Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CM-kassa Pia valittaa: tienaa käteen vähän vaille 1900 euroa

Vierailija
08.02.2023 |

1900e käteen - Sehän on hyvä palkka!!!

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009380422.html

Kommentit (529)

Vierailija
261/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ne hoitajat tienaa? Ne kun ovat rääkyneet pienistä palkoista ties kuinka monta vuotta? Ainiin päälle 3000e. Mutta niitä prinsessojahan ei lasketa. Ovat mielestään ainoita, jotka ansaitsevat palkkansa ja vielä 500e korotuksen.

No hei, hae itse hoitajaksi. Tosi prinsessan työtä- ihmiset räkivät päälle, repivät ja purevat. Näin vanhuspsykiatrialla. Vuorotyötä, yövuoroja, illat ja viikonloput töissä. Mutta etpä sinä prinsessa siihen kykenisi, et tekisi edes yhtä vuoroa.

Hoitajat saa hyvän korvauksen noista vuoroista joten ei kannata valittaa.Muutkin tekevät ilta-ja vkl. töitä ja korvaus on paljon pienempi.

Kaupan alalla on itseasiassa paremmat lisät kuin hoitoalalla. T. Hoitaja joka tekee oman työn ohessa keikkaa kaupan kassalla

Ei ole kaikilla.Vaikka on kaupan tes niin iltalisä vähän päälle euron,lauantai peruspalkalla ja esim.joulu-ja juhannusaatto peruspalkalla.Kiitos PAM!

Kyllähän lauantaista saa lisän, mutta vain klo 13 eteenpäin.

Eivät saa kaikki.Mene vaikka huoltoaseman kassalle jossa on kaupan tes voimassa niin lauantait on peruspalkalla .

Vierailija
262/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset olla kyllä kunnon orjia.

1900€/kk on hyvä palkka, äänestetään kokoomusta/persuja ja katsotaan putousta hymyssä suin. Te ansaitsette piiskaa jota porvarit teille antaa.

Olet ymmärtänyt asian täysin väärin. Eivät porvarit piiskaa anna, vaan vasemmisto ja demarit. He haluavat porvarin palvelut ilmaiseksi kaikille ja tähän ratkaisu on progressiivinen ansiotulon verotus ja velanotto. Kyllä se piiska napsahtaa demareilta huomattavasti napakammin kuin porvareilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koulutusta hyvä palkka. Itse tienaan lähes 5000 e / kk ja käteen jää juuri ja juuri 3000 euroa. Siis vain 1000 euroa enempi kuin kaupan kassalla. Ja olen kouluttanut itseni korkeakoulussa ja työssä suuri vastuu. Suomessa ei koulutus kannata. 

Vierailija
264/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla yliopistokoulutus ja käteen jää n.1700 euroa kuussa enkä ole osannut ajatella olevani mitenkään huono-osainen. Rahat riittää hyvin ja työ on kiinnostavaa sisätyötä, jonkun verran iltatöitä. Tuntuu kyllä hassulta että kaupan kassa tienaa enemmän ja valittaa, kun siihen ei välttämättä tarvitse koulutusta.

Meidän lähimarketissa siivooja on maisteri, olen jutellut hänen kanssaan. Itse olen kauppatieteiden kandi ja työskentelen tällä hetkellä hevosenhoitajana 1600e bruttopalkalla. Pelkkä koulutus ei siis aina korreloi tulotason kanssa.

Joo, toki näinkin. Mutta itse teen jossain määrin koulutustani vastaavaa työtä, ilman esimies ym. vastuita tosin. Eli toisenlaisella nimikkeellä käteen jäisi ehkä jopa saman verran kuin tuolla kaupan kassalla, mutta se toisi lisävastuuta ja esimiesaseman. Eli edelleen en osaa nähdä tuon aloituksessa manitun henkilön palkkaa pienenä, kaupan alan osa-aikaiset sopimukset ovat oma lukunsa, mutta tuo lehdessä asiasta avautunut nimenomaan ei ole osa-aikasella sopimuksella, eli on kaupan alalla hyvässä asemassa.

