Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asiassa pidät kulissia? Edes pientä?

Vierailija
06.02.2023 |

G

Kommentit (595)

Vierailija
21/595 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pidänkö enää. En jaksa tutustua uusiin ihmisiin esim. töissä, koska työtehtävä on niin rajattu. Joudun nöyristelemään ja esittämään vähä-älyisempää kuin olen. Kulissina esitän, että turhanpäiväisillä ihmisillä olisi mitään syytä olla yläpuolellani töissä.

Vierailija
22/595 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen perus luuseri ja kunnollinen, vapaalla olen vapaa sielu ja idealistinen taitelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/595 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ei ole se ihminen, jota ihmiset luulevat isäkseni.

Todellisuudessa hänellä oli vain pikkuveljeni isä ja minä vierailin muualla asuvan isäni luona säännöllisesti.

Tätä kulissia pidin yllä koko lapsuuteni.

Vierailija
24/595 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin lapsena melko hyvin toimeentulevassa perheessä mukavalla asuinalueella. Kaikki oli periaatteessa hyvin, paitsi että isä oli alkoholisti ja pieksi minua, äidillä taas selkeitä persoonallisuushäiriön piirteitä. Käytännössä varsinkin äiti oli ihan eri ihminen kotona ja julkisesti.

Joskus myöhäisteini-iässä uskouduin isäni alkoholismista ym. käytöksestä pitkäaikaiselle ystävälleni, koska hänkin oli uskoutunut vanhempiensa erosta. Ystävä oli hyvinkin myötätuntoinen, mutta todella järkyttynyt ja hyvin nopeasti lakkasi pitämästä minuun yhteyttä...

Olin siis toki jo kotona oppinut pitämään kulisseja yllä, mutta tuo kokemus ja ehkä pari muutakin juttua johtivat siihen, että aloin tietoisesti rakentaa omia kulisseja.  Ihmiset aina toivovat että asioista puhutaan... Mutta harva aikuinenkaan todella haluaa olla se, jolle joku tulee kertomaan millaista hänellä on. Ehkä siksi tiettyihin juttuihin (esim. Eerika-tytön tapaus) ei puututa ennen kuin on myöhäistä.

Elämäni on sellaista, että esitän hyväntuulista, mutta en ole hilpeä enkä pellemäinen. Ihanteenani olisi olla mahdollisimman karismaattinen, mieluummin kunnioitettu kuin tykätty. Yksityiselämästäni harva tietää mitään ja annan mielelläni sellaisen kuvan, että elämäni on hyvin jännittävää (tykkäilen vaikka sukellusaiheisista jutuista somessa), vaikka oikeasti istun illat katselemassa Frendejä luoja ties monettako kertaa.

Käytän harvakseltaan somekanavia. Jos laitan kuvan itsestäni, se on todella mitäänsanomaton. Jos postaan tai jaan jotain, se on jotakin epäpoliittista, ammattiin liittyvää, tai jotain yleistä hauskaa (kissavideo tms.).

Vanhemmistani puhun aina ihailevaan sävyyn, jos heidät joskus mainitsen. Samaten muista ihmisistä puhun aina myönteisesti ja olen kohtelias ja kehun heitä. En suoranaisesti valehtele, mutta annan ymmärtää välittäväni muista ihmisistä, vaikka oikeastaan en ole tunnetasolla läsnä ollenkaan. 

Vierailija
25/595 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilleni esitän olevani vahva ja pärjäävä. Oikeasti olen (toistuvasti) masentunut, enkä uskalla tuoda esiin väsymystäni ja avuntarvetta. Pelkään hylkäämistä "huonommuuteni" tähden.

Vierailija
26/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkuvia kipuja 24/7 ollut jo vuosikymmeniä.

Silti olen aina se hymyilevä, jaksava ja reipas.

Eniten tämä kulissi on mulle itselleni, en halua myöntää olevani kroonikko ilman normaalia elämää

Vierailija
27/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen hymyni olevan kulissia. Työpäivinä alkaa särkeä päätä jo työvaatteita kotona pukiessa, kun otan samalla työilmeen kasvoille. Lähimpien tuttujen kanssa saan pitää luonnollisen ilmeeni ja he tietävät, etten ole vihainen, mutta muissa ympyröissä pidän kasvoilla erilaista ilmettä.

Jo nuoruuden kesätyöpaikoissa tuli palautetta, että asiakkaat pelkää ihmistä joka murjottaa. Nyt leuat ja pää kipeänä hymyilen ja pidän yllä helposti lähestyttävää, kiinnostunutta ilmettä.

Vierailija
28/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelen ja esitän, että olen hyvässä parisuhteessa ja tämän miehen takia kannatti erota aviomiehestäni ja rikkoa lasteni koti.

Oikeasti olen kakkosnainen, mies on tahollaan naimisissa oleva perheellinen mies, joka ei ole perhettään ja vaimoaan jättänyt yli vuodenkaan jälkeen, vaikka näin on minulle luvannut.

Vierailija
29/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kroonisesti sairas ja mulla on aika paljon kipuja ja muuta. Usein vähättelen muille kuinka kipeä olen ja menen sisulla.

Vierailija
30/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa esitän että kiinnostaa asiakkaan selitykset. Oikeasti minua ei kiinnosta pätkääkään mistä olet kotoisin, mitä lapsesi tekee tai mikä poliittinen kantasi on. Ylläpidän tekopirteää asennetta vain koska minulle maksetaan tästä työstä.

Vierailija
31/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään asiassa. Olen se mitä olen ja siinä kaikki. Miksi esittäisin jotain mitä en ole ?

Vierailija
32/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän että olen muka kiireinen ja menoja on vaikka oikeasti istun kotona kaiket illat känny kourassa ja tv auki. Päivät kun olen töissä,oikeasti.

Vierailija
33/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran työpaikassa, jota pidettiin hirveän vaativana ja kuormittavana. Hoidin oman työni kunnolla ja yhden puolivuoden sen lisäksi vielä työkaverinkin työn, kun hän oli uupumuksesta sairaslomalla. Suurimman osan päivästä minusta tuntui silti, ettei ollut oikein mitään tekemistä. Esitin kiireistä, mutta oikeasti surffasin netissä keskustelupalstoilla. Kokemukseni työpaikoista on aika lailla tällainen muutenkin, luultavasti iso osa ihmisistä on älyttömän vajaatyöllistettyjä, mutta joillain harvoilla, johtotason ihmisillä voi sitten olla aidosti järjetön määrä töitä, eikä minuuttiakaan vapaa-aikaa.

Vierailija
34/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille tekopirteille: Äkäisiä akkoja on tämä maa täynnä. Opetelkaa oikeasti nauttimaan elämästä niin ei tarvitse enää teeskennellä.

Vierailija
35/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha-asioissa. Esitän, että minulla on rahaa vaikka totuus on jotain muuta. 

Vierailija
36/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän suurimmalle osalle ihmisistä, että olen tasapainonen ja onnellinen. 

Oikeasti pelkään, että olen masentunut. En haluaisi lääkkeitä, koska pidän itse niiden käyttäjiä luusereina. 

Työssäni olen menestynyt ja olen hyvätuloinen, mutta vihaan joka ikistä päivää siellä. 

Vierailija
37/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen kummemmin pidä mitään kulisseja, mutta töissä olen aika tarkka siitä, mitä kerron yksityiselämästäni.

Esim. en koskaan mainitse mieheni etunimeä, vaan puhun vaan yleisesti miehestäni, jos nyt jotain satun puhumaan.

Eräs työkaveri on niin utelias, että googlettaa heti toisten työkavereiden puolisot.

Vierailija
38/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toistaiseksi diagnosoimaton adhd. Esitän muille, että hallitsen jotenkin elämääni, vaikka oikeasti se on koko ajan kaaoksessa.

Vierailija
39/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän että mulla on elämää töiden ulkopuolella. Ei ole. Ei ole ollut sos elämää 16 vuoteen. Kaikki vapaa-aika yksin kotona.

Vierailija
40/595 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan ennen kuin tulee vieraita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi