Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
281/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jää yli 5k palkasta vähän päälle 3k. Ja opintoja ja työvuosia ihan reilusti. 

Ei kai kuitenkaan tuo 1900€ ole ilman mitään lisiä?

Vierailija
282/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhasta taas nainen valittaa. Monet työttömät tulee paljon vähemmällä toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sillä työpanoksellako, että istuu, välillä seisoo, kaupan kassalla ja näyttää asiakkaiden hihnalle latomien tuotteiden viivakoodeja viivakoodin lukijalle, odottaa että asiakas näyttää pankkikorttinsa kortinlukijalle ja maksaa ostoksensa, antaa kuitin ja sanoo kiitos. Toki hymyillen ja vielä hyvää päivän jatkoa toivotellen.

No, kova palkka!

Siis tuosta työstä 1900 nettoa.

Mutta onhan se vähän sama juttu, esim. terveydenhuollossa on toimistotyöpuolella ammattiryhmiä, joiden työn kuormittavuus vaihtelee työpisteen mukaan, jossakin joudutaan puolet työajasta pyörittelemään peukaloita ja jossakin tehdään töitä koko se 7,45 tuntia per päivä, mutta palkka on sama. Ja nää, jotka pyörittelevät välillä peukaloitaan, ovat niitä kiihkeimpiä ulisijoita ja paikkansa puolustelijoita. Ja terveydenhuolto siis hyysää näitä tyyppejä, ei ole tarkoitustakaan heittää pellolle turhaa porukkaa!

Sori, kun meni nyt kaupan kassatyöstä vähän juttu sivuun.

Vierailija
284/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni jää yli 5k palkasta vähän päälle 3k. Ja opintoja ja työvuosia ihan reilusti. 

Ei kai kuitenkaan tuo 1900€ ole ilman mitään lisiä?

Niin, tosiaan. Ei kai ole lisiä. Ja nykyään kun jotkut cm:t ovat auki 24 h, niin niitä lisiähän voi kahmia itselleen ihan kivasti.

Mutta siis viivakoodinlukijalle tuotteiden koodeja näytellen 1900 e per kk. Jo on kova liksa!

Vierailija
285/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa, päivätyö, yksi ikälisä ja yksi henk.koht. lisä, käteen 2060e.

Meiltä on lähtenyt paljon hoitajia juurikin kaupan kassoille, kun suurinpiirtein saman rahan saa ilman järkyttävää henkistä kuormaa.

Enkä pidä kassojen palkkaa liian isona, vaan korkeakoulutettujen, vastuullista työtä tekevien korkeakoulutettujen hoitajien ja vaka-ammattilaisten palkkaa liian pienenä.

Vierailija
286/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kitisi Ylen uutisissa kun ei jää kuin 1600 ja työaika on 31 tuntia viikossa. Teollisuudessa viidessä vuorossa jäi saman verran ja työaika 40 tuntia viikossa.

Vierailija
287/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Ihan turhasta taas nainen valittaa. Monet työttömät tulee paljon vähemmällä toimeen.

HUOM. Työttömänä ei tarvikaan kuluttaa kolmasosaa päivästä töissä, puhumattakaan pyhäpäivistä ja jossa nivelrikot, osteoporoosit ja nivelsairaudet ovat arkipäivää.

Vierailija
288/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan valittaa, itse valtion virastossa ja työvuosia 38 ja käteen jää  1980.

Sinun palkkasi maksetaan veronkeruusta, kaupan tädin palkka ei tule verovaroista. Julkisella pitääkin olla huono ja pieni palkka, julkisella työ ei ole rasittavaa ja siellä istutaan ja juorutaan kahvitauoilla, ihan itse nähnyt tämän. Julkista puolta tulee pienentää, Suomi ei tarvitse peukalonpyörittäjiä joille maksetaan palkkaa verorahoista.

Vierailija
289/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa, päivätyö, yksi ikälisä ja yksi henk.koht. lisä, käteen 2060e.

Meiltä on lähtenyt paljon hoitajia juurikin kaupan kassoille, kun suurinpiirtein saman rahan saa ilman järkyttävää henkistä kuormaa.

Enkä pidä kassojen palkkaa liian isona, vaan korkeakoulutettujen, vastuullista työtä tekevien korkeakoulutettujen hoitajien ja vaka-ammattilaisten palkkaa liian pienenä.

Minusta tuo on kyllä aika hyvä väite, että kaupan kassalle sen kun lähdetään töihin. Sitä vaan mennään ja sanotaan kauppiaalle tai vuokratyöläisiä välittävälle firmalle, että terve, mä tulin töihin teillä kun maksetaan niin julmetun hyviä liksoja näin kivasta ja vähän vaativasta työstä kuin tuo kassalla istuminen on!

Kummallista, kummallista, että tää on taas näitä juttuja, että vaan mennään.....

Ei sinne kaupan kassoillekaan kaikki mahdu!

