CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa
1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!
Kommentit (529)
Vierailija kirjoitti:
Terveiset akateemiselta kulttuurialalta, että kannatti opiskella yliopistossa, jotta pääsi samalle palkalle kuin kaupan kassa...
Tuli yllätyksenä että alalla joka elää yhteiskunnan taskusta ja joka ei ole mitenkään oleellinen ei makseta huimia palkkoja? Sikäli tietty vähän yleistys että kyllähän kulttuuriala voi olla myös taloudellisesti erittäin kannattavaa, moni hollywood-tähti tienaa miljoonia. Tee jotain josta ihmiset ovat valmiita maksamaan?
Tuo palkka ei todellakaan ole hyvä siihen nähden kuinka perseestä tuo työ on. Itse olin useamman vuoden kaupanalalla töissä ja se kyllä pilasi muun elämän täysin. Varsikin nykyään kun kaupat on auki vuoden joka päivä ja pitkillä palveluajoilla. Vapaita viikonloppuja oli ehkä kaksi kymmenestä. Vapaat saattoi olla esim maanantai ja torstai. Suurimpana osana juhlapyhistä oli myös töitä. Kesäloma oli koko vuodessa ainoa hetki, kun tuntui, että nyt olen vapaalla ja voi aidosti viettää tovin normaalia sosiaalista elämää.
En ottaisi tuota paskaa takaisin edes neljän tonnin kuukausipalkalla, joka pistää elämän täysin arvottomaksi. Ennemmin teen kahdella tonnilla ma-pe työtä. Että voin sanoa, nuo palkat ei todellakaan oke hyviä siihen nähden, minkä hinnan niistä joutuu maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysaikaisena insinöörinä jää käteen 2250 e. Bruttopalkka 3650 e.
Veroprosentti vähän suurempi, koska muitakin tuloja.Kassalle tuo liksa on just sopiva, vähän jopa yläkanttiin.
Hieman nyt korkealle toi veroprosentti kuulostaa vakuutusmaksujenkin jälkeen :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.
Kirjasto?
Itse tienaan noin 5000e brutto ja netto on noin 3000e. Työni on hyvin stressaavaa ja henkisesti/fyysisesti kuormittavaa kolmivuoro työtä. It-alalla viankorjauksen parissa työskentelen. Kaupan kassalla ei juurikaan stressi paina. Voisin hyvin tehdä tuolla 1900e netto.
Olen ollut kassalla ja ihan oikeasti, se homma ei ole kauhean vaativaa. Työajat sai sumplia aina hyvin pomon ja työkavereiden kanssa, hanskat tippui heti kun työpäivä loppui, koskaan ei tarvinnut mistään stressata töissä tai töiden jälkeen ja työvaatteetkin talo tarjosi. Viikonloppuisin ja iltaisin kopsahteli lisäpalkkaa. Siihen nähden 1900e kuussa käteen on todella käypä korvaus. Itse opiskelin maisteriksi 6 vuotta ja teen asiantuntijatyötä joka todellakin tulee vapaa-ajalle ja stressaa, ylitöistä ei tosiaan makseta mitään ja lomiakaan ei ehdi pitämään. Käteen jää 2900e kuussa. Nykyinen työ onneksi on kivaa ja haastaa älyllisesti toisin kuin kassalla istuminen.
Kassan työ on helppoa, mutta hävettävää.
Noloudesta kuuluu maksaa.
1900€/kk puhtaana on tosi hyvä tulo. Mistä näitä valittajia oikein tulee?
Ympäristöala, ylempi korkeakoulututkinto. Palkka ennen veroja 2400€.
Mä en menisi kassaksi vaikka maksettaisiin 3000€ koska nykyihmiset on ihan todella vi............ .
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan noin 5000e brutto ja netto on noin 3000e. Työni on hyvin stressaavaa ja henkisesti/fyysisesti kuormittavaa kolmivuoro työtä. It-alalla viankorjauksen parissa työskentelen. Kaupan kassalla ei juurikaan stressi paina. Voisin hyvin tehdä tuolla 1900e netto.
Progressiivinen verotus on tehty nimenomaan ylempää keskiluokkaa varten, koska jonkun pitää maksaa ne liito-oravien levähdystolpatkin ja CM-kassa nyt ei ainakaan tähän voi osallistua. Toisaalta eivätpä ne lääkärit ja asianajajatkaan tähän rahoitukseen osallistu, koska heillähän ei ole lainkaan ansiotuloja vaan pääomatuloja joissa onkin näppärästi kiinteä ja kepeämpi verotus.
Jos mietitään palkkaasi CM.n kassaan, niin tienaat noin 2500 enemmän bruttona, josta sitten maksat veroja semmoiset 1500 euroa eli 60%. Odotetaan vielä pari vuotta, niin hyvinvointialueet rupeavat verottamaan tuota osaa myös ja sitten saat tuosta siivusta omaan käteen enään 20%.
Eläköön progressiivinen ansiotuloverotus ja siihen ympärille jätetyt porsaanreiät todella hyvätuloisia varten. Tästä kiittävät köyhät ja rikkaat, me muut olemme sitten maksajia.
1900€/kk olisi ihan hyvä palkka, mutta elinkustannukset ovat Suomessa tolkuttoman korkeat ja tähän pitäisi tulla muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.
No hei, hae itse hoitajaksi. Tosi prinsessan työtä- ihmiset räkivät päälle, repivät ja purevat. Näin vanhuspsykiatrialla. Vuorotyötä, yövuoroja, illat ja viikonloput töissä. Mutta etpä sinä prinsessa siihen kykenisi, et tekisi edes yhtä vuoroa.