Oli erittäin huonoa mainosta antaa ko. haastattelu lakon kynnyksellä, ihan kuin olisi tahallaan haluttu suututtaa lukijat. 

Lisäksi ko. henkilö palkkoineen edustaa ihan marginaaliryhmää kaupan alalla, todella harvalla on täydet tunnit ja noin hyvä palkka (tosin se sentään mainittiin että haastateltavakin oli tehnyt osa-aikatöitä ensin 20 vuotta).

No nähkää nyt jo tämän läpi! Tarkoitus nimen omaan on suututtaa ihmiset! Samalla lailla kun lehtiin haastatellaan niitä työttömiä jotka saa muka älyttömästi rahaa ja ovat omasta halustaan työttömiä...

Ja miksi siis antaa tuo ihminen tällaisen haastattelun? Mikä on hänen motiivinsa, jos suututtaminen on haastattelijan motiivi?

Vierailija
265/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman koulutusta hyvä palkka. Itse tienaan lähes 5000 e / kk ja käteen jää juuri ja juuri 3000 euroa. Siis vain 1000 euroa enempi kuin kaupan kassalla. Ja olen kouluttanut itseni korkeakoulussa ja työssä suuri vastuu. Suomessa ei koulutus kannata. 

Nyt oot asian ytimessä! Koko Suomi on tehty vain noille "kaupan kassoille" joille annetaan juuri ja juuri sen verran palkkaa, että vielä äänestävät kommunisteja. Vaikka brittotulot nousee, kommunistinen progressio leikkaa nettotuloa. Tällainen on kommunisti-Suomi! 

Vierailija
266/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla siedettävän asunnon vuokra on yleensä vähintään sen 1000 e, elikkä 900 e muuhun elämiseen riittää ehkä juuri ja juuri.

Yksinelävälle tuo 900e on mielestäni ihan ok asumiskulujen jälkeen.

Vierailija
267/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä haastateltu Pia on niitä harvoja myyjiä joilla on täydet työtunnit eli 37,5h/vko (käytännössä siis 40h/vko mutta puolen tunnin ruokkis on palkaton).

Suurin osa myyjistä on vasten omaa tahtoaan osa-aikaisia, joten palkkakin on pienempi mitä Pialla. Itselleni jää myyjänä käteen 1200-1300€/kk koska työtunteja on 25h/vko. Palkka olisi tätäkin pienempi ellen tekisi enimmäkseen iltaa ja viikonloppua.

Onneksi olen lapseton sinkku niin ei haittaa tällaiset työajat, mutta perheelliselle aika haastavaa löytää yhteistä vapaa-aikaa muun perheen kanssa. Varsinkaan kun tulevaisuutta ei voi suunnitella kahta viikkoa pidemmälle kun en tiedä työvuoroja sen pidemmälle ja töitä voi siis olla minä päivänä tahansa mihin aikaan tahansa. Ei väliä onko joulu, juhannus vai keskiviikko.

Vierailija
268/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kaupoissa itsepalvelukassoja. Teen oman osani sen eteen, että nuokin "kassatytöt" pääsevät kurjuudestaan paremmin palkattuihin hommiin.

Vierailija
269/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suorittavassa työssä pitäisi maksaa mitään kokemuslisää? Saman verran se kassa tuottaa työnantajalle on se sitten ollut 3 tai 30 vuotta. Ja korvattavissakin helposti. Opiskelkoon jos haluaa tehdä jotain muuta

Vierailija
270/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan peruskoulupohjalta saman verran kuin sinä, eli ei se koulutuksen puutekaan valitettavasti pienennä veroprosenttia :D

Sanoisin että meillä ongelmana on korkea verotus, heti kun tulot pomppaavat yli kolmen tonnin niin progressiivisuus hoitaa sen, että kassa, lähihoitaja ja peruskoulun opettaja saavat lapaan suunnilleen saman verran.