Vierailija
290/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on kyllä aika hyvä väite, että kaupan kassalle sen kun lähdetään töihin. Sitä vaan mennään ja sanotaan kauppiaalle tai vuokratyöläisiä välittävälle firmalle, että terve, mä tulin töihin teillä kun maksetaan niin julmetun hyviä liksoja näin kivasta ja vähän vaativasta työstä kuin tuo kassalla istuminen on!

Kummallista, kummallista, että tää on taas näitä juttuja, että vaan mennään.....

Ei sinne kaupan kassoillekaan kaikki mahdu!

Korkeakoulutettujen!

No, mitä sinä sillä ns korkeakoulutuksellasi teet, kun painelet sitten ennemmin kaupan kassalle.

SINULLE PITÄÄ ESITTÄÄ KYSYMYS: MITÄ SINUA HYÖDYTTÄÄ KOULUTTAA!

Vierailija
291/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman koulutusta hyvä palkka. Itse tienaan lähes 5000 e / kk ja käteen jää juuri ja juuri 3000 euroa. Siis vain 1000 euroa enempi kuin kaupan kassalla. Ja olen kouluttanut itseni korkeakoulussa ja työssä suuri vastuu. Suomessa ei koulutus kannata. 

Palkkani on 4500 ja käteen jää 3100 (toki laitan vähennykset niin että ne näkyy jo kk käteenjäävässä, kuten etätyövähennykset, kotitalousvähennykset jne. ). Suosittelen myös kokeilemaan suorittavaa työtä missä ei ole kertakaikkiaan mitään virikkeitä päivän mittaan, eikä mitään minkä parissa mieli voisi ahkeroida, ei sekään helppoa ole....itse en vaihtaisi suuremmalla palkallakaan työn tyyppisiin töihin (niitä nuorena tehnyt ihan tarpeeksi), ei niissä varsinaisesti työn imua ja työtyytyväisyyttä pääse kokemaan. Tai en tiedä, onko jonkun sisäinen maailman niin rikas että siinä kassalla riittää 30 vuodeksi mietittävää, sellaista mikä ei häiritse kuitenkaan keskittymistä siihen että muistaa kysyä, onko asiakkaalla xxkorttia ja haluaako hän kuittia. 

Vierailija
292/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 400e enemmän käteen kuin mulla. Mä teen psykoterapiaa julkisella alaikäisille. Hoidan lasten itsetuhoisuutta, vaikeita pakko-oireita, käytöshäiriöitä, masennusta, jne. Alla on 6v yliopistokoulutus ja 4 vuotta kestäneet psykoterapiopinnot, jotka maksoi 34 000e ja jokainen euro omasta pussista. 

Mä oon kuvitellut, että mun osaamista arvostetaan tässä maassa, mutta se fiilis kyllä karisee.. Jooh, onhan tuo 400e enemmän ja sillä saa maksettua asioita. Esimerkiksi niitä opintolainoja, joita on vielä paljon jäljellä. Mutta verotuksessahan tämä ongelma tietysti on. 

Seuraan mielenkiinnolla, miten nämä palkkaneuvottelut etenevät. Mä voisi tehdä myyjänä duunia ja heittää vähän keikkaa yksityispuolelle, jäisin varmaan plussan puolelle.

Vierailija
293/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 400e enemmän käteen kuin mulla. Mä teen psykoterapiaa julkisella alaikäisille. Hoidan lasten itsetuhoisuutta, vaikeita pakko-oireita, käytöshäiriöitä, masennusta, jne. Alla on 6v yliopistokoulutus ja 4 vuotta kestäneet psykoterapiopinnot, jotka maksoi 34 000e ja jokainen euro omasta pussista. 

Mä oon kuvitellut, että mun osaamista arvostetaan tässä maassa, mutta se fiilis kyllä karisee.. Jooh, onhan tuo 400e enemmän ja sillä saa maksettua asioita. Esimerkiksi niitä opintolainoja, joita on vielä paljon jäljellä. Mutta verotuksessahan tämä ongelma tietysti on. 

Seuraan mielenkiinnolla, miten nämä palkkaneuvottelut etenevät. Mä voisi tehdä myyjänä duunia ja heittää vähän keikkaa yksityispuolelle, jäisin varmaan plussan puolelle.

siis 400e vähemmän, tarkoitin. Töistä väsyneenä tulee helposti näitä virheitä.

Vierailija
294/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan käypä maksu semmoisesta työstä. Kassan työnhän voi konekin nykyään jo hoitaa, joten...