Hoitajat saa hyvän korvauksen noista vuoroista joten ei kannata valittaa.Muutkin tekevät ilta-ja vkl. töitä ja korvaus on paljon pienempi.
Kaupan alalla on itseasiassa paremmat lisät kuin hoitoalalla. T. Hoitaja joka tekee oman työn ohessa keikkaa kaupan kassalla
Vierailija kirjoitti:
Mä en menisi kassaksi vaikka maksettaisiin 3000€ koska nykyihmiset on ihan todella vi............ .
Minä menisin kassalle vetelemään tuotteita. Ystäväni oli kassalla ja kun koitti siivoushommia niin ei kestänyt yhtään niissä tullen valittaen että tuli ihan hakatuksi koko kroppa . Sanoi että olen kassalla leipäni tienannut paljon helpommin ja saanut palkkaakin enemmän.
Minä olin tehnyt siivoushommia niin että kroppa oli tottunut siihen enkä istuessa vetäen kassan läpi tuotteita. Siivoushommista kun tuli kotiin niin ei jaksanut muuta kuin mennä sänkyyn lepäämään tai nostaa jalat pöydälle ja avata telkkari. Toinen kaikkein kamalin homma oli kokin työ missä koko ajan jaloillaan ja nostellen raskaita ruoka pakkeja uunista. Koulun keittiö työntekijöillä pitää olla huippu urheilijan kunto että jaksaa.
Kassan homma on kaikkein helpointa työtä mitä maa päällään kantaa kun eri ammatteja vertaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva saa kaupassa täydet tunnit eli harva saa yli kaksitonnia, edes bruttona.
Sehän nyt on selvä, että osittaisesta työajasta jää vähemmän käteen. Niinhän on ihan joka alalla! Se nyt ei voi olla mikään peruste palkankorotukselle. Vai meinaatko oikeasti että tekemällä puolikasta työaikaa pitäisi saada täyden palkan?
Ei, sitä ei meinattu.
Vaan että kaupan alalla tehdään _yleisesti_ osa-aikatyötä, koska täysiä tunteja ei saa, pyynnoistä huolimatta. Aloituksen henkilö edustaa siis aivan murto-osaa kaupan alan työntekijöistä, ja samoin hänen palkkansa ei ole ole yleinen myyjän palkka.
Niin. Mutta nythän lakkoillaa juurikin jotta palkka nousisi. Mun nähdäkseni palkka on jo hyvä. Se, että käteen jää vähän, johtuukin siis vajaista tunneista. Ei siitä, että palkka olisi pieni.
Suomalaiset olla kyllä kunnon orjia.
1900€/kk on hyvä palkka, äänestetään kokoomusta/persuja ja katsotaan putousta hymyssä suin. Te ansaitsette piiskaa jota porvarit teille antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.
No hei, hae itse hoitajaksi. Tosi prinsessan työtä- ihmiset räkivät päälle, repivät ja purevat. Näin vanhuspsykiatrialla. Vuorotyötä, yövuoroja, illat ja viikonloput töissä. Mutta etpä sinä prinsessa siihen kykenisi, et tekisi edes yhtä vuoroa.
Hoitajat saa hyvän korvauksen noista vuoroista joten ei kannata valittaa.Muutkin tekevät ilta-ja vkl. töitä ja korvaus on paljon pienempi.
Kaupan alalla on itseasiassa paremmat lisät kuin hoitoalalla. T. Hoitaja joka tekee oman työn ohessa keikkaa kaupan kassalla
Ei ole kaikilla.Vaikka on kaupan tes niin iltalisä vähän päälle euron,lauantai peruspalkalla ja esim.joulu-ja juhannusaatto peruspalkalla.Kiitos PAM!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla.Vaikka on kaupan tes niin iltalisä vähän päälle euron,lauantai peruspalkalla ja esim.joulu-ja juhannusaatto peruspalkalla.Kiitos PAM!
Kyllähän lauantaista saa lisän, mutta vain klo 13 eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva saa kaupassa täydet tunnit eli harva saa yli kaksitonnia, edes bruttona.
Sehän nyt on selvä, että osittaisesta työajasta jää vähemmän käteen. Niinhän on ihan joka alalla! Se nyt ei voi olla mikään peruste palkankorotukselle. Vai meinaatko oikeasti että tekemällä puolikasta työaikaa pitäisi saada täyden palkan?
Ei, sitä ei meinattu.
Vaan että kaupan alalla tehdään _yleisesti_ osa-aikatyötä, koska täysiä tunteja ei saa, pyynnoistä huolimatta. Aloituksen henkilö edustaa siis aivan murto-osaa kaupan alan työntekijöistä, ja samoin hänen palkkansa ei ole ole yleinen myyjän palkka.
Niin. Mutta nythän lakkoillaa juurikin jotta palkka nousisi. Mun nähdäkseni palkka on jo hyvä. Se, että käteen jää vähän, johtuukin siis vajaista tunneista. Ei siitä, että palkka olisi pieni.
Vähän päälle 13 e on tuntipalkka vaikka olisi30 vuotta samassa työpaikassa.Hyvä palkka?
Kyllä, kaikista niistä vuosittain valmistuvista sadoista kasvatustieteen maistereista tulee edellä mainittuja... Paitsi ettei tule. Kannattaa vähän miettiä mitä on fiksua opiskella. Minäkin pidän koirista mutta en ole niin hullu että tekisin siitä itselleni matalapalkka-ammattia. Hyvä ammatti ja muu sitten vapaa-ajalla.