Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
361/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin kyllä töitä tuon myyjän kanssa vaikka heti. Itse tienaan 2650 e nettona, mutta työ on tosi stressaavaa ja työasiat pyörii vapaallakin mielessä. Monesti uneksin jostain kaupan kassanna olemisesta tai tehdastyöstä, kun saisi lähes saman rahan ajattelematta mitään, eikä olisi ainakaan kuormittavaa.

No mene hyvä ihminen kauppaan töihin jos kerran sinne hinkuat ja siellä työskenteleviä kadehdit.

Työpaikkaa ja ammattia saa vaihtaa.

Niin menisinkin, jos vaan pääsisin ja löytyisi sellainen paikka, missä saisin riittävästi tunteja tuohon 1900e nettopalkkaan. Ei tällä koulutuksella kuitenkaan ole kassalle asiaa, kun pitävät ylikoulutettuna.

Ihana ylemmyyskompleksi! Kaupassa työskentelee useinkin ammattitaitoon verrattuna liian kouluttautuneita ihmisiä eikä se tee heistä sen parempia.

Vierailija
362/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Tsiisus kirjoitti:

On se vaan jännä, että niin moni tuntuu olevan katkera jostain paskaduunista saatavasta parin tonnin palkasta. Hankkikaa ihan oikeasti elämä.

Tämä! Tämä maailma on jotenkin v i t u n ihmeellinen nykyään. Todella paljon sellaista naurettavaa pahansuopuutta.

Vielä huolestuttavampaa, että 99% näistä ulinoista on lähtöisin hoitajien näppäimistöiltä. Ei ihme että heidän kanssaan asioidessa ei jää käteen kuin kylmäkiskoisuutta ja passituksen kotiin lepäämään

Ja esim sairaanhoitajan peruspalkka on varmasti parempi kuin jonkun tavallisen kassamyyjän. Sitten tietty esim vuorolisät voi hieman tuloja nostaa, mutta niistä on turha kitistä, jos ei itse ole valmis eri vuoroja tekemään.

Mitä tulee taas esim lähihoitajiin, niin heidän ei peruspalkaltaan kuulukaan tienata enempää kuin joku kaupassa työskentelevä perus merkonomi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sihteeri viidettätoista vuotta samassa firmassa ja palkka nyt maksimissaan 1870 e/netto/kk :( Ylityömahdollisuuksia todella harvoin. Kerran-pari kymmeneen vuoteen.

Vierailija
364/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on samaa luokkaa ja kasvatan kuukausitulojani sijoittamalla (ulkomaisiin )osakkeisiin = kuukaudessa tilille tuleva rahamäärä kasvaa joka kk.

Miksi vain ulkomaisiin? Helsingin pörssissä on monia erinomaisia osinko-osakkeita.

Vierailija
365/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat saivat jo palkankorotuksen! Nyt puhutaan kaupanalasta. Ei sellaista ketjua, johon ei ilmestyisi lähi- tai sairaanhoitaja valittamaan palkkaansa.

Vierailija
366/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollainen summa ole juuri se, minkä keskituloiset mammat aina saavat ja joutuvat maksamaan siitä kaikki itse ilman tukia? Luulisi, että täällä kaikki asiantuntijatyötä tekevät ymmärtäisivät, että huono palkka se on. 

Vierailija
367/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on samaa luokkaa ja kasvatan kuukausitulojani sijoittamalla (ulkomaisiin )osakkeisiin = kuukaudessa tilille tuleva rahamäärä kasvaa joka kk.

Miksi vain ulkomaisiin? Helsingin pörssissä on monia erinomaisia osinko-osakkeita.

Tietysti siksi, ettei raha jäisi Suomeen.

Vierailija
368/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin kyllä töitä tuon myyjän kanssa vaikka heti. Itse tienaan 2650 e nettona, mutta työ on tosi stressaavaa ja työasiat pyörii vapaallakin mielessä. Monesti uneksin jostain kaupan kassanna olemisesta tai tehdastyöstä, kun saisi lähes saman rahan ajattelematta mitään, eikä olisi ainakaan kuormittavaa.

No mene hyvä ihminen kauppaan töihin jos kerran sinne hinkuat ja siellä työskenteleviä kadehdit.

Niin menisinkin, jos vaan pääsisin ja löytyisi sellainen paikka, missä saisin riittävästi tunteja tuohon 1900e nettopalkkaan. Ei tällä koulutuksella kuitenkaan ole kassalle asiaa, kun pitävät ylikoulutettuna.