Vierailija
271/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei todellakaan ole hyvä siihen nähden kuinka perseestä tuo työ on. Itse olin useamman vuoden kaupanalalla töissä ja se kyllä pilasi muun elämän täysin. Varsikin nykyään kun kaupat on auki vuoden joka päivä ja pitkillä palveluajoilla. Vapaita viikonloppuja oli ehkä kaksi kymmenestä. Vapaat saattoi olla esim maanantai ja torstai. Suurimpana osana juhlapyhistä oli myös töitä. Kesäloma oli koko vuodessa ainoa hetki, kun tuntui, että nyt olen vapaalla ja voi aidosti viettää tovin normaalia sosiaalista elämää.

En ottaisi tuota paskaa takaisin edes neljän tonnin kuukausipalkalla, joka pistää elämän täysin arvottomaksi. Ennemmin teen kahdella tonnilla ma-pe työtä. Että voin sanoa, nuo palkat ei todellakaan oke hyviä siihen nähden, minkä hinnan niistä joutuu maksamaan.

Niin, totta. Moni ei tätä ymmärrä. jos ei oo itse ollut aspana. Se on helppo huudella.

T. Myyjä minäkin

Vierailija
272/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suorittavassa työssä pitäisi maksaa mitään kokemuslisää? Saman verran se kassa tuottaa työnantajalle on se sitten ollut 3 tai 30 vuotta. Ja korvattavissakin helposti. Opiskelkoon jos haluaa tehdä jotain muuta

Tämä pitäisi varmaan tavuttaa mutta yritetään nyt vielä kerran ilman: Kaikki kassatyö ei ole marketissa tapahtuvaa. On paljon erikoisliikkeitä joissa työskennellään saman tessin alla ja silloin todellakin kokemus vaikuttaa (positiivisesti) myyyntitulokseen.

Vierailija
273/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin että nainen haluaa lisää vastikkeetonta rahaa.

Vierailija
274/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan saman käteen. Eikä ole urakehitysmahdollisuuksia eikä ilta/viikonloppulisiä. Nyt sitten kaupan kassalla saa jopa enemmän samalla päivätyöllä, jos vaatimukset menee läpi. Kiva heille, mutta onhan tää epäreilua. Meidän liitto on sysipaska.

T. Kasvatustieteiden maisteri, varhaiskasvatuksen opettaja

No vaihdapa sitten alaa. Istu siellä kassalla milloin aikaisin aamulla, milloin iltamyöhään tai sunnuntaisin kun muu perhe on viettämässä aikaa. Tai jouluna, juhannuksena jne.

Ja kuuntele sen lisäksi niitä v-maisia asiakkaita, käsittele kaiken maailman sossulappuja, kysele henkkareita, myy veikkauksen pelejä jne.jne.., onhan se homma, johon ei tartte minkäänlaista perehdytystä, eikä mitään muutakaan. Kyllähän sen vaikka simpanssi tekee, jep jep!

No kyllä tuo niin yksinkertaiselta kuulostaa että varmaankin simpanssi nuo tekisi. Helppoa on joidenkin työt.

Vierailija
275/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellähän jää käteen suhteessa aivan jäätävän iso palkka kun vertaa korkeakoulutettuihin. Progressiivinen verotus on syöpä mistä on päästävä eroon

Vierailija
276/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei todellakaan ole hyvä siihen nähden kuinka perseestä tuo työ on. Itse olin useamman vuoden kaupanalalla töissä ja se kyllä pilasi muun elämän täysin. Varsikin nykyään kun kaupat on auki vuoden joka päivä ja pitkillä palveluajoilla. Vapaita viikonloppuja oli ehkä kaksi kymmenestä. Vapaat saattoi olla esim maanantai ja torstai. Suurimpana osana juhlapyhistä oli myös töitä. Kesäloma oli koko vuodessa ainoa hetki, kun tuntui, että nyt olen vapaalla ja voi aidosti viettää tovin normaalia sosiaalista elämää.

