Kassatyöntekijänä olen SURULLINEN, kun joku menee itsepalvelukassalle
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla itsepalvelukassalla ilmaiseksi töissä kaupassa?
Miten ihmiset ovat niin tyhmiä ja lampaita että haluavat olla tuotteidenkeräilyssä ilmaiseksi töissä kaupassa?
Haluan valita parhaat päältä. Ja tehdä heräteostoksia. Tai käydä kaupassa ilman ostoslappua.
Tyypillinen tyhmä lammas joka on aivopesty tekemään kauppiaan työt ja luulemaan vielä että se on hänen parhaakseen.
BÄÄÄÄÄÄHHH!!!
Menen aina normaalille kassalle koska itsepalvelukassalle ei kelpaa käteinen.
" Eipähän ole jonoja?
Eikö kaikki vähän niiku voita? "
--
Ei. Ei kaikki vähän niinku voita.
Sillä jos on jonoja = paljon maksavia asiakkaita.
Kauppias palkkaa työntekijöitä= palvelemaan maksavia asiakkaita =
koska kukaan ei suostu käyttämään itsepalvelukassoja = työllistetään ihmisiä = asiakas saa ihmisen kassan taakse koneen asemesta.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan edes aikaa, jolloin ei tankattu itse? Itsepalveluun siirryttiin vuosikymmeniä sitten eikä kukaan edes mieti asiaa.
Muistan. Tapailin nuorena hetken aikaa bensiksen myyjää, nuorta poikaa, joka juurikin tankkasi hienojen ihmisten autot, joiden ei tarvinnut nousta lainkaan autosta pois. Seteli annettiin ikkunanraosta. Kyllä palvelun taso on laskenut rajusti.
Kotikylän Prismaan on tullut skannerit, joista tykkään kovasti! Otan tavaran, skannaan sen hinnan ja pakkaan suoraan kassiin. Lopuksi nopea maksu itsepalvelukassalla tavaroita mylläämättä.
Hyvä vaan jos kassatyöntekijöille ei riitä töitä. Meillä on kuulema muutenkin huutava työvoimapula ja siksi tarvitaan paljon lisää n e e k e r e i t ä Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin ihmiset saisivat olla työttömiä kuin tehdä tuottamatonta työtä. Ip-kassat ovat tulevaisuus, nyt.
Onko sinusta niin, että yksilön tärkein ja merkittävin tehtävä on vain ylläpitää jatkuvaa talouskasvua, jost ahän ei mahdollisesti pääse nauttimaan itse lainkaan?
Kyllä kassoilla on muutakin tehtävää kuin vain "rahastaa" asiakkaita.
Itse olin viikko vai jo kaksi sitten kaupassa ja siinä kassalla ollessani todistin joidenkin muiden asiakkaiden kanssa, kuinka edellä olevamme asiakas purki tuntojaan myyjälle. Koin oloni hieman kiusaantuneeksi mutta toisaalta tilanne kertoi, jotain tämän päivän Suomesta, jossa on jo ainakin tutkijoiden parista nostettu huoletuttavaksi ilmiöksi kuinka ihmisten yksinäisyys on lisääntynyt.
- Tuo jo mainitsemani myyjä saattoi olla tuolle asiakkaalle ainoa, joka verraten pienen hetken kuunteli tai ainakin kuuli ja sanoi tuolle asiakkaalle jotain. Ei kassojen tehtävä tietystikään ole (ensi-sijaisesti) ole toimia terapeutteina tai seuranpitäjinä asiakkaille mutta ihmisten yksinäisyys on tosiasia ja siksi olisi hyvä, jos "tavallisessa säilyisi" edes jotain edes lyhyempiä kohtaamistilanteita, joissa voi sanoa toiselle jotain tai tulla edes hetkeksi nähdyksi.
Surullista tietysti, jos ainoat tai lähes ainoat tutut ovat satunnaisia kaupan kassoja tai lähimmät omaiset ovat viranomaiset.
Uskovainen mies
Olin ennen kassalla töissä pikkukaupassa. Mulla oli pari vanhempaa vakiasiakasta, joiden kanssa aina juteltiin niitänäitä, jos ei ollut jonoja. Musta se oli kivaa ja inhimillistä. Myös myyjälle nämä mukavat ihmiset olivat päivän kohokohtia. Yhdelle hymyilin ja tervehdin vaikka toisesta päästä kauppaa, kun hän oli aina niin hyvällä tuulella. Sai todellakin huippupalvelua sillä omalla aurinkoisella olemuksellaan.
Älä sure. Moikkaan kuitenkin kassatyöntekijää. Pienissä kaupoissa he hoitavat muitakin asioita.
Ovatko kassatyöntekijät suurissa kaupoissa vain kassatöissä?
Koska en erittäin paljon sosiaalista kanssakäymistä vaativan työn ohella enää jaksa yhtään sosialisoida. Työstä paluu on hengähdystauko ennen perheen pariin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassa on aina nopea ja ystävällinen.
Ja mä olen jopa tarkkakin. Mutta kaikki ei oo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mene ip kassalle koskaan.
Kerran on kehotettu, sanoin että en ole töissä täällä.Ip-kassan käyttö on vähäinen ponnistus verrattuna siihen, että keräät itse ostoksesi. Olet siis väistämättä kaupassa "töissä", ellet käytä keräyspalvelua.
Mitä kassojen työllisyyteen tulee, kannattaa varmaan hakeutua alalle, jossa työntekijä ei ole niin helposti korvattavissa.
Tai sitten vaan maksatte heille mieluummin kotonamakaamisesta. Veroissa.
On ihanaa pyyhkäistä tyhjälle itsepalvelukassalle ohi jonojen, joissa on pappoja ja mummeleita kukkukärryineen ja veikkauskuponkeineen.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne ip-kassat on siellä jos niitä ei saa käyttää?
Kuka nyt on sanonut ettei niitä saa käyttää. Halooooo.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuka on kassalla ja miten paljon on jonoa / minulla ostoksia. Yleensä kuitenkin menen automaattisesti itsepalvelukassalle. Olen huomattavasti ripeämpi kun hoidan homman itse ja pakkaan ostokset piippauksen jälkeen suoraan kassiin. Aika monesti huomaan olevani valmis huomattavasti nopeammin kuin siihen viereiselle kassalle menneet.
Joskus se pienikin ajallinen säästö on tärkeä: ehdin aiempaan bussiin, kotiin ennen kuin lemppariohjelmani alkaa jne.
Entäs sitten, kun olet itse vanha ja raihnainen, et näe, etkä kuule, etkä muista jne?
Meidän lähikauppaan tuli itsepalvelukassa ja käytän sitä nykyään melkein aina. Myyjä kun täyttää hyllyjä niin hänen ei tartte juosta ees taas kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä ikinä itsepalvelukassaa, en halua lisää työttömiä.Lisäksi jos teen itse kaupalle kuuluvat työt en saa siitä alennusta.Lisäksi siirryin asioimassa paikallisesta S-marketista K- marketiin kun S-markettiin tuli nämä itsepalvelukassat ja palvelevia kassoja vain muutama ruuhka-aikoina.vien sitten n.600-800 euroa/kk toiseen kauppaan nykyisin.789
Kai samalla kieltäydyt myös muista modernin teknologian saavutuksista työllisyyden takia? Mietippä, miten paljon kaivinkoneet ovat aiheuttaneet työttömyyttä verrattuna siihen, että työt tehtäisiin lapiolla. Entäpä kuorma-autot? Yksi kuorma-autonkuljettaja hoitaa monen hevosmiehen hommat! Tai puhelimet ja internet! Nekin ovat syöneet maailmanlaajuisesti miljoonia työpaikkoja läheteiltä ja posteljooneilta. Esimeriksi Usan halki saa tänä päivänä soitettua. Mietippä, miten paljon enemmän saataisiin työtä, jos puhelimet ja muu teknologia kiellettäisiin ja käytettäisiin Pony Express-lähettejä!
Tähän ei jostain syystä kukaan itsepalvelukassoja vihaava ole vastannut. Taisi osua arkaan paikkaan.
Mä käytän kassaneitien palveluja aina jos sillä on pitkät rinnat.
Eikä kaksimielisten juttujen kertomisesta itsepalvelukassapäätteelle mitään kiksejä saa.
Elämäni eka etelänmatka viime syksynä Maltalle. Siellä ostokset PAKATTIIN pussiin asiakkaan puolesta. Se vasta outoa olikin...
Minulle kassalla ollut naisoletettu kerran heitti todella nolon läpän. Vahingossa tai tahallaan kun oli kortsuja ostosten mukana "huomitsä et nää on large kokoo" Takanani olevaa naistakin hymyilytti,mua ei!
En mäkään välitä pätkääkään, mitä sä ostat. Enkä toivota mitään heitä kummempaa.