Palkkakeskustelu!! Millä alalla työskentelet ja paljonko palkkasi on?
Olen tradenomi ja toiminut elintarvikealan esimiestehtävissä. Brutto kuukausipalkkani on 3200e.
Olen vaihtamassa alaa ja jokseenkin kiinnostaisi tietää myös muiden alojen palkkoja?
Tässä muutamia mitkä oli ilmoitettu avoimissa työpaikoissa..
Kela etuuskäsittelijä 2200-2400e
Käräjäsihteeri 2100e
Kaupungin palveluohjaaja 2558e
Kaikkiin ylläoleviin vaaditaan ammattikorkeakoulututkinto! Siis tradenomin tutkinnolla 2100€/BRUTTO PALKKA??
Kommentit (307)
Tarkoittaako aloittaja tällä "Kaikkiin ylläoleviin vaaditaan ammattikorkeakoulututkinto! Siis tradenomin tutkinnolla 2100€/BRUTTO PALKKA??" lausahduksella, että pitäisi maksaa enemmän. No noihin vaaditaan kuitenkin "vain" amk tutkinto. Usealla maisterilla voi olla palkat samaa tasoa.
Noin 1920 e/kk + lisät. Lähihoitaja 80% osa-aikainen, kaksivuorotyö.
Varastotyöntekijä, n. 2100e brtutto kaikkine lisineen.
Vastaava sairaanhoitaja päivätyössä täydet kokemuslisät 2800€/kk.
Tahti ja vastuu on kova. Kiva katsella täältä kuinka mm. myyntialalla saa paljon parempaa palkkaa. Tätä menoa tuskin enää riittää hoitoa kaikille.
KTM, 2 v kokemusta, IT-ala, 4900 €/kk työajalla + vaihtelevat tulospalkkiot
Vierailija kirjoitti:
Varastotyöntekijä, n. 2100e brtutto kaikkine lisineen.
Peruspalkka reilu 1900e/kk + lisät. Kaksvuorotyö.
Palkkakuitista joutuisi itse laskemaan bruttopalkan, joten menen helpomman kautta ja kerron nettopalkkani. Vero% on 12.
Olen kassamyyjä Citymarketissa 25h/vko eli olen tuntipalkalla.
Nettopalkka on 1200-1500€/kk riippuen siitä paljonko teen iltaa ja viikonloppua joista maksetaan paremmin.
Kaupassa 17 vuotta samalla työnantajalla, edelleen osa-aikainen. Tuntipalkka 13,29€ josta kertyy hyvänä kuukautena jos saa lisävuoroja otettua noin 2130€+lisät bruttona. Tässä kuussa on tulossa noin 1700€ brutto koska lyhyt kuukausi, talviloma ja lakotkin osui samaan eli ei mahdollisuutta lisävuoroihin.
Asijantuntia, palkka 5100€/kk. Ertityistason, vaativa.
Vierailija kirjoitti:
Puutarhuri 2100e/kk. Brutto.
Omat kuluni ovat melko suuria niin kiinnostaisi tietää Millaiselle kulurakenteella eletään 2000e bruttopalkalla?
Esim omat asumiskustannukset 3h+k omistusrivitalossa/kk
laina 430
Vastike ja rahoitusvastike 220
Sähköt ~300
(Muita kuluja on, mutta en nyt laske tähän)
Auto pakollinen työmatkojen vuoksi
Lyhennys 150
Polttoaineet 300
Huollot ym ....
Tähän päälle koti ja auton vakuutukset, puhelinlaskut, ruoka, terveydenhoitokulut, lemmikkien kulut, lasten menot...
Ja muita menoja mitä en nyt laske pakolliseen elämiseen.
Mutta onhan tässäkin nyt jo 1500e ylittynyt moneen kertaan. Naurettavaa oikeasti että jonkun pitäisi elää tuolla 1500e tuloilla ja maksaa sillä myös lasten eläminen.
-DI-arska, tosin "kouluttamattonana" ICT-alalla jonkinlainen tsiifingengöörin rooli, veroja maksan kuussa 6.5 k€.
Onneksi olen ulkomaisen työnantajan palkkalistoilla, suomalaisen orjana maksaisin veroja max 3.5k€
Menikö puurot ja vellit sekaisin?
Valtiolla kehityshommissa, opistoinssi. Viime vuoden ansiot 97.000 euroa.
IT-alalla. Videopelisuunnittelija, etätyö, maisterin tutkinto ja n. 2v alan kokemusta. Brutto 3360 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kuluni ovat melko suuria niin kiinnostaisi tietää Millaiselle kulurakenteella eletään 2000e bruttopalkalla?
laina 430
Sähköt ~300(Muita kuluja on, mutta en nyt laske tähän)
Lyhennys 150
Polttoaineet 300
Huollot ym ....Tähän päälle koti ja auton vakuutukset, puhelinlaskut, ruoka, terveydenhoitokulut, lemmikkien kulut, lasten menot...
Mutta onhan tässäkin nyt jo 1500e ylittynyt moneen kertaan. Naurettavaa oikeasti että jonkun pitäisi elää tuolla 1500e tuloilla ja maksaa sillä myös lasten eläminen.
Itse ole lapseton, asun mieheni kanssa vuokralla josta oma osuuteni on 400€/kk, mies maksaa vakuutukset koska tienaa paremmim.
Puhelin maksaa 19,99/kk, suoratoistoja tms ei ole, harrastan kirjaston kirjojen lukemista ja uimahallissa uimista josta maksan sarjarannekkella 4,50€/viikossa.
Meillä on maatiaiskissa joka on onneksi terve joten kuluja on vain kissanruoka ja -hiekka. Ihan hyvin minulla riittää rahat ruokaan ja elämiseen. En käy baareissa, teatterissa tms. En usko että kävisin vaikka olisi suuremmat tulot koska ei vain kiinnosta.
Auto on miehellä koska tarvitsee auton työmatkoihin, itse kuljen töissä kävellen. Mies maksaa kaikki auton kulut.
Palkkani on noin 2000€/kk ja miehellä noin 3000€/kk. Molemmilla työ jossa lisät vaihtelee kuukausittain, niin ei ole aina samat tulot.
Koulukuraattorina sostt:n koulutuksella , 3290e. Tänä vuonna saan 5v kokemuslisän, jonka myötä palkka nousee 3338e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laina 430
Sähköt ~300(Muita kuluja on, mutta en nyt laske tähän)
Lyhennys 150
Polttoaineet 300
Huollot ym ....Tähän päälle koti ja auton vakuutukset, puhelinlaskut, ruoka, terveydenhoitokulut, lemmikkien kulut, lasten menot...
Asuntolaina 100m2 okt 330e/kk
Asumiskulut (jätemaksut sis. kaivo ja roskis, nuohous, kotivakuutus, sähkö [syksyyn asti edullinen, mutta kulutus muutenkin vain siinä 4000kW/h], vesi) 180-200e/kk
Kiinteistövero 158e/v.
Pakollinen auto kuluineen (arvo 500e, kuluina vero, liikennevakuutus, bensat, katsastus, osat [osat tosin hinnoiltaan jotain 5 eurosta 100e vain yleensä eikä joka vuosi kaikkia tietty uusita, ja auton voin korjata aika pitkälle itse tai joku kaveri "kaljapalkalla"]) noin 300e/kk
Suoratoistot 20e/kk
Puhelin 25e/kk
Lemmikit 50e ruokiin, 65e/v yht. vakuutukset ja 50-100e/kk syrjään "eläinlääkäritilille" (kosken ko. tiliin vain eläinlääkärikuluja maksaakseni)
Nettopalkka tolla brutolla mulla 1650 ja about tonni menee kuluihin. Sitä miinus ruuat, hygienia jne. Joka kuukausi saan kuitenkin noin 300e säästöön, mutta säästöjä syö esim. lääkärikäynnit yms..
Lapsia ei tosin vielä ole ja puolison kanssa vielä toistaiseksi omat asunnot, mutta tiedän paljon ihmisiä joilla saman suuruinen palkka ja sillä myös lapsi(a) elätetään, lisätuloina vain lapsilisä ja ehkä asumistuki ja elatusmaksut, ilman puolisoa tasaamassa kuluja. Toki myös asuntolainat ja muutenkin asumismenot paljon isommat kuin mulla nyt vielä yksinasuvana.
t. lainaamasi puutarhuri :)
Lukio pohjalla, IT-alalla sovelluskehittäjä, 4500eur/kk + 650eur/kk autoetu.
4500 €/kk. Rakennuttajakonsultti, koulutuksena AMK-insinööri. Työkokemus 9 vuotta. Päivätyö, etätyö, ei alaisia, ei tulosvastuuta. Jonkin verran erityisosaamista vaatii, mutta itse työ aika rentoa. N32.
Hallintojohtaja kunnalla, koulutus HTM. Tehtäväkohtainen palkka 4800€ + ikälisät.