Palkkakeskustelu!! Millä alalla työskentelet ja paljonko palkkasi on?
Olen tradenomi ja toiminut elintarvikealan esimiestehtävissä. Brutto kuukausipalkkani on 3200e.
Olen vaihtamassa alaa ja jokseenkin kiinnostaisi tietää myös muiden alojen palkkoja?
Tässä muutamia mitkä oli ilmoitettu avoimissa työpaikoissa..
Kela etuuskäsittelijä 2200-2400e
Käräjäsihteeri 2100e
Kaupungin palveluohjaaja 2558e
Kaikkiin ylläoleviin vaaditaan ammattikorkeakoulututkinto! Siis tradenomin tutkinnolla 2100€/BRUTTO PALKKA??
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiimivetäjä moottoritehtaassa, alkuperäinen nimike kait kokoonpanija, noin 4800 euroa kk.
Peruskoulutus ylioppilas, työn ohessa opiskelin sähköasentajaksi. Tässä hommassa ollut about 6 vuotta, ikää 27.Teetkö vuorotyötä vai 8-16 hommaa?
On tainnut sormi lipsahtaa väärälle näppäimelle tuolla tiiminvetäjällä! Olisikohan oikea kk-palkka 2800 brutto tai ehkä jopa 3800?
Kouluterveydenhoitaja 2989 euroa/kk, kaikki ikälisät on tuossa.
Metalliduunari ilman alan koulutusta 14v työkokemuksella 2800€/kk.
Sairaanhoitaja, kirurginen osasto HUS, n. 2450 e/kk.
Testi-insinööri liikkuvat työkoneet 5500€/kk.
Insinööri, rakennusala, 15v työkokemus alalta, 4000€/kk plus puhelin plus sähköfillari plus 600€/v kulttuuriliikuntaetua, jos bonuksia tulee, niin ehkä Max muutama tonni vuodessa päälle tuohon.
Olen vaihtamassa työpaikkaa, mielestäni tässä on pari tonnia liian vähän kuussa.
M40
Vierailija kirjoitti:
4700 e / kk. Lukion opettaja
Unohtui laittaa, että 10-V eläkkeeseen, että suuria korotuksia ei enää ole luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Opo, 4400 e.
Lukion?
Puhelinaspa yksityisellä lääkäriketjulla, 2420 € sis kaikki ikälisät.
Tässä se nähdään, että koneiden hoitajat saa keskimäärin 1.5 x sen mitä ihmisten hoitajat.
Mullahan on törkeen huono palkka.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, vuosipalkka 39t€. Kolmas vuosi alkoi juuri joten toivottavasti palkka tulee vielä nousemaan huomattavasti, jos teen joskus yö- tai ylitöitä.
Ps. laittakaa enemmin vuosipalkat. Kuukausipalkat vaihtelee aivan liikaa ja ei ole järkevää kuitenkaan jakaa vuosipalkkaa 12:sta.
Ps. Laittakaa ennemmin peruspalkat päivätyöstä, jotta vertailukelpoisuus säilyy.
Jos joku tekee himona ylitöitä, öitä, pyhiä, päivystyksiä yms niin silloin palkka on luonnollisesti isompi.
Mutta antaa vääristyneen kuvan kun tällainen henkilö sanoo että "lähihoitaja 65k€/v". Unohti vaan kertoa että tekee duunia tuplasti enemmän mitä normaali hoitsu.
Vierailija kirjoitti:
Ap.. olen työtön tradenomi mutta en hae noin huonosti palkattuihin töihin.
Tuolla asenteella taidat pysyäkin työttömänä. Tienasin ensimmäisessä oman alani työpaikassa alle 2000 euroa. Nykyään palkka enemmän kuin tuplaantunut tuosta. En tule koskaan saavuttamaan huippupalkkoja, mutta olen ihan tyytyväinen näinkin.
Terveisin toinen tradenomi
Tradenomien pomona tienaan vähän yli 6000 e/kk ja bonukset siihen päälle. KTM.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaajana vaativan erityisen tuen lapsille, 2181 + väkivaltalisää 21e/kk 😂
Saako tuon 21 euroa joka kerta kun saa oppilaalta turpaansa?
Ei, vaikka se ois kyllä paljon parempi käytäntö. Tuskin millään muulla alalla joutuu turpaan noin halvalla ottamaan.
Lähihoitajat eivät saa väkivaltalisää vaikka vanhukset voivat olla väkivaltaisia.
Pitäisi mielestäni saada, ja jokaisesta kerrasta erikseen. Vähän sama kuin siivoojat saa eritelisän, jos jotain ällöä pitää siivota. Ehkä vanhuksille löytyisi paremmin hoitajia, jos saisi siihen sen lisän 🤔
Jos nämä rehellisiä vastauksia niin paljon on hajontaa sairaanhoitajilla ja opettajilla. Myös lomaoikeudet vaihtelevat mitkä on mielestäni hyvä ottaa kokonaisuudessa huomioon. Esim lukio ope liki 5t€ kk palkka ja 3 kk lomaa vuodessa. Ei huono. 2 kk loma ns omanalomana otettuna tuolla kk palkalla tarkoittaisi
10t€ palkan menetystä vuodessa.
KTM, it-ala, työkokemus 4v ja palkka 4550e/kk.
Ei Venäjälläkään makseta paljoa duunareille tai korkeastikoulutetuille, edes lääkäreille. Sen sijaan yrittäjät sielläkin voivat tienata hyvin.
Minusta Suomi on nykyiselläänkin ikäänkuin osa Venäjää.
Tradenomi, pankissa rivitehtävissä 3.950 e/kk ilman lisiä tai bonuksia. Toistaiseksi olen ihan tyytyväinen.
Asiantuntijapsykologi. Palkka kaikki lisät sisältäen noin 4400 ennen veroja.