Palkkakeskustelu!! Millä alalla työskentelet ja paljonko palkkasi on?
Olen tradenomi ja toiminut elintarvikealan esimiestehtävissä. Brutto kuukausipalkkani on 3200e.
Olen vaihtamassa alaa ja jokseenkin kiinnostaisi tietää myös muiden alojen palkkoja?
Tässä muutamia mitkä oli ilmoitettu avoimissa työpaikoissa..
Kela etuuskäsittelijä 2200-2400e
Käräjäsihteeri 2100e
Kaupungin palveluohjaaja 2558e
Kaikkiin ylläoleviin vaaditaan ammattikorkeakoulututkinto! Siis tradenomin tutkinnolla 2100€/BRUTTO PALKKA??
Kommentit (307)
Hanketyöntekijä, yhteisöpedagogi AMK, 2800€ brutto
Hyvä avaus!
Tässä näkee hyvin tuloerojen kasvun. Väitän, että vielä viitisentoista vuotta sitten näin suurta gäppiä vastaajien palkoissa ei olisi ollut.
Brutto n. 3000/kk etuuskäsittelijä, tradenomi olen, mutta korkeakoulu ei ollut työhön vaatimuksena.
Vierailija kirjoitti:
2100 € on käräjäsihteerin peruspalkka, johon tulee päälle henkilökohtainen lisä x prosenttia peruspalkasta. Ja kyllä, oikeustradenomeja siellä suositaan. Palkkaus kyllä aika kaukana Tradenomiliiton keskipalkasta.
Tarpeeksi monta vuotta kun siellä käräjäoikeudessa jaksaa viettää, niin ikälisien kanssa pääsee sitten jo 2100 euron nettopalkkaan ja lomapäiviäkin kertyy, oliko nyt 36 vai 38 vuodessa.
Valtion leipä on pitkä ja kapea, mutta näin epävarmoina aikoina erittäin varma työpaikka, jos vakipaikan onnistuu saamaan. Plussana nykyisin myös etätyö-mahdollisuus. Miinuksena perässä raahaavat palkkataulukot ja pienet palkankorotukset.
Jos olet paikalla salissa, niin eikö tekisi joskus mieli tirvaista valehtelevaa rikollista nuijalla päähän?
Fysioterapeutti terveysasemalla, 3000 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla sihteerinä, palkka on todellakin 2100€ bruttona. Tosin tähän päälle tulee 4 % lisä.
Koulutukseltani olen tradenomi, eikä töissä oikein tykätä kun haluaisivat mieluummin KTM:n. Mutta sattuneesta syystä kovin monta kauppatieteilijää ei ole meille hakenut :D
Yliopistotutkinto ja ruhtinaalliset 2100 e. Miksihän ei houkuttele?
Muualla voi kumminkin tienata 5000-6000 e samalla tutkinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus!
Tässä näkee hyvin tuloerojen kasvun. Väitän, että vielä viitisentoista vuotta sitten näin suurta gäppiä vastaajien palkoissa ei olisi ollut.
Parhaiten tienaava kymmenys ansaitsi vähintään 5 571 euroa kuussa ja matalapalkkaisin kymmenys alle 2 302 euroa kuussa.
Olen hämmästynyt, miten moni tästä parhaiten tienaavasta kymmenyksestä vauvapalstailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus!
Parhaiten tienaava kymmenys ansaitsi vähintään 5 571 euroa kuussa ja matalapalkkaisin kymmenys alle 2 302 euroa kuussa.
Olen hämmästynyt, miten moni tästä parhaiten tienaavasta kymmenyksestä vauvapalstailee.
Aina kun vauvalla puhutaan palkasta niin kaikki on vaativissa asiantuntijatehtävissä ja palkka vähintään 5k kuussa. 😂
4500€/kk opiskelija/ON
(eli siis gradu jäänyt tekemättä koska työn imu)
Lähihoitaja, vuosipalkka 39t€. Kolmas vuosi alkoi juuri joten toivottavasti palkka tulee vielä nousemaan huomattavasti, jos teen joskus yö- tai ylitöitä.
Ps. laittakaa enemmin vuosipalkat. Kuukausipalkat vaihtelee aivan liikaa ja ei ole järkevää kuitenkaan jakaa vuosipalkkaa 12:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus!
Huomaahan sen tunteettomasta ja halveksivasta suhtautumisesta muita ihmisiä kohtaan ja erityisesti palstalla ilmenevästä köyhävihasta.
3300, tekninen asiakastuki.
Koulutuksena IT-tradenomi, työkokemusta alalta noin 1v6kk.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus!
Tämä on lopputulos vuosikausien prosentuaalisista palkankorotuksista. Matalapalkka-alan töillä pysyy enää hädin tuskin hengissä ja ylemmät palkat taas kasvaa kohisten. Ihme että tähän paskaan kaikki matalapalkkojen ammattiyhdistysliikkeetkin aina vain suostuu, kukaan ei pidä meidän puolta. t. siivooja 1860€/kk
Terveydenhoitaja, yli 10v. työkokemus joten olen urani huipulla. 2466€/kk, jee.
Vierailija kirjoitti:
Ympäristökonsultti, 3300 e/kk brutto. Yliopistokoulutus, 2 v töitä takana
Ympäristöala on työn vaativuuteen nähden surkeasti palkattu. Pitäisi handlata 100 alaa ja 100 alan lait. Ympäristö kun sisältää kaiken. Toki osalla aloista voi erikoistua tiettyyn osaseen, mutta monessa pitäisi handlata kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä avaus!
Tämä on lopputulos vuosikausien prosentuaalisista palkankorotuksista. Matalapalkka-alan töillä pysyy enää hädin tuskin hengissä ja ylemmät palkat taas kasvaa kohisten. Ihme että tähän paskaan kaikki matalapalkkojen ammattiyhdistysliikkeetkin aina vain suostuu, kukaan ei pidä meidän puolta. t. siivooja 1860€/kk
Olisiko sinulla sairaalaa lähellä? Sinne vuorotyöhön ja palkka nousee!
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitaja, vuosipalkka 39t€. Kolmas vuosi alkoi juuri joten toivottavasti palkka tulee vielä nousemaan huomattavasti, jos teen joskus yö- tai ylitöitä.
Ps. laittakaa enemmin vuosipalkat. Kuukausipalkat vaihtelee aivan liikaa ja ei ole järkevää kuitenkaan jakaa vuosipalkkaa 12:sta.
Myös lähihoitaja, mutta teen joskus vuoro ja yötyötä. Viimeisin oli 44t euroa per vuosi joten ei se paljoa siitä nouse ellei sitten halua tehdä kokoajan outoja vuoroja. Tsemppiä kuitenkin sulle. Jonkun ne on nämä matalapalkkatyötkin tehtävä.
Työkokemukseen nähden palkkasi on ok. Itse olin yli 20v kokemuksella isännöintitoimistossa samalla palkalla. Viihdyin reilun kuukauden ja lähdin pois.