvuoro siis alkaa joko tasan klo 06 tai varttia yli ja ovet avataan klo 06.30.
Samoin viikonloppuina nipistetään ekana niistä illan tunneista eli suljetaan klo 21 sen sijaan että kauppa olisi auki klo 22 tai 23 asti. Aamusta voidaan kyllä avata viimeistään kasilta vaikka ei juuri olisi asiakkaita eikä sitä kaljaakaan saa vielä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ihan hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ihan hyvä palkka.
On ja saa tehdä etätyötä 3 päivää viikossa.
Jos ei 1900e käteen jäävällä palkalla tule toimeen niin syytä olisi miettiä omia kulutustottumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Prisman kassa ja tienaan kuten tuo Pia.
Olen ollut kaupan alalla 12 vuotta. Tuona aikana minun palkka on noussut 2€/ tunnilta eli n. 17snt vuodessa ja tuossa on myös kokemusvuosilisät.
Ei ihan kata kustannusten nousua.Henkilökunta edut ovat heikentyneet sen sijaan roimasti.
8 vuotta olin osa-aikainen, tämä tulee näkymään minun eläkkeessä,
Anteeksi että sanon. Kassahenkilöitä toki tarvitaan jatkossakin, joskaan ei niin paljoa kuin nyt. Pikakassat yleistyy joka puolella ja se näkyy henkilöstömäärissä. Sinuna vaihtaisin alaa. Jos yhtään on älliä, niin saat kyllä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupan alalla 12 vuotta. Tuona aikana minun palkka on noussut 2€/ tunnilta eli n. 17snt vuodessa ja tuossa on myös kokemusvuosilisät.
Ei ihan kata kustannusten nousua.Henkilökunta edut ovat heikentyneet sen sijaan roimasti.
8 vuotta olin osa-aikainen, tämä tulee näkymään minun eläkkeessä,
'Ei kata kustannusten nousua'. WHAT? entä sitten kun kustannukset laskevat? Nykyinen kustannusten nousu on väliaikainen ( mm. sähkö). Sitten kun kuluttajahinnat laskevat - suostutteko silloin laskemaan palkkaanne?
Minusta 1900 euroa on erittäin hyvä palkka työstä, jota osaa tehdä lyhyellä perehdytyksellä käytännössä jokainen, jolla on 4 tervettä rajaa ja luku- ja kirjoitustaito. Veikkauskone on ainoa vähän haastavampi asia, mutta senkin oppii parissa päivässä.
T: opiskeluaikoina kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Hanki parempi työpaikka tai halvempi asunto niin jää enemmän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 vuotta olin osa-aikainen, tämä tulee näkymään minun eläkkeessä,'Ei kata kustannusten nousua'. WHAT? entä sitten kun kustannukset laskevat? Nykyinen kustannusten nousu on väliaikainen ( mm. sähkö). Sitten kun kuluttajahinnat laskevat - suostutteko silloin laskemaan palkkaanne?
Sinäkin luovut sitten mahdollisista korotuksista ,myös kaikki hoitajat ym.Vain kaupan työntekijöidenkö pitäisi laskea palkkaa?
Monella myyjällä on tradenomin AMK tutkinto.