Ihana ylemmyyskompleksi! Kaupassa työskentelee useinkin ammattitaitoon verrattuna liian kouluttautuneita ihmisiä eikä se tee heistä sen parempia.

Tottahan tuo edellinen puhuu. Ei kauppoihin niin vain kävellä työskentelemään, jos sattuu olemaan esim. geologin tutkinto ja sen alan töitä tehnyt 20 vuotta. Eri asia ehkä niillä, joilla on kaupallinen tutkinto. Minä hain 4-kymppisenä vaikka kuinka moneen kauppaan enkä saanut minkäänlaista vastausta hakemuksiini. 

Vierailija
369/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen ketju, kaikki huutaa kilpaa kuinka raskasta ja vaikeaa ja kuinka juuri he tarvis lisää rahaa siitä.

Tästäpä lusikallinen totuuspommia.

Jokainen työ on raskas ja vaativa, kun sen tekee hyvin, ihan jokainen.

Ja jokainen työ pitäis turvata tekijänsä elämän JA suoda siihen jopa pientä ,uksusta vastuun tasosta riippuen.

Työ millä ei edes pärjää, ei ole työtä vaan orjuutusta.

Vierailija
370/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan kassa saa tuosta palkankorotuksen, mutta minä en, irtisanoudun ja ryhdyn kaupan kassaksi.

T. Juristi, joka saa käteen 2500 euroa.

No eikö kannattaisi etsiä parempaa työpaikkaa kun muut tienaa alalla lähemmäs 5 tonnia(bruttona )?.Juristi kadehtii kaupan kassan palkkaa...

Vierailija
371/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia pysyy juuri ja juuri hengissä, kun puolisokin käy töissä.. Anteeksi, mutta miten Pia elää? Syökö kenties joka päivä ravintolassa? Itselläni jää 1500 verojen jälkeen ja kyllä tällä elää. Joka palkasta aina pari sataa joko säästöön tai johonkin kivaan ylimääräiseen. 

Vierailija
372/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa kaupassa työskentelee korkeakoulutettuja, akateemisuus ei todellakaan ole este.

Toki tuo ensimmäinen vaatimuksesi on vaikeampi täyttää, täysiä tunteja voi joutua odottelemaan vuosikymmeniä, eikä välttämättä niitä saa koskaan.

Vierailija
373/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa juuri sanoi työntekijä "peruspalkalla ei elä". Ei ne lisät niin suuria ole kaupassa. Onhan meidän muidenkin elettävä peruspalkalla.

Vierailija
374/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoo, niin tältä Pialta löytyy 2000 euron älypuhelin, kerran kuukaudessa kampaajalla, rakennekynnet, Foodorasta tilataan ruokaa jne. Miten kehtaa valittaa tuosta palkasta. Tietääkö Pia, että on aloja esim. siivousala ja postinjakajat, jotka tienaavat monta sataa euroa vähemmän/kk. 

On varmaan tosi ylpeä itsestään, kun pääsi avautumaan raskaasta elämästään. 

Vierailija
375/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei tuo nyt noilla kokemusvuosilla ole paljon, miettikää vaikka verrokkina että paljonko teille pitäisi maksaa ihan jo siitä, että olette työnantajan tiloissa 38 tuntia viikossa ilman mahdollisuutta tehdä omia juttuja. Eli jo se, että myy oman aikansa työnantajan käyttöön on jo itsessään jonkin arvoista. Mun mielestä joku 1300€ pelkästä paikallaolosta on sopiva korvaus, eli kyllä nyt perus duunarillakin pitäs noilla kokemusvuosilla palkan nousta jo vähintään 2500 euroon. Kokemuksesta on hyvä palkita myös sen takia, että sitoutuneet työntekijät tulevat työnantajalle siinä mielessä edullisemmaksi, että uusien rekryäminen ja kouluttaminen maksaa jo itsessään.