En ottaisi tuota paskaa takaisin edes neljän tonnin kuukausipalkalla, joka pistää elämän täysin arvottomaksi. Ennemmin teen kahdella tonnilla ma-pe työtä. Että voin sanoa, nuo palkat ei todellakaan oke hyviä siihen nähden, minkä hinnan niistä joutuu maksamaan.

Joo noinhan se on. Itse juuri mietin että lähden kauppaan töihin tästä alipalkatusta konttorirotan työstä mutta kannattaako? Mulla on vapaat viikonloput ja vapaat juhlapyhät. Aina. 

Mä olin kaupassa töissä 2000-luvun alussa mutta silloin aukioloajat oli ihan toisenlaiset. Meillä oli oikeesti vapaatakin ja kaupat meni lauantaisin kuudelta kii. Sunnuntait oli kii paitsi kesällä oli jotain sunnuntaiaukioloja. Se oli ihan erilaista silloin. Ja joulupäivä ja tapani oli kii. Ja juhannuspäivä. Tää nykymeininki on ihan hullua, myyjät ei oo muualla kuin töissä, ihan koko ajan.

Vierailija
277/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla siedettävän asunnon vuokra on yleensä vähintään sen 1000 e, elikkä 900 e muuhun elämiseen riittää ehkä juuri ja juuri.

Yksinelävälle tuo 900e on mielestäni ihan ok asumiskulujen jälkeen.

No ei todellakaan ole. Siihen ajankäyttöön nähden mitä töissä joutuu olemaan. Painat kuukaudet pitkää päivää, iltoja, viikonloppuja ja luu jää kiitokseksi käteen kaikkien menojen jälkeen.

Muualla suomessa asumiskustannukset on max puolet tuosta ja silti sama palkka.

Vierailija
278/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla jää hammashoitajan (lähihoitaja) n. 1850 e/kk käteen päivätyöstä ja siis tuo sisältää 5v kokemuslisä 68e/kk + "hyvänmiehenlisä" 70e/kk

Ei sillä että hammashoitajana joutuisi kovasti raatamaan, mutta pikkasen pistää mietityttämään. 

Nimenomaan, kevyt päivätyö. Kaupassa tehdään kaikkea vuoroa parhaimmillaan 24 h aikaikkunassa, ollaan töissä joulut, vaput, pääsiäiset, viikonloput, ja raskasta se on parhaimmillaan, kun ihmisiä palvelee välillä tauotta koko vuoron ajan. Lisäksi vittuilijat päälle. En kadehdi moista paskaduunia.

Minusta kassan työ olisi mukavaa, sitä joskus teinkin mutta aika paljon joutui nostelemaan tavaroita niin selkä sitten kieltäytyi. Nykyään paljon tylsemmissä hommissa suunnilleen samalla palkalla.

Vierailija
279/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1900 eur käteen ei TODELLAKAAN OLE HYVÄ PALKKA. Oletteko te Suomilampaat näin tyhmiä. 1900 eur on surkea palkka käteen. Todella surkea. Hyvä että PAM menee lakkoon, on aikakin. Miksi kaupantätin pitäisi tehdä pikkupalkalla vuositolkulla töitä, miksi virkamies paperinpyörittäjä saa enemmän palkkaa vaikka ei todellisuudessa osaa yhtään sen enempää.

1900€ käteen on ERINOMAINEN palkka ottaen huomioon että mitään kouluja ei siihen vaadita. Jos tuon enemmän palkkaa haluaa niin sitten mars koulun penkille istumaan.

Vierailija
280/529 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on samaa luokkaa ja kasvatan kuukausitulojani sijoittamalla (ulkomaisiin )osakkeisiin = kuukaudessa tilille tuleva rahamäärä kasvaa joka kk.

Mikäs takuu niillä on, että kasvaa joka kk?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä