Kassatyöntekijänä olen SURULLINEN, kun joku menee itsepalvelukassalle
Kommentit (141)
En käytä ikinä itsepalvelukassaa, en halua lisää työttömiä.Lisäksi jos teen itse kaupalle kuuluvat työt en saa siitä alennusta.Lisäksi siirryin asioimassa paikallisesta S-marketista K- marketiin kun S-markettiin tuli nämä itsepalvelukassat ja palvelevia kassoja vain muutama ruuhka-aikoina.vien sitten n.600-800 euroa/kk toiseen kauppaan nykyisin.789
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne ip-kassat on siellä jos niitä ei saa käyttää?
Nehän on siellä että vältetään työvoimakuluja.
Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.
Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.En ymmärrä tätä itsepalvelun ihannointia Suomessa.
Minulle oma aika on niin arvokasta, että jos kaupassa on kova ruuhka, olisin valmis melkeinpä maksamaan siitä, että saan käyttää itsepalvelukassaa ja päästä kaupasta ulos nopeammin. ;D
Mua jaksaa naurattaa nää, jotka kommentoi joka käänteessä, kuinka arvokasta heidän oma aikansa on 😅! Onko sille oikein hinnasto? Paljonko puoliso tai mahdolliset lapset maksaa siitä arvokkaasta ajasta, jonka joudut/ vaivaudut mahdollisesti heihin uhraamaan? 🤣
Tuleehan siinä jonossa seisomisestakin varmasti kultaisia muistoja koettua
Muutaman kerran olen ollut kaupassa siten että ip kassalle ollut jonoa ja 2 normikassaa tyhjänä. Että voi silläkin puolella nauttia jonottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä käytän itsepalvelukassaa vain jos on tyyliin muutama asia jotka ostan, muuten käytän normikassaa.
Meidät kerran ajettiin ip-kassalta pois, kun oli liikaa tavaraa. Seuraavalla kerralla emme menneet, vaikka kerrottiin kassoja olevan vapaana.
Seikoittaakohan joku nyt pikakassan ja itsepalvelukassan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan edes aikaa, jolloin ei tankattu itse? Itsepalveluun siirryttiin vuosikymmeniä sitten eikä kukaan edes mieti asiaa.
Silloin, kun huoltispoika tai -tyrtö tuli tankkaamaan, näillä itsepalvelutankeilla oli huomattavasti edullisempi bensan hinta.
Vaan kun ei ollut olemassakaan vielä mitään itsepalvelutankkeja.
Ja ne oli lähes poikkeuksetta muuten poikia.Mun äiti on ollut huoltistyttönä, eikä ollut ainoa nainen tuolla alalla.
Et siis ymmärrä, mitä "lähes poikkeuksetta" tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä itsepalvelukassaa, en halua lisää työttömiä.Lisäksi jos teen itse kaupalle kuuluvat työt en saa siitä alennusta.Lisäksi siirryin asioimassa paikallisesta S-marketista K- marketiin kun S-markettiin tuli nämä itsepalvelukassat ja palvelevia kassoja vain muutama ruuhka-aikoina.vien sitten n.600-800 euroa/kk toiseen kauppaan nykyisin.789
Itsepähän siinä häviät. K on kalliimpi kuin S.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina itsepalvelukassaa. Kassatyö ei ole kovinkaan suurta lisäarvoa tuottavaa, joten on parmepi, että he siirtyvät johonkin muihin, kansantalouden kannalta parempaa tuottoa tuoviin töihin, kuten tekemään hyväkatteisia vientituotteita. Jos eivät siihen kykene, niin sitten kouluttautuvat vaikkapa lähihoitajiksi, joista on pulaa.
Tuolla ajattelutavalla suurin osa työstä ei ole lisäarvoa tuottavaa. Miten se hoitajan työ tuottaa lisäarvoa, muuten kuin orjapalkalla omistajalle.
Tuppaa olemaan aika rajatut markkinat noissa hyväkatteisissa tuotteissa, pääosa kuitenkin edullisia bulkkituotteita.
15 vuotta sitten visioitiin että rfid systeemillä päästään kassoista eroon kokonaan, eipä ole yleistynyt vai kävikö kuten suomessa yleensä että hinnoiteltiin niin kalliiksi että ei ole järkeä käyttää.
Hoitajan työ tuottaa arvoa kahdella tavalla:
1) He hoitavat kuntoon ne tyypit, jotka tuotttavat paljon lisäarvoa.2) He hoitavat kohdan 1 tyyppien läheisiä (lapsia ja vanhuksia), jotta heidän ei tarvitse ja he voivat keskittyä lisäarvon tuottamiseen.
Olikin eka kerta kun ajatellaan välillistä arvon nousua. Se kun muuttaa monessa arvoketjussa tilannetta aika paljon joten harvemmin käytetty ajattelutapa. Yleensä ajatellusta epäedulliseen suuntaan.
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla itsepalvelukassalla ilmaiseksi töissä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassa on aina nopea ja ystävällinen.
Hyvin vahva epäily kummankin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne ip-kassat on siellä jos niitä ei saa käyttää?
Nehän on siellä että vältetään työvoimakuluja.
Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.
Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.En ymmärrä tätä itsepalvelun ihannointia Suomessa.
Minulle oma aika on niin arvokasta, että jos kaupassa on kova ruuhka, olisin valmis melkeinpä maksamaan siitä, että saan käyttää itsepalvelukassaa ja päästä kaupasta ulos nopeammin. ;D
Mua jaksaa naurattaa nää, jotka kommentoi joka käänteessä, kuinka arvokasta heidän oma aikansa on 😅! Onko sille oikein hinnasto? Paljonko puoliso tai mahdolliset lapset maksaa siitä arvokkaasta ajasta, jonka joudut/ vaivaudut mahdollisesti heihin uhraamaan? 🤣
Kyllä, ymmärsit aivan oikein. Ajan viettäminen puolison kanssa on minulle aivan yhtä vastenmielistä kuin kassajonossa seisominen.
Ei kun... Voisikohan mitenkään olla niin, että haluaisin sieltä kaupasta kotiin vähän nopeammin juuri siksi, että se puoliso siellä jo odottelee?
Vierailija kirjoitti:
Koska perustetaan läppäkassa? Saisi luvan kanssa letkautella eikä kukaan ottaisi nokkiinsa. Kassaneitikin olisi normia parkkiintuneempi rääväsuu.
Tämä olisi hauskaa. Saisi harjoittaa verbaalisia taitojaan, olisi aivojumppaa.
Itse käytän itsepalvelukassaa vain jos ihan muutama tavara. Silloin se on nopea ja helppo. Ja ei muodostu niin paljon jonoa kassaneidin kassalle :)
Menen lähes aina oikealle kassalle, varsinkin jos kassahenkilönä on joku kiva nainen jolla kauniit kädet. Tykkään katsella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla itsepalvelukassalla ilmaiseksi töissä kaupassa?
Minua ei haittaa, en ole pikkumainen. Teen myös vapaaehtoistyötä, joten minulle ei ole tärkeää saada rahaa jokaisesta liikahduksesta. Maksan ip-kassalla usein, koska on kiva toimia kaupassa mahdollisimman privaatisti.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla tuotteidenkeräilyssä ilmaiseksi töissä kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Kai samalla kieltäydyt myös muista modernin teknologian saavutuksista työllisyyden takia? Mietippä, miten paljon kaivinkoneet ovat aiheuttaneet työttömyyttä verrattuna siihen, että työt tehtäisiin lapiolla. Entäpä kuorma-autot? Yksi kuorma-autonkuljettaja hoitaa monen hevosmiehen hommat! Tai puhelimet ja internet! Nekin ovat syöneet maailmanlaajuisesti miljoonia työpaikkoja läheteiltä ja posteljooneilta. Esimeriksi Usan halki saa tänä päivänä soitettua. Mietippä, miten paljon enemmän saataisiin työtä, jos puhelimet ja muu teknologia kiellettäisiin ja käytettäisiin Pony Express-lähettejä!
Vierailija kirjoitti:
Menen mielummin itsepalvelukassalle aina, kun se on mahdollista, sillä kassalla liian kiire kännykkänsä kanssa tai juoruta toisen henkilökuntaan kuuluvan kanssa turhanpäiväisiä, jos viitsii ylipäätään sinne kassalle lampsia ja jono senkun kasvaa.
Helpommalla pääsee.
En ole kassavuorossa, vaan teen muita töitä siellä myymälän puolella. Mulla on töissä vain työpaikan kännykkä. Omani jätän pukkariin. En viitsi kanniskella molempia mukanani. Puhun siis vain työasioita sinne myymälän kännykkään. Työkaverin kanssa jutellaan työasioista. Tulen kyllä kassalle jeesaamaan, jos tarvitaan, mutta älä lässytä mulle mitään Kiva kun pääsit tauolta takaisin -juttuja, kun en ole omaani kerinnyt 5 tuntiin pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla tuotteidenkeräilyssä ilmaiseksi töissä kaupassa?
Haluan valita parhaat päältä. Ja tehdä heräteostoksia. Tai käydä kaupassa ilman ostoslappua.
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä itsepalvelukassaa, en halua lisää työttömiä.
Jos et halua lisää työttömiä, olisi syytä alkaa käyttämään IP-kassoja jotta kaupan kulurakenne tervehtyy ja niillä olisi jatkossakin varaa palkata ihmisiä sinne missä niitä tarvitaan, eikä sinne missä yksi näyttöpääte korvaa kuusi turhaa työntekijää.
Vierailija kirjoitti:
Koska perustetaan läppäkassa? Saisi luvan kanssa letkautella eikä kukaan ottaisi nokkiinsa. Kassaneitikin olisi normia parkkiintuneempi rääväsuu.
Tunnen kyllä pari niin rääväsuista myyjää, ettei ammattikoomikotkaan pärjäisi heidän roustaukselleen. :DDD
Laita joka kerta valitus vihreälle linjalle. Prisman päällikön on pakko siihen vastata ja valitukset tilastoidaan eteenpäin.