Vierailija
376/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä palkankorotus myös kioskimyyjiä? Siellä iltalisä on jotain 91snt/tunti ja työtehtäviä + vastuuta _AIKA PALJON_ enemmän kuin kaupan kassalla. Siellä ollaan pääsääntöisesti yksin töissä ja siten kaikki tehdään ihan yksin. Siivouksesta tilitykseen, tilauksista kuormien tarkastukseen ja hyllytyksiin ja reklamoidaan tilauksen puutteet, siivotaan, kaikki paketit + niiden hyllytykset ja kaikkien asiakkaiden/pakettien/kaluston kaikki ongelmatilanteet on sen yhden myyjän ongelmanratkaisukyvyn varassa. Niin ja sitten vielä koko ajan lisääntyvä ruokamäärä, on pitsaa, hodaria, pullaa, täytettyä leipää jne joiden täytyy olla tiettynä kellonlyömänä valmiina ja esillä. Ei minkäänlaisia taukoaikoja, pidetään jos ehditään ja yleensä ei. Koko päivä menee käytännössä seistessä ja hypellessä sinne tänne tuli prseen alla.

Kaikki tämä + moni muukin asia varsinaisen asiakaspalvelun lomassa jotenkin luovien. Miksihän tähän ei olla vielä puututtu? Palkan ainakin pitäisi olla paljon isompi, mutta palkat laahaa edelleen perässä. Käsittääkseni kaupan normimyyjän ei tarvitse esim tehdä tilitystä itse eikä vastaanottaa, säilyttää ja luovuttaa passeja ja hlökortteja asiakkaille?

Ei sillä etteikö kassat oikeasti ansaitse palkankorotusta, mutta miksi liitto ei saa sovittua kioskimyyjille samaa?

T. Entinen myyjä.

Vierailija
377/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä jännä ilmiö, kun joku erehtyy julkisesti avautumaan omasta toimeentulostaan, vastaan tulee tuhat mielestään huonommin toimeentulevaa valtavilla perusteluilla. Toimeentulo on aika subjektiivinen käsite loppujen lopuksi. Joillekin riittää vähempi ja joillekin ei riitä mikään. Aika monelle ei riitä mikään.

Vierailija
378/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kaupan logistiikan puolella asiantuntijatyötä tekevä on samalla taulukkopalkalla kuin kassat ja muut vähittäiskaupan työntekijät. Työtaistelussa on kyse myös heidän palkoistaan, ei pelkästään siitä paljonko kassalla jää käteen kuussa.

Vierailija
379/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä palkankorotus myös kioskimyyjiä? Siellä iltalisä on jotain 91snt/tunti ja työtehtäviä + vastuuta _AIKA PALJON_ enemmän kuin kaupan kassalla. Siellä ollaan pääsääntöisesti yksin töissä ja siten kaikki tehdään ihan yksin. Siivouksesta tilitykseen, tilauksista kuormien tarkastukseen ja hyllytyksiin ja reklamoidaan tilauksen puutteet, siivotaan, kaikki paketit + niiden hyllytykset ja kaikkien asiakkaiden/pakettien/kaluston kaikki ongelmatilanteet on sen yhden myyjän ongelmanratkaisukyvyn varassa. Niin ja sitten vielä koko ajan lisääntyvä ruokamäärä, on pitsaa, hodaria, pullaa, täytettyä leipää jne joiden täytyy olla tiettynä kellonlyömänä valmiina ja esillä. Ei minkäänlaisia taukoaikoja, pidetään jos ehditään ja yleensä ei. Koko päivä menee käytännössä seistessä ja hypellessä sinne tänne tuli prseen alla.

Kaikki tämä + moni muukin asia varsinaisen asiakaspalvelun lomassa jotenkin luovien. Miksihän tähän ei olla vielä puututtu? Palkan ainakin pitäisi olla paljon isompi, mutta palkat laahaa edelleen perässä. Käsittääkseni kaupan normimyyjän ei tarvitse esim tehdä tilitystä itse eikä vastaanottaa, säilyttää ja luovuttaa passeja ja hlökortteja asiakkaille?

Ei sillä etteikö kassat oikeasti ansaitse palkankorotusta, mutta miksi liitto ei saa sovittua kioskimyyjille samaa?

T. Entinen myyjä.

En ole koskaan ymmärtänyt miten PAM voi tehdä tälläisiä sopimuksia kun kyseessä on kuitenkin sama kaupan tes.

Vierailija
380/529 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Prisman kassa ja tienaan kuten tuo Pia.

Olen ollut kaupan alalla 12 vuotta. Tuona aikana minun palkka on noussut 2€/ tunnilta eli n. 17snt vuodessa ja tuossa on myös kokemusvuosilisät.

Ei ihan kata kustannusten nousua.

Henkilökunta edut ovat heikentyneet sen sijaan roimasti.

8 vuotta olin osa-aikainen, tämä tulee näkymään minun eläkkeessä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi