Palkkakeskustelu!! Millä alalla työskentelet ja paljonko palkkasi on?
Olen tradenomi ja toiminut elintarvikealan esimiestehtävissä. Brutto kuukausipalkkani on 3200e.
Olen vaihtamassa alaa ja jokseenkin kiinnostaisi tietää myös muiden alojen palkkoja?
Tässä muutamia mitkä oli ilmoitettu avoimissa työpaikoissa..
Kela etuuskäsittelijä 2200-2400e
Käräjäsihteeri 2100e
Kaupungin palveluohjaaja 2558e
Kaikkiin ylläoleviin vaaditaan ammattikorkeakoulututkinto! Siis tradenomin tutkinnolla 2100€/BRUTTO PALKKA??
Kommentit (307)
Tradenomi, pankissa rivitehtävissä. Verotettavat vuositulot olleet bonuksineen, lomarahoineen ja etuineen jossain 35 000-38 000 eur brutto tuntumassa.
Erityisopettaja 3500€/kk. Ei ikälisiä vielä, mutta tva ja ylitunteja.
Sähköinssi-DI-arska, tosin "kouluttamattonana" ICT-alalla jonkinlainen tsiifingengöörin rooli, veroja maksan kuussa 6.5 k€.
Onneksi olen ulkomaisen työnantajan palkkalistoilla, suomalaisen orjana maksaisin veroja max 3.5k€.
3100€, merkonomi, reskontrat vastuulla
Vierailija kirjoitti:
4700 e / kk. Lukion opettaja
Tuo palkka ja lomaa 12-13 viikkoa vuodessa, ei paha.
PAMissa. Odotan innolla 200€ korotusta kuukausipalkkaan!!
Tradenomi vakuutusalalla asiantuntijatehtävissä. Kuukausiliksa 3800e/kk, mutta bonarit ja muut palkkiot nostavat vuosiansiota sen verran, että keskimääräinen kk-palkka jossain 4100e tietämillä.
Ylempi toimihenkilö 3200€, konsulttina. YTN TES
Vierailija kirjoitti:
5700€ asiantuntija pankissa.
Mikä tutkinto sinulla on pohjalla?
Vierailija kirjoitti:
5700€ asiantuntija pankissa.
Täällä sama, koulutus VTM
IT-alalla asiantuntijatehtävissä (en siis koodaa), AMK-inssi, ikää tulee juuri 50 täyteen ja liksa on vähän päälle 4700 / kk, eri vuosina sitten vaihtelevasti bonuksia päälle, joskus ihan merkittäviä, joinain vuosina hiluja.
Avaruusteknologian insinöörikirurgi
16200 €/kk
Kaikkienalojen erikoisasiantuntija palkka 4555€ kuukausi plus Prisman boonukset
Vierailija kirjoitti:
Tradenomi vakuutusalalla asiantuntijatehtävissä. Kuukausiliksa 3800e/kk, mutta bonarit ja muut palkkiot nostavat vuosiansiota sen verran, että keskimääräinen kk-palkka jossain 4100e tietämillä.
Kiinnostaisi kuulla minkä tyyppistä asiantuntijatehtävää? Tarkoittaako tämä siis jonkun tietyn vakuutuskohteen erityisosaamista? Esim autossa, eläin, kotivakuutukset?
Matalapalkka alojen palkkaus ja työrakenne pitäisi uudistaa niin että sielläkin olisi mahdollista päästä edes liki 3000e brutto tuloihin.
Olen miettinyt että toimisiko matalapalkka-aloilla, missä siis suuri ongelma on pienet tuntimäärät, jos koko rakenne muutettaisi verotuksella sellaiseksi että olisi mahdollista tehdä useampaa työtä joustavasti. Ikäänkuin poimia niitä vapaita tehtäviä kuten wolt toimi eli yrittäjät vain napsivat keikkoja.
Työtehtävät eivät kuitenkaan ole ihmeellisiä opetella.
Suunnitteluinsinööri, konsultointia ja asiantuntijahommia
Työkokemus yli 20v.
3800e/kk
Sitä paljon parjattua keskijohtoa IT-alalla, n. 5500 kuukaudessa + mahdolliset tulospalkkiot. Työtahti aika kova ja burnoutin partaalla.