Mutta se tulisi kalliimmaksi, sen koneen pitää myös osata vastata asiakkaan kysymyksiin ja tarkistaa henkkarit jos ostaa alkoholijuomia, tehdä yhtä ja toista pientä siinä sivussa, usein myydä muitakin nautintoaineita, hoitaa rahapeliasiat, postimerkit, usein on hyvä osata kertoa mitä palveluja muutenkin on lähistöllä, missä on apteekki jne. Äkkiähän sä sellaisen koneen suunnittelet ja valmistat edullisesti, sehän voi olla siinä töissä kassalla yöllä itsenäisyyspäivän aattoiltana, kun mikään kauppa ei ole auki...senkun vaan paiskii töitä, ei tarvi käydä vessassakaan kertaakaan koko vuoden pituisen työvuoron aikana. Ainoa lepohetki kun asentaja vaihtaa näytön uuteen.

Vierailija
295/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuvittelee ansaitsevansa työstään???

Siivoojille palkan lisää saatava myös!

Kumpi raskaampaa kassalla vai siivoojana 40h???

Kaupan työ ei ole pelkkää kassalla istumista. Joku työskentelee esim koko päivän maitokaapissa missä on kylmyys riesana. Toinen laittaa heviä jossa laatikot painaa jopa 20-30 kg. Ja jestas sentään ne liha- ja eineskuormat. Niskat taittuu ja hauis kasva kun lavan ylimpiä laatikoita nostaa alas.

Juomakuormista puhumattakaan. Raskasta on kaupantyö, en silti siivoojan työtä vähättele. Varmasti on raskasta sekin.

Vierailija
296/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankassalla sen verran tylsää se työ että ihmettelen kyllä kuka siellä jaksaisi olla 40 vuotta 40tuntia viikossa. Jos edes joskus saa jännitystä kun käy varkaita tms.

Mielestäni työ sopisi opiskelijoille.

Valtio saisi verottaa k- ja S-ryhmää paljon enemmän. Liikaa tekevät tulosta ja pitävät monopolia. Onneksi sentään Lidl pistää kampoihin halvemmilla hinnoilla.

Itse en edes kauppiaana kehtaisi nostaa miljoona tulosta jos suurinosa työntekijöistä olisi jollain 11e/h palkalla töissä. Kyllä pitäisi maksaa bonukset jos tulosta tulee. En ymmärrä kuka jaksaa vuosikausia olla toisella töissä alipalkattuna kun kauppias käärii rahat.

Vierailija
297/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälleen muistisairaiden ja väkivaltaisten vanhusten parissa työskentelevänä hoitajana vähän vituttaa kuunnella tuota kitinää. Anteeksi nyt vain.

Vierailija
298/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi maisterintutkintoa ja käteen tulee sama määrä. Hohhoijaa. Siis ymmärrän että jokainen tarvii rahaa elämiseen, mutta kun lukee näitä juttuja niin sitten vasta ymmärtää, kuinka palkkakuopassa itse on.

Vierailija
299/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkauksessa on otettava huomioon myöskin koulutus; muutenhan kouluttaumisella ei ole mitään mieltä.

Palkka ei voi eikä saa olla lähes sama- riippumatta henkilön työnkuvasta tms

Jos nostetaan palkkoja, on niitä nostettava kaikilla; onkohan se vain mahdollista?

Työtehtävissä on suuri ero.

Jos firman toimitusjohtaja hankkii "niin ja niin paljon" ,ei firman siistijätyttö voi pyytää samaa palkkaa! Tasapalkkaus ei motivoi edes koulutettuja tekemään yhtään mitään....

Palkka siis koulutuksen/ työkokemuksen etc. mukaan.

Mä en täysin ymmärrä tätä argumenttia, että palkan pitää olla matala, jos työhön ei tarvitse kummoista koulutusta. Se ettei kassatytöllä ole jotain hienoa tutkintoa cittarin kassalle, ei tarkoita etteikö hänellä voi olla vastuuta ja työkokemusta, jotka on huomioitava palkassa. Ikään kuin siitä koulutuksesta maksettaisiin palkkaa, eikä siitä työstä ja siihen sisältyvästä vastuusta ja tehtävistä, mitä kukakin tekee. Palkka on kuitenkin vaihtokauppa työstä ja kuvaa työn arvostusta.

Palkallaan pitää tulla toimeen ja jos joku saa käteen 1900e/kk lisät mukaanluettuna, niin ei se ole oikeasti paljoa, jos on tehnyt täyden työtunnit ja ollut töissä viikonloppuja ja iltoja. Tuollaisella palkalla on aika vaikea elää, jos on lapsiakin kuvioissa. Minusta myös palvelualoilla toimiville ihmisille kuuluu sellainen palkka, jolla voi kattaa kulunsa ja inflaatio syö nyt kaikkien maksukykyä. Minusta on nöyryyttävää, että Suomessa työssäkäyväkin voi joutua hakeutumaan kelan luukulle anelemaan lisää rahaa, kun palkalla ei voi elää.

Vierailija
300/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte huonoa palkkaanne maisterit? Se on ammatinvalintakysymys. Jos itse valitsee paskan uran, ei siitä kannata toisille olla katkera.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän